Eowyn, nu ongeveer 10 weken onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iris92

Re: Eowyn, nu ongeveer 10 weken onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:53

Ook hier constant die sporen........ Probeer hem niet rond te rijden in het begin, laat hem op zn eigen benen lopen en recht en voorwaards.... dat rond komt wel...
Hakken uitdrukken?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 14:54

BrittKitt schreef:
Wat is dat nou weer voor een raar excuus, mensen op wedstrijden rijden ook lang niet allemaal goed, wil dat zeggen dat ze dan wel allemaal paarden inrijden ofzo? Nee dat slaat écht als een tang op een varken wat je nu zegt

Wat bedoel je met raar excuus?
Dat ik zeg dat er heel veel mensen niet goed rijden op wedstrijden of waar dan ook?

En dat probeer ik juist te zeggen? Er zijn zo veel mensen die commentaar geven, maar die nog nooit een jong paard hebben ingereden en dan zoveel commentaar op een spoortje.
Laten ze eerst maar eens naar hun zelf kijken.
ehhh nou weet ook niet hoe ik het anders moet uitleggen hoor.

Vind het alleen erg vervelend dat Irma zo afgekraakt wordt en dat is niet mijn bedoeling.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:55

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet helemaal snap. Huppa die sporen af en met je stem, been en desnoods een stokje naar voren drijven Ja Dat mensen op wedstrijd hun hakken optrekken is geen excuus! Dat zou helemaal mooi worden Haha!

Ik vind het beeld niet verbeterd. Haal aub die sporen eraf als je continu je hakken optrekt. Ik heb het helaas zelf gehad: een tijd een paard gereden die ook zo was ingereden, en die was gewoon dood voor je been. Niet meer vooruit te krijgen!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 15:02

Ach misschien leg ik het ook weer verkeerd uit.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:09

Wat een leuk paard zeg!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de filmpjes niet kan zien, maar heb al door de rest van de bokkers begrepen wat erop staat Knipoog Heb jarenlang op een fok/sportstal gestaan en jarenlang meegekeken en meegeholpen met jonge paarden in te rijden.
Vind zelf dat de reacties hier een beetje overtrokken zijn. Ik heb helemaal geen problemen met een knopspoortje. Bij ons werden de paarden altijd duidelijk ingereden, dit kan wel en dat kan niet. Altijd duidelijkheid. Ja, en dan komt er eens een rotschop aan te pas, of een hele lange zijde overduidelijk binnenbeengebruik, maar de paarden snapten het allemaal supersnel. En zijn daarna gewoon met lichte hulpen te rijden.
Beter dan dat half zachte gedoe, waarbij een paard na een half jaar nog niet normaal over de hoefslag loopt, omdat het nooit duidelijk is gemaakt waar men dat binnenbeen voor gebruikt.
En tuurlijk, het is niet zo bij elk paard. Sommige moet je met minimale hulpjes inrijden en sommige hebben soms wat meer duidelijkheid nodig.

Vind idd wel op sommige foto's dat haar houding wat stram is, maar begreep dat ze last van haar rug had. Ze rijdt tenminste wel verstandig met bodyprotector en cap.

Vind het een echt een leuk paard en nog veel plezier ermee!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:09

Een paard ga je gewoon niet met sporen inrijden...en zeker niet zoals ik het op de laatste foto's zie.

Afbeelding

Heeft toch een beetje een idee bij mij van onmacht. Als het mijn paard was...dan wist ik het wel.

Ze kwam er echt niet meer op.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:11

Een keer een schop ter reactie van het been ben ik ook niet op tegen hoor. Maar bij iedere stap vind ik het een beetje teveel worden Knipoog
Op die manier worden ze dus "doof" voor het been.

Myrdal schreef:
Wat een leuk paard zeg!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de filmpjes niet kan zien, maar heb al door de rest van de bokkers begrepen wat erop staat Knipoog Heb jarenlang op een fok/sportstal gestaan en jarenlang meegekeken en meegeholpen met jonge paarden in te rijden.
Vind zelf dat de reacties hier een beetje overtrokken zijn. Ik heb helemaal geen problemen met een knopspoortje. Bij ons werden de paarden altijd duidelijk ingereden, dit kan wel en dat kan niet. Altijd duidelijkheid. Ja, en dan komt er eens een rotschop aan te pas, of een hele lange zijde overduidelijk binnenbeengebruik, maar de paarden snapten het allemaal supersnel. En zijn daarna gewoon met lichte hulpen te rijden.
Beter dan dat half zachte gedoe, waarbij een paard na een half jaar nog niet normaal over de hoefslag loopt, omdat het nooit duidelijk is gemaakt waar men dat binnenbeen voor gebruikt.
En tuurlijk, het is niet zo bij elk paard. Sommige moet je met minimale hulpjes inrijden en sommige hebben soms wat meer duidelijkheid nodig.

Vind idd wel op sommige foto's dat haar houding wat stram is, maar begreep dat ze last van haar rug had. Ze rijdt tenminste wel verstandig met bodyprotector en cap.

Vind het een echt een leuk paard en nog veel plezier ermee!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 15:17

slimmerik: En gelukkig is het mijn paard!!
En zoals Sizzy, shao en ik al hebben verteld: het zijn moment opnames en als je dan net een foto maakt met het spoortje zo, tja dan krijg je dit soort reacties.

Myrdal: thanx!! En zo is het wat wij doen ook. Duidelijkheid. En het ene paard is niet het andere paard.
Ik ben blij dat er toch nog iemand zo reageert als jij, die het inrijden op deze manier begrijpt.
Werd al een beetje moedeloos en voelde me al helemaal triest dat ze zo afgekraakt worden Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:20

Afgekraakt? Verward Ik geloof niet dat het zo is bedoeld
en Myrdal heeft de filmpjes nog niet gezien. Het is wel duidelijk dat de amazone daar elke pas de sporen er in zet. Lijkt mij toch niet de bedoeling.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:25

@Eowyn: ik heb niet de bedoeling je af te kraken, maar ik zou als de dood zijn dat ik hier een "hulpendoof" paard aan over zou houden.

Het zou mijn keus gewoon niet zijn. En ja je kunt dergelijke reacties toch verwachten? Ben benieuwd of je er over een jaar nog zo enthousiast over bent.

maureentjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:42

bij mij doen de foto`s het niet

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:47

TS Heeft ze snel verwijderd denk ik? Erg jammer Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-08-07 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:12

Hmm, bij mij doen de foto's het gewoon wel...

Heb idd het filmpje niet gezien, dus kan echt geen oordeel daarover geven. Maar wat ik erover begrepen heb is dat het paard in protest ging, niet op de hoefslag willen, niet langs een hoek gaan. En als dat paard op dat moment daarop extra aangedreven wordt, dan heb ik daar absoluut geen problemen mee. Maar zoals ik al zei, ik kan ze niet zien, dus kan ik dat niet zeggen.

Wat ik wel op de foto's zie is een vrolijk jong paard, dat niet gestoord wordt door de berijder. Op 9 van de 10 foto's staat het koppie er lekker vrolijk op, de oortjes mooi naar voren of in de luisterstand. Ruiter die goed beschermd is voor het rijden op een jong paard, ruiter zit ook mooi een beetje naar voren om de rug wat te ontlasten. En ja, ik zie ook wel dat het spoortje er zo nu en dan aan zit, maar ik was er op dat moment niet bij, dus kan ik niet zeggen of dat wel of niet terecht is.

Het zijn en blijven momentopnames, zowel de foto's als de filmpjes. Of ik vind dat een paard goed ingereden wordt, dan zou ik er zelf bij moeten zijn, van het opzadelen tot en met het naverzorgen.
Als de TS zegt dat zij veel van de paarden kent die door deze persoon zijn ingereden en dat zijn allemaal fijn te rijden, brave paarden, dan kan ik mij goed voorstellen dat zij vertrouwen heeft in deze persoon.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 16:31

maureentjuhh schreef:
bij mij doen de foto`s het niet

Welke?
De foto's van de vorige bladzijde??
Die doen t wel gewoon bij mij hoor.

Raar als je die niet kan zien Verward
Cayenne schreef:
TS Heeft ze snel verwijderd denk ik? Erg jammer Lachen

nope cayenne, niet verwijderd hoor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:33

De filmpjes zijn wel verwijderd van Photobucket.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:35

.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 16:40

De filmpjes wel idd.
Had daar gewoon geen zin meer in, dat Irma zo afgezeikt wordt.
De kwaliteit was niet ok, de momentopnames ook niet.
Vind dit niet leuk voor Irma en ik durf mijn handen in het vuur te steken dat ze het echt goed doet.

Ik snap het wel, de moment-opnames waren gewoon niet goed.
Dus die filmpjes laat ik gewoon even achterwege. Sorry. Verdrietig

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:42

Als de momentopname niet goed zijn dan kun je de filmpjes toch gewoon laten staan de de verkeerde foto's niet?

De foto's zijn momentopnames maar filmpjes toch niet?

Of betekent dat dat ze aan een stuk door aan het prikken was?

Ik heb helaas de filmpjes dus ook niet gezien Bloos

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 16:50

Nou ik heb de filmpjes niet gemaakt met een echte videocamera, maar met een foto-camera.
Hierdoor zijn de filmpjes erg kort en dus te kort om de mooie momenten te zien.
We hebben hier net de verkeerde momenten gefilmd. Dus helaas.

Dus helaas je bent net te laat voor de filmpies Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:16

Vanwege de niet meer werkende foto's en het verwijderde filmpje hier een slot.