ik @ trainen voor jockey debuut

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

Re: ik @ trainen voor jockey debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:36

Volg je niet Urko?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:40

Philadelphia schreef:
esperance schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-POC8WNQ6.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-POC8WNQ6.jpg

Hier hangt ze niet aan de teugels hoor, ze heeft de teugels zelfs in een losse boogje hangen. En je kan het aan haar houding zien, als je aan de teugels hangt, hang je meer verkrompeld..

ja is waar alleen...het paard ziet er mager uit...ook beetje dunne beentjes enz..

Het gaat hier om renpaarden, Volbloeds die op in renconditie zijn of worden gebracht.

Die kunnen vrij schraal zijn en bespierd, en dat dunne droge beenwerk hoort er helemaal bij!

Zo'n ranke Volbloed heeft vaak heel wat meer stamina dan een gemiddeld getrainde KWPN-er, hoor! Die zijn vaak zelfs te zwaar!

Ik weet nog, dat ik mijn renpaard mee naar NL nam. Reed ik buiten. opmerking:"Goh, is die KWPN-er ziek? Wat een dunne beentjes!"...

Ik bedoel maar.. Knipoog

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:03

balans en evenwicht gaat het om lijkt mij. Vind het knap dat je het gaat doen en dat het al een beetje lukt...

(als je haar maar goed zit Knipoog )

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:30

Leuk dat je eens een andere tak van sport probeert. Het lijkt me iig niet meevallen Knipoog Nog even goed oefenen en dan winnen!!
Veel succes!!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 22:43

WesseLady schreef:
Leuk dat je eens een andere tak van sport probeert. Het lijkt me iig niet meevallen Knipoog Nog even goed oefenen en dan winnen!!
Veel succes!!

dank je wel! haha winnen? opzich maakt het me niet veel uit! maar zal wel leuk zijn! er schijnt ook een aardig bedragje te winnen zijn Haha! hihiih

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 22:48

detour schreef:
Het gaat hier om renpaarden, Volbloeds die op in renconditie zijn of worden gebracht.

Die kunnen vrij schraal zijn en bespierd, en dat dunne droge beenwerk hoort er helemaal bij!

Zo'n ranke Volbloed heeft vaak heel wat meer stamina dan een gemiddeld getrainde KWPN-er, hoor! Die zijn vaak zelfs te zwaar!

Ik weet nog, dat ik mijn renpaard mee naar NL nam. Reed ik buiten. opmerking:"Goh, is die KWPN-er ziek? Wat een dunne beentjes!"...

Ik bedoel maar.. Knipoog

bedankt voor je uitleg Lachen en moest wel lachen over die opmerking Knipoog

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:01

iloveyah87 schreef:
detour schreef:

Ik bedoel maar.. Knipoog

bedankt voor je uitleg Lachen en moest wel lachen over die opmerking Knipoog

Mijn vorige paard was ook een echte Engels volbloed. Gefokt in Engeland voor de renbaan. Ik kreeg ook altijd opmerkingen over haar model. Goh, wat is die dun, die moet je meer voeren! enz. Ooit een dikke kwpner gezien op de renbaan? Tong uitsteken
Ik ken het!! Maar ze had wel spieren waar menig kwpner jaloers op kon zijn, en een conditie om van te watertanden. Was nooit moe.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:05

Precies! mooi is dat he? ik had met min merrie heel veel heuveltraining gedaan in ierland.

Rijd je in Nl buiten, komen er mensen langs: oohh, wat een gespierde kont! zei ik: Ja, nu het vrouwtje nog!..

Keken ze stom..

Was een geweldig paard voor het terrein, nergens bang voor, knalde over de raarste hindernissen..

geef mij dan maar een Volbloed hoor!

KWPN-er op de renbaan? ja, die van die reclame!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 08:37

eigenlijk zouden mensen, die bevooroordeeld zijn eens een keer bij een renstal moeten gaan kijken!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:31

juist. als ze niet zeuren over je cap en schoenen, dan is het wel over je houding, dan over je teugels en als je dat allemaal heb uitgelegd (waarom je geen cap heb en dat je houding wel klopt) dan uiteindelijk zeggen ze maar : je paard lijkt veel te dun. Zucht zoals ik al zei: mensen willen wat te zeuren hebben, zo zie je maar weer

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:33

Whaaaa leuk ik wil oowk xD
waar trainde je<??

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:35

Daarbij krijg ik soms het idee dat sommigen als ze foto's zien eerst gaan zoeken wat ze er allemaal op aan te merken hebben en dat dat ook nog eens lekker negatief of afkeurend brengen. Jammer is dat.

Ik zou graag de kans een keer krijgen dit te doen lijkt me supergaaf !

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:48

Wat leuk dat je die kans krijgt om dat te doen! lijkt mij idd ook erg leuk Ja
Je zou idd chaps over je schoenen kunnen doen, omdat je al zegt dat die beugeltjes erg klein zijn en straks blijf je wel haken met je schoen. Lijkt me niet erg lekker..

Waar in Griekenland is dit? (las ergens dat dit in griekenland was? Tong uitsteken )

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:21

Hahaha *lach me dood* weer typisch bokt dit..

Het ziet er leuk uit Lachen Lijkt me erg moeilijk om zo te leren zitten, goed dat je zo'n band hebt om de nek! Succes met de race en met het oefenen Lachen Ik zou me af vragen hoeveel mensen het gelijk de 1e keer perfect doen, maar goed.

Veel plezier er nog mee Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:43

Zo leren rijden is moeilijk hoor, als je het neit gewend bent. het is heel wat anders dan Engels rijden, je hele houding moet je aanpassen de manier van rijden qua techniek is ook anders dus je moet aan onwijs veel dingen denken. En dan die duvelse spierpijn; als je dan een vrolijke stuiterbal onder je hebt, tja, dan kan het vermoeiend zijn maar het is oh zo gaaf... Zucht. Soms mis het wel.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:20

Leuk zeg dat je die kans krijgt! Heel veel succes met oefenen en in de race zelf!
Je paard is absoluut niet schraal! Kwestie van onwetendheid zulke posts Haha!
Misschien kun je ergens hele lichte laarsjes kan vinden met een hakje? Dan heb je iig niet de kans om in de stijgbeugel te blijven hangen.

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:37

wauuw gaaf hoor! wil ik ook nog wel een keertje doen!
Je zal wel spierpijn gehad hebben de eerste keer? Tong uitsteken
ik vind het wel mooi, zo'n rank paardje! ik hou niet van die dikke, grote kwpnrs...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 14:33

dank jullie wel voor jullie reacties!!! ik woon op cyprus op het turkse gedeelte.

de eerte dag had ik echt heeeeeel erg spierpijn, maar heb gewoon me tanden op elkaar gezet en ben doorgegaan elke avond. Sinds gister zitten me beugels op de goede maat, dus me spierpijn in me benen(met name me rechter) is weer opnieuw begonnen hihih

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:44

Heel veel succes!
Laat je weten hoe de race is gegaan?

PS. van al dat gedram over schoenen en cap zou ik me niets aantrekken hoor. Het is natuurlijk wel heel leuk voor sommige mensen als er iets is om over te zeuren.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:50

super dat je zo'n kans krijgt, cap is eigen keus en je hebt alles netjes uitgelegd, evt in je topic zetten dat je niet zit te wachten op zulk commentaar Knipoog

succes Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 14:54

Lijkt me doodeng, helemaal als je straks in een rotvaart nog over dat terrein heen moet. Ik doe het je iig niet na.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 14:57

ik zal laten weten hoe de race is gegaan Haha!

het is niet dat terrein hoor! het is op een renbaan Knipoog

ook jullie bedankt voor de reacties!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:19

Terrein of renbaan, ik blijf het (te) hard en (te) snel vinden...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 15:22

hihihi ik denk dat k op de dag zelf ook wel een beetje met knikkende knieen zal staan hoor... haha ok ik ben vaak genoeg voluit gegaan met een gewoon zadel... maar met een renzadel...... ach het wordt gewoon met me tanden opelkaar naar de finisch of naar de grond hihihi

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:39

Beste er op blijven zitten. Met die snelheid vallen is geen pretje..

Cassidy vind je het voor je eigen te snel gaan, of meer voor het paard?