Justin @ work, 3 jarige gra-fjordenhengst.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole_

Re: Justin @ work, 3 jarige gra-fjordenhengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 07:18

Wat een knapperd zeg Kwijl Rijden ziet er ook netjes uit

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 07:36

heej ginny!
leuk beestje en wel fijn dat hij zo braaf is!!
toch vind ik je mooier op banshee Haha!

enne toch ook wat commentaar van mijn kant
als je zegt 'hij loopt zelf aan de teugel' gaat er dan geen lampje bij jou branden dat hij er dus zelf achter kruipt???

en ik zou ook bij zo'n jonkie geen sporen gebruiken.... 'schoppen' is niet de bedoeling op een jong paard lijkt me.... dan zou ik m nog eerder rijden aan de longeerlijn zodat hij het beengebruik goed leert begrijpen!!

maar wat iemand al zei 'er zijn vele wegen die naar rome leiden' maar toch Haha!

doeidoei

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 09:08

bedankt voor de leuke reacties Tong uitsteken
@cindy : met normale contact op de teugels loopt hij nageefelijk en ja heel soms weer te diep maar dan vraag ik hem om voorwards te gaan en dat is dan weg. als jou pony stakt dan schop je hem naar voren lijkt mij, en dat deed hij in de begin.. nou blijft hij lekker voorwards maar toch heb ik een sportje zodat ik nooit hoeft te schoppen, mijn benen zijn maar klein. Ik gebruik de spoor heel weinig. Hij begrijp de hulpen heel erg goed en ik hoef alleen maar mijn kuit te gebruiken meestal om hem te begrensen. Ik heb al een paar paarden ingereden in ik geloof dat dit een van de beste manieren is.. Zoals kelly het net zei dan denk ik ja dat wil ik wel een keer proberen maar jij neemt alles een beetje verkeerd op. Kijk nou goed naar de fotos, zie je een waar ik in hem zit met de spoor? gr

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:42

Ziet er leuk uit! Beloofd een fijn dressuurpaardje te worden precies Knipoog Die achterhand heb je ook al mooi mee. En voor een 3- jarige die nog maar net onder het zadel is, ziet het er heel ontspannen en netjes uit!
Succes verder! Ben benieuwd naar nog meer foto's Lachen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:51

Wat een leukerd zeg.
Ziet er echt goed uit.
hoop dat van deze ook vele topics zullen volgen.

Vind het zo leuk om topics van jou te zien. Je zit echt naar voren te kijken en om je heen enz. Ziet er allemaal zo makkelijk uit als jij het doet.

Mijn complimenten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:01

Nóg zo'n topper, dat wordt net zo'n dressuurcrackje als Banshee Tong uitsteken
Prachtige kleurtje trouwens, ik ken weinig gra-Fjorden maar het is wél erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:04

Gaaf ding zeg ! Rijden ziet er ook netjes uit Ja

Lott_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:03

Ziet er al goed uit zeg!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:18

GinnyBanshee schreef:
bedankt voor de leuke reacties Tong uitsteken
@cindy : met normale contact op de teugels loopt hij nageefelijk en ja heel soms weer te diep maar dan vraag ik hem om voorwards te gaan en dat is dan weg. als jou pony stakt dan schop je hem naar voren lijkt mij, en dat deed hij in de begin.. nou blijft hij lekker voorwards maar toch heb ik een sportje zodat ik nooit hoeft te schoppen, mijn benen zijn maar klein. Ik gebruik de spoor heel weinig. Hij begrijp de hulpen heel erg goed en ik hoef alleen maar mijn kuit te gebruiken meestal om hem te begrensen. Ik heb al een paar paarden ingereden in ik geloof dat dit een van de beste manieren is.. Zoals kelly het net zei dan denk ik ja dat wil ik wel een keer proberen maar jij neemt alles een beetje verkeerd op. Kijk nou goed naar de fotos, zie je een waar ik in hem zit met de spoor? gr

nee ik vat het niet verkeerd op, ik houd er andere opvattingen op na Knipoog

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:27

Hey ginny! Justin gaat al goed vooruit!
Ziet er goed uit, je rijd hem netjes en natuurlijk is het logisch dat hij hier en daar nog niet helemaal loopt zoals het ' hoort' maar dat komt zeker helemaal goed. Knipoog
Verder geen commentaar op je sporen en zweep, wat Kelly ook al zei, er zijn meerdere manieren! En je gebruikt je sporen en zweep netjes. Super.
Veel succes samen! Pling

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 19:41

Bedankt Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:13

ik zie het probleem niet van de sporen (vanaf de foto's) maar de redenatie die TS geeft vind ik ronduit kul, net of je zonder sporen wel moet schoppen...
Beestje ziet er goed uit, op een paar foto's een wat straffe hand (zie mondje) wat me een beetje stoort, maar het zijn en blijven momentopnames, en ik zie het ook niet continu, dus het zal wel mee vallen, maar het viel me wel op (kijk zelf wat je ermee doet)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:22

Wat een knappert, leuk hoor die kleur.
Zelf heb ik er ook naar gekeken maar al die blauwe zijn zo klein en er zit vaak inteelt in.

Voor een 3jarige loopt hij netjes al zou ik idd de hals iets langer houden dan zal hij ook wat makkelijker zijn evenwicht vinden.

En over sporen en zweep Knipoog ik heb de paarden die ik heb ingereden altijd met alleen zweep gereden en pas bij iets hogere oefeningen een spoortje om wat duidelijker verschil in beenlegging te krijgen.
Maar inrijden met spoor kan best als je dan we altijd duidelijk verschil in kuit en spoorhulp houdt Pling

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:34

Bloos!

Is hij er al ... !!!!

Dan moet ik zeker een keer langs komen Haha! !!!!!

Gaat wel goed komen met jullie Ja

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:40

NatassJa schreef:
Echt een stoer beestje!!
Ziet er al goed uit hoor..

Maar waarom sporen EN zweep?? Als ik vragen mag

EN ZE RIJD MET CAP Nagelbijten / Gniffelen

ginny HET ZIET ER SUPER UIT!! sorry dat ik met hoofdletter typ maar het is een topper Ja wil hem snel in het echie zien Knipoog

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 22:52

haha is goed Tong uitsteken
@stef: in het begin moest ik hem schoppen als hij ging stakken, maar sins dat ik een keer een prikkie heb gegeven met de spoor heeft hij het nooit meer gedaan, en nou hoef ik ook weinig been te geven.. Ben wel mee eens dat ik later als hij hoger loopt wel een spoor zal moeten hebben om wat extras uit hem te krijgen dus ik ga zeker weten niet elke keer met spoor rijden meer. Het is alleen zodat hij begrijpt wat de bedoeling van mijn been is.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:47

BeLoVeD schreef:
GinnyBanshee schreef:
dankje Tong uitsteken
en nee, ik vind het gewoon makkelijk om met zweep te rijden als hij alle kanten op gaat en sporen dan hoef ik nooit te schoppen.

Hoef je nooit te schoppen? Het is juist de bedoeling bij het inrijden van een paard dat je hem leert op een lichte KUIThulp te reageren. Maar als jij nu al begint met sporen en zweep, dan vrees ik het ergste..

Ben ik het dus helemaal mee eens.
Justin is pas 3 en net onder het zadel, zonde dat je gelijk sporen erom hebt.
Vindt het bij wie dan ook fout dat ze een pas ingereden pony rijden met sporen, dus ook gewoon bij jou. Hoe gaaf je Banshee ook aan het lopen hebt.

Nee, door die sporen vindt ik het plaatje ook gelijk veel minder.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:57

ik rij zelf jonge paarden in en weet dat bij sommige jonge paarden en vooral koudbloeden het wel nodig is om af en toe eens goed duidelijk te maken dat ze van het been weg moeten ipv ertegen in te gaan. Ik rijd dus een jong paard altijd met sporen de eerste keren tot ze weg zijn van mijn been, dan doen ik ze niet meer aan en hoef ik me dan ook niet tot het krampachtig mijn paard te duwen of schoppen. Dan heb ik ok nog eens de zweep erbij om de achterhand er bij te tikken als ie wegvalt(samen met been en ophouding).

Mijn twee jonge hengsten die zijn ook drie jaar en als we les hebben doen we geen sporen meer aan, ook niet meer tijdens het rijden in de bak wanneer er geen merrie's bij zijn. Als er wel merries zijn dan heb ik ze liever wel aan, omdat ik dan eens goed mijn en spoor kan inzetten wanneer het zou moeten. Als we naar buiten gaan wandelen is een ander verhaal dan doen we ze aan voor als we ze nodig hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:28

Wat is er mis met sporen OMHEBBEN? Ik zie nergens op de foto's grof spoorgebruik of iets, en de juiste ruiter kan met sporen rijden zonder ze te gebruiken, je drijft tenslotte met je kuit

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:23

Ja daar is ie dan! Ik ben Fan! Wat doet ie goed zijn best he! Stoere vent Haha!
Leuk hoor om hem zo nu en dan eens te zien, kijken hoe het gaat.
Blijf lekker zo doorgaan, keep up the good work dus Knipoog

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:36

Ben het met Stef eens! Verder, WEER een superfjordje. Nog een talentje Lachen Ziet er goed uit verder.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:40

Leuke foto's.
Ik denk dat deze beter word dan banshee, maar dat is nu nog moeilijk te zeggen want banshee loopt veel hoger Lachen
Veel succes nog Lachen

_Elsjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:40

Leuk, stoer paardje!:-)

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 18:46

Bedankt voor de leuke reacties Haha! @ elsie1, ben ik mee eens en ik zal ze ook gewoon af doen nou dat hij op een stal staat zonder merries en zoeizo omdat hij het nu begrijpt.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 00:55

Ziet er mooi uit hoor, alleen zou ik hem ook wat meer naar voren laten lopen, dat hij zich niet opkrult maar verder OK dan!