Supershet o.h.z; Startkaart of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babetteh

Re: Supershet o.h.z; Startkaart of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 14:07

stef schreef:
pony af laten vallen, passend zadel erop, ruiter netjes laten zitten, handen niet vast zetten, en als ze daar is, is ze waarschijnlijk te groot Knipoog

Helemaal mee eens. Vork

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 14:16

Ik zie helemaal geen staartriem, nog stroriempje. Tong uitsteken
Het levert meer nadelen dan voordelen op als het dan alsnog een
dun stroriempje is! Wondjes op de achterhand van de shet en dergelijke.
Nou, ik ben een Belgische ruiter, en snap niets van L1 en zo Nagelbijten / Gniffelen
Dus ik weet niet hoe hoog L1 is? (In Belgie is dresuur met proeven en
jumping met hoogstes.) dus daardoor zal ik me niet uitpraten. Clown
Aan de reacties te zien is een L1 ruiter toch een gevorderde ruiter
mag ik aannemen. Zo ja, dan is dit ruitertje helemaal geen L1 ruiter.
Ten eerste is een gevorderde ruiter slim genoeg om te weten dat zonder
cap en rijkleding rijden heel erg dom is. Vork
Verder zou ik geen startkaart aanvragen. Sorry!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:23

Babetteh schreef:
stef schreef:
pony af laten vallen, passend zadel erop, ruiter netjes laten zitten, handen niet vast zetten, en als ze daar is, is ze waarschijnlijk te groot Knipoog

Helemaal mee eens. Vork

Ook ik sluit me hier helemaal bij aan.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:42

anniee schreef:
omdat ik de combi nu al niet mooi vind en het zonde vind voor de ruiter zelf; hier krijg je echt geen mooiere houding door!

Nou en? Misschien bestaat er ook nog zoiets van: ik rij voor mijn en mijn pony's plezier???

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 08:48

Er zal een foto komen van Maaike op haar grotere pony (waar ze helaas bijna te klein voor is).

Ik wil best een staartriem aanschaffen, maar als het zadel daardoor niet beter gaat liggen..
We zouden eens een nieuw zadeltje aan de eigenaar voor kunnen leggen, maar dan zouden we veel vaker moeten gaan rijden anders wil ze dat geld misschien niet uitgeven, en daarbij hebben we er over een jaar misschien niks meer aan. Dus een 2e hands zadeltje is misschien de oplossing?

Volgende keer zullen we eens helemaal in stijl gaan met rijbroek en cap Lachen

Oja, misschien zijn onderlinge wedstrijdjes een oplossing?

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:55

Oliviaatje schreef:
anniee schreef:
omdat ik de combi nu al niet mooi vind en het zonde vind voor de ruiter zelf; hier krijg je echt geen mooiere houding door!

Nou en? Misschien bestaat er ook nog zoiets van: ik rij voor mijn en mijn pony's plezier???

Er is niets mis mee om voor je plezier te rijden.
Ik geef alleen aan dat ik het nut er niet van in zie en het nog wel eens nadelig uit kan vallen; lang op een kleine pony rijden is over het algemeen niet echt bevorderlijk voor je houding.
De pony heeft daarnaast ook geeneens fatsoenlijk harnachement dus al met al zal het nog een duur grapje worden ook nog; goed harnachement, startkaart en coupons etc...

Oliviaatje ze vraagt om meningen en dit is mijn mening.
Dat je het er niet mee eens bent is prima, daar is het ook een mening voor Nors opkijken

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:56

onderling kun je prima gaan rijden Kas_flower! Lachen
En als je een tweedehands zadeltje kunt vinden, prima toch?!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 12:12

We gaan vanmiddag rijden, dan ga ik foto's maken en staan ze als het goed is vanavond nog op bokt.
We doen dan zonder zadel en gewoon rijkleding en ze leent mijn cap (die van haar ligt bij een vriendin).

Misschien proberen we ook nog even met het pannenkoekzadeltje, maar dat zien we wel Knipoog

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:21

Ze kan wel starten maar dan zou ik nú die startkaart aanvragen en je moet er rekening mee houden dat ze in december echt te groot is waarscheinlijk, dus je hebt maar een paar maanden en ik weet niet of ze daar het geld voor over zou hebben.
Als ze gaat starten zou ik wel een ander zadel of een goede staartriem gebruiken want die zadel ligt niet goed.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:29

Ik ben wel zeer benieuwd naar de foto's op haar eigen pony.

Ik ben het met Stef eens verder.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:21

Rijkleding = in stijl??? Nee, dat heet functionaliteit!! Zonder cap e.d. moet je zelf weten, maar maak je mooie pony niet kapot met een zadel wat helemaal op zijn schoft ligt en hem onwijs belemmerd!! Dat vind ik niet eerlijk!

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:25

Mensen, lees eerst ff goed, dit meisje rijd niet op de pony, maar een ander meisje.
Ik vind trouwens dat het meisje prima op e pony past, maar het zadel moet niet zo liggen.
En ook ik zie haar met deze pony niet als L1 ruiter, maar dat kan heel geod aan het zadel liggen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:30

kas_flower schreef:
Er zal een foto komen van Maaike op haar grotere pony (waar ze helaas bijna te klein voor is).

Ik wil best een staartriem aanschaffen, maar als het zadel daardoor niet beter gaat liggen..
We zouden eens een nieuw zadeltje aan de eigenaar voor kunnen leggen, maar dan zouden we veel vaker moeten gaan rijden anders wil ze dat geld misschien niet uitgeven, en daarbij hebben we er over een jaar misschien niks meer aan. Dus een 2e hands zadeltje is misschien de oplossing?
veel vaker gaan rijden? hoevaak rij je nu dan? Ik bedoel, als je starten overweegt... Ik heb het idee dat je allemaal een beetje té makkelijk denkt over starten. Het is teveel geld om een staartriem aan te schaffen, een ander zadel is ook moeilijk, wat denk je dan van de kosten van een startkaart? Alleen daarmee ben je er niet. Je zal (over het algemeen) lid moeten worden van een ruitervereniging, er moet een rijkostuum aangeschaft worden, pony zal mogelijk op ijzers moeten (stiften), er zal een passend zadel moeten komen (of dat nou nieuw of 2e hands is maakt niet uit, als het maar past). En hoe wil je op de wedstrijden komen? Dan zal je toch een trailer + auto + iemand die wil rijden moeten hebben (en dus benzine kosten, mogelijk km vergoeding als je zelf niemand hebt/kent die wil rijden, kosten van mogelijk trailer huur als je zelf geen trailer hebt, etc)
Starten is niet iets wat je zomaar doet

Oja, misschien zijn onderlinge wedstrijdjes een oplossing?

Kan altijd als die in je omgeving gehouden, vaak hoef je dan nergens lid van te worden, maar heb je nog steeds een passend zadel nodig

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:34

stef schreef:

Goh, je haalt de woorden uit m'n mond Knipoog

Veel succes ermee Lachen

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:33

Foto's komen waars. morgen, heb geen tijd om de foto's erop te zetten.

Over dat geld weet ik, het is meer van IK kan geen staartriem aanschaffen (heb op de nieuwe foto's wel een staartriem, van iemand geleend) omdat het niet mijn pony is en ik mijn eigen pony ook moet onderhouden. Over het starten, dat betaalt de eigenaar dan en zij weten dat daar de nodige uitgaven bijkomen.

Nouja, ik schrijf morgen ofzo nog wel even bij de foto's wat meer, heb nu even geen tijd.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:42

eline, op zich kan de ruiter nu nog prima, maar inderdaad, een staartriem lost het probleem niet op. het zal voorkomen dat het zadel naar voren schuift, maar het zadel moet gewoon goed passen uiteindelijk.
als zij ermee wil starten, prima, maar zorg inderdaad eerst dat dat zadel in orde is. zoals je hebt gelezen heb ik met Faram ook wat zadel sores, maar als er gereden moet worden, moet het gewoon goed zijn. en een eenvoudig shetzadeltje hoeft echt niet duur te zijn. ik hoop dat je eruit kunt komen met de eigenaren, anders heb ik maar één advies: niet meer op de pony rijden!

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:50

Oliviaatje schreef:
anniee schreef:

Als je voor plezier rijd ga je echt geen startkaart aanvragen hoor. Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 23:27

ook al lost een staartriem niks op

een niet passend zadel blijft een niet passend zadel
maar dan nog is een staartriem ter allen tijde vele malen beter dan een snijdend strotouwtje
sorrie maar daar schieten de tranen van in de ogen Verdrietig
arme arme pony ...
iig cap en (misschien zelfs nog belangrijker) veilig schoeisel ..
pony is mis L1 de ruiter ook maar als combi nog niet

probeer ze meer richting ontspanning te laten gaan (met name ruiter in de handen )
ruiter is zga te groot dus of je nu met deze combi zo nodig zou moeten willen starten
zijn de meningen hier althans sterk over verdeeld

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 06:32

Babetteh schreef:
Oliviaatje schreef:

Als je voor plezier rijd ga je echt geen startkaart aanvragen hoor. Clown

Dat is de grootste bull shít die ik ooit heb gehoord. Koe

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:02

Ik denk dat ze bedoeld als je voor de LOL (met je knol Clown )rijdt en niet dat ze suggereert dat je geen plezier in wedstrijdrijden kunt hebben Knipoog

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:05

Als je met een strotouwtje in de ring komt wordt je ws weggestuurd. Het harnachement is dan niet in orde Knipoog

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 09:12

Nogmaals, het is geen strotouwtje.
Foto's komen z.s.m

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:24

Wat is het dan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:36

kas_flower schreef:
Nogmaals, het is geen strotouwtje.
Foto's komen z.s.m

dat heb je nu al een paar keer gezegt, en er is al een paar keer gevraagt wat het dan wel is, want het is geen reguliere staartriem. Maar daar krijgen we geen antwoord op

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:45

volg stilletjes dit topic