mijn moeder@springles met JOOP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: mijn moeder@springles met JOOP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 11:48

Tinkerloos schreef:
Kijk,nu zeg je tenminste dat je moeder les heeft,en het daarom niet altijd even goed doet.
Daar kan ik me helemaal in vinden!!
Toppie van je.

Ik begrijp alleen dan niet waarom je op de vorige pagina zegt dat het paard dat nodig heeft dat ze zo in de mond trekt.
Leg eens uit?

Ik heb al eerder aangegeven dat mijn moeder LES heeft, oa in de titel:
mijn moeder @springles met JOOP...
En het trekken valt op zich best mee, weet ik uit ervaring, ik zie wel dat ze op sommige foto's net wat achter blijft in de beweging.
IEDER paard heeft imo steun nodig bij het springen, zeker bij hogere snelheden.
En ik was er dan niet bij, maar hoorde wel dat hij hem af en toe probeerde te peren, waardoor mijn moeder hem af en toe stevig heeft teruggenomen, ook vlak voor en tijdens de sprong.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:58

Maar zoals Tinkerloos al zei, boven de sprong kan een paard niet vluchten, en naar mijn mening zul je geen enkele springruiter, gevorderd of niet, horen zeggen dat een paard zoveel druk in de mond moet hebben boven de sprong. Mijn paard is ook hartstikke heet voor de sprong en er na ook een flink tempo, maar of ik de teugels boven de hindernis nou kort of lang houd, maakt geen verschil.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:00

Dit zijn toch ook foto's van een springles? Iedereen moet het toch leren?

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:02

Ja daar heb je helemaal gelijk in Apple, dat ben ik met je eens. Maar ik ging eigenlijk met name op de laatste regels in, daar ben ik het namelijk niet helemaal mee eens.

Maar goed, laten we weer ontopic gaan Knipoog

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:03

hmm, ze belemmerd het paard erg tijdens de sprong. Ze doet het verder heel goed, het ziet er leuk uit, maar veel meer meegeven tijden de sprong en handen laag en bij elkaar houden.
Succes verder Knipoog

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:39

lor1_1984 schreef:
Balkjes draven doen we met losrijden, JacLoVesGer. Knipoog

Ja das ook goed, maar ik bedoelde meer, om haar houding te verbeteren. Om haar balans te vinden, zodat ze ook mee kan gaan in de sprong en bijvoorbeeld niet terug klapt. Je kunt het ook wel zonder balkjes doen, gewoon in stap draf en galop de verlichte zit oefenen. Je zult zien dat dat niet gemakkelijk is om je balans eerst te houden.