Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

zit goddelijk of niet
heb altijd een glijbaan gehad
Citaat:@ Paljoeka ik heb mijn sporen wel nodig, niet om haar voorwaarts te krijgen want daar zijn sporen helemaal niet voor bedoeld maar wel voor zijgangen zoals wijken en SB. Ik heb mijn tenen wel naar buiten maar niet mijn sporen in mijn pony. Alleen op de momenten dat het nodig is, hier probeer ik zo veel mogelijk op te letten en ben me bewust dat als ik haar prik zonder reden ze dood wordt voor het been. Mijn beenligging op dit zadel is echt een wereld van verschil tegen over mijn vorige zadel. Ik reed voor de 2e keer op dit zadel en moet er aan wennen. Ik wil nu niet in de verdediging schieten hoor maar ik durf wel te zeggen dat ik mijn spoor correct gebruik en mijn pony op de juiste manier voor het been krijg en rijd.
paljoeka schreef:[
als jij met sporen wil blijven rijden moet je dat gewoon blijven doen, maar ik ben er van overtuigt dat je ook zonder sporen kunt wijken, ik kan het ook... gewoon een keer proberen.
SUCCES!!
missje schreef:paljoeka schreef:[
als jij met sporen wil blijven rijden moet je dat gewoon blijven doen, maar ik ben er van overtuigt dat je ook zonder sporen kunt wijken, ik kan het ook... gewoon een keer proberen.
SUCCES!!
wat een rare opmerking.
ik kan het ook......?? ieder paard is anders dus deze opmerking snap ik niet echt. tenzij jij ook op haar pony rijd natuurlijk.
paljoeka schreef:ik rijdt dus niet op haar paard, integendeel, ik ken de persoon niet eens... maar dat geeft niet, je mag toch tips en commentaar geven.
waarom is dat een rare opmerking? ik zal het even uitleggen, zoals je schrijft is ieder paard anders, dat ben ik helemaal met je eens, maar.... als je paard voor je been is , is hij dat ook voor de zijgangen, zoniet dan moet je het paard gevoelig maken voor het binnenbeen, door voltes van 10/15 m te maken.
dit kan ook zonder sporen, ik denk niet dat je met sporen moet gaan rijden als je beenhouding niet goed is, dan wordt het paard flauw voor het been.
ik rijdt zelf ook zonder sporen en de zijgangen gaan mij redelijk goed af, dus daar slaat dat ''ik kan het zelf ook'' op.
Deze pony is heel fijn aan het been, en gaat ook op een lichte kuitdruk opzij. Maar met het opvangen, reageert ze niet fijn op het buitenbeen, en dit is net waarom deze pony enkel met spoortjes word gereden. Deze combinatie maak ik dagelijks mee.
maar zoals Navidad al zegt gebruik ik sporen om haar even te prikkelen in de zijgangen. Dat wil niet zeggen dat je ook zijgangen zonder sporen moet kunnen rijden, heb je hemelaal gelijk in. Mijn been houding, tja mijn tenen steken naar buiten maar heb niet constant mijn spoor in Bisous.. Dan zou ik inderdaad verkeerd bezig zijn... Ik ben afgelopen maanden ontzettend bezig geweest om actie - reactie bij een lichte kuitdruk, alleen met de zijgangen (wat sous en ik beide moeilijk vinden) heb ik een hulpmiddeltje nodig.

Ivanaaa schreef:Echt één geheel jullie en volledig op elkaar afgestemd zo te zien![]()
Het enige echte storende aan het geheel plaatje zijn je voeten. Als je het helemaal af wilt maken een cap!!! Tegenwoordig ook in een hele mooie bruintint
Maar verder, doet ze het echt super, deze combinatie gaat nu heel snel prestatie gericht ( Ik reageer even omdat ze zelf als het goed is nog op vakantie is
)