De waren of tog niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fastfury_

Re: De waren of tog niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:22

ze heeft geen ingezakte rug en ze is prima en laat maar niemand hoeft meer op dittoppic te reageren LEUK HOOR BOKT mensen die alleen je paard kunnenafkraken, en k heb haar niet alleen voor het rijden ze isgewoon heel lief en LIEFDE MAAKT BLIND iets wat jullie blijkbaar nietkennen !
laat maar stop maar met reageren!

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:24

Whisperke Dankjewel:)

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:24

Uw zoekbewerking - viewtopic.php?f=53&t=812082&hilit= - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:26

Ik zeg ook altijd: Volg je hart!

Maar ook ik denk dat je misschien een te overhaaste beslising hebt gemaakt. Zo heb ik ook een prachtig paard van 12 gehad vorig jaar zag er goed uit prima paardje! Maar na een half jaar *@&#bats boem*#@&$( staat je paardje op stal omdat ze toch een blessure blijkt te hebben die er een tijdje geleden erin is gereden en nooit iets aan is gedaan.

Het lijkt mij dus echt verstandiger om een Veearts die er echt buitenstaat er nog een keer na te laten kijken, want ook ik zie een vreselijk dunne nek en een doorgezakte rug, en jij zegt dat het geen doorgezakte rug is, maar echt de achterhand staat idd hoger als haar voorhand dat is zoiezo niet goed.

Misschien kun je hier wat mee, en het lijkt me echt verstandig om het advies van deze bokkers op te volgen voordat jij met de problemen zit.

Groetjes G007

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:27

Oja , ik denk dat je maar eens iemand mee moet nemen met verstand van paarden , denk dat je zelf nog te naief bent en anderen daar gebruik van maken

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:27

juist daarom, willen ze je erop attenderen dat je je ogen open moet doen... Wat wil je dan, in een paar maanden niet meer zonder kunnen en dan door ziekte moet worden afgemaakt??? op bokt vraag je een mening en die krijg je...

Ik denk dat velen met je mee kunnen praten... En ik schreeuwde eerder ook van ik hoef geen groot paard en een ramskop... en wat heb ik... Ook puur omdat der karakter bij mij past..
Maar ik kende haar al van 10 maanden oud veulen.. dus heb je veel meer zekerheid!!
En handelaren kunnen heel goed ze zaak bezeiken... en ik spreek uit ervaring...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:29

Als jij de klik hebt met dit paardje, maakt het echt niet uit hoe ze eruit ziet Knipoog
ben wel benieuwd naar vervolgfoto's Haha!
maar ik vraag me wel af of ze inderdaad 12 is.
maar ik ken genoeg paarden die heel jong zijn, en er veel ouder uitzien.
maar als ik jou was, zou ik toch even een andere dierenarts vragen om naar je paardje te kijken, het komt namelijk vaak genoeg voor dat handelaren en dierenartsen onder 1 hoedje spelen...
maar ik wens je in ieder geval heeel veel plezier met je nieuwe paardje Knipoog
Laatst bijgewerkt door MieLo op 31-07-07 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:29

Echt meid, we zijn je paardje niet aan het afkraken en ik heb ook zeker niet het mooiste paard dat er bestaat. Maar we proberen je te helpen meid echt!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:30

Fijn dat het zo klikt met het paardje Lachen
Wel is het misschien verstandig om een andere DA te laten kijken naar dit paardje welke geen contacten heeft met de handelaar, zeker omdat het beestje niet al te florisant toont kun je beter voorkomen dan genezen.

Hoop dat je er nog veel plezier aan gaat beleven Lachen

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:31

ik denk trouwens dat ze 'm bij Mora nog geeneens willen hebben...

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:32

Hoe weet jij trouwens dat dit paardje L2 was?

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:32

it was mijn eigen veearts.. hij wist t niet eens te vinden.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:32

vinos schreef:

Nou kom op zeg, bokt is weer lekker aan het rellen of niet?
TEMt...

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:33

nee daar is ze te mooi voor Verdrietig ze zitten daar op jou te wachten Verdrietig

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:34

Fastfury_ schreef:
it was mijn eigen veearts.. hij wist t niet eens te vinden.

Heeft de DA alleen naar de rug e.d. gekeken of is er ook een klinisch keuring geweest?

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:35

geheel hart longen spieren pezen luchtwegen poepgat haha tis wel zo rug rijden gangen ogen oren neus tanden mond alles..

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:35

Snap niet dat jij die handelaar steunt door hem geld te overhandigen! Koop ergens een leuk paard die gewoon goed in elkaar zit, zodat je niet gefopt word! Die handelaren hebben meer papieren dan paarden hoor meidje!

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:36

Heey zeg Vinos, doe is normaal joh!

Ben jij niet blij met je paardje? Moeten wij alle minpunten van je paard op gaan noemen.

Laat dit meisje in haar waarde en hetzelfde voor haar paard.
Respect voor elkaar ja!

Imago01

Als deze jongedame haar paard heeft laten keuren door een onafhankelijk dierenarts, was het paard op moment van keuring in geschikte gezondheid toch of niet?

Paard ziet er inderdaad zeer arm bespierd uit. WAt ik dan in eerste instantie denk is: waarom is het dier dan waarschijnlijk langere tijd niet gereden? Dit hóeft niet perse het gevolg te zijn van een blessure. Kan best zijn dat het dier bij iemand stond die zijn/haar interesse verloor, eigenaresse blessure/zwanger, weet ik het!

Smaken verschillen maar dit kan best nog een veel knapper paard worden naarmate de spieren zich wat meer gaan laten zien. Het is geen pláátje om te zien maar is dat een absolute must dan? De prijsklasse zal er zeer waarschijnlijk dan ook wel naar zijn, toch?

Nou meis, ik hoop voor je dat je de juiste beslissing hebt genomen en dat je nog veel geluk met je nieuwe paard zal krijgen. De naam heeft ze er in ieder geval wel voor!
Iedereen hier en over de hele wereld is bij nul begonnen en is door dalen en pieken gegaan om te verbeteren. Niemand heeft alle wijsheid in pacht. Zo moet jij ook gewoon lekker beginnen met jouw paard, leren door te doen en te kijken en op te letten en zo jezelf en je paard te verbeteren.
L2-niveau wordt al snel gezegd voor een paard dat kan wijken trouwens dus hoeft niet veel te zeggen. Mij zegt het dan ook helemaal niets. Het gaat erom of je haar lekker kunt gaan bewerken en of ze zich láát bewerken.

Jij bent er gelukkig mee en zie dat zo vooral te houden.

Oh ja, die van mij is ook geen plaatje, was écht de lelijkste knol van stal als 3-jarige toen ik hem kocht. Had een lief karakter en kon súper bewegen. Puur daarop heb ik hem gekocht. Op stal geef je nog steeds geen stuiver voor hem maar hij is wel ZZ-licht met wp's...dus uiterlijk zegt mij werkelijk geen reet. Uitstráling daartegen juist wel en daar moet je (persoonlijk) op vallen!

DWSS

Een dierenarts kan niet altijd door alleen aan een rug te voelen zeggen dat het okee is , ik zie dit paard met een zeer degelijke hertehals lopen , het paard wil niet door de rug lopen , en ze heeft een redelijke holle rug , voor mij tijd om foto,s te laten maken van de rug WANT.... kissing spines bv kun je niet voelen maar wel zien op de foto..
Ik zou het paard nooit kopen of aan klanten aanraden , voor mij is deze pony slachtgeld waard ..

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:37

DWSS schreef:
Oja , ik denk dat je maar eens iemand mee moet nemen met verstand van paarden , denk dat je zelf nog te naief bent en anderen daar gebruik van maken

Dat weet ik in dit geval wel zeker, ik ben zelf toen ik jonger was ook twee keer goed in de zeik genomen met de aankoop van paarden.
Maar daar heb ik wel van geleerd!! Dus hoop dat jij er ook van zal leren als je wat ouder bent.

ps Wil je een gezond en goed bespierd paard van 12 zien?.....check mijn profiel
Laatst bijgewerkt door Schimpie op 31-07-07 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Imago01

vinos schreef:

Wat een vervelende rotopmerking zeg, jij gunt een ander het licht in de ogen zeker niet? Laat die meid toch gewoon lekker gelukkig zijn met haar paard!

Nijn

Vinos als de TS er van overtuigd is dat dit ''haar'' paard is, zij hem graag wilt hebben wie ben jij dan om het paard af te schilderen als ''slecht''?
De bouw is idd niet optimaal en ik zet ook vraagtekens bij genoemde leeftijd, maar is het dan echt nodig om op een dergelijke manier te reageren?

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:38

Als deze jongedame haar paard heeft laten keuren door een onafhankelijk dierenarts, was het paard op moment van keuring in geschikte gezondheid toch of niet?

Hoe is dit paard gekeurd , klinisch of rontgenlogisch ?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:38

Iedereen mag hier zijn mening geven. Toch vind ik het niet netjes dat iedereen op die pony zit af te geven. De TS heeft ontzettend veel plezier met haar paard, en of wij haar nu lelijk vinden of niet, of wij bang zijn dat ze opgelicht is of niet, voor de TS is dit beestje goud waard!