Irritaties tijdens het rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hen3

Re: Irritaties tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:54

ik erger me kapot als mensen vlak achter je gaan rijden terwijl de andere helft van de bak leeg is. of als je dwars door je volte komen rijden

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:16

mensen die hun pony tegelijk met mij in de bak longeren, en helemaal uit hun vel gaan omdat het beestje niet wil luisteren. Gaan vervolgens schreeuwen, zweep knallen, met het gevolg dat die van mij stuiterbal wordt, en een zenuwpees..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:09

Gillende kinderen, en mensen die hun paard niet kunnen controleren... dat dat paard er dan opeens vandoor stuift.

Ga dan in de andere helft van de bak rijden.
En idd gemep met de zweep en tegen hun paarden gillen...

Maar ik rijd meestal 's avonds in een (bijna) lege bak Lachen
Hoef ik me er ook neit aan te irriteren. Haha!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 17:49

Mensen die zomaar hun paard losgooien in de bak waarin jij aan het rijden bent zonder eerst iets te vragen of iets dergelijks. En ja, ze hadden me zien rijden!

Sc_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:31

Heel weinig, enkel dat mensen beginnen "mee" te springen als ik bezig ben met springen zonder even eerst iets te vragen.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:39

ik erger me aan mensen die altijd willen dat iedereen maar rekening houd met hen. Ik rij op een manege waar veel gedressuurt word en ik rij een dikke pony en ze kijken me dan net aan of k niet in de bak mag ?
groetjes Kim

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:44

Mensen die aan de bakrand staan te kijken en iedere keer lopen te klikken als er paarden voorbij komen.
de mijne is daar heel fanatiek in en versneld dus meteen... (kan die mensen soms wel wurgen hah Tong uitsteken )

Steffiie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:13

Wat mijn het meest irriteerd is het begrip dat mensen de bakregels niet kennen!

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:10

Mensen die de bak regels niet kennen en door je volte rijden! En mensen die staan te kijken en dan op iedereen commentaar hebben. Maar ondertussen kunnen ze zelf nog geen fatsoenlijke b proef rijden.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:16

HA nou wat een irritaties zeg! Ik vind het trouwens wel grappig om te lezen dat mensen het irritant vinden dat anderen op de hoefslag gaan uitstappen. Bij ons is het zo dat je links om, wat je ook doet, voorrang hebt, dus uitstappen gaat meestal ook links om. Heb je het midden tenminste voor je alleen (of met meerdere) zonder dat je continue moet opletten waar de uitstapper heen gaat!
Ik irriteer me niet aan te veel mensen in de bak maar aan bepaalde mensen Knipoog

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:20

Ik irriteer me eigelijk heel weinig. Ik ben meestal op tijden aan het rijden dat er (bijna) niemand is(puur toeval hoor).
Mochten er dan wel mensen zijn, dan kan ik me heel erg irriteren aan mensen die heel onverantwoordelijk met hun paard omgaan. Of mensen die de radio aanzetten, kan me daar op stal zo aan ergeren(die 2 dingen is trouwens wel steeds bij dezelfde persoon). Maar meestal is er bijna niemand of dan 1 iemand waar ik dan wel weer goed mee kan opschieten.

Citaat:
Ik irriteer me niet aan te veel mensen in de bak maar aan bepaalde mensen

Ik dus ook Knipoog .

Citaat:
En mensen die staan te kijken en dan op iedereen commentaar hebben. Maar ondertussen kunnen ze zelf nog geen fatsoenlijke b proef rijden.

Zulke mensen gewoon volkomen negeren. Die betweters heb je hier ook wel. Maar vaak is dat jaloesie, ik negeer ze dan gewoon en erger me ook niet.

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:24

in mijn les rijd ik soms wel eens met een meisje die altijd zelf figuurtjes gaat verzinnen Tong uitsteken
dan lukt het bij mij net goed met het galloperen enzo ga ik een volte maken en verzint zij opeens dat ze een daar doorheen gaat rijden Verward
of met z'n 8e in de bak... dan rijd er aldoor iemand voor je en moet je je paard weer in houden enz.
ik vind het lekkerder om alleen of met z'n 2/3e te rijden... Haha!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:50

Bij ons loopt er een groepje op de manege rond die ook denken dat ze goed kunnen rijden en die gaan dan een beetje aan de kant staan giebelen en herrie maken enzo. Zeer irritant.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:57

Urielle schreef:
Ik vind eigenlijk het irritantste dat ik me op laat fokken door dingen van buitenaf.
Zolang ik geconcentreerd blijf en mijn paard hard aan het werk blijf zetten is er eigenlijk niet zo gek veel aan de hand als er eens iets gebeurd. Maar ik erger me aan iets, raak gespannen, vergeet te rijden, en DAN gaat het rijden pas echt niet meer. Ik wou dus dat ik zelf iets meer kouwe kikker was.

Heb ik precies hetzelfde. Ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat met mijn jonge paardje, tuurlijk moeten ze gewoon overal aan wennen, maar hoop dan toch wel op een beetje begrip. Zag hier iemand die zich irriteerde aan mensen die hun paard niet onder controle hebben en dat hij er tussenuit naait, maar komop zeg, dat kun je toch niet altijd voorkomen? Zeker als het een jong paardje betreft. Ik ga er niet vanuit dat die allemaal instant braaf zijn, en die moeten het toch ook leren? Beetje wederzijds begrip en diep zuchten kan al helpen Haha!

Ik heb trouwens wel een hekel aan mensen die met zo'n koeielange zweep rijden en zonodig moeten tetsen als je er net langs afkomt en je zelf, of je paard opeens een roei meekrijgt. Ben ook niet dol op mensen die te dicht voor, achter of naast me langs komen (maar dat is dan met in mijn achterhoofd dat paardlief nog jong is). Kleine kinderen hou ik ook niet van, niet zozeer omdat paard er van schrikt (moet ze maar aan wennen) maar omdat ik bang ben dat er wat gebeurd (en dan heb je van die ouders die zo'n klein mormeltje bij de ingang van de bak in het zand laten spelen Gestoord , levensgevaarlijk). En ik word ook nerveus van de bakrandridders, ook al zit ik zelf ook graag te kijken als anderen aan het rijden zijn Haha!

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:15

Als ruiters doen alsof ze heel goed kunnen rijden.
Als ruiters hun paard pijn doen. Bijv. als ze denken dat ze hun paard aan de teugel krijgen door heel hard te zagen met je handen.
Als iemand de hele tijd in de kont van je paard loopt.
Als mensen aan de bakrand, denken dat ze het beter weten, en als je dan een foutje maakt zich er dan mee gaan bemoeien.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:31

*ruiters die de bakregels niet kennen (linker hand passeren aub)
*ruiters die tegen hun paard 'schreeuwen', of bijv. heel hard commando's roepen
*mensen aan de kant die het beter weten
*mederuiters die het beter weten en zeggen te kunnen maar niet van paard willen ruilen ( manegeles)
*ruiters die zagen, slaan, trekken, schoppen weetikveel wat, doe ff normaal Tong uitsteken
*gevorderde ruiters die hun paard (manegepaard) verkeerd opzadelen :S