Karinka @ Z1 training, verrassings topic voor Chouke!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: Karinka @ Z1 training, verrassings topic voor Chouke!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:32

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:34

Ik vind foto 2 echt super. Neus eruit gereden en mooi bergopwaarts galloperend. Zo wil ik het als jury zien!!
Andere foto's vind ik er ook zeer ontspannen uitzien maar foto 2 sprong er voor mij uit. Heel veel succes en op naar het Z2!!
Dat gaat volgens mij zeker lukken.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:36

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:36

Ach, dan kijk je eens in profielen van mensen die zeggen dat het er totaal niet als een Z paard uitziet. En wat je dan tegen komt! ROFL Bij sommige lag ik bijna slap van het lachen.
In jullie ogen ziet een Z paard eruit met een stang en trens in de mond alles super duur en super luxe en reken maar dat die vaak met minder punten naar huis gaan Knipoog..
Sommige mensen zijn zo makkelijk met oordelen, daar zakt je broek van af... Echt serieus waar!

Chouke: Ik vind het er leuk uitzien! Jullie hebben er tenminste plezier in en het hoeft niet allemaal super duur en super luxe, ik hou daar wel van!
Heel veel plezier nog en je komen er wel! OK dan!

Edit: En dan komt er nog eens bij, deze combinatie wist niet dat ze op bokt kwam dus heeft niet meteen haar wedstrijdteneu aangetrokken en alles erop en eraan omdat het er anders niet goed genoeg uitziet volgens sommige hier!

Dit moest ik echt kwijt!
Laatst bijgewerkt door Espoir_ op 31-07-07 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:37

Ik heb laatst Gribaldi in een training zien lopen....vond het er niet Grand Prix uit zien..en zeker niet de uitstraling die je daar bij zou verwachten!
Dit voor wat het waard is!
Ik vind het leuke foto's! Leuk dat jullie het samen zo goed doen!

Melanie

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:38

Ik vind het er dus degelijk wel ontspannen uit zien, eender wat hier gezegd wordt, is typisch bokt. Als ze maar over iets kunnen klagen Lachen . Zoals het naar beneden kijken, naja, doet ze wel, maar daardoor gaat ze totaal niet voorover gaan zitten (ofwel zie ik zo school). En ik zie het paard toch wel nergens op de voorhand, zoals hier toch beweert wordt..
Veel succes verder, leuke combinatie OK dan!

*Misschien inderdaad een groter zadel kopen, lijkt me makkelijker zitten voor jezelf*

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:38

Daar heb je gelijk in is hetzelfde paard.
Maar zeg zelf wat een verschil ertussen zitten.
Toen ik deze foto's van dit topic zag dacht ik mmm niet zo heel veel uitstraling. Toen opende ik die link en dacht ik wat een stoere bink.. Zo zie je maar wat een moment opnames foto's zijn!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:41

kijk om hooog chouke, kijk omhoog!!!:D
dat is het enige wat ik nou kan zeggen als kommentaar.
Heerlijk ontspannen paard. aan de basis gewerkt.
als dit paard in de proef netjes opgericht loopt dan gaat alles goed komen,
nu zijn de basis dingen op de foto genomen,
nou super hoor. leuk verassingstopic

groetjes

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:41

Ik vind het knap wat je tot nu toe al hebt bereikt met deze merrie. Het lijkt me niet echt de makkelijkste. (qua bouw van 't paard dan) Verder vind ik de foto's er ontspannend uitzien, maar soms met het allemaal wel wat actiever, het ziet er soms wat té relaxed uit. *LOL*

En wat sommige mensen verwachten te zien, het is maar een training! Denk je dat Gerco Schroder elke dag met zn paarden parcoursen van 1.50 springt? Dream on. En net wat DebbieY zegt, het hoeft niet allemaal super deluxe als je M/Z rijdt! Voor mensen als Chouke heb ik veel meer respect voor wat ze bereiken dan voor sommige verwende truthola's.

Ga zo door! Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:43

Elaine schreef:
Ziet er heerlijk ontspannen uit. Zie weinig spanningspunten.

Als je me had gezegd dat ik M training was had ik je ook geloofd, maar daarbij vind ik het juist goed dat het paard ook op deze manier getraind word.
@ Be_Gentle, kinuh &Simba: Denken jullie dat paarden die op Z-nivo lopen, alleen maar wissels springen en eruit zien alsof ze in de ring lopen?
Petje af voor de ruiters op z-nivo die hun paarden ook nog relaxed kunne rijden zoals bovenstaand!

Helemaal mee eens. Ook een relaxte trainig zonder wielsporen, wit sjabrak, en witte bandages, zonder filmpjes van wissels etc. in kan een z-nivo training zijn. Ook deze paarden hebben (imo) een dag nodig om gewoon weer aan die basis te gaan werken, en helemaal los te komen. Ik vind het een erg leuk paard, leuke cap ook van de ruiter en mooie laarzen. En over het rijden, tja wie ben ik als recreatie ruiter om een Z ruiter te gaan beoordelen! Knipoog Ik vind het er héérlijk uit zien, sterker nog ik geniet als ik deze foto's bekijk. Paard die netjes loopt, zelf ook plezier heeft aan het rijden (zie de oortjes) mooi bergopwaarts galoppeert, neus er mooi uit, fijne aanleuning, en ja: raar maar waar, ik geniet meer van dit soort foto's dan foto's met een super mooi setje in, maar minder ontspanning! Lachen Het enige wat ik kan zeggen: Veel succes op wedstrijd, maar ik heb een gevoel dat het hélemaal goed komt met jullie! Lachen
Edit: Typo.
Laatst bijgewerkt door Ogrop op 31-07-07 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

dejavu

*zucht*

Ik vind het er ontzettend ontspannen uit zien. Fijn om een paard op die manier aan het werk te zien, of het nu een B of Z paard is.

Espoir_

Suziej schreef:
Ik vind het knap wat je tot nu toe al hebt bereikt met deze merrie. Het lijkt me niet echt de makkelijkste. (qua bouw van 't paard dan) Verder vind ik de foto's er ontspannend uitzien, maar soms met het allemaal wel wat actiever, het ziet er soms wat té relaxed uit. *LOL*

En wat sommige mensen verwachten te zien, het is maar een training! Denk je dat Gerco Schroder elke dag met zn paarden parcoursen van 1.50 springt? Dream on. En net wat DebbieY zegt, het hoeft niet allemaal super deluxe als je M/Z rijdt! Voor mensen als Chouke heb ik veel meer respect voor wat ze bereiken dan voor sommige verwende truthola's.

Ga zo door! Haha!

Amen! Afgod

ienna

lucifertje schreef:
Daar heb je gelijk in is hetzelfde paard.
Maar zeg zelf wat een verschil ertussen zitten.
Toen ik deze foto's van dit topic zag dacht ik mmm niet zo heel veel uitstraling. Toen opende ik die link en dacht ik wat een stoere bink.. Zo zie je maar wat een moment opnames foto's zijn!

Ja maar wat banketstaaf je dan voorn totale ONZIN als je het geen Z-paard vind! Moet een Z-paard dan persé stoer en duur zijn? En moet zo'n paard dan persé zijn voorbenen in zijn nek leggen en met zijn achterbenen zijn buik aantikken? Wat een bullshit, hou gewoon je mond als je ergens geen verstand van hebt!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:45

Kan het iets minder ienna? Dat is toch niet nodig. Lucifertje geeft zelf toe dat d'r eerste indruk verkeerd was. Dat is toch alleen maar goed!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:46

Sammie schreef:
Kan het iets minder ienna? Dat is toch niet nodig. Lucifertje geeft zelf toe dat d'r eerste indruk verkeerd was. Dat is toch alleen maar goed!

Heb het toch niet alleen tegen haar, maar iedereen die gelijk het paard en de combinatie de grond in drukt omdat ze niet aan het boktZplaatje voldoet!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:54

ienna schreef:
Sammie schreef:

Heb het toch niet alleen tegen haar, maar iedereen die gelijk het paard en de combinatie de grond in drukt omdat ze niet aan het boktZplaatje voldoet!

Ze willen er gewoon een Gribaldi van maken... En dan nog zou Gribaldi op foto's, in training ook niet (altijd) als een GP paard ogen. Training is dan ook training voor iets, je hoeft geen Z te starten als je je paard niet eens ontspannen hebt (het gebeurd idd wel). Ook zou je paard er snel geen zin meer in hebben moest je elke dag constant galopwissels, appuyementen, etc na elkaar zitten te rijden.
Naja, ik als recreatieruiter kan op haar niet veel commentaar geven, maar ik kan degelijk wél commentaar geven op andere mensen die Chouke (en haar paard) helemaal naar beneden halen (wat dus totaal onterecht is).

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:58

heey. Lachen
ik heb niet alles gelezen maar ik ben het eer mee eens, dat je niet altijd even hard met een paard moet trainen.. Afentoe lekker rustig rijden vindt zowel de ruiter als het paard HEERLIJK..
Ieder zn mening maar ik vindt dat als je het paard niet mooi vindt dat niet hoeft ze zegen.. Ook niet iedereen zou jou even mooi vinden tog;) dat zegen mensen tog ook niet zomaar even tegen je moeder: nou ik vindt je kind niet mooi.. Dat vindt ik dan..
Ik vindt het super dat ze dit paard zo rijd lekker ontspannen, mischien werken ze de andere dag wel heel erg hard??

Niemand moet zich aangevallen voelen hoor:)
dit is mijn mening;)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:32

Leuk paard hoor, ziet er ontspannen uit. Misschien zou ik wel kiezen voor een zadel dat beter bij je past. Een grotere inch. Het is fijner voor je zelf en voor je paard, je zit nu niet recht boven je paard.
Succes samen!

chouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:52

Eerst en vooral aan Cute: over een verrassing gesproken...en ik ben nog niet eens jarig !

Het was allemaal wat onverwacht, niet echt supergoed gepoetst want moest nog werken. Thuis kijk ik niet echt of ik een setje aan heb en of mijn kleding erbij past ( doe ik wel als ik les heb of zo ).
Ineens stond daar gewoon de fotograaf toen ik nog aan het losstappen was. Karinka had 2 dagen stil gestaan dus heb niet echt veel gewerkt, gewoon even bewegen en de spieren losmaken.

En voor degenen die Karinka niet mooi vinden: de bespiering kan inderdaad beter, maar dat is echt heel moeilijk bij haar. Als je kijkt in het andere topic, waar ze wat meer gereden wordt zie je dat het er anders kan uitzien. Het is een groot lang paard en dat is met korte pootjes moeilijk bij elkaar te houden.

Over het zadel, is niet echt te klein. Ik moet gewoon leren op mijn k*** te zitten en mijn benen lang te maken. Omdat ik Z rij wil nog niet zeggen dat ik alles ken en kan he. Heb het geluk een goed paard te hebben.

Voor degenen die het mooi vonden: DANK JE WEL.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:57

Ik vind het bewonderenswaardig dat je met een "moeilijker" paard - in de zin dat het behoorlijk lang is, tóch met winst in het Z rijdt. Dat zegt heel veel over jou kunnen als ruiter.

Ik vind dat je training er relaxed uitziet - zeker als je zegt dat ze even had stilgestaan en je haar weer aan het oppakken bent. Fijn om te zien dat ontspanning voorop staat en niet meteen weer de prestatie.

Kortom: een leuke combinatie en veel succes verder in het Z!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:09

Dit is toch super fijn om naar te kijken Lachen er zijn maar weinig mensen (ook in andere klasses) die hun paard zo lekker rustig en ontspannen kunnen rijden. Je moet niet altijd het beste naar boven willen halen wat daar op die bodem ligt onder nog een putdeksel want denk je dan dat je paardje er nog zin in heeft? Ik denk het niet als die iedere dag maar moet ploeteren totdat die ze allerbeste prestatie heeft gehaald..
Zo'n lekker ontspannen ritje doet wonderen met je paard..
Ik heb zo altijd moeten trainen van mezelf omdat ik moest presteren(van mijn ouders) maar na een tijdje ga je, je realiseren dat dit toch niet de goede manier is en begint de ellende met je paard/pony en als je dan even terug gaat naar alleen maar ontspannen is dat voor jezelf fijner(even verstand op 50%)en voor je paard en merk je dat het plezier en prestatie vanzelf terug begint te komen.

Ik vind het super fijn om deze foto's te zien en ga vooral zo door! En ik vind je paard een leuk ding om te zien Lachen

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:13

Ik vind dat de foto's een fijn ontspannen beeld geven Lachen ga zo door en veel succes in de toekomst

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:16

Even voor de negatievelingen onder ons..
Vind niet dat iemand het recht heeft om aan de hand van een paar fotootjes te beoordelen of het paard wel of niet Z oogt.

Blijkbaar is ze wel Z waardig, die winstpunten komen niet voor niks Lachen

Ik vind het er relaxed uit zien, af en misschien iets té..
Maar knap hoor, ze lijkt me (qua lijf iig) niet de makkelijkste Lachen

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 07:38

Twijfelachtig, al vind ik op het eerste gezicht dat het paard meer opgesloten mag lopen, maar als je goed kijkt loopt hij al wel bovenin.
Gewoon doortrainen dan komt het ook goed Vork

chouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 07:46

Iedereen bedankt voor de openhartige commentaren. Moets natuurlijkeven schrikken toen iemand gewoon zie dat mijn paard niet mooi is. Iedreen weet natuurlijk dat je eigen paard het liefste en het mooiste in de hele wereld is Knipoog
Maar meningen verschillen he.