M1 Haflinger Azra (Matador x Atoll) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Re: M1 Haflinger Azra (Matador x Atoll) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:17

Mooie foto's! Het rijden ziet er goed uit.
Soms lijkt ze er alleen niet lekker "door" te zijn.
En ik vind het setje echt... Kwijl Vingers aflikken jammie!

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:17

Wat een leuke haf ,
Er is al veel commentaar gegeven dus zal ik niet nog eens beginnen ,
het enigste wat ik je wil meegeven ,
Probeer met rijden , meer met je benen en zit te rijden en dan juist goed je handen te ontspannen .
als je denkt dat je , je handen ontspannen hebt ontspan ze dan nog eens.
helpt echt en als je merkt dat ze strak word in haar kijken , laat haar dan heel laag maar wel rond lopen . dan gaan ze vaak weer loslaten ,
Maar heel erg belangrijk is om ontspannen te rijden !

veel succes verder!zet hem op het lukt je wel

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:36

Hi Charlotte!
De foto's leggen nu de duidelijk vast wat er mis gaat tijdens het rijden.. je binnenhand, en Az probeert onder die druk uit te komen..
Je hebt een goede instructrice, en die helpt je vast hogerop hoor! Lachen
En je zadel: die ligt gewoon goed, misschien dat je 'm iets te ver naar voor heb gelegd met opzadelen?

Alleen blijven Linda en ik het een beetje dom vinden dat je M1 bent gestart terwijl je nog maar 1 wp (bij de paarden) behaald had in het L2.. maarja, daar blijf je (eigenwijze !! Haha! ) Charlotte voor hé?? xxxx

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:50

Hmm volgens mij was jij juist 1 van de mensen die mij heeft lopen pushen om lekker in het M1 te gaan starten ipv L2 te blijven rijden?!

In ieder geval sta ik nog steeds achter mijn keuze om M1 te starten en zie ik niet in waarom ik nog langer L2 zou moeten rijden.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:54

Tja als ik naar de foto's kijk vind ik het beeld niet fijn. Veel spanning en ik vind jou voor zover ik dat kan beoordelen vanaf de foto's erg hard in de hand.

Voor de rest een leuke stoere haflinger!

Valesco_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:06

Mooie haflinger hoor. Haha!

Fijn he die Safestyle Veiligheids beugels. Ik heb ze ook en vind ze super fijn!! Haha!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:08

mooie haflinger...dat zeker

vind alleen dat de ruiter erg gespannen rijd en een beetje op haar voeten moet letten... vind het geen prettig beeld, al is de pony wel erg aansprekend...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:16

Charaz schreef:
Hmm volgens mij was jij juist 1 van de mensen die mij heeft lopen pushen om lekker in het M1 te gaan starten ipv L2 te blijven rijden?!

In ieder geval sta ik nog steeds achter mijn keuze om M1 te starten en zie ik niet in waarom ik nog langer L2 zou moeten rijden.

Ach.. het komt allemaal goed hoor!! Lachen
Je bent in iedergeval verder dan ik met Haf! Knipoog
maar vertel even via pb wat meer over je nieuwe aanwinst!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:04

I(k moet zeggen, mooie haf
maar ik vind het er echt niet ontspannen uitzien Ook vind ik dat je je handen vastzet. MAAR: Je bent niks voor niks de L2 doorgekomen, dus ik vertrouw erop dat het met je nieuwe instructrice helemaal goed komt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:32

Tja het meeste is al gezecht en ik ga geheel met de meesten mee zoals lairapi (geloof ik)

probeer ook op je pianehandjes te denken, staat zo slordig zeker in de M, persoonlijk vind ik 1 wp in de L2 bij de paarden erg snel voor de overgang, had even een paar keer gestart in de L2, zeker als ik deze fotos zie vind ik jullie nog echt niet klaar voor de M, heb je al een wp in de M,

Oja wat bereft je zadel, je kan nog zo hard roepen dat hij wel goed licht, maar hij licht duidelijk niet goed, en ik weer wat het is hoor een goed zadel zoeken voor een brede ronde haflinger, (heb ik met mijn tinkers). laat een goede zadelmaker komen, en niet een instructrice kijken, want dat is geen zadelmaker,

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 19:36

Even voor de duidelijkheid; het zadel ligt op de foto's wat ver naar voren (is tijdens het rijden wat naar voren geschoven, waarschijnlijk doordat ze nog wat aan kon singelen).
Dat wil niet gelijk zeggen dat het zadel niet past, we hebben een goede zadelmaker laten komen en die heeft het zadel opgevuld, die zegt dat het zadel goed ligt (Harnessmaker@bokt).

Ik neem aan dat hij er genoeg verstand van heeft.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:37

een jaar geleden ja, in een jaar veranderd een paard zijn besproering nogal

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:38

ik las laatst in een oude amazone uit 2005 een artikel een een goed passend zadel hangt van veel verschillende dingen af oa de manier van lopen, wist ik helemaal niet.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:40

Inderdaad een jaar geleden, dat is echt te lang geleden,
maar zelf weten hoor,

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:42

Charaz schreef:
Mijn zadel past prima, is vorig jaar nog door de zadelmaker nagekeken en de vulling is compleet vervangen, wbt blokkades ed. dat vind ik heel knap dat jij zoiets van de foto kan zien want ik heb totaal geen problemen met mijn paard, behalve af en toe haar eigenwijze haflinger karakater.

Terug naar het voorwaarts neerwaarts? Daar zijn we nu mee bezig! De basis bij mij is heel slecht en daar is mijn huidige instructrice heel erg mee bezig.

We kunnen inderdaad nog geen perfecte M proef neerzetten, maar jouw reactie komt over alsof mijn pony blij mag zijn als ze een winstpuntwaardige B proef neer kan zetten.

vind vanaf de foto's je zadel niet helemaal lekker liggen. Je kan het zadel nog eens opnieuw laten controleren ? een passend zadel rijd dubbel zo lekker voor jou en je pony.
voorderest vind ik dr ook niet zo rond en ontspannen lopen voor een M proef eerlijk gezegd , zou wat meer aan je ontspanning werken. Maar dat wil niet zeggen dat je geen L2 proef/M proef kan neerzetten Lachen
voorderest ziet het er heel leuk uit , ook mooi setje Vingers aflikken en een hele leuke haf !! en vind kortgetrokkemaandjes wel heel mooi &chique staan Ja !!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 19:45

Wat zien jullie aan het zadel dat niet goed ligt dan ?
Imo ligt het wel te ver naar voren, maar ik zou vanaf de foto's niet kunnen beoordelen dat het zadel niet goed ligt?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:49

Valentijn schreef:
Wat zien jullie aan het zadel dat niet goed ligt dan ?
Imo ligt het wel te ver naar voren, maar ik zou vanaf de foto's niet kunnen beoordelen dat het zadel niet goed ligt?

ik kan vanaf de foto niet zien wat er niet goed ligt aan het zadel,
maar zie wel dat hij niet goed op zn plek ligt, en dat kan door niet aansingelen maar ook door dat hij misschien naar de zadelmaker zou moeten maar dat weet ik niet, ik mertke het alleen op.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 19:51

Klopt hoor, hij ligt gewoon te ver naar voren.
De schouder ligt niet vrij, wat dus wel moet.

Het zadel ligt verder goed, ik geloof wel dat mijn zus (Charaz) zei dat hij binnenkort weer opgevuld moest worden, maar het was nog niet zodanig erg dat je van de foto's kunt zien dat het zadel niet goed ligt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:06

dobbel schreef:
Tja het meeste is al gezecht en ik ga geheel met de meesten mee zoals lairapi (geloof ik)

probeer ook op je pianehandjes te denken, staat zo slordig zeker in de M, persoonlijk vind ik 1 wp in de L2 bij de paarden erg snel voor de overgang, had even een paar keer gestart in de L2, zeker als ik deze fotos zie vind ik jullie nog echt niet klaar voor de M, heb je al een wp in de M,

Oja wat bereft je zadel, je kan nog zo hard roepen dat hij wel goed licht, maar hij licht duidelijk niet goed, en ik weer wat het is hoor een goed zadel zoeken voor een brede ronde haflinger, (heb ik met mijn tinkers). laat een goede zadelmaker komen, en niet een instructrice kijken, want dat is geen zadelmaker,

Binnenkort komt de zadelmaker inderdaad weer om op te vullen, voor de rest past mijn zadel prima.

Dat 1 wp bij de paarden te weinig is mag je vinden, ik had 11 winstpunten dus mocht over en sta nog steeds achter deze keuze daar hoef ik geen commentaar over, zeker niet van iemand die zelf net 6 winstpunten in de B heeft.
Ik wil graag hoger komen met mijn pony en ik had 11 winstpunten dus mocht over, ik zie het nut dan niet in om nog winstpunten proberen te rijden bij de paarden, dat probeer ik wel in het M1 wedstrijden zijn al duur genoeg.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:09

O god krijgen we dat, ik ben net 5 keer gestard dame, vergelijken is heel makkelijk he, Ik zeg het nog aardig dus waarom jij je zo aangevallen voelt geen idee, maar goed als je geen mening wil moet je geen topic maken,

en omdat ik nu nog B start wil niet zeggen dat ik geen goed oordeel over de foto`s kan geven,

zo dat moest ik nog even kwijt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:11

Ik heb het niet over het oordelen op foto's maar over mijn keuze om M1 te starten.

Ik voel me niet aangevallen maar het is echt typisch bokt om hetzelfde commentaar te blijven herhalen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:14

Charaz schreef:
dobbel schreef:

Binnenkort komt de zadelmaker inderdaad weer om op te vullen, voor de rest past mijn zadel prima.

Dat 1 wp bij de paarden te weinig is mag je vinden, ik had 11 winstpunten dus mocht over en sta nog steeds achter deze keuze daar hoef ik geen commentaar over, zeker niet van iemand die zelf net 6 winstpunten in de B heeft.
Ik wil graag hoger komen met mijn pony en ik had 11 winstpunten dus mocht over, ik zie het nut dan niet in om nog winstpunten proberen te rijden bij de paarden, dat probeer ik wel in het M1 wedstrijden zijn al duur genoeg.

Als je zadel opgevult moet worden ligt hij dus duidelijk niet goed!

Dat iemand nu pas start, hoeft niks te zeggen over het niveau thuis, dus dit vind ik weer zo'n ik ben beter dan dat jij bent discussie, kinderachtig

Als je geen WP haalt, zijn wedstrijden even duur, als nog even in de B blijven

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:18

De wedstrijden zijn inderdaad even duur, maar ik vind de M proeven fijner rijden en verwacht binnenkort toch echt wel een wp te rijden. Had op mijn debuut 168 en 177 dus voor een eerste keer niet dramatisch.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 12:25

Knabbelgirl: Het opvullen heeft oa te maken met drukverdeling, jij kunt van de foto's niet zien of het zadel opgevuld moet worden.
Daar is een zadelmaker voor.
De vulling is nog niet zo dramatisch dat het direct opgevuld moet worden.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:40

Dat opvullen zegt charas zelf hoor, knabbelgirl herhaald even dat het dan dus NIET goed licht, en nu zeg jij dat het weer niet nodig is, over elkaar tegenspreken,

Nee hoor het was overgens gewoon een mening verder niets, dat jij je aangevallen voelde zegt meer over jezelf als over mij,
En ik herhaalde eigelijk weinig, ik vind overgens 168 niet echt best hoor, maar goed kan aan mij liggen.

succes verder, het is verder een leuke haf. dus met wat meer oeffenen enz kan het best goed komen.