en idd het ziet er niet ontspannen uit !
veel suc6 verder
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
\Citaat:Zet willekeurig 10 paardemensen op een rij, wedden dat ze hun paard niet omhoog krijgen zonder te schoppen, trekken in de mond of andere dwingende manieren te gebruiken?
je kan je voeten bijna kruizen onder de buik van je pony!,
of je moet gaan proppen. ( niet lu ll ig bedoeld hoor, en ik zeg zeker niet dat je dik bent! ,maar de inch die je pony nodig heeft is veel kleiner dan dat jij nodig hebt! of zie ik dat verkeert ?? )
. 
Nelleke1 schreef:\Citaat:Zet willekeurig 10 paardemensen op een rij, wedden dat ze hun paard niet omhoog krijgen zonder te schoppen, trekken in de mond of andere dwingende manieren te gebruiken?
Dat vind ik weer nergens op slaan eerlijk gezegd, willekeurig 10 mensen pakken, ik doe ook een beetje vrijheidsdressuur maar heb dit me paardje niet eens geleerd, dat slaat echt nergens op en vind het een beetje krom, kan dat ik het fout zie hoor
Knap dat je knollie kan steigeren maar ik geloof niet dat dit in 3 dagen gebeurd is en anders vind ik het erg zielig, ga eers met andere dingen aan de gang voordat je dit doet.
Bojangles schreef:Vind het ook wel apart dat er veel mensen reageren die zelf geen vrijheidsdressuur doen dus imo ook weinig tot geen verstand van deze discipline hebben.
ciska_sando schreef:angstig? prins? op die foto? echt niet... er zijn een paar momenten geweest waarop ik prins ECHT angstig gezien heb.
hier is hij dus echt nie angstig.
en aan de hand steigeren vind hij helemaal niet leuk, hij doet het wel maar minder.
kelz schreef:nou hij kan nog een aantal makkelijkere dingen hoor hij pakt het echt heel snel op hij doet de spaansepas en op blok staan enz..
maar dit is het begin van het steigeren en een paard dat in de kudde steigert kijkt niet vriendelijk dat is het beeld dat mensen er van hebben...
hij vind het super gaaf om te doen en wordt er echt niet onvriendelijk van want de band is alleen maar versterkt hier door want hij doet graag stoer en hij ligt geheel overeen met mijn karakter en daar door wordt de band elke dag sterker....

Ik vind het iig super knap dat je het kan!!
kelz schreef:ik vroeg trouwens ook niet om kritiek maar om reacties...

Cassidy schreef:Er staan wat topics op VD over steigeren, en de waarschuwing om het niet aan te leren. Jij kunt wel niet op je shet gaan rijden, maar een ander misschien wel en als hij in die gevallen ook gaat steigeren en in het ergste geval achterover klapt en de ruiter onder zich begraaft kunnen de gevolgen dodelijk zijn.
Een beetje verantwoordingsgevoel hoort bij het houden en beleren van paarden. Steigeren gewoon NIET aanleren, komen grote brokken van!
Kijk even op de volgende topics en volg de links die daar gegeven worden:
viewtopic.php?f=122&t=706376
viewtopic.php?f=122&t=774187
viewtopic.php?f=119&t=737293
viewtopic.php?f=122&t=726783
viewtopic.php?f=10&t=706121
En als klap op de vuurpijl:
viewtopic.php?f=21&t=514461
viewtopic.php?f=53&t=519470&p=12190051#12190051
viewtopic.php?f=119&t=701252

WildWings schreef:Ik snap niet waarom mensen dit er niet vrij vinden uitzien? Ik vind het er toch echt niet gedwongen en gespannen uitzien.
"Zwaaien met de zweep?" Ik dacht dat ze gewoon de hulp gaf door het stokje tegen de borst te leggen, maargoed.. could be wrong
Wel denk ik dat als je pas 3 dagen bezig bent met vrijheidsdressuur, je beter ervaring kan opdoen met het aanleren van andere dingen voor je aan steigeren begint. Maar dit ziet er niet onverantwoord uit naar mijn idee. Veel plezier met je pony

Niks mis mee, veel succes met je mooie paardje verder. Adil18 schreef:Het punt is alleen dat het niet zo hoort, en ik denk dat daar de meeste mensen zich hier over opwinden, het gaat allemaal wat te gehaast en niet correct.
Ik heb een van mijn paardjes die ik rij ook steigeren op commando, het diertje is compleet western gereden overigens. Het enige wat ik hoef te doen is iets druk geven en mijn benen aanleggen en iets zeggen in de trant van "op" en ze staat heel keurig en rustig. Ze heeft daar echt lol aan.
Zo zag het er bij ons uit toen we net oefenden (let op het boogje in de teugels!!!!)
(foto)
Foto van een foto, niet al te beste kwaliteit, maar ik vind dit er al vriendelijker uitzien voor een begin...