Wat ik van de foto's af kan leiden is dat de pony inderdaad niet ontspannen loopt. Het is goed dat er iemand bij komt die er veel verstand van heeft, want op deze manier bereik je niet de ontspanning. De pony loopt met een weggedrukte rug en oogt niet ontspannen. Probeer het voor elkaar te krijgen dat hij voor je wil gaan werken en dat hij niet alleen maar tegen stribbelt. Hij moet het leuk gaan vinden.
Let op: ik zeg niet dat hij het niet leuk bij jullie heeft ofzo, maar de houding van de pony moet wel veranderen, wil hij ontspannen gaan lopen. Geen makkelijke opgave, maar met de juiste hulp kom je er wel

EDIT: klopt het nou dat je peesbeschermers om de achterbenen hebt? Die horen toch alleen om de voorbenen, of heb ik dat verkeerd? Aan de achterkant horen volgens mij strijklappen..

?

) dat je mij dan nog respecteerd? vertrouwen van een paard moet je voor je winnen, een paard ziet jou als bedreiging, wij zijn gebouwd als een roofdier, zijn instinct verteld hem dat hij weg moet rennen, dat moet jij overwinnen. Hou het leuk voor de pony, als je toch wilt longeren (begrijpelijk) gooi de zweep dan eens weg, doe het met je lichaamstaal, en laat hem vrij in zijn bewegingen en niet hem 'vastzetten' hij is de enige die zichzelf kan laten ontspannen, dat kan jij niet voor hem doen, maar je kan het wel meer uitnodigend maken!