Superknappe Palomino Bisous @ work in eurostar set

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Re: Superknappe Palomino Bisous @ work in eurostar set

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:10

Mooie foto's en setje! Die eerste foto kan zo uit een reclame folder komen. Tong uitsteken

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:22

Leuke pony, mooi setje. Haha!

Ik zou haar alleen niet scheren als ik jou was, je geeft zelf aan dat ze haar warmte niet kan krijgen, en dan wil je ook nog eens haar vacht inkorten? En om nou al te beginnen met dekens lijkt me ook niet echt verstandig, dan mag je er in de winter wel 5 dekens op gooien. (want ik neem aan dat als je haar scheert je er een deken opdoet, aangezien ze niet aan haar warmte kan komen) Ik zou haar vacht gewoon zo laten, het zal wel te maken hebben met haar hormonen, of misschien is de inderdaad wat ziekjes, laat er dan liever een DA naar kijken. Wanneer je haar nu zal scheren raken haar hormonen helemaal in de war. Nee, ik zal haar gewoon goed uitstappen na het rijden, zorgen dat ze niet nat op stal komt ed. Lachen

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 17:39

@ Suziej Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Ze kan namelijk door deze dikke pak haren haar warmte niet kwijt. Ze is niet fit omdat ze deze pak haar mee moet dragen. Ze komt ieder jaar na de zomertijd meteen dik in haar vacht (welsh + buitenstal) maar dit jaar is ze extreem vroeg.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:46

Oo ik dacht te lezen dat ze juist niet warm kon worden. Vork

paljoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:51

hey, ik vind het verder een netjes beeld geven maar je benen vallen extra op.... is al veel gezegd I know.... ik wil niet beweren dat je paard niet ziekjes aan het worden is, maar volgens mij licht het gewoon aan jou benen, doordat jij je tenen zo naar buiten hebt steken de sporen continu tegen het lijf van je paard aan, hij reageert daardoor niet meer op de normale kuitdruk.

als ik jou was zou ik de sporen gewoon een tijdje laten liggen totdat je de positie van je benen verbeterd hebt. in plaats van met sporen te rijden kun je beter een zweep gebruiken als ie niet direct op de kuitdruk reageert. gewoon veel schakelen met onmiddelijke reactie, dan heb je helemaal geen sporen nodig!

je zou de beugels vast kunnen maken aan de singel zodat je geen kans hebt om de tenen naar buiten te doen... het helpt echt! zit eerst niet zo fijn, maar went snel genoeg, ik weet nu niet beter.

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:56

Ultieme pennypony! Echt een heel gaaf beest, en een super setje erbij! Gewoon blijven oefenen, komt alles goed. Vooral je tenen ja, maar dat is inmiddels gezegt. Veel succes ermee!

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 18:00

@ Paljoeka ik heb mijn sporen wel nodig, niet om haar voorwaarts te krijgen want daar zijn sporen helemaal niet voor bedoeld maar wel voor zijgangen zoals wijken en SB. Ik heb mijn tenen wel naar buiten maar niet mijn sporen in mijn pony. Alleen op de momenten dat het nodig is, hier probeer ik zo veel mogelijk op te letten en ben me bewust dat als ik haar prik zonder reden ze dood wordt voor het been. Mijn beenligging op dit zadel is echt een wereld van verschil tegen over mijn vorige zadel. Ik reed voor de 2e keer op dit zadel en moet er aan wennen. Ik wil nu niet in de verdediging schieten hoor maar ik durf wel te zeggen dat ik mijn spoor correct gebruik en mijn pony op de juiste manier voor het been krijg en rijd. Lachen

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:07

Zeker een leuk paardje..... en zeer goede keuze van je zadel *LOL* zit goddelijk of niet Dromen

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 19:16

Hihi zeker, maar ik moet er nog wel aan wennen hoor Haha! heb altijd een glijbaan gehad Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:33

Wat een geweldig gaaf beestje! Echt een heel mooi beest! Loopt ook heel mooi!

Leuk setje trouwens! Kleurt heel leuk bij jouw haar Vork

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:38

Wat een super gaaf beestje heb jij daar onder je kont! Ik kan zo hier en daar wel zien dat je nog een beetje je plekje moet zoeken in je nieuwe zadel, het lijkt of je soms iets te ver achterin je zadel zit. Dit kan echter ook gewoon een momentopname zijn.
Jullie geven samen wel een heel leuk beeld en succes met je "tenendilemma", het is zo moeilijk om iets af te leren! Maaaaaar: keep up the good work!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:13

erg mooi dier en jullie passen goed bij elkaar.
heel veel plezier samen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:19

eej kimmetje!

Zondag gaat het gebeureg he? Zou je morgen avond wel even op stal zien, zo niet bel ik je ff en zullen we haar even scheren!

Zoals ik al zei maandag. sinds je dat zadel hebt loopt die veel beter. had je nog gebelt? over die beschadegingen?

Nou ja hoor het allemaal wel. groetjes wes

paljoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:54

Citaat:
@ Paljoeka ik heb mijn sporen wel nodig, niet om haar voorwaarts te krijgen want daar zijn sporen helemaal niet voor bedoeld maar wel voor zijgangen zoals wijken en SB. Ik heb mijn tenen wel naar buiten maar niet mijn sporen in mijn pony. Alleen op de momenten dat het nodig is, hier probeer ik zo veel mogelijk op te letten en ben me bewust dat als ik haar prik zonder reden ze dood wordt voor het been. Mijn beenligging op dit zadel is echt een wereld van verschil tegen over mijn vorige zadel. Ik reed voor de 2e keer op dit zadel en moet er aan wennen. Ik wil nu niet in de verdediging schieten hoor maar ik durf wel te zeggen dat ik mijn spoor correct gebruik en mijn pony op de juiste manier voor het been krijg en rijd.

oké het zal inderdaad anders zitten dan je vorige zadel. ik zeg ook niet dat je je sporen niet correct gebruikt, maar..... als je paard goed aan het been is, dus in het voorwaarts gaan en weer terugkomen, moet hij ook gevoelig zijn voor de beendruk voor wijken en sb.
voor het wijken en sb heb ik geen sporen nodig want mijn paard is voor het been, dus ook voor de zijgangen.

wat je hier aan kan doen, is de sporen afdoen, en voordat je het wijken inzet een volte van 10 a 15 m te rijden en gevoelig maken voor het binnenbeen, nadat je uit de volte komt, binnenbeen eraan houden maar eerst wel recht richten daarna de hulp voor zijwaarts geven.

als jij met sporen wil blijven rijden moet je dat gewoon blijven doen, maar ik ben er van overtuigt dat je ook zonder sporen kunt wijken, ik kan het ook... gewoon een keer proberen.
SUCCES!!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:13

paljoeka schreef:
[

als jij met sporen wil blijven rijden moet je dat gewoon blijven doen, maar ik ben er van overtuigt dat je ook zonder sporen kunt wijken, ik kan het ook... gewoon een keer proberen.
SUCCES!!

wat een rare opmerking.
ik kan het ook......?? ieder paard is anders dus deze opmerking snap ik niet echt. tenzij jij ook op haar pony rijd natuurlijk.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:30

Het rijden ziet er netjes uit, af en toe zou je paard iets actiever van achter mogen. En je set staat echt super, zelfs je haar kleurt erbij Haha!

paljoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:50

missje schreef:
paljoeka schreef:
[

SUCCES!!

wat een rare opmerking.
ik kan het ook......?? ieder paard is anders dus deze opmerking snap ik niet echt. tenzij jij ook op haar pony rijd natuurlijk.

ik rijdt dus niet op haar paard, integendeel, ik ken de persoon niet eens... maar dat geeft niet, je mag toch tips en commentaar geven.
waarom is dat een rare opmerking? ik zal het even uitleggen, zoals je schrijft is ieder paard anders, dat ben ik helemaal met je eens, maar.... als je paard voor je been is , is hij dat ook voor de zijgangen, zoniet dan moet je het paard gevoelig maken voor het binnenbeen, door voltes van 10/15 m te maken.
dit kan ook zonder sporen, ik denk niet dat je met sporen moet gaan rijden als je beenhouding niet goed is, dan wordt het paard flauw voor het been.
ik rijdt zelf ook zonder sporen en de zijgangen gaan mij redelijk goed af, dus daar slaat dat ''ik kan het zelf ook'' op.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:52

paljoeka schreef:
ik rijdt dus niet op haar paard, integendeel, ik ken de persoon niet eens... maar dat geeft niet, je mag toch tips en commentaar geven.
waarom is dat een rare opmerking? ik zal het even uitleggen, zoals je schrijft is ieder paard anders, dat ben ik helemaal met je eens, maar.... als je paard voor je been is , is hij dat ook voor de zijgangen, zoniet dan moet je het paard gevoelig maken voor het binnenbeen, door voltes van 10/15 m te maken.
dit kan ook zonder sporen, ik denk niet dat je met sporen moet gaan rijden als je beenhouding niet goed is, dan wordt het paard flauw voor het been.
ik rijdt zelf ook zonder sporen en de zijgangen gaan mij redelijk goed af, dus daar slaat dat ''ik kan het zelf ook'' op.

Ik snap dat je het goed bedoeld, Maar hier kan ze niks mee Lachen Deze pony is heel fijn aan het been, en gaat ook op een lichte kuitdruk opzij. Maar met het opvangen, reageert ze niet fijn op het buitenbeen, en dit is net waarom deze pony enkel met spoortjes word gereden. Deze combinatie maak ik dagelijks mee.

Ik ben ook diegene die deze pony aankomende zondag gaat scheren, en weet dan ook wel zeker dat kim bijna tot geen spoortjes meer nodig heeft, omdat deze pony dan fijn in zijn fel zit, en noem maar op. Ik snap zeker wel wat je bedoeld, ik zet een paard wat ik rij ook zo zonder behulp van de sporen in een fijne en gecontroleerde appuyement, etc.

een paard weken trug heb ik op deze pony gezeten, omdat die op geen enkele manier los wou laten, reageerde niet etc, en als je deze comibinatie nu in real live omhoog ziet schieten zul je weten wat ik bedoel Lachen

verder kim, dat heb ik je al eerder gezecht. zie het toevallig even trug op de foto, probeer op alle tijden je pony op twee teugels te laten lopen. daarmee bedoel ik zorg ook dat je contackt blijft houden op je binnenteugel.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 16:58

@ Paljoeka Ik begrijp je ook hoor Lachen maar zoals Navidad al zegt gebruik ik sporen om haar even te prikkelen in de zijgangen. Dat wil niet zeggen dat je ook zijgangen zonder sporen moet kunnen rijden, heb je hemelaal gelijk in. Mijn been houding, tja mijn tenen steken naar buiten maar heb niet constant mijn spoor in Bisous.. Dan zou ik inderdaad verkeerd bezig zijn... Ik ben afgelopen maanden ontzettend bezig geweest om actie - reactie bij een lichte kuitdruk, alleen met de zijgangen (wat sous en ik beide moeilijk vinden) heb ik een hulpmiddeltje nodig. Lachen

@ Navidad: Ja je hebt gelijk, moet inderdaad op 2 teugels rijden, vind ik nog erg moeilijk. Bisous pakt links vast waardoor ik die neiging ook krijg waardoor rechtsom mijn binnenteugel vaak niet gelijk in druk is met die van de buitenteugel. Een aandachtpuntje dus Pling

paljoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:48

ik ben blij dat je mij begrijpt, actie-reactie is idd een erg goed ding.
ik wens je verder veel succes met het rijden.
verder heb ik geen commentaar op jullie als combinatie, julie gaan er vast en zeker komen.
Succes!

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 16:54

Haha!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:43

Zijn echt hele mooie foto's! Ziet er erg goed uit hoor! Haha!
En je setje staat super! Je haarkleur matcht er ook helemaal bij Haha!

Ivanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:03

Echt één geheel jullie en volledig op elkaar afgestemd zo te zien Knipoog

Het enige echte storende aan het geheel plaatje zijn je voeten. Als je het helemaal af wilt maken een cap!!! Tegenwoordig ook in een hele mooie bruintint Vork

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:38

Ivanaaa schreef:
Echt één geheel jullie en volledig op elkaar afgestemd zo te zien Knipoog

Het enige echte storende aan het geheel plaatje zijn je voeten. Als je het helemaal af wilt maken een cap!!! Tegenwoordig ook in een hele mooie bruintint Vork

Cap is eigenkeuze. EN ja inderdaad kims voeten lijden inderdaad soms een eigen leven, maar kim kennende is ze daar hard mee bezig om haar voeten weer back to basic te zetten Haha! Maar verder, doet ze het echt super, deze combinatie gaat nu heel snel prestatie gericht ( Ik reageer even omdat ze zelf als het goed is nog op vakantie is Cool )

Ramano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 06:47

In 1 woordt geweldig.