Jurdy fries x kwpn ruin @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Topoverkonte

Re: Jurdy fries x kwpn ruin @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:20

neverstop schreef:
mensen ik vind dit wel af en toe beetje kort door de bocht gaan..
de ts geeft aan waarom ze met het bitje rijd, en dat hij vooreens met S&T gereden is, is dit wel een vooruitgang vind ik dan Knipoog

Ja

Sommige paarden trekken gewoon enorm naar de hindernis toe. Eens ze met pessoa hem geleerd heeft dat dit niet nodig is, zal hij misschien minder beginnen trekken. Dan kan ze mooi overschakelen naar een gewoon bitje.
Grondwerk blijft idd voor iedere ruiter aan te raden. Maar waarom zou je ondertussen niet eens mogen rijden en uitproberen? Wie weet doe je ontdekkingen van wat wél plotseling lukt Knipoog

Leuk dat er nog Fries in zit. Vind ik persoonlijk leuke mengelingen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 20:26

Het is ook een leuk paardje om te zien zo Haha!

Morgen gaan we hem laten vrijspringen, kijken hoe dat gaat.
En ik heb hier op de fotos mijn beugels 1 gaatje korter dan normaal, en normaal zit ik al kort.
Maar voor verlichte zit kan ik misschien beter beugels op deze maat houden Lachen

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:07

Ik ben niet heel het topic aan het doorlezen, maar zou graag toch nog even wat zeggen. Eerst en vooral: Ik vind je houding wel netjes hoor; Benen zouden misschien idd iets meer naar achter mogen, maar over het algemeen valt het erg goed mee. Ik heb sinds een half jaar een paardje dat voorheen 1.30 sprong. Ik ben echter nogal een bangerd, en spring momenteel niet hoger dan 90. Maar voor haar is dat dus ook reden genoeg om naar de hindernis te stormen. Ik rijd nog steeds met een trens, maar neem les!. En nu gaat het elke keer iets beter. Overigens vind ik het een beetje raar dat je hem enkel nog voor buitenritten gaat gebruiken. Mijn vorige paard had die klik ook niet, en hij is uiteindelijk na een jaar verkocht omdat ik ook niet meer met hem aan het werk ging. Enkel om buiten te wandelen kwam hij van stal. Tot ik op een moment echt inzag dat er voor hem nog een heel ander leven klaarlag als ik niet zo egoïstisch zou zijn. (zeker niet slecht bedoeld) Ik mis hem nog elke dag, maar heb hem onlangs opgezocht, en hij loopt nu de pannen van het dak met een ruiter waar het wel mee klikt. Je hebt jouw paardje nog maar een half jaar, dus er kan misschien nog vanalles veranderen. MAar als het dat niet doet: jouw paard heeft misschien met iemand anders wel de klik die nodig is om lekker aan het werken te gaan.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 11:11

Ik snap jou punt wel, af en toe heb ik ook wel zoiets van verkopen, maar ik wil het nu eerst een tijdje aanzien als hij op de wei staat, en lekker buitenrijden en af en toe dressuren en wat springen.
Misschien vind hij het wel leuk, maar misschien is het voor hem helemaal niks.

Les ga ik weer nemen, binnen nu en een maand wil ik weer terug aan het lessen zijn.

Hij sprong vroeger ook behoorlijk hoog, zoiets als jouw paardje ook deed, en ik merk idd dat hij er erg opaf trekt, ik durf zelf ook niet hoger dan 90 cm Bloos

Ik heb hiervoor ook een pony gehad waarmee het niet klikte, en het was egoistisch om hem te houden want ik wou toen graag dressuurwedstrijdjes en wat springen, maar daar hield die pony helemaal niet van, en dat merkte ik ook echt. die heb ik toen wel weggedaan.

Nobilety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:08

jennifer

Je schrijft dat hij vroeger mishandeld is geweest? En je zegt dat hij nu ook niet meer bang is voor de zweep? Dat kan ik me goed voorstellen!! Je was laatst in de bak aan het rijden bij Mols en het leek of iemand zijn paardje los aan het laten was. Toen zagen we dat jij er op zat en jurdy zo hard met de zweep sloeg dat wij dit niet normaal vonden. Snap dus wel dat hij niet meer bang is voor die zweep! Komt zeker omdat je geen klik hebt met hem!! Dan mishandel je hem maar! Echt zielig hoor..... Huilen

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:07

Dat is een naar bericht. Ik weet niet of het waar is, maar dat zou echt rot zijn.

TS, succes met je paardje, geef de moed niet op en spring niet te snel op hulpmiddelen af. Als je hem kunt rijden zonder zweep, waarom dan moeilijk doen over zweep oid? Neem lekker les en leer. En verder is er al genoeg geschreven!

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:50

Ik vind dat Nobilety nogal overdreven reageert, ik ben de laatste week elke keer meegeweest met Ts naar haar paard, en het valt reuze mee. Als ze een tik geeft met de zweep dan is dat om een reden, en het is niet slaan met de zweep, het zijn gewoon 2 of 3 tikken achter elkaar. Dus ik zou eerst eens nadenken voor je ts van zoiets gaat beschuldigen, want er zijn genoeg mensen die 2 of 3 tikken met de zweep achter elkaar geven als je paard je je paard al een tik heeft gegeven, maar hij blijft doorgaan met niet luisteren.

En als 2 of 3 tikken met de zweep al mishandelen is, dan zijn er heel veel paarden op deze wereld enorm zielig.

Nobilety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:48

Ik weet wat ik hoor en zie! Stond er naar te kijken omdat we een paard tegen de muur hoorden schoppen. Door het slaan met de zweep. En ik weet heus wel het verschil tussen een tik of echt slaan. Ze is gewoon in het algemeen veel te hard voor haar paardje. Zo was ze ook met haar eerdere paarden en pony's die ik ken. Het is wel echt slaan met de zweep! Het is geen beschuldiging,maar een geconstateerd feit!!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:00

wat een gezeur om dat bit...

start bitloos dan heb je dat probleem niet en kost je ook minder.
(hint hint)

laat die zweep achterwege en probeer meer vanuit je gevoel te rijden dan met je macht,
daar bereik je toch niets met.

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:05

ff offtopic maar iemand in dit topic zei dat mensen die goed kunnen rijden geen passoa (of ander bit) nodig hebben.
Heeft die persoon wel is bij het inrijden staan kijken van een internationale springwedstrijd?? Ik heb de meest vreemde stellages voorbij zien komen toen ik bij CHIO rotterdam bij het inspringen heb staan kijken.. en iemand kan toch niet beweren dat die mensen op dat niveau geen van allen kunnen rijden??? (ik heb er geloof ik 2 gezien met een gewoon bit in)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:07

Lein87 schreef:
ff offtopic maar iemand in dit topic zei dat mensen die goed kunnen rijden geen passoa (of ander bit) nodig hebben.
Heeft die persoon wel is bij het inrijden staan kijken van een internationale springwedstrijd?? Ik heb de meest vreemde stellages voorbij zien komen toen ik bij CHIO rotterdam bij het inspringen heb staan kijken.. en iemand kan toch niet beweren dat die mensen op dat niveau geen van allen kunnen rijden??? (ik heb er geloof ik 2 gezien met een gewoon bit in)

speelt geen rol op welk niveau je rijdt,
je mag nog top dressuur of springruiter zijn, je maakt je paard zo hard en zacht als je zelf wilt.
heb al dressuurruiters gezien die op heel hoog niveau rijden en die wel 20kilo in hun handen hebben.
en als ik naar die internationale springruiters kijk (ik zeg niet allemaal maar toch velen) staan ze recht op hun stijgbeugels en hangen nog is goed aan hun teugels voor de sprong.
Laatst bijgewerkt door muiske07 op 22-09-07 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 19:15

@ nobilety, hij zal vast wel vaker een tik met de zweep hebben gehad, en die zullen vast ook niet zacht zijn, maar overdrijven is een kunst he.
En wat nou een paard tegen de muur horen schoppen, moet er eigenlijk wel om lachen, dan heb je toch het verkeerde paard voor je gehad denk ik.

En zonder zweep rijden gaat wel, maar is niet praktisch, in principe heb ik hem voor het voorwaarts houden niet nodig, maar moet hem wel erbij hebben, want hij loopt zonder zweep enorm langzaam en gaat niet of moeilijk in galop.

Nobilety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:21

Er is geen woord overdreven,ik ga er verder niet meer op in,maar denk er maar eens over jennifer......Je gaat te hardhandig met je paardje om,terwijl hij zo lief voor je is.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:40

Ik vind niet dat iemand zo moet gaan lopen praten. Wie zegt dat jij altijd goed met je paarden omgaat?!
Als je dit echt zo belangrijk vond had je haar persoonlijk hier over aangesproken en niet via bokt!
Ik ga net zo goed op z'n tijd hardhandig met m'n vz paarden om. Maar niemand die daar ooit wat over gezegd heeft!
Een tik is af en toe best eens nodig, en als het een hardere is helaas dan zal hij het wel verdiend hebben. `
En ook ieder mens verliest zijn geduld wel eens..

En als hij zo lief was als je zegt, dan had hij die tik ook niet nodig. Ik ken het paardje ook en weet hoe hij is..

Vind dit te ver gaan in zo'n topic waar ze alleen maar om wat tips vraagt!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:43

kom op hey!
't ging zich erom hoe hij nou liep en hoe 't nou gaat.
en niet hoe ze verder met 't paardje omgaat..
het kan dr wel zo "geweldadig" uitgezien hebben, maar zal waarschijnlijk ook wel ergens voor nodig zijn geweest...
en voor mensen van buitenaf lijkt het wel allemaal goed uit te zien, maar de ruiter heeft dr bijwijze van de handen vol aan.. ( heb zelf vaak zo'n dingen mee gemaakt! )
en er zit ook nog een verschil in tussen 1 tik geven en 1 tik geven en dat zien veel mensen niet en bekritiseren anderen dan maar gewoon.
maar die mensen zoude zich zelf 's bij de neus moeten pakken i.p.v. anderen hier lopen af te randselen over wat ze wel of niet doen!

en owja @ Nobilety als je vind dat ze zo met dr paardje omgaat, zeg 't dr dan recht in het gezicht en nie zo achterbaks via Bokt! en anders melding maken bij dingens ( kom nie op de naam ) maar ik denk dat die je gewoon keihard aan de telefoon zouden uitlachen Knipoog

Nobilety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:58

Een paard afranselen is nooit nodig! Boos! Al eens gehoord van geduld?! Mijn paarden leren dingen door er geduldig mee om te gaan. Als ze eens vaker op stal was als ik er ben, zou ik het haar wel recht in haar gezicht kunnen en durven zeggen. Mooie oplossing je dier aframmelen. Die keuze is niet die van mij. Volgens mij los je met geweld nooit iets op. Zo heb ik het tenminste geleerd.Zegt meer over jullie als over mij. Duivel

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:34

Ik vind je toch erg ver gaan, en je zegt als je der vaker zou zien zou je het wel in der gezicht hebben gezegd, waarom heb je dan niks op het moment gezegd waarop je der zag rijden? Nors opkijken Rolleyes
Ik zal er verder maar niet op in gaan, maar ik kan me behoorlijk kwaad maken om zo'n bevooroordeelde reactie.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:18

inderdaad zoiets vind ik gewoon laf..
en inderdaad dan had je er op dat moment ook wat van kunnen zeggen en niet ineens hier op bokt over beginnen.
heb je mij horen zeggen dan, dat afrandselen nodig is? dan heb je 't toch verkeerd begrepen volgens mij..
haha ckers heb ik wel 's gehoord van geduld Knipoog maar ik blij dr bij, dat 't voor mensen van buitenaf lijkt het wel allemaal goed uit te zien, maar de ruiter bijwijze van de handen vol heeft.. en 'n goede tik dan wel eens wat kan helpen. beter het paard aanpakken op z'n fout en dat hij luisterd dan dat hij die tijd dat dr gereden wordt hij steeds de ruiterloopt te bezeiken waar ze bij staat nja zit in dit geval dan.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:15

ik kan in beide kanten inkomen

als iemand te ver gaat zou ik het dan ook in haar gezicht zeggen en niet op bokt, andere mensen hebben hier toch geen zaken mee?

langs de andere kant, een paard straffen met een zweep vind ik fout, een zweep is hulpmiddel, is het verlengde van je hand, daar waar je hand niet aan kan wordt een zweep gebruikt, niet om te slaan...

ah wathever, ik ken de TS niet en ga daar ook geen uitspraken over doen.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:11

Hier word nog redelijk netjes gepraat. Ik heb een boze PB gekregen, waarin nogal héél erg onvriendelijk gedaan word.

En zoals mensen zeggen dit is gewoon onterecht om dit via en forum uit te vechten!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:44

Moderatoropmerking:
Nobilety, ik denk dat je er goed aan doet om eens persoonlijk contact te zoeken met de topicstarter en jezelf kenbaar te maken.
Hier op Bokt kan met een anonieme reactie natuurlijk niet veel gedaan worden, en de topicstarter is er ook niet echt mee geholpen. Op een forum blijft het altijd het ene woord tegen het andere, en "in het echte leven" praat het toch een stuk makkelijker. Je schrijft hier over wat je gehoord en gezien hebt, ik zou zeggen: doe er iets mee op het moment dat je iets hoort of ziet. Achteraf op een forum een verhaal plaatsen lijkt me in zo'n gevoel niet echt de meest handige optie Knipoog

Graag weer ontopic en verder met rijtechnisch commentaar.