spring foto's snoepy en bliksem!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: spring foto's snoepy en bliksem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:10

Wel leuk, maar je zit ze behoorlijk in de weg met je lange stelten Knipoog

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:08

Oef, laat ik hier maar niks over zeggen.
Weet dat ik zelf ook niet heilig ben maar dit.. Jeetje :|

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:31

Pfff stelletje zeikerds.

Ik zie nergens dat die shetten gedwongen worden om te springen. Ze zien er best vrolijk uit, zo met hun oortjes naar voren en genoeg ruimte over boven de sprong. Het is gewoon spelen met shetlanders, en hoe verkeerd is dat nou?
Die hindernis met de kruiwagen is misschien niet ideaal, maar iedereen die natuurkunde heeft gehad op de middelbare school kan zien dat de handvaten omlaag gaan zodra er druk op de balk komt te staan (hefboomwerking). Dus om daar nou zo'n ophef over te maken...
Het is juist leuk voor die shets dat ze aandacht krijgen. Ik vind het zieliger als ze met zn allen een beetje in de wei staan zonder aandacht, zoals je nog veel vaker ziet.

Misschien is het wel verstandig om die ene pony ook zonder zadel te rijden. Het zadel past inderdaad niet goed. Voor je balans en evenwicht is het ook beter om zonder zadel te rijden. En bij de andere pony heb je al bewezen dat je dat kan!
En dan nog 1 tip: met de shetjes moet je je benen wel naar achter doen om niet de balk eraf te schoppen, maar probeer er bij andere pony's op te letten dat dat geen gewoonte wordt!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:39

IK heb GETEMT omdat dit weer op het zellfde uitdraait als altijd.. * hééléé diepe Zucht *

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:42

Citaat:
Pfff stelletje zeikerds.

Ik zie nergens dat die shetten gedwongen worden om te springen. Ze zien er best vrolijk uit, zo met hun oortjes naar voren en genoeg ruimte over boven de sprong. Het is gewoon spelen met shetlanders, en hoe verkeerd is dat nou?
Die hindernis met de kruiwagen is misschien niet ideaal, maar iedereen die natuurkunde heeft gehad op de middelbare school kan zien dat de handvaten omlaag gaan zodra er druk op de balk komt te staan (hefboomwerking). Dus om daar nou zo'n ophef over te maken...
Het is juist leuk voor die shets dat ze aandacht krijgen. Ik vind het zieliger als ze met zn allen een beetje in de wei staan zonder aandacht, zoals je nog veel vaker ziet.

Misschien is het wel verstandig om die ene pony ook zonder zadel te rijden. Het zadel past inderdaad niet goed. Voor je balans en evenwicht is het ook beter om zonder zadel te rijden. En bij de andere pony heb je al bewezen dat je dat kan!
En dan nog 1 tip: met de shetjes moet je je benen wel naar achter doen om niet de balk eraf te schoppen, maar probeer er bij andere pony's op te letten dat dat geen gewoonte wordt!

sluit me hier helemaal bij aan.. shetjes zijn niet van porselein hoor.. Bloos
Goed dat je een cap op hebt.. en rij idd maar beter zonder zadel.. lol met je knol, zie er weinig kwaad in..
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 18-08-07 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:42

Sorry, maar dit ziet er echt niet uit Ach gut Luister naar de commentaren van de 'wijze' bokkers & kruip alstublieft niet meer op die shet. Er zijn nog zoveel leuke dingen die je ermee kan doen :: vrijheidsdressuur, mennen, lange lijnen, vrijspringen, wandelen, ... Het zou zonde zijn als de gewrichten van zo'n mooie pony er over enkele jaren al versleten uit zien.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:43

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:45

Helemaal mee eens!!!!! Dit zijn leuke foto's!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:48

Marloes3003 schreef:
Pfff stelletje zeikerds.

Er wordt in sommige posts ook andere uitleg gegeven: zoals al gezegd: lengte kan, maar ze drukt het paard met de hakken in de flanken, en de knieen in de schouder. Gemakkelijk is het niet. Dragen zal zeker nog wel kunnen, TS zal misschien tussen de 45 en 50 wegen (max).
Je moet het er toch ook mee eens zijn dat, ook omdat ze 'te groot' is, haar houding niet echt verbetert, en ze haar paard er dwars mee zit. Ik moet er ook bij zeggen dat met wat lessen, haar algehele spring houding stukken beter zal worden (met of zonder zadel is het geen 100% houding Knipoog)

Over de kruiwagen: de balk ligt niet op de handvaten, anders zou het amper een probleem zijn. Op deze manier is neerwaartse druk alleen dat de balk vast blijft liggen, hij moet namelijk naar boven gaan, vooruit, tot op/net achter het handvat voor de hefboom werking.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:53

Hoi meid, ik vind je beter zitten zonder zadel en vind je ook erg groot voor die ukkies. Als je het heel af en toe doet, zal de schade vast wel meevallen voor de diertjes; die kruiwagensprong vind ik link.

MIsschien dat je dit soort dingen beter met je Hafje kunt doen? Verder geloof ik trouwens wel dat je dieren het naar hun zin hebben, hoor! Knipoog
Laatst bijgewerkt door detour op 18-08-07 17:56, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:55

die laatste foto: Wil je dat de pony voorover kukelt bij de landing? Ik ben niet iemand die van mening is dat shets alleen door kids van 4 bereden kunnen worden, maar dit gaat te ver

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:01

@ khirshanta

Ok, eerst over de kruiwagen dan. De balk ligt voor het draaipunt van de kruiwagen (de 'standaard' of wat het ook is aan de onderkant) dus die zal wel kantelen, en daarmee de balk meenemen naar de grond.

Maargoed lekker boeiend ook, over op de hoofdzaak Knipoog

Tuurlijk is de TS te groot, en is haar houding niet zoals je op een springwedstrijd zou willen zien. Maar he, ze is aan het dollen met haar shetlanders, who cares?
Haar hakken schuiven gewoon langs de flanken en ik zie nergens knieen die hard drukken. Waarschijnlijk ziet het er op de haflingers een stuk beter uit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:02

Marlous: Dit is niet dollen, dit is gewoon niet nadenken over wat je pony aankan. Zoals de laatste foto, pony kan zo omtuimelen na de landing omdat er een compleet verkeerde gewichtsverdeling is (en een verschrikkelijk slecht passend zadel)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:03

Tsja, ze vraagt hoe wij bokkers het eruit vinden zien. Vandaar de reacties. Denk ook niet dat de pony's meteen creperen, maar of het echt goed voor ze is, nee. Dat geloof ik niet. Daarbij kunnen kruiwagens lelijk omflikkeren met alle gevolgens vandien.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:06

Saskiaatje schreef:
ladylisa schreef:
hej trouwens die bonte shet verzorg ik en die hengst ook samen met me nichje en die springt er ook op maar krijg les op mijn new-forest, en de shetlanders vindt het geweldig om te springen,
en warom zou de eigenaar elke dga moet komen kijken wat wij doen met de shets ik mag van de eigenaar zelf weten wat ik met ze doen,en trouwens de shetlander vindt het leuk en rij er tog niet lang op.dus,

Pff, gáán we weer.

Kind, ik probeer jou, de pony's en de eigenaar alleen maar te helpen. Ik neem aan dat jullie allemaal niet willen dat deze pony's over een jaar versleten zijn? Je kan zoveel dingen doen met die kleintjes, waarom dan per sé rijden? Je hebt de spullen, dus als ze zo dol zijn op springen, laat ze dan lekker vrijspringen?

"De shetlander vindt het leuk en ik rij er toch niet lang op." De shetlander weet niet wat goed is voor hem/haar, daar zijn jij en de eigenaar voor (helaas, in dit geval). En wat betreft het rijden, of je kort rijdt of lang rijdt, het gaat om de gewrichten die je aantast. Die tast je ook aan met 5 min. rijden en al helemaal met, wat zal het zijn, een half uur springen.

Helemaal mee eens, het zadel op bliksem ligt ook helemaal niet goed. Je gooit je benen veels te ver naar achter!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:11

Citaat:
vaste hindernissen zijn levensgevaarlijk
zowel voor jezelf alsm voor de pony

die zin is wel een beetje overdreven zeg Haha! , ik denk dat je bedoelt dat met geen echt springmateriaal iets inelkaar frutsen. En eh.. bij de cross is ook alles vast Tong uitsteken[/quote]

Maar paarden in de cross zijn dat gewend. Die zin is helemaal niet overdreven, als de pony blijft haken achter de hindernis gaan pony en ruiter samen onderuit/over de kop en geloof me, dat is wél levensgevaarlijk.[/quote]

kiek dat bedoel ik
een cross ruiter rijd niet met een eigenlijk te kleine pony
ongetraind met een niet passend zadel

voor een niet degelijke getrainde pony op zijn maximale springhoogte
met een te grote in de weg zittende ruiter met een niet passend zadel
zonder degelijke begeleiding JA dan is het levens gevaarlijk
voor beide ..

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:12

Vind dit ronduit schandalig om te zien! Ze is veelste groot, dat zadel past van geen kant, dan rijd ze zonder zadel en dat is al niks beter want na de hindernis klapt ze met een vaart op zn rug (in mijn ogen). Snap niet dat de eigenaar niet wijzer is, als het mijn shetjes zouden zijn had ik eerst maar is het rijden afgeschaft, ga lekker andere dingen met ze doen met zn 2e voor een klein karretje of zoals de link hierboven. Maar ben zelf is wat wijzer en stop hiermee. Ze hebben wel de oren naar voren maar ze weten niet beter die shetjes. En over dat springen hebben we het maar niet, ziet er wel naar uit dat jullie niet wijzer zijn na deze foto's gezien te hebben. Zucht.....

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:13

OMG dat zadel op de laatste foto Huilen van het lachen
Verder is commentaar al gegeven.

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:14

Ik schrok ervan toen ik je foto's zag.
ik het hele rijtje niet meer af, je had van te voren kunnen bedenken toen je je foto's bekeek dat je zoveel negatieve berichten zo krijgen niet echt slim om ze dan toch in een topic te plaatsen he!!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:20

als je het niet aanstaat kan je ook op het onwijs mooie roze kruisje rechts boven klikken scheelde 3 paginas gezeur van jullie Bah worden jullie niet is moe van dit gedoe? 1-3 x okee. Maar dan kan je stoppen. Dit gaat te ver. ik heb ook ge-temt omdat ik er spuugziek van word van al deze reacties. Ik begrijp jullie wel, maar waarom moet alles zo vaak herhaald worden? Allemaal papagaaien ofzo? Ga dan is een hokje zitten, en ga daar alles bij elkaar schreeuwen.

Bah. meer heb ik er niet over te zeggen!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:21

Marloes3003 schreef:
@ khirshanta

Ok, eerst over de kruiwagen dan. De balk ligt voor het draaipunt van de kruiwagen (de 'standaard' of wat het ook is aan de onderkant) dus die zal wel kantelen, en daarmee de balk meenemen naar de grond.

Maargoed lekker boeiend ook, over op de hoofdzaak Knipoog

Tuurlijk is de TS te groot, en is haar houding niet zoals je op een springwedstrijd zou willen zien. Maar he, ze is aan het dollen met haar shetlanders, who cares?
Haar hakken schuiven gewoon langs de flanken en ik zie nergens knieen die hard drukken. Waarschijnlijk ziet het er op de haflingers een stuk beter uit.

Kruiwagen buiten beschouwing gelaten, ik zou zeggen: probeer het uit Knipoog (na járen archeologie denk ik wat te weten over kruiwagens en vooral wanneer ze omkiepen Tong uitsteken Clown)
Het gaat er niet om of het is als op een springwedstrijd, hoeft niet. Maar de houding die ze heeft belemmert haar pony's weldegelijk, en dat kan alle gevolgen van dien hebben. Denk aan de klap waarmee ze neerkomen, dat is absoluut niet goed voor de voorbenen. Ze gaat niet mee in de sprong, en bereidt haar paard niet voor op de sprong. Dat is dus weer slecht voor de achterbenen, rug en nek. Als je in haar profiel kijkt, zie je dat de shet waarop ze zonder zadel rijdt 4 is, zoals al gezegd, de rug van een shet kan pas volledig belast worden met 7 jaar, laat staan dat iemand erop rijdt met een houding die het paard dwars zit. Omdat ik veel onderzoek heb gedaan naar boomloze zadels, kan ik je met 100% zekerheid vertellen dat springwerk zonder zadel, waarbij ze duidelijk hard neer moet komen (door haar houding) gewoon echt slecht is. Te grote puntbelasting, en dat kan heus kwaad voor je paard.

Ik zie de knieen ook nergens 'door het paard' zakken, en ze zal geen kuiltjes achter hebben gelaten toen ze los liet Knipoog maar als je ziet hoe ze zich moet houden, terwijl ze soms scheef, soms bovenop, soms naar voren, en soms zit ze nog, dan kun je daaruit alleen maar halen dat haar steunpunten haar knieen zijn, en die zitten in de schouders. Het paard moet al extra compenseren door haar houding, en daarbij zet ze gewicht op de hals. Dus een aardige klap, en de ruiter is nog niet goed in balans.

"Maar he, ze is aan het dollen met haar shetlanders, who cares?"
Zie mijn onderschrift Lachen Alle gevolgen die haar houding zou hebben op een ander paard (als ze relatief even groot zou zijn en gewicht geen rol zou spelen), heeft haar houding ook op een shet. Vergeet niet dat shetten misschien stevig gebouwd zijn, en wel wat kunnen hebben, maar het zijn ook 'maar' paarden he Knipoog

Lol met je shettenbol kan ook op een andere, wat meer verantwoorde manier Knipoog

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:45

MissDonna schreef:
als je het niet aanstaat kan je ook op het onwijs mooie roze kruisje rechts boven klikken scheelde 3 paginas gezeur van jullie Bah worden jullie niet is moe van dit gedoe? 1-3 x okee. Maar dan kan je stoppen. Dit gaat te ver. ik heb ook ge-temt omdat ik er spuugziek van word van al deze reacties. Ik begrijp jullie wel, maar waarom moet alles zo vaak herhaald worden? Allemaal papagaaien ofzo? Ga dan is een hokje zitten, en ga daar alles bij elkaar schreeuwen.

Bah. meer heb ik er niet over te zeggen!

Stel je niet aan zeg. Iedereen wil zijn/haar mening geven, ik ga dan echt niet kijken van wat er al is gezegt, ik zeg mijn mening en als dat er dan al 100x instaan is dat lekker pech. Dat krijg je nou eenmaal als je zo'n topic opent

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:02

met de cross kan die dikke vette grote boomstam tog ook niet omvallen als je paardje der tegen aan komt.
okee ik ben het der niet mee eens, maaar je moet het zelf weten.. !!
en idd dat zadeltje kan wel een staartriempje gebruiken. !! Clown

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:06

ze is zelf ook paardengek en weet ook wel wat goed is en wat niet goed is, natuurlijk is dit niet goed voor een shetje als je dit ekle dag zou doen met zn groot iemand erop, maar dat doet ze nou eenmaal ook niet! de shetjes hebben er ind lol in dus waarom voor een keer niet?!
en ze vraagt meer tips en menings, maar als je je mening geeft hoeft niet half bokt allemaal hetzelfde te zeggen want dat snapt ze na 3 reacties ook nog wel!
Marloes3003: ik ben het helemaal met je eens!!

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:30

Wel grappig dat iedereen doorgaat terwijl de TS niet reageerdt;)