Als je snel gaat klemmen zat de pony hier waarschijnlijk op reageren door bijv. gespannen en snel te gaan lopen. Daardoor leer je je ook weer beter zelf te ontspannen. Als je er goed mee bezig bent teminste.
fransvana; Dat jij/jullie er niks in ziet(n) betekend niet dat je/jullie het ook meteen beter weet(en).
Het is nou gewoon eenmaal een feit dat zonder zadel rijden je houding kan verbeteren. Hoeft niet maar kan wel.
Ik heb het vandaag al gemerkt. Vandaag voor het eerst weer met zadel gereden en ik weet nu een stuk beter hoe ik als ik naar achteren ben geschoven in het zadel met doorzitten met draven hoe ik weer goed kan gaan zitten zonder Nike echt te storen. Ik voel beter aan wanneer ze zich wil gaan spannen, wanneer ze haar rug wil gaan wegdrukken en kan het zo al verhelpen voordat ze echt gespannen raakt.
Ook qua terugschakelen op mijn houding zijn we weer vooruit gegaan. Kon vanuit draf halthouden zonder echt aan mijn teugels te hoeven komen om terug te nemen. Ook kon ik haar een stuk beter bijna laten stappen en dan rustig maar toch actief op dat tempo verder draven, op mijn zit.
Ik voelde ook nog eens beter of dat ze bij elkaar liep of meer uit elkaar viel.
En ik zit vanuit mezelf al rechter, terwijl ik daar altijd al moeite mee heb gehad (door rugproblemen). Ik
Er zijn gewoon zoveel voordelen aan eens een keer zonder zadel te rijden. Dat is gewoon niet te ontkennen. Als je er dan teminste ook goed mee bezig bent. En dan dus ook niet maar gewoon wat rondhobbeld zoals jij blijkbaar denkt aan je reactie te lezen.
Over je laatste reactie. Je mening zeggen is niks mis mee. Mits deze goed onderbouwt is! Ik zie van jou bijv. hier nergens een goed onderbouwde mening staan.. eerder wat geroep dat iemand het beter weet omdat ze toevallig dezelfde mening als jou heeft en iedereen die anders vind heeft het dus verkeerd? Oftewel.. Wie kan er hier niet tegen een andere (wél goed onderbouwde) mening?
Ben het ook weer met Maethoriel eens.
Ntlie_; Dankje