Ratino (2jaar Remiro Hm x Nobel ) @ longeerwerk..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: Ratino (2jaar Remiro Hm x Nobel ) @ longeerwerk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:28

hoop voor je dat hij op zijn 8e naar de slager kan. Heb je er nog 6 jaar plezier van als hij dat nog volhoud.

Birgit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:33

Ben het helemaal met de rest eens! Vind het onverantwoord.

En mag ik vragen waarom je zo'n haast hebt?

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:34

Le_onie schreef:
jeeeeeeeeeetje, hier is bokt weer Rolleyes Nors opkijken

niet iedereen hoeft toch hetzelfde te zeggen ?

als iedereen het een beetje aardig, netjes zegt, komt het beter aan dan half schelden, kwaad worden oid

in haar verhaal stond ook, geen commentaar over de leeftijd Bloos

Wat wil ze dan horen? Leuke bruine kleur, leuk dekje Verward Gestoord
Zo, dat is dan nu ook gezegd, dus niet meer herhalen graag.... Clown

Buiten dit kan ook ik niets anders zeggen als: laat die baby a.u.b. nog even lekker zichzelf zijn en zich ontwikkelen. Dat je veel met je kleintje omgaat: PRIMA, maar er zijn betere manieren. Lekker samen wandelen, spelen, beetje NH (wel op de juiste manier, niet zelf aanrommelen als je er niet genoeg weet van hebt), en je zult zien dat als hij dan 4 is ook 4x zo hard voor je gaat werken! Je hebt blijkbaar een "happy"-paard, laat hem aub zo blijven!!!!

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:35

@Brigit, ze wil zo snel mogelijk wedstijden starten. Ze komt er net achter dat ze dan helemaal niet mag met een 3 jarige.

Misschien dat ze nu stopt???

Ik hoop het,,,

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:35

ohw ohw ohw! ik zag eerst alleen de foto`s en dacht nou als die 4 of 5 moet zijn lijkt hij wel heel erg jong. toen zag ik de tekst, en dacht, waarom zo snel al beginnen met beleren!? dit kan echt niet goed gaan voor je paard!

MIJN MENING! Zet hem lekker op de wei tot hij 3/ 3,5 is!

Ik las iets van dat je hem met 3 al wil starten? JEETJE! ik kan het bijna niet geloven! Huilen SORRY!!!!!!!!!!!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:36

Volgens mij is dit topic nep of zit deze dame om aandacht te gillen.

Anders zet je niet in je titel dat je een 2 jarige aan het longeren bent en eronderen zie je dat ze volkomen beseft hoe bokt is en dat ze niet zo lekker bezig is.

Ik zie het al voor me dat wij mensen verplicht zijn zware arbeid te doen dat ons lichaam nog niet aankan als we 10 of 12 zijn.....
Bij mensen is een wet tegen kinderarbeid, maar die arme paarden.... Verdrietig

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:37

Dat proberen ze al door de leefdtijdsgrens in de wedstrijden omhoog te halen. Maar ja of dat helpt,,,,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:41

Hmm... Ik heb zo mijn twijfels bij de leeftijd van dit paard... Hij ziet er al veel ouder uit dan 2 en het ziet er ook niet uit alsof hij voor het eerst aan het werk is...

Als hij inderdaad ouder is weet ik niet waarom je zegt dat hij 2 is, je weet dat je dan alleen maar commentaar krijgt op het feit dat hij veel te jong is om al aan het werk te zijn en dat de opmerking "geen commentaar op zijn leeftijd" geen enkele nut heeft!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:41

findira schreef:
Dat proberen ze al door de leefdtijdsgrens in de wedstrijden omhoog te halen. Maar ja of dat helpt,,,,,

Ik denk (gelukkig) in de meeste gevallen wel. Knipoog
Verder, laat dat paardje aub nog een jaartje of 1/1,5 op de wei staan of ga lekker met hem wandelen Lachen

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:42

Dat je dit doet is je eigen keus, maar je hebt er later alleen maar minder profijt van, laat hem nog even jong zijn en in de wei zetten!
En als je zonodig hem wil longeren, doe zijn strijklappen even goed om. ze zitten verkeerd namelijk

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:44

Wat zie jij er verkeerd aan dan? Want dat zie ik niet....... of ik ben kippig..

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:44

Djeezes. Als je echt iemand bent met een hart voor paarden en verstand van paarden doe je zoiets niet.
Deze meid verkiest duidelijk de sport boven het paard.

Hier loopt er een fjord van bijna 3 op de wei... Al twee keer hoofdstelletje ingehad en 5 minuutjes op elke hand gelongeerd. Dat vind ik meer als genoeg! Zeker als je ziet dat ze in haar gedrag gewoon echt nog 'kind' is. Moest ik haar harder aan het werk zetten zou ik er medelijden mee hebben...

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:48

Ben het helemaal met de vorige berichten eens!

Een netjes ingereden paard kan over het algemeen makkelijk 20 jaar worden. Wat is het probleem om tot zijn 3e of 4e jaar te wachten en hem lekker uit te laten groeien? Verward Heb je er nog ruim 15! jaar rijplezier van! En nu verknal je je paard en kun je hem waarschijnlijk op z'n 8e, als het niet eerder is, naar de slacht brengen...

Ik hoop dat je toch eens goed gaat nadenken over wat jij je paard aandoet..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:51

My god... twee jaar. En ik maar rustig aan doen met mijn 4,5 jarige... Die is nog niet eens zadelmak en heeft zelfs nog niets eens een zadel op zijn rug gehad!

Denk dat je deze reacties ook wel had kunnen verwachten bij het plaatsen van deze foto's. Zonde dat je niet in het belang van het paard denkt. Je kan nog zo lang van hem genieten, dus waarom zo'n haast?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:52

*^&*&%$&^%*^%^&%$&^%*^%^%^*%*^%*&^%&^%&% Lips are sealed

Help.... Gestoord

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:54

Ik vind dit paard trouwens wel 2 jaar lijken, zeker als ik het vergelijk met mijn pony, deze was 2 jaar en 4/5 maanden toen ik hem kocht en zag er al een stuk ouder uit (uitzondering Knipoog), maar ook hem begon ik niet met longeren meteen, lekker wachten tot iig zijn 3e!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:56

Tsja, je wil geen commentaar over de leeftijd dus dat zal ik maar niet doen.
Ik vind het echt een mooi paard, dat dekje is trouwens ook heel gaaf, staat hem goed!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:56

Wow , echt een mooi en leuk paardje!

Jammer dat je hem nu al zo laat werken, je brengt er alleen maar negatieve gevolgen bij mee..De mensen vragen zich dan af hoe het komt dat meer en meer paarden aan een vroege leeftijd artrose en dergelijk krijgen.. Een paard van 2 hoort in de wei te staan met z'n vrienden , hoort helemaal NIET aan een longeerlijn te lopen MET BIJZET! Dat je haar nu al longeert vind ik erg, maar met bijzet maak het allemaal nog véél erger!Voor een paard van 3-4 jaar die aan de longe loopt met bijzet is het al belastend..Wat moet het dan niet zijn voor een paard van 2jaar! Laat hem nog een goed jaartje op de wei staan tot hij helemaal is uitgegroeit! en begin dan rustig aan met longeren ( zonder bijzet! ).Als je nog lang wil genieten van je paard, stop dan met wat je bezig bent en begin binnen een dik jaartje...Als je niet kan wachten, wees dan lekker egoïstisch..Je zal zien dat je paard tegen z'n 8 ( als het niet vroeger zal zijn!) kapot gereden zal zijn! Zonde van het paard!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:57

Dit paard is gewoon nog een baby Scheve mond

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:00

Ik ben benieuwd hoe lang de ts al bezig is met dit paard want het ziet er niet uit alsof ie het voor het eerst doet. Mijn 2 jarige (en 3 maanden) heeft nog nooit een bit gezien laat staan bijzetteugels. Gooi m wel eens los maar zonder enige druk. Ziek ziek ziek ziek Hamer . Eigenlijk moet je er maar zo snel mogelijk een zadel op gooien want ja nog maar 6 jaar om je paard te verpesten doe het dan goed OK dan!

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:03

valt me op dat de TS niet echt veel reageerd.. terwijl ze waarschijnlijk de reacties wel zou hebben gelezen...

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:08

Breng hem alsjeblieft dit weekend nog naar een opfok en haal hem lekker zomer 2008 weer op.

Dat is niet vervelend bedoeld tegenover jou, maar goed bedoeld tegenover jouw paard.

NewGirl_BQ

Tuurlijk leest ze de reacties!
ze weet alleen niet wat ze erop moet zeggen omdat ze weet dat ze verkeerd bezig is...

Ladygiroc

volgens mij duurt het nog wel even dat dat paard 3 is.
Met mijn haflinger begon ik met longeren toen hij 2en half was. op een cirkel van 20 mtr. maar dan met een halstertje en toch zeker geen bijzet!! Dit paard MOET gewoon op zijn 4e Z2 lopen en flink wat geld op gaan leveren want anders doe je zoiets niet!!!

Hij loopt ook niet licht aan die bijzet ofzo he..maar gewoon strak!! NIET NORMAAL!!!!

BTW, wat is de TS? zie dat overal staan maar kan me er niks bij indenken?? Wie help me de topics een beetje meer snappen??

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:11

Topic starter Knipoog