Prachtige arabier ingereden en wel op bokt!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Prachtige arabier ingereden en wel op bokt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:33

Ziet er goed uit hoor. Leuk paardje ook. Ja

Griebels: inderdaad, Arabieren worden zo gauw in hokjes geplaatst door hun zogenaamde oh zo drukke temperament. nou die van mij is zo mak als een lam. wil soms nog wel eens gaan draven aan de hand wanneer dat niet de bedoeling is, maar goed; het is gewoon een uitslover. iedereen in mijn omgeving - die enkel verstand hebben van KWPNers e.d. - zei 'och kind waar begin je aan, arabieren zijn juffertjes, daar krijg je alleen maar ellende mee' maar toen ze me met Pardusz zagen moesten ze wel toegeven dat het toch wel aardig meeviel. Vork Sinds ik een Arabje heb wil ik niets anders meer; het karakter wat je erbij krijgt is echt geweldig. Lachen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:41

Mooi paardje, het inrijden ziet er heel vriendelijk uit.
Doe zo verder.. Succes met hem! Knipoog

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:10

Nou ziet er goed uit. De TS heeft duidelijk aan haar eigen veiligheid gedacht en longeert het paard (jaja een AV is een paard Knipoog eerst. Ik vind alleen dat hij er nog erg jong uitziet. Persoonlijk had ik hem nog een jaartje op de wei laten staan. Arabieren zijn per slot van rekening erg laat volwassen. Mja, zo lang je hem nu niet te veel aan het werk zet, kan het niet veel kwaad.
Succes nog! Lachen

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:15

Neej hij loopt 1 a 2x in de week nogmaar en verder staat hij nu een paar maanden op het land.. Maar verder kan hij het echt al aan anders waren we er nog niet aan begonnen..

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:19

Haha!

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:36

Leuk dier hoor! en het ziet er zeer goed uit.
Mijn drukte maker (Welsh X tuiger), maakt er een veel groter probleem van, hij heeft aan de ene kant een heel koel karakter (snel weer rustig snel aan dingen gewend), maar is ook zeer gevoelig en een beetje aanstellerig, maar gelukkig heb ik een wonder middel :p, ik aai hem even over zijn hals en rustig Tong uitsteken.
Maar nog even als reactie, ik gebruik bij mijn pony nooit een bokriempje ofzo, ik vind niet dat dat persé nodig is, die van mij is dit gewend.
Ik longeer hem trouwens ook altijd even van te voren, vind ik wel zo prettig (ook al is hij nooit gek aan de longeerlijn :p)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:26

Het ziet er keurig uit, goed om de veiligheid gedacht en je rijd hem heel netjes.
Mooi dier om te zien ook en je mag trots op hem zijn!
Laat de rest maar banketstaaf!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 17:07

dank je wel Haha!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:14

PollyAgain schreef:
griebels schreef:
Als je een paard aan het inrijden bent is een bokriempje toch wel een heel verstandig idee. En uiteraard heb je verschillende temperamenten, maar dat wil niet zeggen dat het arabier-eigen is
Een kenmerk van de arabier is juist dat ze cool in de kop zijn. Dus dat die van jou even de frissigheid eruit moet lopen is geen karaktereigenschap van de arabier
Dus je opmerking: "het blijft een arabier" is zeer misplaatst en zet de arabier in een negatief daglicht Knipoog

Een arabier ''Koel'' in de kop ?
Ik heb nog nóóit een arabier mee gemaakt dat koel in z'n kop is.. in iedergeval, die ík kende waren allemaal best knettergek ..Nagelbijten / Gniffelen

Maar weer even On-topic:
Wat een leuk diertje, en loopt al netjes, ga zo door meid !! Haha!

Ik denk dat je knettergek verwart met sensibel. Arabieren zijn zeer fijgevoelig en dat is een kenmerk dat juist de arabier tot een erg aansprekend diertje maakt. Maar daar moet je wel mee om kunnen gaan, zo'n karakterdier is nou eenmaal niet voor iedereen Knipoog

Overigens heb ik alle jonge dieren met zo'n bokriempje eraan ingereden. Ze zullen maar eens wegschieten, dan heb je iets om vast te pakken zodat ze geen onnodige ruk in de mond krijgen en dat heeft verder niets met ras te maken Knipoog

Ts mooi diertje, wees er maar zuinig op Knipoog

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 06:05

Leuk paardje, ik begrijp het hele setjes gedoe niet zo, waarom is het zo belangrijk dat je even vermeld dat ie Anky opheeft, en welke kleuren hij nog meer opkrijgt.
Waarom heb je bandages om? Puur voor het setje of heeft het nog een doel?

Gewoon interesse, verder niets, dus geen bokt-gezeur Knipoog

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 09:09

Ik snap je punt en je vraag niet helemaal maargoed das een makkelijk antwoord: Omdat wij dat leuk vinden! En menig mede-bokker zal dit volkomen begrijpen Lachen En over de bandages.. Hij strijkt verschikkelijk en de eigenaresse heeft daarom graag bandages om..
Laatst bijgewerkt door Showtime_ op 31-07-07 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:13

Erg leuke combi zijn jullie, het ziet er goed uit. Mooi dat ie nog lekker even rustig mag beginnen en niet meteen hoofd in de krul moet hebben enzo. Ga zo door!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 09:17

Dank je. Inmiddels loopt hij alleen in stap naar beneden als hij zelf komt wat meestal zo is. Maarja hij is nu ook alweer 2 maanden onder het zadel dus dat moet wel kunnen toch Lachen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:14

Het is toch ook leuk om je paard een beetje mooie aan te kleden voor een fotoshoot?!

Ik hou er wel van...

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:20

Ik vind dat het er goed uitziet. Als hij zo verschrikkelijk strijkt, is het misschien beter om strijklappen om te doen i.p.v bandages?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:29

mooi diertje....vind het fijn om te zien dat zo een jong dier op het voorwaarts gereden word en op eigen benen in plaats van het vele in de krul getrek van vele ..

paard loopt er goed en ontspannen bij,spieropbouw komt vanzelf en lekker rustig aan naar het lang laag rijden toewerken zo zal het beestje zich niet gaan verzetten...

longeren van te voren is alleen maar gunstig voor de spieren!
je setjes zijn ook heel mooi ,alleen bedenk wel dat het heel heet word onder de bandages en dat dat zeker voor zo'n jong dier in de groei niet best is.

veel succes verder

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 10:59

Zoals ik al heb gezegd dat is een keuze van de eigenaresse..Ik rij zelf mn jonge paarden ook eerst met peesbeschermers alleen en strijklappen waar nodig.. Naar dat komt vooral doordat mijn pony afgekeurd is door erge peesblessures en ik weet dat je door bandages ook peesproblemen kan oproepen.. Ookal is dat bij die pony niet de oorzaak geweest hoor.. Nouja ze komt het vast zelf nog wel even toelichten Lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:31

Citaat:
Een arabier ''Koel'' in de kop ?
Ik heb nog nóóit een arabier mee gemaakt dat koel in z'n kop is.. in iedergeval, die ík kende waren allemaal best knettergek ..

Dat zijn dan vast geen volbloeden geweest, of arabieren bij mensen die niet met het karakter kunnen omgaan.. als er een ras Cool minded en vooral betrouwbaar is, is het de AV wel..

Nogmaals, het ziet er netjes uit en denk dat je prima op weg bent! Knipoog

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:32

Wat een prachtig paardje!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:38

[quote="griebels'']
Weet je zeker dat het volbloeden waren? Normaal zijn het juist de kruisingen (vooral met welsh) die heet zijn Ja
Of je bent zelf een druk persoon Knipoog Een arabier is daar gevoelig voor... Baasje druk karakter, arabier ook druk karakter. Baasje rustig, arabier ook rustig Ja[/quote]

Haha, dat merk ik wel aan Misty.

Btw, ik kan het niet helemaal goed zien, maar volgens mij mag de pad wel een stuk hoger in de kamer Knipoog

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:44

He, dit is in de bak van mijn oom en tante! Aan de Rijndijk!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 12:45

Mistie schreef:
[

Citaat:
Btw, ik kan het niet helemaal goed zien, maar volgens mij mag de pad wel een stuk hoger in de kamer

Als je het niet goed kan zien, waarvoor zeg je het dan?! Dat is echt weer graven naar iets wat niet goed zou zijn.. **zucht** Ik trek juist altijd consequent de pad in de kamer.
Laatst bijgewerkt door Showtime_ op 31-07-07 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 12:46

@ snoekie, dat zou kunnen wij huurden die bak van de mensen daar Knipoog

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:18

PollyAgain schreef:
Een arabier ''Koel'' in de kop ? Ik heb nog nóóit een arabier mee gemaakt dat koel in z'n kop is.. in iedergeval, die ík kende waren allemaal best knettergek ..Nagelbijten / Gniffelen

Wat is dat enorm kort door de bocht, zeg.

Ik denk dat ik Griebels wel begrijp. Als je van jezelf weet dat je een druk karakter hebt, dan speelt dit onbewust toch ook deels door in je manier van rijden. Let op het woordje 'onbewust.' Ik geloof niet dat je zo maar de knop kan omdraaien waardoor je je volledig anders zal gedragen als je op je paardje zit dan hoe je je gedraagt op de grond.

Op het rijden heb ik verder niks op te merken, al vind ik het zadel ook wat te ver naar achteren 'liggen/hellen'. Ik neem aan dat dit niet het zadel is waarmee je voor eeuwig zal blijven rijden Knipoog

De opmerking in je bericht: 'ik begon nog even aan de longe totdat de ergste frissigheid eruit was (blijft een arabier he Knipoog)' vind ik wel wat misplaatst. Over het algemeen vind ik je goed bezig met het paardje.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:21

Citaat:
Als je het niet goed kan zien, waarvoor zeg je het dan?! Dat is echt weer graven naar iets wat niet goed zou zijn.. **zucht** Ik trek juist altijd consequent de pad in de kamer.

Dit is wel beetje onaardig... Ze bedoelt het alleen maar goed toch?! ze brengt het toch ook voorzichtig?? gelijk zo"n geirrteerde "zucht" erbij is dan wel een beetje jammer..!