Knappe Mira@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Knappe Mira@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:01

_Sammie_ schreef:
Ik ga er niet eens meer op in, want ik vind dat het discussies en meningsverschillen moeten zijn, endat er niet op de man gespeeld moet worden.
Als TS maar goed is voor d'r paarden dat is het belangrijkste, en verder heb ik niet zo veel zin meer in deze discussie.l

Dit heeft weinig te maken met op de man spelen, maar meer met "wie kaatst kan de bal verwachten".

Jij speelt imo juist op de man door te zeggen dat degenen die het er leuk uit vinden zien, zelf neit al te best zullen rijden. Knipoog

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:09

Nee, ik zou nou allemaal opmerkingen kunnen plaatsen door op de man te spelen, maar dat doe ik maar niet.
Maar zoals ik al zei: als het paard maar gelukkig is.
Verder vind ik het ook weer lekker allemaal opgeblazen, als jij foto's plaatst, kan je kritiek verwachte.
Maar goed fijne dag allemaal en succes met je paardje TS

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:29

Sammie: voor iemand die nog maar 22 berichten heeft op bokt, vind ik je een aardig grote mond hebben Lachen

Misschien moet je de regels maar eens gaan lezen, want jij speelt wel degelijk op de man met je opmerkingen, die imo niet eens terecht zijn. Hoe kun jij namelijk bepalen hoe andere mensen rijden? Er zijn genoeg mensen die Mira een leuk paard vinden en ook dat het rijden er redelijk uit ziet, volgens jou kunnen deze mensen allemaal niet rijden?

Ik denk dat het verstandig is dat je je inderdaad niet meer met deze "discussie" moet bemoeien, in ieder geval ga ik niet meer op jouw berichten in Knipoog

Oh ja enne... ik kan echt prima tegen kritiek, mits onderbouwd en ergens op gebaseerd Knipoog

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:44

pff ik vind beide "partijen" strontirritant.

Ik vind het zelf ook geen bevredigend beeld geven. (of mag ik dat nu niet zeggen, aangezien ik vast minder lang rij dan anderen hier, of niet genoeg berichten heb? Tong uitsteken )
Ik zie niets anders dat een paard dat uit elkaar loopt in het lijf, met zn neusje netjes naar beneden. Naar mijn mening moet dit toch echt van achteren komen, en bereik je er dan ook niet veel mee om steeds maar met de Tiedeman in deze lengte te rijden.
Natuurlijk vind ik het knap dat er al meer ontspanning in zit dan eerst, maar ik denk dat deze hulpteugel in deze lengte de vooruitgang belemmerd. Ik denk dat het op deze manier nagenoeg onmogelijk wordt voor het paard om de achterhand onder te leren brengen, en het ruggebruik te verbeteren. Zo zullen de hulpen ook niet goed doorkomen. Er is gewoon niks over aan de voorkant, het paard kan geen lengte maken, en heeft daardoor niet de goede spanning in het lijf.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:55

Ik dacht ik sluit het netjes af, jammer dat je dan toch weer commentaar krijgt, geeft niks ik snap het ook wel. Ik geef alleen maar mijn mening.
Maar goed discussies over wat nou wel op de man spelen is en wat niet, dat gaat niet over paarden dus daar begin ik dan ook maar niet aan, want eens worden we het denk toch niet Lachen
Wat ik wel een nadeel vind, is dat over het algemeen alles (omdat je de toon van de schrijver ze stem niet hoort) op een eigen manier geïnterpreteerd wordt. Want ik bedoel helemaal niks gemeen of banketstaaf en zelfs als je dat erbij vermeldt, worden er conclusies getrokken, en dat is het nadeel van de digitale wereld. Nou ja Barmat jij praat niet meer tegen mij snap ik ook wel, geef niks. Succes ermee

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:14

Ik heb even getemd, omdat dit topic er niet bepaald gezelliger op wordt. Als je foto's plaats kan je ook verwachten dat er mensen zijn die kritiek hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat er hier wel op een vrij ondiplomatieke manier kritiek is geuit door sommigen, maar om hier nu het hele topic door te laten overheersen en verpesten vind ik wel een beetje jammer...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:18

Met terechte kritiek kan ik ook wel wat, maar wat je zelf zegt - er zijn ook mensen die dit niet geheel netjes doen en daar stoor ik me dan aan.

Maar wat mij betreft houden we het gewoon gezellig en eerlijk Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:26

Wat ziet je paard er goed uit zeg! Ze glanst zo dat je haar vacht als spiegel kunt gebruiken!

Ik vind ook dat de Thiedeman nogal strak zit, waarom ik dat vind? Omdat hij pas ophoudt met inwerken als het paard met de neus een stuk achter de loodlijn komt. Ik zou er daarom voor kiezen de Thiedeman iets losser te doen en het paard met de neus voor de loodlijn te rijden.

Veel suk6 en plezier nog met je paard!

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:29

.
Barmat schreef:
Met terechte kritiek kan ik ook wel wat, maar wat je zelf zegt - er zijn ook mensen die dit niet geheel netjes doen en daar stoor ik me dan aan.

Maar wat mij betreft houden we het gewoon gezellig en eerlijk Lachen

NOU sorry hoor, maar ik vind dat je zelf ook niet altijd even netjes bent geweest, Barmat, en nu doe je net of jij degene bent die alles netjes deed. Dat vind ik echt een beetje schijnheilig.
Er zijn mensen die op een verkeerde manier hebben gereageerd, maar door nu aan te geven dat jij dat iig niet was (want dat maak ik wel op uit je bericht), zet je anderenin een kwaad daglicht.

Wees dan echt eerlijk een kijk ook even naar jezelf.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:32

karin_gracia: aangezien ik het netjes en beschaafd wil houden en niet weer zin heb in gesteggel, ga ik er verder even niet op in en wil ik het hierbij laten.

Als je verder wilt discusieren dan graag per pb, daar vind ik het topic niet de plaats voor Lachen

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:44

dan snap ik ook niet wat dat bericht van jou daar nog deed. Maar goed, ik vind het best hoor. Zoals u wilt.

Ik heb trouwens wel kritiek gegeven die naar mijn mening terecht is, laten we daar dan op verder gaan.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:50

Pff, ik heb dit topic globaal door gelezen, vrij irritant.. moet ik zeggen..

Afgezien van de thiedeman(genoeg discussie over geweest) vroeg ik me iets af..
Je geeft aan, dat je paard heet is, snel gespannen, "alleen maar harder lopen wanneer ik krampachtig zit".. Waarom rijd je dan met sporen en zweep?

Verder vind ik haar wel opgeknapt met hoe ze eerst was.
Ik zou haar wel echt proberen meer van achteren naar voren te rijden, maargoed, dat begint ook bij jezelf ontspannen en het gedoe rond de thiedeman.

Wat ik DENK, is dat het misschien verstandig is, om eerst aan je eigen onstpanning en onafhankelijke zit gaat werken, alvorens je aan de slag gaat met de manier van lopen van je paard. Dan maar sterrenkijken. De ontspanning bij het paard kan echt alleen maar komen als je zelf ontspant!! En dat zie je dus ook goed bij de 2e ruiter, die een meer onafhankelijke zit heeft..(toch vraag ik me ook daarbij af, waarom je een oefening als wijken gaat doen, wanneer het paard nog geen ontspanning laat zien in de rug en hals.)

Maargoed, wie ben ik! Ik wens je in ieder geval succes en veel plezier met je merrie!

edit: Typfout!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:38

Moderatoropmerking:
Kan het gekibbel hier nu afgelopen zijn? Geef liever rijtechnisch commentaar wat onderbouwd wordt, in plaats van op elkaar af te geven. Aan ruim 2 bladzijdes van dit topic heeft de TS niets, omdat jullie zitten te kibbelen! Houd het hier gewoon gezellig en doe iets met dit topic waar de TS tenminste iets aan heeft!

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:52

TS laat je niet uit het veld slaan, jullie zijn zeker op de goede weg. Veel mensen vergeten dat een draver een heel ander verhaal is om te rijden dan het gemiddelde rijpaard. Als je nog tips enzo wilt hebben, kijk eens op www.dravers.nl, allemaal mensen met een draver en je kunt veel van elkaar opsteken. Mijn tip aan jou is: sporen en zweep weg (dravers zijn gevoelig, die van mij doet alles op mijn stem en been), wel thiedemann eraan houden (teugels losser, geef haar de ruimte, liever dat ze wat harder loopt en ontspant dan dat ze zich zo opkropt) en veeeeeeeeeel trainen, dan komt het echt goed. Die van mij heeft 9 jaar op de baan gelopen en dat is ook goed gekomen, is nu een hondje en op 2 pinkies te rijden Knipoog
Je hebt in ieder geval ook goede hulp van barmat en dat vind ik al hartstikke goed! Veel succes nog.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 10:14

Meerdijk, dank je wel, maar Mira is een kwpn-er, geen draver.

Verder was dit de eerste dag dat ik sporen gebruikte, omdat ze de beenhulpen nog wel eens wil negeren. Met de sporen gaat dat beter. Dat heeft niets met heet zijn te maken. Dan loopt ze juist op momenten dat het níet moet. Het is ook niet zo dat ze continue er vandoor wil gaan, het is meer mijn onzekerheid, dat áls ze het doet, ik haar strak begin te houden.
Zweep heb ik wel in de handen, maar gebruik 'm eigenlijk nooit.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:19

@TS: als eerste wil ik even zeggen dat ik Mira een plaatje vind om te zien. Lachen
Om even terug te komen op de Thiedeman, ik ben echter van mening dat hij niet te strak zit, maar strakker moet hij zeker niet! Ik heb de 3 pagina's even doorgelezen en serieus, wat een irritant gedoe zeg! Ik denk dat het zeker al een heel stuk zou helpen als jij probeert te ontspannen en heel belangrijk; loslaten! Superveel succes met je mooie paardje en met de juiste begeleiding kom je heel erg ver! Trouwens, heb je les?
Liefs aardbeitje_

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 12:50

Aardbeitje_, bedankt voor je commentaar. Loslaten, ja, dat moet ik doen. Daar werk ik ook aan, ik vind het erg moeilijk. En ik duik steeds naar voren, moet ik ook mee ophouden.

Ik ben een paar keer met haar naar les geweest (bij een bokker), maar daar komt een beetje de klad in. Het is veel werk om idere keer heen en weer te gaan met de trailer, vooral omdat ik zelf niet kan rijden met trailer. Dus moet altijd mijn man mee en die heeft daar ook niet altijd zin in. Bovendien heb ik drie kleine meiden thuis, waar ik ook altijd wat voor moet regelen. Ze gaan ook wel mee, maar na een half uurtje hebben ze het altijd wel bekeken. Dus lastig....

Barmat rijdt Diablo voor me (bij) en zij is er dan ook vaak bij als ik Mira rijd en zij helpt me dus goed op weg.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:25

@TS; geen probleem hoor. Lachen Ja het is moeilijk, ik weet het! Het geeft je zo'n ... beangstigend gevoel! Zo van; straks neemt hij een loopje en dan kan ik hem niet houden! Terwijl het wel moet. Maar heb je geen mogelijk om een instructeur bij je thuis te laten lesgeven? En prima dat Barmat je helpt! Succes.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:21

Barmat schreef:
bromfiets: Diablo bedoelt hiermee te zeggen dat het verschil tussen haar en mij (nog) is, dat ik door mijn ervaring Mira anders kan rijden dan zijzelf. Diablo is nog vollop lerende en dat doet ze echt prima, ik ken het kunstje inmiddels redelijk en kan Mira dan ook anders aanpakken dan zij doet.

Ik ben echt niet beter hoor Knipoog

Maar als voorbeeld: Als Mira ineens de bui krijgt, kan ze aangalopperen en de bak doorracen. Diablo heeft dan de neiging om heel erg aan de teugels te komen, waardoor Mira denkt: ha ha, nu heb ik je, nu kan ik lekker op het bit gaan pakken en nog harder gaan Haha!
Als Mira dat bij mij doet, laat ik gewoon los, en ze gaat weer in draf.

Dat is het kleine verschil, zoals ik al zeg: ik ben echt niet beter, ik ken alleen meer trucjes Knipoog Ja

Dat wil ik ook zeker niet beweren, maar TS kraakt zichzelf nogal af terwijl ik n.a.v. de foto's vindt dat ze erg netjes op haar paard zit. Het grote sleutelwoord is, denk ik, ontspannen.
Ik geloof ook meteen dat jij meer truukjes kent, maar dat kan ik niet op deze foto's zien Knipoog

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:26

Bromfiets, ik ga met je comment mee, zelfvertrouwen is ook belangrijk, en jezelf afkraken is in dit geval ook niet nodig! Haha! Zo dramatisch is het ook weer niet, hihi!! Haha! Knipoog als grapje bedoelt hoor Bloos

Misschien moeten ontspanning EN zelfvertrouwen tesamen wel het sleutelwoord vormen!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:57

bromfiets en thinka: helemaal mee eens Ja

Ik zie mezelf ook echt niet als betere ruiter hoor Knipoog Niet dat dadelijk gedacht wordt dat ik mezelf heel wat vind, want dat valt ook wel weer mee. Mensen die mij kennen weten dat dit pas weer de eerste stapjes te paard zijn sinds mn hersenbloeding, en weten ook dat ik de afgelopen tijd meer bezig was met in mn broek te poepen als het om paardrijden ging, dan wat anders Haha! Haha!

Als Diablo meer vertrouwen in haarzelf en haar rijkunsten krijgt, komt het met Mira helemaal goed.

Vanmiddag nog over gehad zelfs - het punt is dat als je zelf weinig vertrouwen hebt in je kunnen, Mira eigenlijk niet het geschikte paard is, daarvoor is ze te moeilijk en totaal niet vergevingsgezind helaas. Bij haar wordt alles afgestraft, ze is heel duidelijk in haar grenzen en soms is ze zelfs overgevoelig en te snel beledigd.

Maar Diablo kan strakjes WEL mooi zeggen dat ze het helemaal zelf voor elkaar heeft gekregen, met een moeilijk te rijden merrie! En daar kun je dan best heel erg trots op zijn, vinden jullie ook niet??

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:05

Ik ben het echt met je eens hoor!

wat heftig trouwens, een hersenbloeding! Gaat alles nu weer de goede kant op met je gezondheid??

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 20:13

Bar, bedankt voor je lieve commentaar. We hebben het er inderdaad vanmiddag over gehad en ze doelt nu op de boksalvo die ik vanmiddag heb gekregen van Mira Haha! . We gingen in een uitgestrekte draf, waarop ze overging in galop en ik meteen weer aan de teugels begon te trekken. Waarschijnlijk dook ik ook meteen weer voorover en begon te klemmen, waardoor Mira echt vreselijk boos werd en behoorlijk begon te bokken. Ik had het zelf niet echt door trouwens. Ik snapte wel dat ze vreemd deed, maar Barmat zei later dat ze met 4 benen tegelijk de lucht in ging. En dat is dus meteen het moeilijke met Mira. Als je fouten maakt, straft ze je keihard af. En dat is wel eens beangstigend. Had dan ook behoorlijk de bibbers....

xlovelifex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:15

wat een pplaatje. ik ben helemaal weg van haar manen Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:17

Ik denk dat het weinig zin heeft om het commentaar te geven, want dan krijg ik gelijk iedereen over mee heen dat dat al veel vaker is gezegd en dat het niet herhaald hoeft te worden Clown
Maar ga mee met de meesten hier.....