Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ikowtje schreef:Maar dan moet deze persoon wel ervaring hebben, je zet toch niet iemand zonder ervaring (of bijna niets) op een onbeleerde pony of wel?
en mensen die klein zijn en ervaring hebben zijn niet altijd beschikbaar
Dennis schreef:ZO oud, een 13 jarige is echt nog niet oud hoor. Het is toch wel de bedoeling dat ze minimaal nog 13 jaar mee gaat (en waarschijnlijk nog wel langer).
Ik vind het juist wel fijn als ze wat ouder zijn, dan zijn ze goed uit gegroeit en wat cooler in hun hoofd omdat ze al wat meer gezien hebben.
Er heeft inmiddel ook al een kleiner meisje op gezeten. Dat ging ook goed, maar die heb ik niet steeds ter beschikking. Ik ga er gewoon altijd zelf op, als ik er af knal is het mijn eigen schuld. Maar als zo'n kindje er af vliegt is het OOK mijn schuld, en als het bij een paar blauwe plekken blijft is dat niet zo erg, maar als er echt wat gebeurd heb je echt een probleem.
Qimm schreef:GOED uitgegroeid.
Voor inrijden kan het best, ik snap de motivatie en zo'n shet gaat er van een paar keer écht niet dood aan ofzo
SiCa schreef:En heeeel toevallig zijn er nu op HAW discussies gaande over een volwassen vrouw op een welsh en een zogenaamde ''tientonner' op een haflinger?
saskiakefie schreef:tuurlijk kunnen shetjes wel wat houden, maar als ie nog nooit gereden is en ie is al zo oud, laat je er toch eerst iemand anders op rijden die kleiner is en minder weegt..
suus_ schreef:Maar dat bouw je ook op, he. Ik denk niet dat ze gelijk heel lang op dat beesie gaat zitten. Maar ken je punt ergens wel vinden
Bojangles schreef:Dat paard is misschien wel ouder, maar loopt al wel wat langer rond dus heeft wel degelijk meer spieropbouw dan een 3-jarige en daarbij zijn botten/gewrichten e.d. nog nooit teveel belast.
En de spieren van een 3 jarige zijn het ook niet gewend om belast te worden.
saskiakefie schreef:Bojangles schreef:Dat paard is misschien wel ouder, maar loopt al wel wat langer rond dus heeft wel degelijk meer spieropbouw dan een 3-jarige en daarbij zijn botten/gewrichten e.d. nog nooit teveel belast.
En de spieren van een 3 jarige zijn het ook niet gewend om belast te worden.
nee, maar de spieren zijn al wel veel ouder....