Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Citaat:
maarja is zitles zo nodig als ik ook gewoon zonder zadle kan rijden??
CtjeLief schreef:Pel zegt precies wat ik ook zeg.. Vind je mijn advies (zitles bijv) dan onzin?
Citaat:en wat prikkelbaarder en als dan mensen gaan zeuren ofer dat ik een beginers zit heb onstabiel zit en alles dan ga ik echt niet denken van go mishcien heeft mevrouw gelijk.. niet na zoveel jaar rijden en een eigen paard hebben (dit is niet mijn eerste paard) dus dan ben je eerder wat demonstratief
romatjuh schreef:CtjeLief schreef:Pel zegt precies wat ik ook zeg.. Vind je mijn advies (zitles bijv) dan onzin?
Volgens mij is een zitles voor iedereen zinvol. Dus ook voor de TS![]()
Hou je er wel rekening mee dat dit paard er waarschijnlijk een heel stuk langer over doet om los te worden dan een jonger paard? (merk dit zelf iig wel met mn 19 jarige paard). Veel voltes/overgangen rijden wil misschien ook wel helpen, en let erop dat je je armen langs je lichaam houd, op deze manier ben je vrij sterk en zal het paard (denk ik) terug blijven 'trekken'. Probeer iig zelf vriendelijk met je handen te blijven.. Succes nog ermee!
lottehorse schreef:ja id,, alleen gusta is de afgelopen 5 jaar maar aan 1 persoon verhuurddus daar word ze heus niet gespanen van.. gusta ziet alleen bosgeesten en daar word ze wel heel gespanen van. maar beauty ken ik niet
dus die zal wel weg zijn