Amon (X Andalusiër) @ bitloos dressuur (géén Anky-style!!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DenisSjje

Re: Amon (X Andalusiër) @ bitloos dressuur (géén Anky-style!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:14

Als een hengst een merrie ziet en dan geen bit...lijkt mij een beetje gevaarlijk...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:18

Amon_ schreef:
Juppy schreef:
Haha! Hee gaaf die foto's Joyce....Die lekkere bolle Amon ging lekker lopen op t eind....ik kan niet wachte wat ik de volgende keer aantref als jullie hard getraind hebben vd week Duivel Dan zullen we er een nog pittere les van maken, (t ziet er toch wel gemakkelijk uit op de foto) Clown Clown

Gna gna, leuk dat ik dan aan de kant mag toekijken hoe jullie moeten afzien onder het juk van onze Brenda Duivel Duivel

En ik pak het niet rot op hoor Shamyrah, hoor niets anders de hele dag op stal, dus weet niet beter, val uit mijn schoenen als iemand Amon ooit slank zal noemen haha.

Ondanks dat de kilo's eraf moeten zie ik hem 10.000 keer liever zo als na de winter samen op stal toen onze beide paardjes veel te mager waren.
Maar op naar een gstroomlijnde Amon. Mijn zeppelin op pootjes Sterre begint langzaam aan ook al wat meer vorm te krijgen. Het wil er gewoon niet gemakkelijk af dit jaar. Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:49

Myukii schreef:
LailaPri: Ook jij hebt helemaal gelijk wbt. het zadel, maar, zoals je al kan lezen, wordt daar al druk voor gezocht. De laatste tijd heb ik vooral zonder zadel gereden, en ik zit zónder eigenlijk stabieler dan mét. Maarja, dat is niet echt te doen tijdens een les. Knipoog
Dit zadel is súper om lange ritten mee te maken, maar voor de bak, daar heb je helemaal gelijk in, is het eigenlijk niet super. Lachen

Astrid: Weifoto's? U vraagt, wij draaien! Heb er nog een paar van Mari staan, maar moet nu werken, dus zodra ik tijd heb, komen ze d'raan Knipoog

heb hetzelfde probleem hoor! reed altijd zonder zadel maar nu mijn fjord behandelt is is hij zonder zadel erg moeilijk uit te zitten, is niet goed voor mijn houding is niet goed voor hem. Dus moet aan een zadel, maar hij zal nu nog spieren gaan ontwikkelen, dus is een boomzadel nu nog geen oplossing dus ga ook maar 1 of 2 maandjes boomloos rijden denk ik...

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:52

Ik vind ruig dat je zo zonder bit kan rijden! mooi hoor

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:55

Wat issie lekker slank!! Volslank welteverstaan Haha! maar dat komt wel weer goed, liever wat kilo's teveel dan te weinig..

Ik zie er eerlijk gezegd niet veel andalusier in, tis dat je het erbij zegt, dan zie je hwel een beetje, maar wel heel veel gelder, vooral dat toetje (ik moest eigenlijk meteen aan Sjors van MsMarit denken, die heeft hetzelfde kleurtje), maar het is gewoon een heel leuk paard!

Ben benieuwd naar de foto's die nog gaan volgen in de toekomst Lachen

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:01

Ziet er ontspannen uit zo zonder bit. Verder commentaar geef je zelf al, goed in ieder geval dat je eraan werkt. Het is een mooi paard om naar te kijken ondanks zijn kilo's te veel.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:09

Ik wil toch ff wat over je zit zeggen, het is heel erg slecht voor je rug om op zo'n manier te zitten, daar kan je het best maar snel mee aan de slag gaan voordat je last van je rug krijgt!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:13

Wat een leuke reactie's allemaal, thanks Haha!
Was naar zadeltje wezen kijken vandaag, maar helaas past niet Verdrietig , balen was mooie overbrugging geweest tot ik een nieuw zadel kan kopen.
Wordt dus toch nog even doorsparen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 18:51

Ushi: Ja, ik weet het, maar als er geen ander zadel is kan ik weinig anders. Niet rijden is ook weer zo wat, want ík moet niet perse rijden hoor, maar zoals je wel ziet moet er toch wat gebeuren om z'n zwembandjes kwijt te raken Knipoog
Dan komt er nog bij dat ik van mezelf ook een abnormaal holle rug trek, je zal mij nooit eens ontspannen zien zitten, terwijl ik het grootste gedeelte van de tijd toch wel echt ontspannen ben. Ook als ik ergens op lig, raakt mijn rug de grond niet. Alleen m'n kont en mijn schouders, zeg maar, zo hol is m'n rug van nature dus al.
Ben het wel met je eens dat het nooit goed kan zijn hem ook nog 'ns zo krom te trekken met een zadel, maar zoals je leest wordt er heel hard gewerkt aan een nieuwe! Wat dus absoluut niet makkelijk is, met zo'n brede rug. Lachen

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties!
Oh, en Kjoetie: vooral zijn bouw (hals!) heeft hij wel erg van een Anda weg, vind ik, maar zijn in hoofd is inderdaad echt wel een kruising. Je ziet het wel hoor, in t echie, maar je ziet ook dat het geen 100% Anda is.

Maakt me verder hélemaal niks uit, want ik vind hem gewoon zoiezo superstoer Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:14

maakt hem ook niet minder mooi hoor Haha! maar als ik dan kijk naar mijn eigen half andaatje dan zie ik het bij haar veel duidelijker, zo bedoelde ik Lachen

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:16

Zijn hoofd zoals op de foto die ik op de 2de pagina heb geplaatst is duidelijk niet van een gelder, daar is het veel te fijntjes voor. Mijn vriendin heeft een Anda en zijn fijne trekken vindt ik ook terug bij Amon.
Wat duidelijk van de gelder is, is zijn rechte rug en zijn stevige stampers. Anda's hebben veel dunnere benen.
Afijn hij heeft gewoon wat van ma en wat van pa, en dat maakt hem tot een bijzondere kruising Haha!
Met dat zadel komt het wel goed, ben er hard voor bezig, alleen een goed passend zadel schud je niet zo even uit je mouw, of ik moet ineens wel een hele vette bankrekening hebben Clown
Een nieuw topic met een slankere Amon en ander zadel komt er in ieder geval zeker nog een keer. Knipoog

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:19

kjoetie schreef:
maakt hem ook niet minder mooi hoor Haha! maar als ik dan kijk naar mijn eigen half andaatje dan zie ik het bij haar veel duidelijker, zo bedoelde ik Lachen

Hihi maar dat is ook niet eerlijk, even gespiekt in je profiel en jij hebt een Anda/fries, dat is dubbelop barok Haha! Daar kan ik niet tegenop haha. Lekker ding hoor Tong uitsteken

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:23

Een dik paard is net zo ongezond als een dik mens, dus lijnen met dat dier, half voer en 2 keer zo hard laten werken. Komt zijn hoofd ook veel mooier uit, want hij heeft echt niet zo'n mooie dikke nek door de bespiering. Knipoog Niet aanvallend bedoelt, maar ik vind hem echt moddervet! Bloos

Verder vind ik het er lekker relax uitzien, zouden meer mensen moeten doen met hun paard, gewoon geen poespas eraan hangen, en gewoon lekker rijden!
Het lijkt mij ook hartstikke goed voor jezelf vertrouwen en band tussen paard en ruiter, je bent heel anders met je dier bezig dan dat er een stuk ijzer in zijn mond hangt!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:04

Oh, meen je dat nou? Is dat zo slecht? Oei, dan moeten we er toch maar wat aan gaan doen. Clown
Haha, waar denk je dat we mee bezig zijn lieve Urko Knipoog Hij krijgt zoiezo helemaal geen krachtvoer, Amon wordt nog dik van de lucht, en zoals je ziet ríjden we al met hem. Daarbij wordt ie nog regelmatig 'gelongeerd', en grondwerken we met 'm. Maar zodra hij weer een beetje is afgevallen, worden alle paarden verweidt (naar een nieuw stukje land), en kunnen we weer van voor af aan beginnen. We doen echt ons best wel hoor, ook wij zien wel in dat dit figuur om te janken is Knipoog

Maar, bedankt voorderest, klopt helemaal wat je zegt, eigenlijk zou iedereen dit zo 'moeten' kunnen. Een bit en alles heb je helemaal niet nodig.

Dus ook jouw hengst niet DenisSje, al begrijp ik wel dat je het op 't eerste oog niet verstandig lijkt (is?), maar als jij je paard gewoon onder controle hebt, en hij met jóú wil meewerken, ipv naar een merrie toe (en daar heeft een bit hélemaal niks mee te maken), gaat het gewoon goed. Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:22

Amon_ schreef:
kjoetie schreef:

Hihi maar dat is ook niet eerlijk, even gespiekt in je profiel en jij hebt een Anda/fries, dat is dubbelop barok Haha! Daar kan ik niet tegenop haha. Lekker ding hoor Tong uitsteken

hmmm ja dar heb je een punt Clown Maar ik vind amon echt heel stoer, is een mooie kruising. Jammer dat mensen weer zo stom moeten doen over zijn gewicht terwijl je zegt dat jullie er mee bezig zijn Dromen komt hartstikke goed, en een beetje rond en gezond moeten ze wezen Haha!

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:28

WAUW wat een hals zeg, vind het knap zoals je hem rijdt, anky heeft haar rijkunst ook niet in een pak melk gekocht, je hebt les om te leren! succes met hem, alleen denk nog eens over een cap na...voel me ook altijd een paddestoel maar toch...en ongeluk zit in een klein hoekje!

Juppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:42

Hee jammer dat het andere zadel niks is geworden. Ik weet niet hoelaat je morgen op stal ben maar anders moeten we toch es kijken of we mijn zadel niet kunnen passen. Je weet t maar nooit. Niet geschoten is altijd mis.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 18:47

Esther_20, dankjewel, met zo'n nekje heb je inderdaad wat om te omhelzen, en te knuffelen, haha Haha!
Juppy: Het zadel van Jup? Neee dat gaat nooit passen, denk ik, juppie is zo'n gestroomlijnd dressuurpaard en Amon... niet Knipoog Maar je hebt gelijk, proberen kan altijd!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:02

Ziet er netjes uit hoor, en alle paarden kunnen zonder sporen, bit & zweep lekker lopen, alleen de ruiter moet het eruit kunnen rijden, of het paard zal er wel iets voor hebben waarom hij het niet doet hoor! Knipoog
Maar ziet er iig lekker rustig & ontspannen uit, super! Veel succes, en ga zo door! OK dan!
Maar iets afvallen kan idd geen kwaad Tong uitsteken Zal van zichzelf wel al een stevig paard zijn, maar hij is ook wel iets aan de dikke kant. Bloos

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:25

ziet er geweldig en heerlijk ontspannen uit zo joh!
en complimenten voor de paard, wat een knap, lekker fors beest is dat zeg!