Donna wil gaan liggen in de badkuip... grappig filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Donna wil gaan liggen in de badkuip... grappig filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:27

Is dit eigelijk in de les?

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 22:31

1. jullie beoordelen op een filmpje van 5 min je weet niet hoe ze normaal is!
2. ik straf haar niet want hoe bozer jij word hoe sneller ze het doet als ze merkt dat je het niet erg vind gaat bij haar de lol dr vanaf en doet ze het niet meer.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:33

katiavl schreef:
Is dit eigelijk in de les?

Dit is bij Nieuw hagenauwe in Leusden lijkt mij in de les.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:34

Als ze onnormaal gedrag vertoont kunnen we best beoordelen zelfs in 1 minuut, vind dat geen slecht commentaar laat der rug nazien zadel, straf haar wanneer medisch alles in orde is wanneer ze dit gedrag vertoont.

Vraag dan tips aan je lesgever hoe je ermee om moet gaan Lachen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:35

wat een gezeik paardje doet het allemaal zelf

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:36

jacqii schreef:
1. jullie beoordelen op een filmpje van 5 min je weet niet hoe ze normaal is!
2. ik straf haar niet want hoe bozer jij word hoe sneller ze het doet als ze merkt dat je het niet erg vind gaat bij haar de lol dr vanaf en doet ze het niet meer.

Zo denkt een paard niet hoor schat Verward
Een paard doet zoiets niet omdat ze denkt "goh dat is lollig", het is gewoon instinkt.
Veel paarden willen rollen in het water.

Je moet gewoon consequent zijn, zoiets mag nu niet en dus NOOIT niet, het is geen machine, je moet eerst eens denken voor je iets doet met een LEVEND WEZEN

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:37

Dancie schreef:
wat een gezeik paardje doet het allemaal zelf

Proficiat wat een kennis, aan zo iets heeft ze dus niks, probeer je antwoord ten minste te onderbouwen

Commentaar is niet slecht, als je luisterd leer je vaak veel Lachen

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 22:39

Mag ik vragen wat ik hier van leer! katiavl ik vind jou commentaar als enige iets waar ik mee kan maar de rest...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:41

jacqii schreef:
Mag ik vragen wat ik hier van leer! katiavl ik vind jou commentaar als enige iets waar ik mee kan maar de rest...

Wat je ervan leert? Nooit meer doen....

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:43

tja zo lollig vind ik het filmpje niet eens Scheve mond
keej dat ze met het water speelt tot daar aan toe,
maar in het filmpje zie je duidelijk wanneer je paardje wil gana rollen,
je doet er niets aan Verward jaah een beetje lachen.
eigenlijk best triest, aangezien je een paard Nooit, maar dan ook Nooit met een zadel moet laten rollen. rolt je paard wel opeens, dan moet je hem ook gelijk op laten staan, en niet eerst er zelf weer op gaan zitten.
heb je dit nooit geleerd tijdens je lessen?
elk mens weet dat het niet verstandig. maja het is jou paardje, dus jij moet weten wat je ermee doet. maar vergeet niet dat dit ontzettend slecht is voor de rug van je paard Scheve mond

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:45

jacqii schreef:

Mensen van bokt bedoelen het goed, jij ook trouwens Lachen. Soms zien we extra dingen af een paard dan op.
Als je zeker bent dat alles goed is zou ik eraan werken, rollen onder de man is niet leuk. En hard af te leren ook.
Beste is gewoon naar je instructeur gaan en vragen, omdat die je pony beter kent dan wij van dat kort filmpje Lachen

En als je vorderinge maakt zeker posten! Laat het nu niet aan je zitten Lachen paardrijden is leren en afleren Haha!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:46

jacqii schreef:

Ik hoop dat je hier een heleboel van leert.
Ik weet niet hoe oud je bent (wilde in je profiel kijken maar deed 't niet).
Je paard had kennelijk het probleem van gaan rollen tijdens het rijden (las ik in het andere topic) en jij stimuleert het nu!
Je zegt dat je denkt dat voor het paard de lol er snel afgaat als je het negeert. Zo werkt dat niet. Het paard denkt dat hij gewoon zijn gang kan gaan...of jij er nu op zit of niet...want jij neemt toch niet de leiding.
Maar wat ik dan niet begrijp aan het einde van het filmpje: je stuurt 'm gewoon weer op die badkuipen af! Waarom doe je dat dan?
Dit is zeer ongewenst gedrag van een paard en aan jou als ruiter de eer om de leiding te nemen om dit af te leren....maar dat doe je dus niet!
Jammer hoor...maar misschien ben je nog erg jong en doe je daarom niet zo handig met je paardje. Als kind heb ik ook wel domme acties ondernomen.
Maar lees de reacties die je krijgt dan goed....dan leer je er misschien iets van.
Vind Ingrid van de manege dit trouwens goed, dat je dit doet? Dit kan ik me namelijk nauwelijks voorstellen!
Kortom...wees verstandig de volgende keer....en doe nooit meer zulke rare dingen met je paardje!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:48

als je weet dat ze bij de waterbakken gaat liggen waarom rij je er dan heen?
ik snap het lollige niet van dit filmpje.
het wachten is op een moment dat het wel mis gaat,zadel gaat vanzelf een keer kapot of jij kan er niet op tijd afspringen
Laatst bijgewerkt door lorelei op 26-08-07 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:49

ik zal het onderbouwen speciaal voor katiavl Knipoog

Paard gaat uit zichzelf rollen tja dat hebben wij ook gehad met een pony ik kon aansporen wat ik wou maar het had weinig nut misschien doet dit meisje er niet echt veel aan tjaa als het paardje zijn rugbreekt is mijn paard niet mijn zorg niet Knipoog

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 22:50

hahaha, ja idd!! veel mensen denken dat het me eigen paardje is maar ze is niet van mij ik verzorg haar omdat ze rolt al haar hele leven en t is dr niet uit te krijgen!
ze is nog nooit om gerolt, en het enige wat bij haar helpt is zorgen dat ze zich niet verveelt dus met haar aan t werk dan is er niks aan de hand!!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:52

Hoe onverantwoordelijk kan je zijn!
eerst gaat ze rollen, vervolgens trek je haar in haar mond en begin je te schoppen, en daarna stuur je haar er weer naar toe, terwijl het paard dan zelf niet eens meer wil!? Wát wil je nou?
En hoe ze normaal is doet er niet toe, het feit is en blijft dat JIJ onverantwoordelijk bezig bent, en hoe ze normaal is doet daar niets aan af! Het is gewoon gevaarlijk, en dat je dit dan nog grappig vind getuigd van simpele domheid. een lollige bui zeg je ? Met een lollige bui doe je annemaria koekkoek op je paard, of je laat haar inderdaad een keer met haar snuit in de waterbak, niets mis mee. Van mijn part ga je zonder zadel in de bak rondracen, zet je een sprongetje neer, verzin je een estafette of weet ík veel wat, maar je gaat haar niet laten rollen met een zadel erop, dit afstraffen en vervolgens weer er naar toe sturen!

Momentopname of niet, dit blijft onverantwoordelijk, en ook al is het maar eenmalig (wat ik sterk betwijfel) dan is dat nog te veel!

Doe dit AUB nóóit meer!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:53

mariekie schreef:
Des te triester .......

Nee het is ten eerste triest dat jij gewoon uit het niets zulke domme reacties neerzet en ten tweede ook nog triest dat je uit dat bericht nog niet kunt ontdekken dat het sarcasme is. Jij bekte de TS in het begin net zo hard af hoor meid, last van een kort termijn geheugen? Vind het echt gewoon raar dat je zo agressief op haar reageerd, ik bedoel maar..

OT: Meid jij je lol, de manege haar verpeste paard..
Dat dit zowiezo wordt toegestaan laat al veel over de kwaliteit van de manege zien vind ik!!
Snap jij niet dat hoe grappig jij en je lesmaatjes het ook vinden dat dit gevaarlijk is? Ben je echt zo onwetend/ontkennend of gewoon dom dat jij je dat niet realiseert? Als dit eens mis gaat zijn de waarschijnlijke gevolgen een gebroken boom en voor jou gebroken been. Of stel je voor ze was met hebben en houwen die badkuip ingerold, met die draad ernaast? Dan was ze vast komen te zitten en waarschijnlijk gestikt, en als jij er onder had gelegen was jij de pijp uit geweest! Sorry maar ben je echt zo blind?
Dit soort gedrag is NIET grappig maar ERNSTIG. Door laten lopen die handel! Niet wachten tot ze ligt en er dan met je luie reet op blijven zitten en maar wachten tot ze opstaat, nee: ten eerste verkomen dat het gebeurd en als dat niet lukt haar al op de weg naar beneden een goede schop verkopen!
En nu kun je echt nog duizend keer gaan zeggen ''dat je het commentaar niet leuk vind'' maar dat is ook logisch als je zo een filmpje er op zet, mischien ook goed, kunnen we je met z'n allen mischien zelfs wat verstand bij brengen!! Wordt iedereen beter van...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:57

Tip: haal in het vervolg eerst het tuig eraf als je je paard wilt laten rollen. Ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken, dat je niet wilt luisteren heb je al duidelijk gemaakt.

Ik kon het filmpje zien dankzij een link op pagina 2. En ga dus nu temmen, omdat het bij mijn weten niet is toegestaan een topic met een filmpje te maken, en dit vervolgens te verwijderen omdat het commentaar je niet aanstaat. Je zou er ook naar kunnen luisteren voordat je been wordt vermorzeld of het paard een rugblessure oploopt.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:58

ook een paard wat al haar hele leven rolt, is dit af te leren. het zal alleen misschien wat langer duren voor ze het ook niet meer doet.
je moet haar gewoon goed aan het werk houden, en zodra je merkt dat ze wil gaan rollen, gelijk ingrijpen. als jij namelijk niet laat zien wie de baas is, zal ze het ook blijven doen.
ik heb sinds kort een nieuw paardje wat vanaf het begin aan steigerde. dit deed ze vooral veel bij mijn moeder en mijn zusje, toen ik er voor de 2e keer ( na 2 weken weggeweest te zijn geweest) er weer opging, was ze mij ook aan het uitproberen door elke keer een poging tot steigeren te doen, maar omdat ik elke keer op tijd ingreep, kreeg zij hier dus de kans niet voor, en nu doet ze het helemaal niet meer.

ik snap trouwens ook niet waarom je haar terugstuurt naar de waterbak Verward
als jij wil dat je paard dit afleert, moet je dat dus absoluut nooit doen.
Laatst bijgewerkt door MieLo op 26-08-07 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:00

heb verder niet gelezen maar kan je er niet iemand bijhalen voor het rollen die je paard ervan af kan helpen?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:05

Tommie_Tom schreef:
Waar ben je in godsnaam mee bezig?!?!?! Hamer Heb je wel een idee wat je eigenlijk aan het doen ben? Lekker verantwoordelijk ben je ook. Had gehoopt dat ze je er keihard af zou gooien. Echt dit vind ik gewoon dierenmishandeling. Het paard weet niet wat ie moet doen en jij ziet er humor in om het paard maar te laten rollen met zadel en jou erop. Verdrietig Hamer Hoe triest ben je dan? Erg triest ben je dan. Paard kon zijn rug wel bezeren (zou me niets verbazen als ie dat al heeft) Ook erg dom dat de andere ruiters niets zeiden. Naar mijn mening ben je een erg onveranwoordelijke ruiter die nog niet eens een houten hobbelpaard verdiend!!!

zo.. jij komt lekker binnen met je eerste bericht hier op bokt Huilen van het lachen

zo maak je vrienden!

en ik zal het niet vaak zeggen, maar ook ik vind dit toch enigszins onverantwoord, Ik kan er de humor nog wel van inzien, tot de eerste keer dat ie probeert te gaan liggen. Daarna zie ik er (helaas) geen humor meer van in.

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 23:05

Het is niet mij paardje! en ze doet het bij mij eigelijk nooit dus ik heb er zelf geen last van!! ik zelf heb er geen problemen mee zolang ze niet omrolt!! en het word elke maand minder dat ze het doet de eerst paard maanden rolde ze zo 4 keer per les dat is nu ongeveer 1 keer per week dus er is vooruitgang!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:09

als jij zegt dat zij het nooit bij jou doet, wie zit er dan op haar rug?
het feit dat jij het niet erg vind zolang ze niet omrolt, wind ik best dom.
als ruiter moet je weten dat dit zo ontzettend slecht is voor het paard, en uiteraard willen wij toch allemaal het beste voor ons paard?

starraisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:12

ik vind je heel onverantwoordelijk,
nognooit een paard gezien die aan een badrand zijn been open gehaald heeft zeker, als je zo graag met water wilt spelen ga dan zelf in dat bad zitten.
arm paard als ik de eigenaar was liet ik je er nooit meer op.
je bent erg stom bezig !

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:14

op het filmpje is ook duidelijk te zien dat je net zolang wacht tot ze gaat rollen,dus word ze gewoon uitgedaagd om te gaan rollen.
als je gewoon door gereden was was het misschien niet eens gebeurd.
zo leert ze het rollen tijdens het rijden natuurlijk niet af