Rambo voor het eerst sinds jaren weer eens los

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

davincilover

Re: Rambo voor het eerst sinds jaren weer eens los

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:03

@ Escardon, iderdaad dat probeerde ik ook al uit te leggen aan lailapri. Knipoog
en inderdaad Lailaipri zoals je zelf al zegt:
Citaat:
het is altijd al een gespierde spijker geweest en dat hij naast zijn vet nu ook zijn spieren kwijt is geraakt.

Zoals je zelf al zegt eerst ging het vetweefsel eraf, dat zal er nu ook weer als eerste aan moeten komen, voordat jij er uberhaupt weer spieren op kan gaan trainen.
Vraag me niet nog een keer waarom, maar dat is gewoon zo, dit is een feit.
Een paard moet eerst voldoende vetweefsel hebben voordat je het over de spieren kunt gaan hebben.

Vervolgens geef je mij zelf ook gelijk, dat je hem niet meer gaat rijden omdat het zadel inderdaad knelt op de botjes enzo, dat geeft toch al aan dat hij onvoldoende vetweefsel heeft? Clown

Maar goed ben blij te horen dat je nu even niet meer rijd todat (neem ik aan..?) je een goed passend zadel hebt.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:12

Dat je paardje te iel is; je zegt dat je ermee bezig bent, dus daar zal ik niets over zeggen Lachen
Het zadel; ik zou er écht snel wat aan doen hoor, niet om te zeuren, maar een verkeerd zadel kan voor een pony de rest van z'n leven last van z'n rug betekenen. Maar goed, je bent al op zoek las ik, dus dat komt wel goed.
Rijtechnisch gezien vind ik het er best goed uitzien, alleen wat betreft het zijwaarts rijden; rij eerst lekker ontspanning erin voorwaarts, ga dan pas zijwaarts doen. Als je tóch zijwaarts wilt doen, één tip; stel hem niet zo overdreven in. Hij kijkt op een aantal foto's wel héél erg de andere kant op, en dat betekent meestal dat 'ie over z'n buitenschouder aan het weglopen is en daar leert hij óók z'n achterbenen niet van gebruiken. Stel hem dus iets rechter in, dan gaat het waarschijnlijk een stuk beter. Wat betreft het zoeken; houd je been goed aangesloten, drijf hem een beetje naar je hand toe en hou je handen netjes stil, zodat hij het bit op durft te zoeken, dan leert hij wel dat hij op je hand kan komen!
Succes!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:43

als het mijn pony was zou ik heb eerst tijd geven om weer bij te komen dan pas een zadel te laten passen etc (want die past nu wel maar als hij weer bij komt weer niet.)
en een 15 inch pas jij wel in het zadel?? ik weet natuurlijk niet hoe groot je bent maar ik denk dat het zadel waar jij in pas al gauw te groot is voor dit ponytje.

dus lekker laten groeien en vet op bouwen dan ander zadel zoeken die past en dan verder kijken lekker de ontspanning op zoeken

succes

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 16:06

ikzelf heb 17 inch, maar vaker als een keertje er in de wei opzitten kom ik er niet op.

Even over het zijwaarts:
Vandaag les gehad met hem, ernaast, en ik kon beter zijwaarts met hem oefenen als het echte voorwaarts neerwaarts draven, voor de draf moest hij eerst wat vet erbij, de stappen aan de longe en wat werk aan de hand en veel voeren. Ze heeft me ok wat tips kwa voer gegeven, dus die gaan we natuurlijk proberen. Het is ook niet zo dat ik hem nu perse verder wil beleren, alleen mijn andere 2 die ik aan het inrijden/trainen was zij nu zover dat mijn verzorgmeisje er al aardig wat mee kan dus wilde ik langzaam rambo erbij pakken. Ik was benieuwd hoe hij nu zou reageren wat betreft het rijden, en eigelijk heel goed dus. Dan heb ik het over het blijven lopen, beetje kunnen sturen en geen rare springen/stijgers maken, verder waren we ook echt nog niet. Nou als hij wat aangekomen is en we gaan er weer eens op (kan dus wel even duren wat betreft het zadel en aankomen) zal ik weer eens foto's plaatsen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 16:15

pre schreef:
sorry, maar ik vind dit ook geen positieve fotos.
hij is nog te mager en op een pony met zo weinig spieren en dan ook nog met zon slecht zadel gaan rijden kan echt niet.
en dan moet hij ook nog zijwaarts endergelijke?
ga met zon beestje eerst eens aan het gewicht werken en aan zijn spieren, dus lekker relax rijden, zoals buiten of veel longeren, een paard kan idd geen spieren kweken als her geen vet heeft, en regel een passend zadel.
het is wel een hele gave pony en ik weet zeker dat als hij op gewicht komt en in de spieren dat het helemaal goed komt! Knipoog
ik zie ook in de vorige topics dat hij niet altijd zo was, wat jammer dat hij zo vermagerd is dan?
over het algemeen ben ik ook van mening om een hengst geen hengst te laten als het niet gaat, maar vind dat als het karakter het toelaat dit gewoon moet kunnen, want ik geloof dat hij zo best heel braaf is.
maar op het moment dat hij zich dus onnodig druk maakt verliest hij veel energie en dan vraag ik me af of het voor de pony wel goed is om hengst te blijven, aangezien hij niet is goed gekeurd geloof ik he? Clown
ik zou een zachter bit inhangen, zodat hij iets meer de hand gaat op zoeken in plaats van erachter te krullen.
ook zou ik zeker voor een zadel met een kortere zitting gaan kijken, deze drukt teveel op de lendenen endergelijke.
persoonlijk zou ik eerst eens aan de voorwaarts neerwaartse ontspanning gaan werken voordat je met wijken endereglijke gaat beginnen, en zorg nogmaals eerst voor een goed zadel.
wijken en dat soort oefeningen zijn voor paarden die genoeg balns hebben en over voldoende beginnende bespiering beschikken, dit heeft hij simpelweg gewoon niet!
ik denk dat je op deze manier strax verzet en pijn gaat krijgen bij rambo.
maar als dit jou manier is van trainen wie zijn wij dan om dat af te kraken Knipoog
ik vind de rest niet verkeerd, het is een jong meisje wat erop zit en kan nog van alles leren en ik denk dat veel van de punten inmiddels wel genoemd zijn en ik vind het niet nodig om deze te blijven herhalen!

nogmaals heel veel succes verder met rambo en ben benieuwd naar de volgende fotos Haha!

dank je, hier heb ik wat aan, zoals ik al zei train ik hem zelf niet onder zadel en is rijden ook niet mijn hoofddoel, maar meer eens voor de afwisseling en kijken hoe het er nu voor stond/staat. Wat het zijwaarts betreft, hij is heel handig met zijn benen ed, en verzet verwacht ik niet zo snel, alleen met zadel en ruiter was het toch wel wat moeilijker, dus zocht hij wat waarop ik zij, nee niet het goede antwoord (wat meer inbuigen) en toen gebruikte hij zijn achterhand wat meer , en dan weer los, maar voor zijn hoofd weer in de juiste positie was, liep hij weer over de schouder, en juist om dat te voorkomen iets meer stelling. Dat is het verschil als je maar aan een kant wat kan vertellen, erop zal je dan wat met je buitenhand kunnendoen, maar ernaast kun je dus even een seconde stilstaan en/of hem wat verder inbuigen+voorwaarts houden, gebeurt hetzelfde en als ik ernaast zou lopen met de teugels vast dan zou ik idd ophouding buitenhand hebben gegeven.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:33

Je praat wartaal meisje!! Ik begrijp geen ene moer van hoe je nu aan het rijden of africhten bent! Nog een keer dan...ga nu iemand zoeken die er echt verstand van heeft en je verder kan helpen met je paardjes. Ik heb n.l nog nooit iemand gehoord die zij gangen belangrijker vind dan v.w n.w. Een goede instructeur of trice zal waarschijnlijk een wereld voor je open doen gaan wat betreft het africhten van een paard of pony. En ik mag toch aannemen dat je het beste voor hebt met je dieren. Eigenlijk weet ik dat wel zeker.....je bent nog heel jong dus alles wat je nu verkeerd leert moet je ook weer afleren.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 17:02

En wat versta je onder een goede instructeur? heb er voor deze al zo'n 6 versleten en verschillende manege's getest.

Als iemand mij aanraad om een paard dat niet voorwaarts is wat door te laten lopen en dan wat ronder in te stellen ben ik snel klaar, ik jaag mijn pony's de bak niet door om ze vervolgens terug te trekken, zo zie ik dat. Voorwaarts is in mijn ogen iets anders dan snel/rennen. Ik zeg dit ook altijd tegen instructeurs en ze begrijpen me volledig maar laten met toch hetzelfde doen alleen leggen ze het even wat anders uit. Bij degene waar ik nu les heb ik 2 jaar voornamelijk aan mijn eigen zit gewerkt, en beginnen we nu met de pony's nu zij officieel les is gaan geven (eerst deed ze het erbij). Mijn o zo luie pony is nu dankzij mijn verbetering in zit en behandeling door de osteopaat zover dat hij gaag voorwaarts wil en zelf aanbied neerwaarts te gaan, oprichten vind hij nog erg moeilijk, maar dat komt wel. Ik heb het nu trouwens over mijn fjord. Ook hem heb ik gerevalideerd met de schouderbinnenwaarts op de volte, en hij is er echt veel bespierder door geworden op de juiste plaats.

Ik weet niet of je 20 heel jong vind? Nogmaals ik zit er niet op, het meisje dat erop zit is mijn verzorgmeisje en 11 jaar.
ik pb je even.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:25

aerdenhout1 schreef:
Je praat wartaal meisje!! Ik begrijp geen ene moer van hoe je nu aan het rijden of africhten bent! Nog een keer dan...ga nu iemand zoeken die er echt verstand van heeft en je verder kan helpen met je paardjes. Ik heb n.l nog nooit iemand gehoord die zij gangen belangrijker vind dan v.w n.w. Een goede instructeur of trice zal waarschijnlijk een wereld voor je open doen gaan wat betreft het africhten van een paard of pony. En ik mag toch aannemen dat je het beste voor hebt met je dieren. Eigenlijk weet ik dat wel zeker.....je bent nog heel jong dus alles wat je nu verkeerd leert moet je ook weer afleren.

Afgod

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:54

lailapri schreef:
En wat versta je onder een goede instructeur? heb er voor deze al zo'n 6 versleten en verschillende manege's getest.

Als iemand mij aanraad om een paard dat niet voorwaarts is wat door te laten lopen en dan wat ronder in te stellen ben ik snel klaar, ik jaag mijn pony's de bak niet door om ze vervolgens terug te trekken, zo zie ik dat. Voorwaarts is in mijn ogen iets anders dan snel/rennen. Ik zeg dit ook altijd tegen instructeurs en ze begrijpen me volledig maar laten met toch hetzelfde doen alleen leggen ze het even wat anders uit. Bij degene waar ik nu les heb ik 2 jaar voornamelijk aan mijn eigen zit gewerkt, en beginnen we nu met de pony's nu zij officieel les is gaan geven (eerst deed ze het erbij). Mijn o zo luie pony is nu dankzij mijn verbetering in zit en behandeling door de osteopaat zover dat hij gaag voorwaarts wil en zelf aanbied neerwaarts te gaan, oprichten vind hij nog erg moeilijk, maar dat komt wel. Ik heb het nu trouwens over mijn fjord. Ook hem heb ik gerevalideerd met de schouderbinnenwaarts op de volte, en hij is er echt veel bespierder door geworden op de juiste plaats.

Ik weet niet of je 20 heel jong vind? Nogmaals ik zit er niet op, het meisje dat erop zit is mijn verzorgmeisje en 11 jaar.
ik pb je even.

dus ga je er maar naast lopen en hou je hem aan een bakstuk vast en zet je hem maar opzij met de hulp van een zweepje?
om hem soepel te maken?
mm ik vind het persoonlijk wat vreemd

maar oke dus als een lesgever tegen jou zeg rij hem maar goed vooruit vind jij dat dat onder rennen valt? mag ik dan vragen wat je aan de hand met hem doet?
ik vind namelijk dat ie nu juist voor je wegrent alleen de zijkant op!

of begrijp ik je nu verkeerd?

groetjes nathalie

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 20:02

ehm dit betreft 2 verschillende paarden, en ja als ik een paard in middendraf de bak door moet jagen noem ik dat rennen, hij kan ook voorwaarts in zijn eigen tempo, en het zweepje is voor voorwaarts, ik zou niet weten hoe ik hem met zweepje opzij zou moeten zetten, daar gebruik ik hem ook niet voor.
Mag ik vragen of je wel eens een paard getraint hebt met behulp van schouder binnenwaarts op de volte?

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:17

Je gebruikt hele mooie termen en begrippen alleen vergeet je ze op de goede plaats te zetten.
Als mensen jou vragen stellen waar je mee bezig bent, klets je er overheen of stelt hen de vragen waar het nou juist niets mee te maken heeft.
Het topic gaat over de foto's die jij geplaatst hebt en mensen reageren daar op, niet over hoe jij je fjord hebt afgericht en hoeveel instructeurs jij hebt versleten.

Maar ik wilde nog even terug komen op jouw reactie:

Citaat:
Vandaag les gehad met hem, ernaast, en ik kon beter zijwaarts met hem oefenen als het echte voorwaarts neerwaarts draven, voor de draf moest hij eerst wat vet erbij, de stappen aan de longe en wat werk aan de hand en veel voeren.

Wat bedoel je daar mee? Dat hij voor de draf er wat vet bij moet Clown ? Daar heb ik nog nooit van gehoord, wel dat een paard er gezond uit moet zien en zijn voordat hij werk kan verichten!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 20:24

om goed voorwaarts neerwaarts in draf te kunnen lopen, dat vond ze nog te belastend en dan heb ik het niet over een drafje, maar echt drafarbeid.
Precies zoals het erstaat dus. Als je het stukje ervoor meeleest. Waarom zou ik niet mogen zeggen dat ik mijn instructeur goed vind en waarom? Waarom neem ik uberhaupt de moeite om dingen uit te leggen als mensen je toch niet serieuw nemen tenzij je alles perfect doet? Eigelijk mag niemand hier dan dus reageren....

Maar goed, het fijt blijft dat ik nogsteeds het idee heb dat mensen zeggen dat iets fout is zonder te weten hoe het in zijn werk gaat en als ik dan het probeer uit te leggen beetje bij beetje ziet men dit als smoes, nou zo is het niet bedoelt en misschien eerst alles goed lezen en mij niet doen laten voorkomen als iemand die zich van niemand wat aantrekt en het alleen maar beter probeert te weten. Ik vind dat je niet kan zeggen dat iets fout is als je het niet kent en helemaal niet kunt oordelen vanaf beginnersfoto's om het zo maar te noemen, waren het mooie foto's geweest met een goed meewerkend paard was het vast allemaal wel helemaal geweldig geweest....

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:40

Sorry Lailapri ik begrijp je niet helemaal.
Waaruit constateer je dat ik je niet serieus neem? en waaruit constateer je dat niemand mag reageren?
Dat zeg ik niet, het enige wat ik heb opgemerkt en in eerdere topics van jou ook al dat jij er vaak omheendraait.
Ik snap dat jij wil uitleggen hoe je traint, op jouw manier, maar vertel er dan niet zoveel omheen, denk ik dan.
Dan blijf je voor mijn gevoel duidelijker, want je zegt voor mij en meerdere (heb ik opgevat uit reacties van anderen) onduidelijke dingen binnen de paarden termen, om het maar even een naam te geven.

Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat het beter is dat je een tamelijk mager en onbespierd paard zijwaartse oefeningen moet laten doen i.p.v. voorwaarts neerwaarts.
Dat soort uitlatingen zijn voor mij nou eenmaal, eh.., onduidelijk/vaag.

En dat een buitenstaander(die vanaf foto's kijkt) niet weet hoe iets werkelijk is, helemaal waar, helemaal met je eens.
Maar begrijp ook dat als jij de termen en begrippen anders gebruikt, dan in zijn algemeenheid wordt gedaan, dat het allemaal nogal vaag over komt(helemaal met deze foto's erbij, ja het zadel past niet, ik bedoel maar...). dan wordt het verhaal in mijn ogen onduidelijk.
Dat is wat ik je bedoel over te brengen, en dat vind ik niet gemeen bedoeld.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 21:26

maar onduidelijk/vaag is iets anders dan fout toch.

ik dacht dat haw was om kritiek te krijgen waaruit je wat kunt leren, dat was in een ander topic ook al moeilijk te krijgen, maar uiteindelijk paar mensen gesproken die het wel kunnen. Als ik het kort uitleg wordt het niet begrepen (vaak genoeg via pb) en een tusse nweg kan ik niet zo goed. Ik wil best 1 duidelijk verhaal opschrijven, maar dan wordt het lang en gaan mensen het niet meer lezen, of mensen lezen het half. Commentaar vind ik best, maar waarom mag een ander dat dan niet anders zien? Dat is niet naar jou toe maar algemeen. Het verpewst bokt gewoon zo dat andermans gedachten niet gerespecteerd worden en mensen een ander nieuwe ideeën proberen te geven, nee ik lees gewoon veel ta vaak van die reacites die er eigelijk opneer komen (even heel simpel):
ikke weet het leker beter en wat ik doe is goed, wat jij doet is slecht, dierenmishansdeling, je moet het zo als mij gaan doen. Ik kan me best voorstellen dat je af en toe een rot dag hebt, maae dat 10 mensen achter elkaar een rotdag hebben.

Wat betreft het zijwaarts hij doet het makkelijk en wordt er los en rechter van in zijn lijf, leert inder te treden en wordt bewegelijker in het si gewricht. Omdat hij al moet ondertreden zal hij als je hem langzaam de volte opstuurd eerder geneigt zijn meer de achterhand erbij te houden, en dus ook makkelijker neerwaarts gaan. Daarbij heeft hij al buiging in het lijf waardoor het ook makkelijker wordt netjes op de volte te lopen, dat hij het maar (of moet ik zeggen al?) een paar passen volhoudt is een kwesti van trainen, maar hij gaat dan wel voorwaarts neerwaarts met buiging en achterhand erbij.

Daarnaast train je ook gelijk zijn lenigheid dmv het uitstappen.
Dus:
achterhand eronder, buikspieren aanspannen, daardoor van voor losser.
Bewegelijkheid in si gewricht
lenigheid door uitstappen
laterale buiging, rekt spieren dus aan 1 kant op.
verder gebeurt er in zijn hoofd natuurlijk ook het een en ander, betere coördinatie, en verbetering motoriek

zo duidelijker?

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:47

[quote="lailapri"]ehm dit betreft 2 verschillende paarden, en ja als ik een paard in middendraf de bak door moet jagen noem ik dat rennen, hij kan ook voorwaarts in zijn eigen tempo, en het zweepje is voor voorwaarts, ik zou niet weten hoe ik hem met zweepje opzij zou moeten zetten, daar gebruik ik hem ook niet voor.
Mag ik vragen of je wel eens een paard getraint hebt met behulp van schouder binnenwaarts op de volte?[/quote]

nee zo train ik niet in mijn trainingen is een volgorde
-eerst voorwaart aan 2 teugels en op eigen benen lopen
-een volte sluiten en openen
-en een heel eind later pas schouderbinnenwaarts dit is absoluut geen simpele oefening voor een jong paard

ik heb zelf zoiets van een paard moet eerst lekker volters 8jes gebroken lijnen en recht kunnen af wenden voordat het wijken schoudervoor enz aan bod komt

en tempo wisselingen is juist om zijn motortje te trainen en die heb je toch echt nodig om zij waarts te gaan

en beter een keer een tikje met de zweep dan steeds meer been te geven
ik heb het niet over lam slaan he Clown
dat zou je inderdaad kunnen noemen : door de bak heen jagen

maar mag ik wat vragen over je lesgevers? wil je alleen les krijgen op jou manier? want dat is toch niet echt leskrijgen?
ik bedoel iemand die er naast staat heeft een hele andere blik ergens op en soms moet je iets een poosje proberen voordat je reslutaat ziet

groetjes nathalie

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:37

lailapri schreef:
Nouja, brand maar los en als iemand nog tips heeft voor een goed ponyzadel, ik hoor het graag.

Neem dan ook wat aan van de tips, zonder direct in de verdediging te vliegen, denk er eerst eens goed over na en vraag je af waarom zoveel mensen hetzelfde commentaar geven over met name jouw "wijken" en "schouder binnenwaarts". Heus niet alleen om je aan te vallen Knipoog

En over dat "wijken"; door z'n nek zo dubbel te klappen kan hij inderdaad alleen maar over z'n buitenschouder weglopen, en is het dus weglopen in plaats van wijken. Wijken is een gehoorzaamheidsoefening om te kijken of je paard opzij wil op 1 zijdige kuitdruk, maar het heeft geen enkele zin om dat met een pony te doen die, als hij gewoon voorwaarts loopt, nog niet eens in balans loopt.

En over dat middendraf; middendraf is verruimen van de gang en niet versnellen, dus wanneer correct uitgevoerd niet door de bak heen jagen zoals jij het noemt, als je een goede instructeur hebt zal die je dat zeker uitleggen.

Succes met je pony!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:02

Je neemt toch geen paard als je niet eens weet hoe je ermee moet werken?
ik bedoel maar, je hebt een pony en gaat met een niet passend zadel al direct rijden terwijl hij nog ieltjes is zonder eerst spier en vet te kweken, dat jij zo vaak wijken en alles in de oefening brengt heeft nog niks met de pony te maken, de pony moet eerst dingen leren en spieren hebben voor het moeilijkere oefeningen kan leren.
en dat hij zo bokkerig/stijgerend achtig iets is geweest betekend niet dat hij dat nog was.
zowieso lekker boeiend als je er zonder zadel afvalt, zo te zien ben jij zelfs een half lichaam groter dan het dier.
ik wil je er niet mee neerhalen maar dit zijn gewoon feiten die je voor je ooit een pony nam ook wel kon bedenken.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 01:09

je bent ineens erg stil.
ik hoop niet dat ik je samen met de anderen bang gemaakt heb?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 05:04

Waarom fok je met hem? Het is een lief dier om te zien, maar zijn bouw laat veel te wensen over. Lijkt me voor hem ook veel fijner.

Dat zijwaarts makkelijk gaat is trouwens niet zo raar. Als zo'n extreme stelling aanvraagt dan kan hij bijna niet anders dan over zijn schouder naar buiten vallen. Dan kan je beter er voor zorgen dat hij eerst goed op zijn eigen benen kan lopen voordat je aan dit soort dingen begint.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 06:28

Als je schouderbinnenwaarts wil gaan, moet je zijn hoofd niet zo ver naar binnen laten gaan. De bedoeling van schouderbinnenwaarts is dat hij met lichte stellingng naar binnen zijn voorhand naar binnen brengt en dus buigt in zijn lijf. Op de foto's is het net of zijn hoofd word dubbel geklapt. Vind ik er erg onvriendelijk uit zien als ik eerlijk ben.
Vaan de foto's kun je niet zien of een zadel goed ligt of niet. Haal er een zadelmaker bij, dan weet je het zeker (mits het een goede is natuurlijk)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:24

Mandy spijtig om te zeggen maar je topics gaan er niet op voor uit ..!!!
Ik snap niet dat je een paard met zo weinig bespiering niet eerst even laat bijkomen en flink laat aankomen!!!
Ach gut triest Ach gut

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:42

het spijt me zeeer maar ik vind het er niet vriendelijk uit zien ondankt dat dit al is gezegd/
vind het niet kunnen dat je al op deze pony rijd terwijl hij er zo slecht uit ziet. laat hem eerst aankomen endan ga je hem pasrijden.
dat heb ik met devil ook gedaan die was ook mager en nu niet meer.
tuurlijk longeerwerk kan geen kwaad maar hou dat ook rustig.
laat je pony eerst aan komen en ga er dan pas mee aan het werk.

en zorg voor een passend zadel.
en zijgangen doe je pas later maar dat werd hier ookal gezegd

succes er mee en hoop dat je zodra je zover bent nieuwe rijfoto's heb en hoop dan een flinke verbetering te zien.

love_chris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:53

Ik vind het wel een iel beestje,
zou wat meer bespiering mogen hebben! Ach gut
Voor de rest vind ik het een mooie pony die goed beweegd.
Maar dat zadel vind ik niet echt geschikt dus.... Verdrietig
Je kan ook zonder zadel gaan rijden
Maar als ik jou was zou ik d'r ander zadel voor kopen.
Op marktplaats.nl staan wel leuke zadels! Pling
Voor een mooi prijsje Cool

Groeten rochell

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:15

liezzie schreef:
Als je schouderbinnenwaarts wil gaan, moet je zijn hoofd niet zo ver naar binnen laten gaan. De bedoeling van schouderbinnenwaarts is dat hij met lichte stellingng naar binnen zijn voorhand naar binnen brengt en dus buigt in zijn lijf. Op de foto's is het net of zijn hoofd word dubbel geklapt. Vind ik er erg onvriendelijk uit zien als ik eerlijk ben.

Hier ben ik het volledig mee eens.
En in mijn ogen trekt een goede instructrice ook niet aan het hoofd van het paard om hem schouderbinnenwaarts te laten lopen + nog een zweep er achter!

Zorg voor een ander zadel! Je paard word duidelijk in de weg gezeten bij de schouders. De zweetbladen komen nog net niet onder de buik vandaan.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:43

Sorry, ik vindt dit er ook niet echt lekker uit zien.. en van die foto's van je zegt van 2 jaar geleden, en een maand geleden.. ik vindt die van 2 jaar geleden een stuk mooier.. Bloos!