jasmijn78 schreef:@Udine: ik heb de indruk dat jij wel heel erg graag een bevestiging wil hebben dat jij gelijk hebt en het beter weet... Jouw verhaal maakt jou zogenoemde ervaring niet echt heel geloofwaardig, het klinkt een beetje penny. Het aantal jaren dat jij al rijdt, het feit dat je een half dood paard hebt opgelapt en een pony'tje voor een kan karretje zetten zegt helemaal niets.
Hieruit kunnen wij niet afleiden hoe goed jij daadwerkelijk kunt rijden en hoe ervaren jij rijtechnisch gezien bent. Uit jouw verhaal en uit jou reacties zou ik eerder denken dat meisje 1 meer ervaren is.
Feit is dat zij bewezen heeft op Z niveau goed te presteren, waardoor het aannemelijk is dat zij in ieder geval een goede basis onder de knie heeft. Zie jij dat eerst nog maar eens te presteren, jij hebt in feite nog helemaal niets 'bewezen'.
Ben je soms jaloers op meisje 1?
volgens mij ging het hier niet om rij-ervaring...maar goed, lezen is ook een vak apart.
Ik denk dat meisje 2 meer ervaring heeft, omdat ze waarschijnlijk vaker bij verschillende paarden hoofdstellen en ander tuig heeft moeten aanpassen dan meisje 1. Die krijgt alles compleet en rijdt vervolgens lekker door met wat goed zit. Daarnaast denk ik dat als je in een ruitersport zaak hebt gewerkt toch wel anderen moet kunnen adviseren en je dan idd meer weet over maten van bitten/hoofdstellen etc. dan de gemiddelde ruiter.
Btw..hoeveel jonge meiden die een goed paard onder hun kont geschoven krijgen door hun rijke pappie en mammie gaan niet uit de hoogte doen tegen gewone, normaal gebleven mensen??