Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Pfff stelletje zeikerds.
Ik zie nergens dat die shetten gedwongen worden om te springen. Ze zien er best vrolijk uit, zo met hun oortjes naar voren en genoeg ruimte over boven de sprong. Het is gewoon spelen met shetlanders, en hoe verkeerd is dat nou?
Die hindernis met de kruiwagen is misschien niet ideaal, maar iedereen die natuurkunde heeft gehad op de middelbare school kan zien dat de handvaten omlaag gaan zodra er druk op de balk komt te staan (hefboomwerking). Dus om daar nou zo'n ophef over te maken...
Het is juist leuk voor die shets dat ze aandacht krijgen. Ik vind het zieliger als ze met zn allen een beetje in de wei staan zonder aandacht, zoals je nog veel vaker ziet.
Misschien is het wel verstandig om die ene pony ook zonder zadel te rijden. Het zadel past inderdaad niet goed. Voor je balans en evenwicht is het ook beter om zonder zadel te rijden. En bij de andere pony heb je al bewezen dat je dat kan!
En dan nog 1 tip: met de shetjes moet je je benen wel naar achter doen om niet de balk eraf te schoppen, maar probeer er bij andere pony's op te letten dat dat geen gewoonte wordt!
Marloes3003 schreef:Pfff stelletje zeikerds.
Ik zie nergens dat die shetten gedwongen worden om te springen. Ze zien er best vrolijk uit, zo met hun oortjes naar voren en genoeg ruimte over boven de sprong. Het is gewoon spelen met shetlanders, en hoe verkeerd is dat nou?
Die hindernis met de kruiwagen is misschien niet ideaal, maar iedereen die natuurkunde heeft gehad op de middelbare school kan zien dat de handvaten omlaag gaan zodra er druk op de balk komt te staan (hefboomwerking). Dus om daar nou zo'n ophef over te maken...
Het is juist leuk voor die shets dat ze aandacht krijgen. Ik vind het zieliger als ze met zn allen een beetje in de wei staan zonder aandacht, zoals je nog veel vaker ziet.
Misschien is het wel verstandig om die ene pony ook zonder zadel te rijden. Het zadel past inderdaad niet goed. Voor je balans en evenwicht is het ook beter om zonder zadel te rijden. En bij de andere pony heb je al bewezen dat je dat kan!
En dan nog 1 tip: met de shetjes moet je je benen wel naar achter doen om niet de balk eraf te schoppen, maar probeer er bij andere pony's op te letten dat dat geen gewoonte wordt!
Saskiaatje schreef:ladylisa schreef:hej trouwens die bonte shet verzorg ik en die hengst ook samen met me nichje en die springt er ook op maar krijg les op mijn new-forest, en de shetlanders vindt het geweldig om te springen,
en warom zou de eigenaar elke dga moet komen kijken wat wij doen met de shets ik mag van de eigenaar zelf weten wat ik met ze doen,en trouwens de shetlander vindt het leuk en rij er tog niet lang op.dus,
Pff, gáán we weer.
Kind, ik probeer jou, de pony's en de eigenaar alleen maar te helpen. Ik neem aan dat jullie allemaal niet willen dat deze pony's over een jaar versleten zijn? Je kan zoveel dingen doen met die kleintjes, waarom dan per sé rijden? Je hebt de spullen, dus als ze zo dol zijn op springen, laat ze dan lekker vrijspringen?
"De shetlander vindt het leuk en ik rij er toch niet lang op." De shetlander weet niet wat goed is voor hem/haar, daar zijn jij en de eigenaar voor (helaas, in dit geval). En wat betreft het rijden, of je kort rijdt of lang rijdt, het gaat om de gewrichten die je aantast. Die tast je ook aan met 5 min. rijden en al helemaal met, wat zal het zijn, een half uur springen.
Citaat:vaste hindernissen zijn levensgevaarlijk
zowel voor jezelf alsm voor de pony
Marloes3003 schreef:@ khirshanta
Ok, eerst over de kruiwagen dan. De balk ligt voor het draaipunt van de kruiwagen (de 'standaard' of wat het ook is aan de onderkant) dus die zal wel kantelen, en daarmee de balk meenemen naar de grond.
Maargoed lekker boeiend ook, over op de hoofdzaak
Tuurlijk is de TS te groot, en is haar houding niet zoals je op een springwedstrijd zou willen zien. Maar he, ze is aan het dollen met haar shetlanders, who cares?
Haar hakken schuiven gewoon langs de flanken en ik zie nergens knieen die hard drukken. Waarschijnlijk ziet het er op de haflingers een stuk beter uit.
MissDonna schreef:als je het niet aanstaat kan je ook op het onwijs mooie roze kruisje rechts boven klikken scheelde 3 paginas gezeur van jullie Bah worden jullie niet is moe van dit gedoe? 1-3 x okee. Maar dan kan je stoppen. Dit gaat te ver. ik heb ook ge-temt omdat ik er spuugziek van word van al deze reacties. Ik begrijp jullie wel, maar waarom moet alles zo vaak herhaald worden? Allemaal papagaaien ofzo? Ga dan is een hokje zitten, en ga daar alles bij elkaar schreeuwen.
Bah. meer heb ik er niet over te zeggen!