mijn nieuwe paardje gusta!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Re: mijn nieuwe paardje gusta!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 14:02

haha ja maar je hebt nu al 2 bladzijde lang het zelfde gezecht en ik ben dan niet ech theeel slim maar wel zo slim dat ik het onthou

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:13

Ze bedoeld het goed Knipoog
Het klopt ook wat ze zegt. Door zit les leer je beter in het zadel te zitten, je voelt de bewegingen van het paard en gaat hier in mee. Waardoor je een betere evenwicht krijgt. Staat allemaal met elkaar in verband.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:14

Citaat:
Citaat:
maarja is zitles zo nodig als ik ook gewoon zonder zadle kan rijden??

Misschien ligt het dan aan jouw vraag, want ik geef er gewoon netjes antwoord op..

waarom reageer je zo demonstratief? ik zeg hetzelfde als de anderen hier.. nogmaals, is bruikbaar advies.. jij vraagt of het ook nodig is als je al zonder zadel rijd.. en ik geef daar gewoon normaal respons op..

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 18:47

j maar ga zelf even kijken... op alle bladzijden schrijf je zo veel.. maarja laten we er nu maar over ophouden.. en nog even daar bij ik ben ook 15 jaar zit in de groei (ben bezig met mijn groeispurt) en dus wat omhandiger en slungeliger Knipoog en wat prikkelbaarder en als dan mensen gaan zeuren ofer dat ik een beginers zit heb onstabiel zit en alles dan ga ik echt niet denken van go mishcien heeft mevrouw gelijk.. niet na zoveel jaar rijden en een eigen paard hebben (dit is niet mijn eerste paard) dus dan ben je eerder wat demonstratief Knipoog

Edit: ik gebruik dit trouwens niet als reden.. maar het telt wel mee.. en ik heb dan helemaal niet zin in dat gezeur als ik het allemaal alang weet..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:55

Wees blij met zoveel reacties, daarvoor plaats je de foto`s toch? Om tips en aanwijzingen te krijgen?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 19:02

nee om mijn nieuwe paard te laten zien Knipoog

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:03

Jeetje mina, wat kan jij een onnozele antwoorden geven zeg op goedbedoeld advies. Mensen reageren naar aanleiding van wat ze zien en ik denk dat CtjeLief je heel nuttig commentaar geeft. Doe daar dan wat mee of leg het naast je neer, maar ga niet zo in de aanval. Als je al zo 'n fantastische ruiter bent plaats dan niet zulke foto's want het is logisch dat je hier commentaar en tips bij krijgt en geen 'gezeur' zoals jij het noemt.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:11

CtjeLief schreef:
Pel zegt precies wat ik ook zeg.. Vind je mijn advies (zitles bijv) dan onzin?

Volgens mij is een zitles voor iedereen zinvol. Dus ook voor de TS Knipoog

Hou je er wel rekening mee dat dit paard er waarschijnlijk een heel stuk langer over doet om los te worden dan een jonger paard? (merk dit zelf iig wel met mn 19 jarige paard). Veel voltes/overgangen rijden wil misschien ook wel helpen, en let erop dat je je armen langs je lichaam houd, op deze manier ben je vrij sterk en zal het paard (denk ik) terug blijven 'trekken'. Probeer iig zelf vriendelijk met je handen te blijven.. Succes nog ermee! Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:11

Citaat:
en wat prikkelbaarder en als dan mensen gaan zeuren ofer dat ik een beginers zit heb onstabiel zit en alles dan ga ik echt niet denken van go mishcien heeft mevrouw gelijk.. niet na zoveel jaar rijden en een eigen paard hebben (dit is niet mijn eerste paard) dus dan ben je eerder wat demonstratief

Nou meid, leg het advies dan gewoon naast je neer, en ga gewoon zo verder als jij denkt dat je tiptop rijdt..

(bijna iedereen zegt hetzelfde over je houding, maar wij hebben er allemaal niet zoveel verstand van als jij blijkbaar, want je zit eigenlijk helemaal perfect toch...??)

erg ondankbaar overigens..

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 19:26

romatjuh schreef:
CtjeLief schreef:
Pel zegt precies wat ik ook zeg.. Vind je mijn advies (zitles bijv) dan onzin?

Volgens mij is een zitles voor iedereen zinvol. Dus ook voor de TS Knipoog

Hou je er wel rekening mee dat dit paard er waarschijnlijk een heel stuk langer over doet om los te worden dan een jonger paard? (merk dit zelf iig wel met mn 19 jarige paard). Veel voltes/overgangen rijden wil misschien ook wel helpen, en let erop dat je je armen langs je lichaam houd, op deze manier ben je vrij sterk en zal het paard (denk ik) terug blijven 'trekken'. Probeer iig zelf vriendelijk met je handen te blijven.. Succes nog ermee! Haha!

ze is nu al lekker los.. vergleken bij eerder.. ze kouwd lekker op het bit en word soepeler.. het duurde id wat lange rmaar nu gaat het zo lekker dat ze zelfs als we recht rijden toch een klein beetje stelling naar binnen heeft.. ik hoef alleen been aan te legen en ze reageerd al.. ik zal proberen handen wat meer langs mijn lichaam te houden Lachen mischien dat ze dan ook wat makelijker naar beneden komt als ik mijn handne stil hou

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:37

hey lotte!
je hebt zelf commentaar gegeven Lachen
verder zet het er echt wel goed uit hoor, ik heb zelf gezien toen ik bij je was dat ze anders super loopt!
heel veel succ6 met gusta!
ze ziet er nog super goed uit voor haar leeftijd!

xxjes daphne

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:43

Leuk paardje heb je! Maar ik denk dat het voor beide leuker zou zijn als jullie les nemen Lachen Dan gaat je paardje ontspannener lopen, en kan jij ook aan je houding werken.. Iig nog veel plezier met haar in de toekomst! Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 20:59

(bijna) Iedereen bedankt voor de reacties! vind het vooral erg leuk om te horen dat jullie vinden dat ze er nog zo goed uit ziet voor haar 23 zijnde Haha! ik ga snel weer een keertje lessen en zal de foto;s laten zien zodra ik ze heb van waneer het wel goed ging! Lachen

chiroety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 01:51

Leuk paardje. (23 zou je niet zeggen).
Over houding is al genoeg gezegt geweest..
Wel wil ik even zeggen dat zit lessen nooit over bodig zijn en niet alleen voor beginnelingen zijn !
Hierdoor leer je ontspannen, en een mooie correcte houding en zit te bekomen. (Spreek uit ervaring). Knipoog
Wens je veel succes met haar.!!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 05:41

Ach ik begin dan maar niet over je houding want dat weet je zelf al Haha!
maar verder heel leuk dat je Gusta-poowniej het nog zo leuk doet *LOL*

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:29

mijn zusje wil binnenkort wel eventjes de longeerlijn in haden houden Knipoog zitles volgen zit er voor mij niet in.. Lachen niemand die het mij kan geven.. nieuwe foto's komen zo snel mogelijk! gusta was veel ontsnanender! en ze had er heel veel pleizer in! Haha! ik ook.. met springen voelen we mekaar veel beter aan Lachen ik heb ook aan jullie tips gedacht en geprobeerd mijn kuiten uit te druken en goed diep te zitten.. ook mijn handen laag en stil gehouden Haha! het resultaat zullen jullie binnenkort wel zien! Haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:30

oeh puberig=P TS: Je vraagt zelf om commentaar/reacties en kritiek=) Wees blij dat ctjelief je dat wil geven:)

edit: okee meid goed bezig Haha!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:51

haha naja goed ik denk dat veel mensen me ook wel een beetje begrijpen Knipoog soms wodr ik het gewoon een beetje zat Tong uitsteken

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:36

TS: Wat betreft zitles. Praktisch iedere instructeur/-trice kan jou zitles geven. Je paard aan de longeerlijn, beugels uit, teugels in een knoop en lessen maar! Ik zou gewoon eens rondvragen. Er is vast wel iemand die jou (voor niet al te veel geld) les wil komen geven. Succes!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:39

Sorry, dubbel post!

lindyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:19

iets meer ontspanning zou wat beter zijn ..
maar dat zal vast wel goed gekomen .. veel plezier met je nieuwe paardje

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:22

leuk joh!! ik heb vroeger ook nog een paar keer op gusta gereden! is beauty er nog!! die heb ik ook nog een tijdje gedaan!
het ziet er idd wat gespannen uit! maar ik ken haar niet anders, maar wat wil je ook! Knipoog steeds weer aan een ander verhuurd worden iedereen die anders rijd! en ja ze is al best wel oud! Clown

succes met deze schat!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 18:34

ja id,, alleen gusta is de afgelopen 5 jaar maar aan 1 persoon verhuurd Knipoog dus daar word ze heus niet gespanen van.. gusta ziet alleen bosgeesten en daar word ze wel heel gespanen van. maar beauty ken ik niet Knipoog dus die zal wel weg zijn Tong uitsteken

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:48

lottehorse schreef:
ja id,, alleen gusta is de afgelopen 5 jaar maar aan 1 persoon verhuurd Knipoog dus daar word ze heus niet gespanen van.. gusta ziet alleen bosgeesten en daar word ze wel heel gespanen van. maar beauty ken ik niet Knipoog dus die zal wel weg zijn Tong uitsteken

jammer joh! maar als ze de afgelopen 5 jaar maar 1 iemand heeft gehad zou ze daar idd geen last van gehad hebben!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:05

Mag ik vragen waar je woont? Ergens omgeving Deventer?