Jou mening over deze kür

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Emm_

Re: Jou mening over deze kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:12

Maar als je constand redelijk hoge druk hebt dan kan je dat toch niet verfijnen noemen?
Verfijnen is voor mij dat je met zo klein mogelijke hulpen kunt rijden. Maar constant redelijk hoge druk is voor mij niet verfijnen..

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:20

Waarom wordt er zo'n strenge optoming gebruikt? Dat op zich is al niet verfijnd vind ik. En ja het bit is inderdaad zo scherp als de ruiterhand die eraan zit, maar met zo'n ijzerwinkel in m'n mond zou ik toch ook netjes luisteren hoor.
_Emm_ aan mij moet je niet vragen hoe je dit als verfijnd kan zien, het is in ieder geval niet aan mij besteed! Misschien dat iemand anders je daar enige toelichting over kan geven?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 09:09

hmm... nu er toch meer filmpjes toegevoegd worden..

filmpje in eerste post is voor mij net zo afschuwlijk om te zien als deze kur:
http://nl.youtube.com/watch?v=S3dZEocHGZ0

maar enigste wat je leest is dat friezen zo mooi zijn
beest geeft in het begin van de kur zelfs een bok..je ziet de man naar voren vallen...

ben VOOR de petitie!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 09:38

lotteke schreef:

beest geeft in het begin van de kur zelfs een bok..je ziet de man naar voren vallen...

ben VOOR de petitie!

Het is ongeloofelijk triest wat vandaag ´topruiters´ laten zien. Ik wil een paard zien die trots is, elegant, sterk en zijn ruiter weerspiegeld. Ik heb eens iemand gezien die vreselijk arrogant op zijn paard zat, de arrogantie kon je ook in het paard terug zien. Arrogant en trots in lijf en ziel, das pas een mooi beeld!!!

Weet iemand toevallig waar ik een petitie kan maken?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 09:41

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 09:42

Bedankt Lotteke Knipoog

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 09:46

Laat inderdaad iets weten als de petitie online is, ik teken meteen! Ja

En wat dat laatste filmpje betreft ... inderdaad bokje gezien! En dat noem ik ook niet meer aan de teugel lopen, dit is in de krul trekken. Boos!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:53

Ik heb de tekst eerst in het Nederlands gezet. Ik zal hem zo in het engels online zetten.
Hier is die alvast:

Citaat:
Doordat er steeds meer mensen begonnen zijn met bitloos rijden en al heel wat prachtige prestaties kunnen verichtten, wordt er langzamerhand getwijfeld aan de benodigdheid van het bit. Ook hoopt zich het aantal mensen op die zelfs zonder optoming kunnen presteren. Zonder hulpmiddelen als sporen, bitten en neusriemen komt meer de kunde of onkunde van de ruiter tevoorschijn. Iets wat vooral een drukpunt is in de topsport.

Als amateuren een Z – proef corrèct kunnen rijden zonder bit of zelfs een optoming, waarom zouden het topsporters dan niet kunnen? Een Grand Prix proef zonder hulpmiddelen zou pas een echte uitdaging zijn. Een ultiem beeld, paard en ruiter die samen als het ware een vormen en trots alle druk toch kunnen presteren zonder hulpmiddelen.

Ben je van mening dat de top in plaats van meer met steeds minder hulpmiddelen moet gaan rijden? Teken dan deze petitie, en help mee.

Nog ideeen of tips?

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:19

Hele mooi Kur, en de combinatie is echt heel mooi het paard heeft er ook veel plezier Knipoog

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:56

jongens jongens jongens, als jullie zo anti bitten etc zijn waarom komen jullie nou naar zo'n topic.......
alleen maar om de boel af te kraken, iedereen heeft hier zo zijn/haar eigen mening over,
dat jullie zo anti hulpmiddel met je paard omgaat, moeten jullie weten,
hoor je ons toch verder ook niet over dus hou er over op.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:49

hns schreef:
Ik heb de tekst eerst in het Nederlands gezet. Ik zal hem zo in het engels online zetten.
Hier is die alvast:

Citaat:
Doordat er steeds meer mensen begonnen zijn met bitloos rijden en al heel wat prachtige prestaties kunnen verichtten, wordt er langzamerhand getwijfeld aan de benodigdheid van het bit. Ook hoopt zich het aantal mensen op die zelfs zonder optoming kunnen presteren. Zonder hulpmiddelen als sporen, bitten en neusriemen komt meer de kunde of onkunde van de ruiter tevoorschijn. Iets wat vooral een drukpunt is in de topsport.

Als amateuren een Z – proef corrèct kunnen rijden zonder bit of zelfs een optoming, waarom zouden het topsporters dan niet kunnen? Een Grand Prix proef zonder hulpmiddelen zou pas een echte uitdaging zijn. Een ultiem beeld, paard en ruiter die samen als het ware een vormen en trots alle druk toch kunnen presteren zonder hulpmiddelen.

Ben je van mening dat de top in plaats van meer met steeds minder hulpmiddelen moet gaan rijden? Teken dan deze petitie, en help mee.

Nog ideeen of tips?

Klinkt goed! OK dan!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:06

Ik kreeg echt kippenvel van de 1 combinatie. Wat een super paard. Het straalt er gewoon van af.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik meer genoot van die 2 dan van Anky en Salinero. Kan ook komen omdat ik haar kuhr al ken maar het was me wat stijf.
De muziek is prachtig, en de gallopswissels doet niemand haar na. Maar ik ben echt fan van de 1e combi! Prachtig.

Wat de fries betreft, dat vind ik niet zo super om te zien. Knap dat je het kunt, maar niet met een fries. persoonlijk vind ik niet dat friezen daar voor gemaakt zijn. hij leek me ook me ook niet erg happy. kan het natuurlijk verkeerd zien. ik heb het niet in real live gezien. Maar dat is dus niet mijn smaak Knipoog

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:40

Ik vind deze merrie super en in mijn ogen is dit een heel werkwillende merrie. Het staart zwiepen is niet altijd verzet. Mijn merrie doet het ook, reageert op deze manier op hulpen die ze vervolgens feilloos en zonder dwang uitvoert.
Verder wordt er in dit topic gevraagd wat men van deze kur vindt en vind ik eht wat ver voeren om gelijk een dergelijke petitie te gaan promoten. Maak daar dan een apart topic over waarin iedereen met modder kan gooien naar al die bruten die met stang en trens rijden.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:53

Tiessie schreef:
Ik vind deze merrie super en in mijn ogen is dit een heel werkwillende merrie. Het staart zwiepen is niet altijd verzet. Mijn merrie doet het ook, reageert op deze manier op hulpen die ze vervolgens feilloos en zonder dwang uitvoert.
Verder wordt er in dit topic gevraagd wat men van deze kur vindt en vind ik eht wat ver voeren om gelijk een dergelijke petitie te gaan promoten. Maak daar dan een apart topic over waarin iedereen met modder kan gooien naar al die bruten die met stang en trens rijden.

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! OK dan!

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:45

Ik rij ook klassiek met mijn merrie. Maar die zwiept ook met haar staart hoor Knipoog Ik rij ook regelmatig bitloos en dan doet ze het ook. Vooral als ze hengstig is. Maar ze doet gewoon wat je vraagt zonder dat ik haar dwing ofzo Knipoog

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:19

'He's absolutly dancing!' commentaar van de commentator Knipoog ben ik het helemaal mee eens!! ziet er erg relaxed uit. fijne combinatie. ik heb het idee dat de band tussen hen ook sterk is als je ziet hoe beiden met plezier rijden Lachen

naomi_jamir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:28

echt hele gave combinaties.. dat beestjes heeft er ook echt plezier in:)
Die afgroeting is ook geweldig!!

Hanne001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:51

zo mooi!

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:19

Ik heb deze al eens eerder gezien ! Ik weetniet of het op tv was of op internet maar ik vond hem echt geweldig Bloos super paard! Vingers aflikken
x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:16

Ik vind de combinatie van 't eerste filmpje goed, ze zijn alshetware 1. Maar 't paard lijkt wat kort in de hals, tenminste dat beeld vind ik het geven. Maarja, ik ben geen topsport en geen dressuurkenner..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 18:23

lotteke schreef:

ben VOOR de petitie!

Hoe zou je dit dan zelf oplossen. Een jonge friese hengst, die je voor publiek moet uitbrengen. Hij is heel erg gespannen, zie je zelf, dit wil niet zeggen dat er in de training zo wordt gereden. Maar hij kan zodanig opgewonden geweest zijn dat het bokje daardoor kwam en zo hard zit hij iig niet te trekken (hoewel je niet veel moet doen met stang en trens) maar hij kan maar moeilijk de teugels losgooien en een paar rondjes rodeo tonen. Ik heb zelf hengsten gereden en die zijn nou eenmaal soms een beetje meer opgewonden dan merries en ruinen. Maar kijk ik vind het nu ook totaal niet mooi om naar te kijken, maar om maar eens te zeggen dat het een verkeerde indruk kan geven.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 18:53

Je kan er misschien voor zorgen dat het paard niet zo gespannen is als hij voor publiek wordt uitgebracht?
Ik ben niet anti-dressuur hoor, een mooi uitgevoerde kur met een ontspannen paard vind ik werkelijk prachtig, het is alleen zo spijtig dat de meeste van de paarden zo gestressed overkomen! Ik herinner mij, een aantal jaar geleden op het evenement paard en koets in NL, een (kleine) kur met één van Anky haar paarden (er reed toen iemand anders mee omdat Anky zwanger was). Het was een heel jong dier maar hij kon alles al tot galopwissels toe, hij huppel de hele piste rond! Niets op aan te merken ware het niet dat er uitdrukkelijk werd gevraagd om niet te applaudiseren, geen geluid met papiertjes of weet ik wat te maken, geen flitsende fototoestellen te gebruiken en vooral de eerste rijen moesten hun adem al het ware inhouden zodat het paard niet zou gaan panikeren. Ze hadden er al last mee om hem rustig de piste in te krijgen, laat staan om hem rustig de piste uit te rijden. Dit vind ik nu zo spijtig dat hier niet meer aandacht aan wordt besteed. Ipv die paarden zo jong uit te brengen op wedstrijd en zo jong al zo intensief te trainen zouden er velen misschien beter een soort van schriktraining doen met hun paard en daarna pas op wedstrijd gaan. Geef die dieren toch tijd!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:07

Overal is een eerste keer voor nodig. Daar ontkom je niet aan. Is het niet daar dan zal het op de schriktraining wel zo zijn, dus dat haalt in feite niks uit. Men vergelijkt hier ook met paarden van 30 jaar geleden. Dan moet je even terug gaan kijken en de paarden van 30 jaar geleden gaan vergelijken met de paarden die nu worden gefokt. Allemaal van die hete knollen ja; die nergens tegen kunnen. Dus mss ligt het probleem niet enkel bij de ruiters maar ook bij de fokkers. Men wil alsmaar paarden die beter bewegen, hoger bewegen, ruimer, die chiquer zijn. Dit wil ook zeggen dat ze heter zijn en dus sneller hun grens bereiken. Deze die ik nu rijd, ik nu 5. erg veel wedstrijdervaring heeft hij nog niet, is nu 3x op wedstrijd geweest. Thuis altijd net onspannen te rijden op wedstrijd zal hij zich ook wat opkroppen, toch de eerste keer en hij is echt het toonbeeld voor een paard wat zich nergens druk om maakt. Dus ik wil maar zeggen, als hij al een beetje gespannen raakt in zo'n situatie die helemaal niet te vergelijken is met de situaties waarin veel andere paarden terechtkomen, dan kun je niet anders dan nog meer bij de andere paarden verwachten.

Summerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:45

Wouwie ! gewééééldig !

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:28

Mandyke schreef:
Je kan er misschien voor zorgen dat het paard niet zo gespannen is als hij voor publiek wordt uitgebracht?
Ik ben niet anti-dressuur hoor, een mooi uitgevoerde kur met een ontspannen paard vind ik werkelijk prachtig, het is alleen zo spijtig dat de meeste van de paarden zo gestressed overkomen! Ik herinner mij, een aantal jaar geleden op het evenement paard en koets in NL, een (kleine) kur met één van Anky haar paarden (er reed toen iemand anders mee omdat Anky zwanger was). Het was een heel jong dier maar hij kon alles al tot galopwissels toe, hij huppel de hele piste rond! Niets op aan te merken ware het niet dat er uitdrukkelijk werd gevraagd om niet te applaudiseren, geen geluid met papiertjes of weet ik wat te maken, geen flitsende fototoestellen te gebruiken en vooral de eerste rijen moesten hun adem al het ware inhouden zodat het paard niet zou gaan panikeren. Ze hadden er al last mee om hem rustig de piste in te krijgen, laat staan om hem rustig de piste uit te rijden. Dit vind ik nu zo spijtig dat hier niet meer aandacht aan wordt besteed. Ipv die paarden zo jong uit te brengen op wedstrijd en zo jong al zo intensief te trainen zouden er velen misschien beter een soort van schriktraining doen met hun paard en daarna pas op wedstrijd gaan. Geef die dieren toch tijd!

die demo op paard en koets,was waarschijnlijk voor hun juist die training!
misschien wel de 1e keer voor dat paard,om in zo'n halmmet lampen op je gericht,muziek,tribune's en publiek!