veralinda (stravinsky) @ training wedstrijd debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Re: veralinda (stravinsky) @ training wedstrijd debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:20

Mooi Beestje lekker ontspannen. Komt helemaal goed. Volgens mij mag die achterhand er nog wel wat meer bij, maar het is een jong beestje he las ik, dus dat komt ook nog wel goed. Succes met jullie debuut!

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:48

En ook ik had al een voorproefje gezien Haha!
Ik vind echt dat ze een make over heeft gehad! Haha!
Verder is er al commentaar gegeven, dat ze niet teveel achter de loodlijn moet lopen en daar sluit ik me bij aan!
Succes met je debuut he! Komt helemaal goed met de stravinksys zo Haha!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 10:35

bedankt voor jullie lieve reactie's Haha!
@marieke__ : het gaat zeker helemaal goed komen met de stravinsky's Knipoog

__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:36

Leuke foto's!
Schattige toeschouwer Haha!!
Veel succes met je wedstrijd!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 11:31

Ik vind dat het paard echt op de kop loopt. Ik hoop dat je hem niet zo diep in de proef rijdt.
Het paard kan zo geen front maken, vanachter zakken en vanuit de schouder komen.

Nog even een tip: ik begreep uit het filmje dat de tempcontrole een aandachtspunt is. Als je tempocontrole wilt krijgen moet je niet de hele tijd in hetzelfde tempo door de bak draven, maar juist veel overgangen rijden en schakelen. Dan komt je paard beter aan het been/zit, en zal je ook een beter aanleuning krijgen EN meer controle over je tempo.

Bovendien zul je in de proef door de mand gaan vallen, want in de proef kun je ook niet de hele tijd in hetzelfde tempo blijven rijden. Dan moet je ook overgangen en middengangen laten zien. Als je thuis in de bak dus niet kunt schakelen en geen tempocontrole hebt, zal je proef/wedstrijd niet meevallen.

Bij een 3-jarige ligt de nadruk op in balans komen, dus die laat je zoveel mogelijk in hetzelfde tempo lopen. Maar een 5 jarige kun je best aan het werk zetten hoor.

eertjuh22 schreef:
heb gisteren gereden, had nog 1 keer les voor de zomerdagen en moest haar in de galop net iets onder haar eigen tempo laten lopen (omdat de galop nog wel eens heel hard kan gaan)

Ook bij te hard gaan in galop is onder het tempo gaan rijden geen oplossing. Dan krijg je taktverlies en verlies je sprong. Dat gaat ten koste van de kwaliteit van de galop dus. De oplossing is dan ook weer schakelen. Rij een stukje weg over de lange zijde en rij dan aan het eind van de lange zijde een kleine volte (volte 10-15 meter). Zo leer je je paard dan terugkomen op je zit. Heel veel schakelen dus. Daar wordt je paard sterk en gehoorzaam van.

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 11:36

soms vind ik haar wel wat te diep lopen,
maar wel een mooi dier en veel suc6!!!!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 11:45

veel succes

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 13:10

jasmijn78 schreef:
Ik vind dat het paard echt op de kop loopt. Ik hoop dat je hem niet zo diep in de proef rijdt.
Het paard kan zo geen front maken, vanachter zakken en vanuit de schouder komen.

Nog even een tip: ik begreep uit het filmje dat de tempcontrole een aandachtspunt is. Als je tempocontrole wilt krijgen moet je niet de hele tijd in hetzelfde tempo door de bak draven, maar juist veel overgangen rijden en schakelen. Dan komt je paard beter aan het been/zit, en zal je ook een beter aanleuning krijgen EN meer controle over je tempo.

Bovendien zul je in de proef door de mand gaan vallen, want in de proef kun je ook niet de hele tijd in hetzelfde tempo blijven rijden. Dan moet je ook overgangen en middengangen laten zien. Als je thuis in de bak dus niet kunt schakelen en geen tempocontrole hebt, zal je proef/wedstrijd niet meevallen.

Bij een 3-jarige ligt de nadruk op in balans komen, dus die laat je zoveel mogelijk in hetzelfde tempo lopen. Maar een 5 jarige kun je best aan het werk zetten hoor.

eertjuh22 schreef:
heb gisteren gereden, had nog 1 keer les voor de zomerdagen en moest haar in de galop net iets onder haar eigen tempo laten lopen (omdat de galop nog wel eens heel hard kan gaan)

Ook bij te hard gaan in galop is onder het tempo gaan rijden geen oplossing. Dan krijg je taktverlies en verlies je sprong. Dat gaat ten koste van de kwaliteit van de galop dus. De oplossing is dan ook weer schakelen. Rij een stukje weg over de lange zijde en rij dan aan het eind van de lange zijde een kleine volte (volte 10-15 meter). Zo leer je je paard dan terugkomen op je zit. Heel veel schakelen dus. Daar wordt je paard sterk en gehoorzaam van.

ik rij ook heel veel overgangen en ik heb niet gezegt dat ze niet aan mijn zit/been is. Knipoog
af en toe probeert ze alleen het heft in eigen handen te nemen en probeert ze net iets onder mij vandaan te lopen. hier wordt ook veel aandacht aan besteedt.
het begin van de les gaat het dus over de regelmaat van de gangen en over de hulpen van zit en been, daarna gaat ze dus meer in de oprichting en moet ze van achter er meer onder komen Knipoog
als er 1 er goed onder kan komen met der kont is het die van mij wel.
in de proef laat ik ze zeker niet zo diep lopen hoor, ik laat ze alleen stukken tussen het rijden door even met der hoofd naar beneden lopen om de spanning er af te laten vloeien en aan beetje als beloning.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 20:42