Rijden ziet er ook netjes uit Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Rijden ziet er ook netjes uit

Die achterhand heb je ook al mooi mee. En voor een 3- jarige die nog maar net onder het zadel is, ziet het er heel ontspannen en netjes uit!
GinnyBanshee schreef:bedankt voor de leuke reacties
@cindy : met normale contact op de teugels loopt hij nageefelijk en ja heel soms weer te diep maar dan vraag ik hem om voorwards te gaan en dat is dan weg. als jou pony stakt dan schop je hem naar voren lijkt mij, en dat deed hij in de begin.. nou blijft hij lekker voorwards maar toch heb ik een sportje zodat ik nooit hoeft te schoppen, mijn benen zijn maar klein. Ik gebruik de spoor heel weinig. Hij begrijp de hulpen heel erg goed en ik hoef alleen maar mijn kuit te gebruiken meestal om hem te begrensen. Ik heb al een paar paarden ingereden in ik geloof dat dit een van de beste manieren is.. Zoals kelly het net zei dan denk ik ja dat wil ik wel een keer proberen maar jij neemt alles een beetje verkeerd op. Kijk nou goed naar de fotos, zie je een waar ik in hem zit met de spoor? gr
ik heb de paarden die ik heb ingereden altijd met alleen zweep gereden en pas bij iets hogere oefeningen een spoortje om wat duidelijker verschil in beenlegging te krijgen.

!!!!!
NatassJa schreef:Echt een stoer beestje!!
Ziet er al goed uit hoor..
Maar waarom sporen EN zweep?? Als ik vragen mag

wil hem snel in het echie zien
BeLoVeD schreef:GinnyBanshee schreef:dankje![]()
en nee, ik vind het gewoon makkelijk om met zweep te rijden als hij alle kanten op gaat en sporen dan hoef ik nooit te schoppen.
Hoef je nooit te schoppen? Het is juist de bedoeling bij het inrijden van een paard dat je hem leert op een lichte KUIThulp te reageren. Maar als jij nu al begint met sporen en zweep, dan vrees ik het ergste..
Ziet er goed uit verder. 
@ elsie1, ben ik mee eens en ik zal ze ook gewoon af doen nou dat hij op een stal staat zonder merries en zoeizo omdat hij het nu begrijpt.