starlight en Zspringen yellow en Lspringen op de BK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Re: starlight en Zspringen yellow en Lspringen op de BK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:03

Oke ik wil even verhaal doen voor haar,

Een paar jaar geleden heeft ze samen met Star (waar ze Z mee rijd) Een groot ongeluk gehad. Ze heeft meer dan 1 jaar niet meer gesprongen zelfs de pony liep weg voor 1 balkje op de grond!
Na 1 jaar moest ze kiezen of je gaat weer iets met je pony doen of hij gaat erui nu staat hij hier ook maar op de wei en dat is zonde.
Ze reed dus helemaal niet meer, ze wou ook niet dat haar pony werd verkocht. Na een hele lange tijd begon ze weer met rijden. En ze heeft haar pony en haar eigen weer zover gekregen om weer over een balkje te gaan! En zie wat ze nu weer springen ik vind het super knap en ben ook heel trots op haar!!

En het is inderdaad voor het beeld mooier, maar ik zie haar elke week springen en toch ziet het er op de foto's heel anders uit. In het echt heeft ze haar handen toch eigelijk wel netjes, en ook vaak netjes mee.

Hopelijk snappen jullie het verhaal een beetje, ik snap ook jullie reacties maar tegenwoordig krijgt alleen nog maar iedereen commetaar over de handen.

Het lijkt mij een idee dat iemand van jullie hier een foto plaats hoe het dan volgens jullie moet? Want ik heb het idee dat jullie graag een boogje in de teugels zien.

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:14

Kijk dat verhaal maakt het allemaal wel een stuk duidelijker.

maar als de TS dat gewoon als antwoord had gegeven in plaats van onze aardig bedoelde opbouwende kritiek als 'gezeik' af te schilderen dan had dat een hoop irritatie bespaard.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:15

Daarom wou ik dat ook even kwijt Lachen Om hier dus "Grote ruzie;s" tegen te gaan:)

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:26

Idd, als ze zo heet zijn, dan kun je ze ook moeilijk aan het losse teugeltje rijden
en heel veel mee geven, want dan worden erg vlak van boven de sprong en dan komt 't ook niet goed. Verder leuke foto's en ziet er goed uit! Lachen

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:33

Ik begrijp de situatie van de TS best wel, maar dit had ze zelf er ook bij kunnen vermelden. Wij kunnen dit soort dingen niet nagaan, en toen ik de foto's zag, dacht ik ook precies het zelfde wat meerdere bokkers hier al hebben vermeld.

Een los teugeltje, nee dat hoort ook niet. Je moet ten alle tijden contact met de mond hebben. Maar ook daar zit gewoon heel veel verschil in. Boven de sprong moet je paard zich gewoon lang moeten maken. Wanneer jij je teugels zo strak bij je houdt, krijgt hij te weinig "lucht" van voren, waardoor hij zijn sprong dus (technisch) niet goed af kan maken.

Je hebt neem ik aan les? De techniek is een stuk belangrijker dan de hoogte. Als je nog geen les hebt, neem het dan. Mijn instructrice laat me ook vaak oefeningen doen als in de teugels een knup leggen en er zo overheen komen. Een vertrouwensband opbouwen is gewoon belangrijk. Jij moet weten wat je aan je paard hebt, en je paard moet weten wat hij aan joiw heeft!

cuupje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 19:23

HouVanUtopia schreef:
Oke ik wil even verhaal doen voor haar,

Een paar jaar geleden heeft ze samen met Star (waar ze Z mee rijd) Een groot ongeluk gehad. Ze heeft meer dan 1 jaar niet meer gesprongen zelfs de pony liep weg voor 1 balkje op de grond!
Na 1 jaar moest ze kiezen of je gaat weer iets met je pony doen of hij gaat erui nu staat hij hier ook maar op de wei en dat is zonde.
Ze reed dus helemaal niet meer, ze wou ook niet dat haar pony werd verkocht. Na een hele lange tijd begon ze weer met rijden. En ze heeft haar pony en haar eigen weer zover gekregen om weer over een balkje te gaan! En zie wat ze nu weer springen ik vind het super knap en ben ook heel trots op haar!!

En het is inderdaad voor het beeld mooier, maar ik zie haar elke week springen en toch ziet het er op de foto's heel anders uit. In het echt heeft ze haar handen toch eigelijk wel netjes, en ook vaak netjes mee.

Hopelijk snappen jullie het verhaal een beetje, ik snap ook jullie reacties maar tegenwoordig krijgt alleen nog maar iedereen commetaar over de handen.

Het lijkt mij een idee dat iemand van jullie hier een foto plaats hoe het dan volgens jullie moet? Want ik heb het idee dat jullie graag een boogje in de teugels zien.

dankje desire ik vidn het niet leuk om te vertellen maar even verbetering ik heb 3jaa rniet meer met hem gesprongen maar ik heb hem gedressuurd en nu heeft hij M1dressuur dus hij heeft niet op de wei gestaan maar dat van die handen op de foto is het heel anders daar heb je gelijk in

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:27

Cuupje, even een aantal dingen:
- Op bokt is het niet toegestaan om alleen een link naar een (web)album te plaatsen. De foto's moeten dus apart geupload worden.
- HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar. Het is dus de bedoeling dat er een discussie volgt na het plaatsen van foto's.
- Op bokt gaan we respectvol met elkaar om. We plaatsen dus geen berichten in de trant van "gezeik".
- Op bokt schrijven we onze berichten in ABN (normaal Nederlands) zodat iedereen ze kan lezen.
Hier een slotje. Graag de regels goed doorlezen.