Beauty (2de keer erop) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Re: Beauty (2de keer erop) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:10

wow wat een reacties terwijl niemand hier dan ookmaar enige achtergrondinformatie heeft, en als die dan gegeven wordt, negeert iedereen het.

Ticcie kan best wel een stukje rijden en ze geeft zelf al aan dat haar houding hier veel minder is, wil sommige mensen hier wel eens op deze pony zien zitten.

en als deze pony vrolijker wordt van al die afwisseling dan moet Ticcie dat vooral doen Ja

jullie kunnen toch lezen dat ze niet zomaar een beetje sterrenkijker is, de vorige keer had Ticcie een bloedneus, denk dat het voor die pony wel net wat makkelijker is te leren dat ontspannen MAG, mijn draver heb ik ook echt naar beneden moeten "rijden", hij wist gewoon niet dat het kon : rustig en hoofdje laag... nou komt hij lekker snel ontspannen en begint hij plezier te krijgen in het werk.

aerdenhout1 : ik heb jou nog nooit iets vriendelijk weten te zeggen en ook nog nooit op een goede onderbouwde manier een topic weten aan te vullen dus hou nu maar op met die eeuwige arrogantie.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:21

Hoe oud is de pony eigenlijk? Ze ziet er idd wel erg iel uit.
Maar als je al 2x een bloedneus hebt gehad doordat de pony haar hoofd zo omhoog gooit, zou je dan niet eens zoeken naar een oorzaak. Ze zal het vast niet voor niks doen.
Misschien heeft ze pijn, geeft ze aan dat ze er nog niet aan toe is, een passend zadel is erg belangrijk voor de pony, en ik denk dat een ander zadel ook beter is voor jouw houding, en dat scheelt ook al een hoop voor de pony.
En ook vindt het wat te veel op een dag, en dressuur en buitenrijden en dan ook nog eens springen. Zeker voor een pony waar je pas voor de 2de keer op zit is dit heel veel om mee te maken ,zelfs als ze een goede conditie heeft.
Ben benieuwd naar de foto's over een paar weken, om te kijken of er vooruitgang in zit Lachen

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:23

Karin_deB schreef:
Hoe oud is de pony eigenlijk? Ze ziet er idd wel erg iel uit.
Maar als je al 2x een bloedneus hebt gehad doordat de pony haar hoofd zo omhoog gooit, zou je dan niet eens zoeken naar een oorzaak. Ze zal het vast niet voor niks doen.
Misschien heeft ze pijn, geeft ze aan dat ze er nog niet aan toe is, een passend zadel is erg belangrijk voor de pony, en ik denk dat een ander zadel ook beter is voor jouw houding, en dat scheelt ook al een hoop voor de pony.
En ook vindt het wat te veel op een dag, en dressuur en buitenrijden en dan ook nog eens springen. Zeker voor een pony waar je pas voor de 2de keer op zit is dit heel veel om mee te maken ,zelfs als ze een goede conditie heeft.
Ben benieuwd naar de foto's over een paar weken, om te kijken of er vooruitgang in zit Lachen

het is niet de tweede keer dat er;ee gereden wordt, leer lezen Rolleyes

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:27

Ze smijt haar hoofd ook omhoog aan de lange lijn en ook op de weide durft ze dat doen, net hetzelfde als wanneer ze wordt bereden, de oorzaak is dus niet zeker, maar dierenarts vindt ook niets speciaals. Is waarschijnlijk deels het draversbloed dat erin zit.
En veel op één dag, als het misschien een goed uur was! Beter dit dan een uur dressuur met haar of je staat weer op nul!

De pony is 9-10 jaar oud. Ze is iel, hou zou je zelf zijn als je 5 jaar op een weide hebt staan grazen?

Driessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:31

Heei!
Je moet je niet aantrekken van die mensen met dat zeikcommentaar , ze komen alleen maar hier om mensen af te kraken!

Erg leuke pony , let alleen wel op je handen!
Sucses met het verdere beleren van je pony.

Groetjes

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:31

@ Paljassofie, ik heb nergens gezet dat het de 2de keer is dat er op gereden wordt, maar dat het de 2de keer is dat de TS er op rijdt. Wat vriendelijker reageren mag ook wel, ik heb nergens iets aanvallends in mn post gezet.

@ Ticcie, ik kan me precies voorstellen dat ze dan iel is als ze zoveel jaar op de wei heeft gestaan, want dat had mn oude verzorgpony ook. Die is na een aantal maanden voeding opbouwen e.d. ook breder geworden, maar daar ging wel tijd overheen.
En nog steeds blijf ik (net als meerdere) van mening dat het veels te veel is op een dag. Zoiets moet je opbouwen, en de pony moet de tijd krijgen om overal aan te wennen en alles te kunnen verwerken.

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:38

Als er met haar wordt vrijgesprongen, 1 maal in de week, en er bijna dagelijks aan de hand wordt gestapt door het bos, naast de baan en dergelijke, dan is het denk ik genoeg opgebouwd om voor mij een eerste keer eens buiten te gaan stappen terwijl zij al meerdere malen onder de man naar buiten was geweest.
Hetgeen ik met haar doe is niet de eerste keer dat ze dit allemaal doet. Anders zou ik het niet doen!

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:41

Ticcie schreef:
En veel op één dag, als het misschien een goed uur was! Beter dit dan een uur dressuur met haar of je staat weer op nul!

Hoezo sta je dan weer op nul? Hoe kun je goed springen als de basis niet bevestigd is. Ik ben van mening dat je bij een pony die zo lang niets heeft gedaan beter eerst goed kunt gaan dressuren. Je kunt bijv. balkjes op een volte leggen, de balkjes ruimer leggen voor veruiming e.d. maar je kunt ook op buitenrit wat vragen. Dressuur betekend niet alleen rondjes in de bak draven. En ik vind een half uurtje voor een paard dat weer zo kort rijd genoeg.
Driessje schreef:
Heei!
Je moet je niet aantrekken van die mensen met dat zeikcommentaar , ze komen alleen maar hier om mensen af te kraken!

En dit bedoel ik niet afkrakend.

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:45

Als ik te lang in die piste blijf lopen zonder iets anders te doen stelt ze haar stil en vertikt ze het vooruit te gaan.. Ze voelt haar dan opgesloten.
Het springen gaat goed, waarom? Ze ontspant uit zichzelf, ze gaat zelf rustig gaan lopen en ik geef gewoon de nodige hulpen om te springen.
Buiten doet ze alles veel gewilliger, daarom dus dat we naar buiten gingen, zodat ik eens kon voelen hoe ze daar was. De volgende keer rijden we dus buiten, niet meer in de piste.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:47

Ticcie schreef:
@ Thirza: 't Is niet dat ik er 3 uren heb opgezeten ofzo hoor.. Ik heb een half uurtje ongeveer "gedressuurd", maar ze kwam zot omdat ze niet graag in een piste zit. We zijn dan een halfuurtje gaan stappen buiten, tussen weides, velden, ... en enkele meters gedraaft. Ze vond het allemaal oké. Tegen we terug in de piste waren heb ik nog een kwartiertje gesprongen en 't was gedaan! En van dat half uurtje dressuur heb ik misschien.. 20 minuten gestapt? Volgens mij kan dit dus niet zoveel kwaad.. Dressuur doet ze totaal niet graag, springen en wandelen wel dus dat deed ze dan ook met plezier.

Let wel wat voor jou máár een half uurtje stappen is, is voor een pony met nul komma nul ervaring al ontzettend werken.
Normaal zit je er voor de 2e keer niet langer dan een kwatier op alleen omdat dat al lang voor zo'n diertje is om alles te verwerken.

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:48

De pony was niet voor de tweede keer onder het zadel! Komaan, jullie zeggen dat ik les moet nemen, ik zeg nu: lees eens!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:10

ik vind de foto's geen fijn beeld geven, als ik eerlijk moet zijn. lekker dat je d'r beloont met een buitenrit, dat doet veel paarden goed, maar zorg écht met spoed voor een goed passend zadel. met een pijnlijk zadel is ook een buitenritje niet fijn meer.

over het opgooien van het hoofd: mijn paard heeft headshaking gehad, DA kon niets vinden, hij deed het ook bij losgooien, longeren en soms zelfs op de wei. het bleek wel voort te komen uit een combinatie van een niet optimaal passend zadel en voor de rest was het allemaal aan mijzelf te wijten: een rijtechnisch probleem dus.

ik ben van mening dat je, als je weet dat je houding niet optimaal is op die pony, niet de juiste persoon bent om haar op te leren. een goede houding hierbij is zó belangrijk, ze moet het GOED leren, zeker als ze voor de verkoop bestemd is.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 01:09

Paljassofie schreef:
aerdenhout1 : ik heb jou nog nooit iets vriendelijk weten te zeggen en ook nog nooit op een goede onderbouwde manier een topic weten aan te vullen dus hou nu maar op met die eeuwige arrogantie.

Zozo. Wat is dit nou weer voor een reacktie? Aerdenhout Heeft zeker wel gelijk! En vind jou reacktie zeker niet kunnen. En nu is mij de vraag hoe weet je dat zei zo arrogant is?? eeuwige arrogantie..? Knap dat je dat uit berichten kan halen, waar ze zeker wel in haar gelijk staat.
En als je goed leest zijn er ook dingen onderbouwd?

Ten eerste als je een paard rijd met een zadel wat niet goed past, rij je zijn of haar rug kapot. Een zadel hoort niet voor niks te passen, en ookal is er geen geld voor, kan er nog wat aan gedaan worden. bijvoorbeeld inderdaad een gelpad. en het liefst een gelpad en een dik sjabrak.

Ik zal het even op een makkelijke manier uitleggen, druk is hard op de spier naast je ruggewervels en probeer dan die arm is volledig uit te strekken, voel je die druk en die steken? En doe dit zo maar is een paard keer achter elkaar.

Dit is precies hetzelfde met op het goede been lichtrijden. dat is ook niet voor niks. als je dat niet doet belemmer je je paard in zijn bewegingen op de spieren. En zit je hem dus tegen.

En ja als deze pony over een maand of twee toch trug gaat.. zorg dan dat die goed voor elkaar is. Zo doe je ook meteen wat aan naamsbekendheid Knipoog

Verder is al het commentaar al gegeven. Ik vind het een leuke pony, leuke uitsraling!. nog een beetje iel.. persoonlijk zal ik hem wat dikker zien. Vanuit dat "vet" kan je ook wat sneller spierenopbouwen.

Ik bedoel nu niet dat je hem dik moet voeren hoor!! Absoluut niet! Maar iets meer mag er wel op.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 05:29

Haha vind t wel humor om dat ding nou uitgerekend "beauty" te noemen Vork

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:58

Ik vind het niet storend dat je dressuurt,springt en een buitenrit op een dag maakt.
Maar dat je geen passend zadel hebt vind ik dan weer te erg!
Als je het nu nog niet kunt betalen snap ik best dat kan ik ook niet gelijk maar longeer,doe aan vrijheidsdressuur of zonder zadel maar gaan zijn rug niet gelijk verklooten je kan veel meer doen dan alleen rijden en tot de tijd dat je genoeg geld hebt voor een goed passend zadel vind ik dat het beste.
Ik wil je niet afkraken hoor.
En als je vind dat ik ongelijk heb ga niet gelijk in de strijd want de meeste mensen hier vinden ook dat een slecht passend zadel niet kan voor springen bos en dressuur!
Over je houding kunnen we ook beginnen maar de rug van dat paard vind ik net even belangrijker! Knipoog

groetjes Mirthe Knipoog

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:01

ooh ik lees net dat het paard terug verkocht wordt in dat geval spaar voor een passend zadel en pony zodat als zijn zadel niet past je een ander kunt kopen!

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:12

Libera schreef:
Haha vind t wel humor om dat ding nou uitgerekend "beauty" te noemen Vork

Dat ding??? Het is nog altijd een pony hoor!!

Ik heb het topic gelezen en ga nu ook niet een hoop commentaar geven die hier reeds gezegd geweest is , maar ik ga wel met de meesten hier akkoord!!
Het is niet echt leuk en mooi om naar te kijken. Laat de pony eerst lekker bijkomen en doe wat grond en longewerk. Zo blijft deze ook lekker in conditie zonder ermee te gaan rijden. Zoek in die tijd een lesgever dichter bij huis en neem lessen met die pony. Zo zal je hem echt in de prak rijden!!

Ik hoop echt dat je enkele tips uit dit topic mee neemt, want het is zonde voor het dier. Zij verdient veel beter, en ik ben ervan overtuigd dat jij het kan geven, maar misschien wel onder begeleiding.

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 11:41

Over de lessen: er kunnen geen lessen genomen worden met de pony, daar moet er dus niemand naar vragen. Er zullen met mij nooit lessen genomen worden met deze pony.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:45

je wilt niet of kan niet betalen
maar niet kunnen gaat er bij mij niet in ...

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 11:49

Doe deze dingen aub via PB!
Ik betaal nu lessen voor men Haflinger en mij zodat we ons initiatorbrevet kunnen halen. En om elke keer 20-25 euro te betalen om les te hebben met deze pony, ja, dan ga ik het op den duur niet meer kunnen betalen!
Betaal nu al alles zelf van de paarden, ik kan niet alles blijven betalen hoor!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:06

na weer vele berichten gelezen te hebben heb ik dan toch alleen deze optie

als je het niet kan : financieel en kwa ervaring rijtechnisch enz enz..dan moet je het gewoon niet doen!
laat het over aan een ander!
iemand die het rijtechnisch wel aankan en die wel een passend zadel kan veroorloven

waarom zeg je geen nee tegen diegene die jou dit laat doen?

geld?
naamsbekendheid bouw je wel op zo,maar niet in positieve zin
ik heb zelf ook een "zaakje"
als ik een opdracht aangevraagd krijg waarvan ik weet dat ik het niet kan dan zeg ik gewoon nee..

dus doe alleen grondwerk enz met dat dier of geef m terug
maar loop m niet zo te vernaggelen

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:08

naadje24 schreef:
als je het niet kan : financieel en kwa ervaring rijtechnisch enz enz..dan moet je het gewoon niet doen!

Hier ga ik in mee Ja

Libera schreef:
Haha vind t wel humor om dat ding nou uitgerekend "beauty" te noemen

Sorry ? Doe even normaal zeg.
Hou die opmerking a.u.b. voor je.

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:13

Paardje mag wel iets dikker worden vind je niet?
Opzich leuk beestje, maar ik snap niet als ze nog niks snapt dat ze naar beneden moet lopen? komt toch van zelf wel je hebt toch tijd genoeg lijkt me?..
Houding moet je ook aan werken. Ik zie in het andere topic dat je haar wat langer geeft dan loopt ze na mijn idee ook iets fijner.
Veel succes verder, 'tis een leuke ponytje en kan best goed lopen! Lachen

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:26

ten eerste niet alle paarden krijg je zo makkelijk stevig, ik heb er zelf wel een, maar ik ken genoeg paarden die gewoon maar iel blijven.
Ten tweede, ik ben het er zeker mee eens dat het er allemaal niet zo super uit ziet, en dat er verbeteringen plaats kunnen vinden, zoals handen op een betere plek en de voeten netjes op de plek houden.
maar ik heb de TS ook op haar eigen haf zien rijden, en dat ziet er gewoon hartstikke goed uit, het kan gewoon hartstikke lastig zijn op een andere pony te rijden en er zijn dan punten die moeilijk zijn. maar ga haar niet beoordelen op haar rijden in het algemeen, want in principe kan ze gewoon netjes rijden.

En qua les is het logisch dat ze niet haar instructrice van zo ver weg gaat halen, misschien kun je iemand in de buurt vinden, en anders proberen zo veel mogelijk tips aan nemen. En misschien kun je wel wat foto's aan je instructrice laten zien of aan je instructrice vragen hoe je problemen kan oplossen met dat paard, al kan dat lastig zijn als ze haar nooit heeft gezien.

Als ik jou was zou ik toch proberen iets meer regelmaat in je bezoeken te krijgen, 1x in de week rijden zal al kunnen helpen.
Over of het zadel past kan ik moeilijk oordelen, ik denk dat het wel een stukje naar achteren kan, maar ik kan er niet over oordelen als ik het niet echt kan voelen en zien, verder wens ik je veel suc6 en denk ik dat je zo veel mogelijk op je eigen manier met die pony bezig moet zijn.

Kijk mijn pony heb ik nu 2x opgezet en die is zo los in de hand en gaat uit zichzelf naar beneden en ontspant dan en andere zijn daar lastiger in en moeten zeer ontspannen worden gereden, ik wens je veel suc6 het is je eigen keuze hoe je door gaat met de pony!

groetjes, Iko

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:43

Ik heb bijna alles nu gelezen. Ik denk dat de ruiter nog een hoop kan leren, maar dat ze dat zelf ook weet, ik heb ook de topics van haar eigen paarden gezien en die zien er wel beter uit dan deze.

Ik denk dat verder het grootste probleem met dit paard de hals is. Dit kan je niet alleen oplossen door de teugels los te gooien, sterker nog dit kan het zelfs verergeren. Je moet altijd contact blijven houden, ik zou zeggen: drijven. Je kan het achter de teugel lopen misschien voorkomen door haar goed voorwaards te houden, losgooien van de teugels helpt niet! Verder betwijfel ik of jouw hulp hier wel juist is.

Je doet zeker je best maar met de financiele middelen (die je blijkbaar niet hebt), geen lessen kunnen nemen en misschien mentaal niet helemaal lekker, weet ik niet of je het paard hiermee beter of juist slechter krijgt dan dat hij was.
Daarnaast rij je er (als ik het goed begrijp) erg weinig op. De "vooruitgang" die je boekt wordt waarschijnlijk teniet gedaan door het longeren of werken van anderen. Ik zou er dus gewoon mee stoppen.

De persoon die hem wil verkopen moet dan maar iemand anders (dichter in de buurt) zoeken.