Stippie @ DressuurWork voor de spiegelreflex

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoJz

Re: Stippie @ DressuurWork voor de spiegelreflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:49

Jaimyliefje schreef:
JoJz schreef:
Ahh Stippie!! Geweldige pony is dat he! Ziet er leuk uit hoor! Ik heb hem eerlijk gezegd nog nooit zo zien lopen, maar ik vind het er erg leuk uit zien!!

wat bedoel je daarmee?

ja, ik weet het hij was heet, en het was onwennig omdat ik mijn eigen pony inmiddels al een hele tijd als enigste heb bereden.. dus vandaar dat het er zo uitziet. maar ik ben toch blij met de foto's, al geven ze niet een heel rustig beeld,
maar zoals elise tegen mij zei: het zijn echte emotie foto's
en dat vind ik er zo gaaf aan.. ik weet nu ook wat ik fout heb gedaan, en ik heb weer wat van het commentaar geleerd Lachen

bedankt voor het commentaar dus Lachen

Ik bedoelde het niet negatief hoor! Knipoog Bedoel juist dat ik het leuk vind om te zien dat hij een keertje zijn benen optilt en een keer niet de bak doorsloft! Nou wordt ie een keer echt aan het werk gezet en dat vind ik altijd leuk om te zien bij die pony's!! Het is dat ik te groot ben, anders zou ik ws ook gek zijn van die pony!! Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 14:06

oh bedankt Lachen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:26

Ik vind de foto's absoluuut geen fijn beeld geven! Jammer dat je nix met het commentaar wil doen.. het is toch om serieus te nemen.. Zijn achterhand is in verwegiestan, zijn rug drukt ie weg en hij is veel te kort in de hals.. ik begrijp dat het een manege pony is en dat dat niet zo snel is opgelost alleen wees wel relatisch. Ook moet jeje benen naar achteren leggen en rechterop gaan zitten.. Het is eigenlijk nog een boel om aan te werken Knipoog succes!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:49

Ik vind het beeld ook alles behalve fijn, en ook de andere foto's op pagina 2 vind ik niet fijn. op de ene duikt hij, en op de andere foto loopt hij achter de teugel. zo onttrekt hij zich alleen maar. Bovendien is kneepjes geven niet de juiste manier. Als je er voor een slot op gooit zal hij achter niets meer doen, dus dat is wellicht de reden voor de 'achterhand in tokio?' Bovendien kan je met een los-vast verbinding ook nooit verlangen dat de pony wel een stille halshouding zal krijgen.

Beter is hem éérst naar de hand toe te rijden, voorwaarts rijden. Dan ga je steeds meer aanvullen met je been, maar alles wat je er achter bij drijft houd je voor tegen. hij mag dus niet harder. je gaat niet TREKKEN, maar begrenzen. ook natuurlijk niet te veel bijdrijven, zeker als je niet zo veel ruitergevoel hebt. Het moet wel te doen zijn. Je zal zien dat de pony dan je hand op gaat zoeken en hij achter ook wat blijft doen. Als hij dan los laat in de kaak en dus nageeflijk is ontspan je je hand, dit is een beloning voor hem en tevens een controle voor jouw. als hij duikt is hij achter niet actief genoeg, gaat hij omhoog is hij niet voldoende door de hals, in beide gevallen moet je meer bijdrijven. Bovendien gaat hij deze momenten waarop jullie allebij heel los zijn associeren met 'fijn'. Dus zullen deze momenten steeds langer worden waardoor je een hele fijne, losse verbinding krijgt.

Bovendien is kantelen (of de kaak scheef zoals jullie zeggen) geen kwestie van trekken op de teugel waar hij sterk is. Dit is een teken dat je ene hand juist te streng is en de andere te los. Je zal dus op de zware teugel losser moeten zijn. Dan ga je weer bijdrijven en zorgen dat je pony récht komt. Dat je op beide teugels even veel contact hebt en dat hij op beide teugels nageeft. Imo is kantelen een teken dat je pony op een kant niet voldoende nageeflijk is.

Succes ermee, er is nog een hoop werk aan de winkel.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:19

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 29-02-24 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:20

@ ditchie: waar heeft ze gezegd dat ze het commentaar niet serieus neemt of er niet aan wil werken? Het probleem is dat dit een manegepony is waar ze waars. nooit meer op zal rijden, en op onze eigen pony (zie mijn onderschrift) rijdt ze heel anders, er zit dus ook commentaar bij waar ze nu weinig meer mee kan omdat dat op onze pony gewoon niet van toepassing is.

@ dresslover: dit is echt niet de manier waarop ze normaal rijdt, en thuis krijgt ze vanaf volgende week heel erg goed (prive)les, van dezelfde instructrice als waar ik nu al een tijdje les van heb. Normaal rijdt ze ook echt nooit zo, dus ik begreep al niet waarom het nu ineens allemaal in de krul moest enzo Verward Stippie kantelde overigens niet, die zet gewoon echt der onderkaak scheef.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 21:56

ditchie schreef:
Ik vind de foto's absoluuut geen fijn beeld geven! Jammer dat je nix met het commentaar wil doen.. het is toch om serieus te nemen.. Zijn achterhand is in verwegiestan, zijn rug drukt ie weg en hij is veel te kort in de hals.. ik begrijp dat het een manege pony is en dat dat niet zo snel is opgelost alleen wees wel relatisch. Ook moet jeje benen naar achteren leggen en rechterop gaan zitten.. Het is eigenlijk nog een boel om aan te werken Knipoog succes!

Dit vind ik echt een heel vervelende reactie,
Ik heb namelijk juist gezegd dat ik van het commentaar veel geleerd heb, dat ik deze dingen zeker ga onthouden.
ik vind dat je commentaar wel wat minder lomp mag, vooral als er dingen instaan die ik helemaal nooit heb gezegd, of al heb uitgelegd...

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:22

Fenna, ik denk dat het opzich wel veel moment opnames zijn, ik vond het er leuk uitzien op dat moment. Door de lens ziet het er toch altijd anders uit en niemand is perfect Knipoog Gewoon lekker oefenen met Jaimy!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 17:10

bedankt claire!
ik zal een kijken naar jouw topicje Lachen