5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sies

Re: 5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:58

bispax schreef:
Talonius schreef:
Ziet er echt schattig uit en zo leuk dat zadel en hoodfstel!!
laarzen en cap is lastig vinden voor die kleintjes. Mijn dochter van 5 heeft mt 28 laarzen, dus die zijn makkelijk te vinden en een cap krijgt ze als ze haar zwemdilpoma heeft. Ze mag nu enkel aan de hand stappen op onze shet dus ik loop er naast en dan heeft ze een oude cap op. Rijbroekje is trouwens ook best lastig zoeken, want die beginnen van sommige goedkopere merken pas met mt 116/122, of je hebt er 1 van 60,- en dat ik vind ik best veel geld voor een broekje wat in mijn geval 1 keer p/w wordt gedragen. Ik hoop dat die twee nog heel plezier van elkaar hebben!

hmmm ze heeft schoenmaat 23/24 broekmaat 92/98 en hoofd weet ik niet Haha!

ze rijd ook niet elke dag en als ze erop zit is het meestal een 15 erop en dan nog wat grondwerk of vden Knipoog

divoza heeft laarsjes vanaf maat 19, broekjes vanaf 98 en ook kleine caps

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:59

wat een geweldig leuk gezicht zo samen .

Mijn dochter van 6 jaar is ook samen met haar shetlander opgegroeid die is nu 5 jaar .
geweldig leuk om ze samen groot te zien worden .

vraagje waar heb je dat roze zadel en hoofdstel vandaan Haha! en heben ze het ook in lichtblauw Bloos

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:01

bispax schreef:
zal effe paar vragen toelichten en beantwoord Haha!

rijlaarzen maat 23/24 zijn eenmaal niet erg gemakkelijk aan te komen en cap daar ben ik ook al aan het rond kijken , dus dit is beter dan niets Knipoog

ok is geen excuse maar ik vind dit beter dan gympies en niets op haar hoofdje

shakira en billy(haar pony) zijn samen op gegroeid ze hebben al veel grondwerk gedaan en zelfs VDen ...dus ze weten wat ze aan elkaar hebben ..en ze mogen NOOIT zonder een begeleider rijden of dergelijke ...dus ik sta altijd in de buurt om de boel in de gaten te houden Knipoog

ok risico hou je altijd , maar dat heb je evengoed met een oude pony ook Knipoog

ik heb nog al foto's gezien van je dochter met Billy en voor al de mensen die zeuren over dat het onverantwoord is om zo'n jong kind een pony te laten opleren: ze kan meer met die pony dan veel volwassen ruiters met hun paard! dus zo onverantwoord vind ik haar er op laten rijden voor het eerst eigelijk niet...

en mn stiefzusjes reden eerlijk gezegd ook met een fietshelm toen ze nog klein waren hoor, beter dat dan een toque die voor je ogen zakt...

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 13:01

Sies schreef:

thnx voor de inf. zal dadelijk eens neuzen daar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:02

Wauw, je dochter is een natuur talentje. Fijn dat je iets met de tips gaat doen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:03

Hey wat leuk.
Over dat inrijden ik heb op mijn 5de ook een kleine poy ingereden hoor.
Ik was op de manege en daar stond een mini pony'tje en die moest beleerd worden.
Het was een ontzettend lief ding.
En ik was de lichtste op de manege, het pony'tje was heel smal en de meiden vonden hun zelf veelste zwaar.
Ik werd er toen ook plomp op gezet.
Aan de longeerlijn, iemand naast mij en iemand de pony vast.
Het is heel goed gegaan hoor.
Maar goed vroeger kraaide nog geen haan naar zulke dingen.
Daar gingen alle pony's die beleerd moesten worden zo na er 3 keer opgezeten te hebben de les in!
En hup meelopen met de hele handel.
En ja ben er ook wel een paar keer goed afgeklettert met een dikke redeobok.
Maar heb wel heel veel geleerd.. (voornamelijk heeeel stil zitten Haha! )

Ik vind dit zo een leuk stelletje.
Jij bent erbij als begleiding en je kent de pony zelf ook door en door.
Een capje en laarzen is natuurlijk wel een pre.
(ook inverband met de verzekering)

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:04

tita schreef:
__Marloes schreef:
Wat gaaf!

Ik snap niet dat er mensen zitten te zeuren over der kleren. Het is nog lang leve de lol! Zo tezien is het allen nog maar stappen en het ponytje vind het leuk! Shetlanders zijn gemiddeld liever tegen kleine kinderen dan tegen grotere, zo is die van mij ook.

lang leve de lol nou ik mag hopen dat mijn kind later wel meer doet als alleen lang leve de lol.
In dit geval zit ze op een levend beest wat kan schrikken met alle gevolgen van dien.
Tja en dan maar afwachten of je lang leve de lol heb

een rijlaarsje en cappie wat kost dat nou? neem aan dat kinder leven waardevoller is

het gaat over het meisje en haar pony
die pony wordt ingereden en kijk is hoe knap het paardje zich gedraagd en het meisje
helemaal vol lof op haar paardje

gaat helemaal niet over haar kleding of laarsjes
ik als moeder zijne van twee kids weet ook wel dat ze een capje op moet
en laarsjes dat doen mijn kids ook maar lees de titel van het berichtje

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:08

Sies schreef:

Decathlon ook - en ook prima betaalbaar.

Los daarvan: wat een stoere pony en wat heerlijk dat de dochter van de TS er zo makkelijk op wegrijdt. Hopelijk hebben ze nog veel plezier saampjes.

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:12

whoww,
echt leuk!!
een roze xadeltje had ik nog niet gezien,
maar ik vind het wel heel dapper van je dochtertje!
En echt super dat ze zo een goede band met dr pony heeft,
dat noem ik nou eens een mooi stelletje,
ik denk dat ze er wel ver mee komt hoor!
volgens mij komt zij ook super ver
MAar t ziet er gewoon ongelooflijk leuk uit
en veel succes met je dochtertje!! en het paardje!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:16

Ik vind het echt super, maar ik ben natuurlijk ook zo'n onverantwoordelijke (...) moeder.
Ons dochtertje van drie, rijdt ook op haar pony!

Ik twijfel nog of ik er op door zou gaan, maar ik kan het niet laten:
Ook zij heeft vanaf deze week een fietshelm i.p.v. een cap op. Ik heb er dus wel eentje in de kleinste maat, maar die is toch echt te groot en dan werkt het ook niet. Dus misschien is het dan een goed alternatief?
Natuurlijk kun je zeggen dat je dan je kind ook pas op de pony moet zetten als de cap echt goed past...

Rijbroekjes vind ik eigenlijk een overbodige luxe, maar die heeft ze wel, omdat ik ze gewoon schattig vind. Op de site van het merk Horka staan hele leuke! Verder is hier in de buurt een sportzaak Decathon daar krijg je ze vanaf 14 euro voor kinderen vanaf 2 (maat 92).

Verder nogmaals: hartstikke goed van je dochter!
Ik vind het heel leuk om jullie foto's te zien.
Heel veel plezier nog!

Zet 'm op Shakira en Billy!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:18

Ik heb ze ook al vaker samen bezig gezien, ze zijn inderdaad goed met elkaar en zoals kynshiri al zegt, ze kan meer met haar pony dan dat sommigen volwassenen met hun paard kunnen.
Ook denk ik dat ze best snapt dat ze met een levend wezen bezig is en dat ze zich moet gedragen in het bijzijn van paarden ...

Ze zien er goed uit, hopelijk past ze er nog lang op zodat ze vanaf nu ook veel rijplezier met hem zal kunnen beleven!
Veel plezier met deze prachtige combinatie

OP

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 13:24

tja wanneer is het wel verantwoord ? met welke leefttijd ?met welke pony ?...het risico hou je gewoon , maar wat jullie in gelijk moet stellen de laarzen en cap

voor de rest is en blijft toch een gok wanneer het eigenlijk verantwoord is dat je op een pony zit ...het enigste wat ik kan vertellen dat ik steeds in de buurt blijft als zij met billy bezig is Haha!

Afbeelding
Shot at 2007-07-27

hier met chaps

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:30

heerlijk stel
heel veel fun ermee, maar dat zal wel lukken.
Jammer dat iedereen altijd zo loopt te zemelen. Er word een foto neer gezet en het gros praat mee alsof ze er allemaal bij staan en helemaal weten hoe het zit. Jammer. En beter een fietshelm op d,r koppie dan helemaal niks.En dr, kleren, rijden jullie allemaal strak in het pak!!! Bedoel maar.
Nogmaals veel fun

Tjaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:03

Wat un stelletje Lovers
Lief hoor! ook echt geweldig dat setje!
Die zullen nog wel veel plezier met elkaar krygen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:12

TS ik vind je profiel prachtig. Dat bond ziet er super stoer uit, lijkt wel indiaan. Clown Grappig, dan ben je blond en dan weer zwart, of is het iemand anders.

Ach meisje van je heel schattig, denk dat je wel weet wat je doet en dat je zuinig op je kroost bent. Volgens mij kunnen die laarsjes best en die legging, ik had nooit een rijbroek toen ik uk was, was te duur. Groeien als kool.

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 14:21

thnx voor de leuke reacties ook bedankt voor het waarschuwen wat betreft het gevaar bij de laarsjes

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:27

Erg schattig ja...maar verstandig???
En dan druk ik me netjes uit.
Je zou eens kunnen beginnen met je dochter de juiste bescherming te bieden als je haar een pony zadelmak laat maken...dat betekent fatsoenlijke (gekeurde) cap en misschien als je haar rug heel wilt houden bij onverwachte acties van de pony een bodyprotector.
Het beessie kan nog zo lief zijn, maar het blijft een dier en geen speelgoed.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:28

Ik heb geen bezwaar tegen een fietshelm. Als het maar 1 van goede kwaliteit is. En als de helm maar goed vastzit.
Bij ons in het dorp is een skeelervereniging, als je ziet hoe hard het daar gaat...en iedereen draag daar dus ook een fietsheml. Ook de kleinere kinderen van 5 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:29

Tja weet eigenlijk ook niet goed wat het verschil in rijhelm en fietshelm is. Beiden toch om het hoofd te beschermen tegen een val?

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:51

Fantastisch toch!! Doet me meteen spijt krijgen dat ik een D-pony kocht en geen shetje..

Rijbroekje vind ik ook overbodige luxe voor zo'n ukje. Ikzelf rijd ook vaak gewoon in jeans (strech) en zie het probleem niet.

Cap is geen overbodige lux als ze zelf rijdt. Hoewel ik de fietshelm ook best veilig vind.
Ieder zijn idee daarover. Als ik een kind op het topje van de achterbank tussen 2 voorzetels zie zitten (hangen) in een wagen, of op schoot vooraan, vind ik dat ook onverantwoord en toch zie ik het nog dagelijks.

Mij heb je trouwens op een idee gebracht met die fietshelm. Ik kocht een cap maar die blijkt nog een ietsie te groot maar heb wel nog een goed fietshelmpje dat wel past. Mijn kindjes rijden eigenlijk zonder (shame on me) MAAR ikzelf heb pony dan vast aan het halster en mijn man loopt dan achter me, naast de pony en heeft ze vast. Bij de kleinste kik, sleurt ie ze eraf en vliegen ze in z'n armen ( niet tegelijk weliswaar).

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:52

hmmm ze heeft schoenmaat 23/24 broekmaat 92/98 en hoofd weet ik niet Haha!

ze rijd ook niet elke dag en als ze erop zit is het meestal een 15 erop en dan nog wat grondwerk of vden Knipoog[/quote]

Wellicht kun je op marktplaats een klein broekje/laarzen/cap vinden, volgens mij heeft divoza ook kleine broekjes van hary horse

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:55

bispax schreef:
tja wanneer is het wel verantwoord ? met welke leefttijd ?met welke pony ?...het risico hou je gewoon , maar wat jullie in gelijk moet stellen de laarzen en cap

voor de rest is en blijft toch een gok wanneer het eigenlijk verantwoord is dat je op een pony zit ...het enigste wat ik kan vertellen dat ik steeds in de buurt blijft als zij met billy bezig is Haha!

Yup, je kunt niet alles uitsluiten en er een keer af kletteren is ook een onderdeel van het paardrijden.

Ik vind het wel stoer! Haha!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:57

russel schreef:
Tja weet eigenlijk ook niet goed wat het verschil in rijhelm en fietshelm is. Beiden toch om het hoofd te beschermen tegen een val?

Volgens mij worden beide typen helms op een verschillende manier getest - ze krijgen dan een ander CE/EN nummer.
Ik heb zelf nl. een tijdje met een snowboardhelm gereden en heb toen ook gezocht naar de verschillen in de keuringsnummers - en helaas niet gevonden. Ik ben nl. benieuwd wat het echte verschil is tussen al die helms...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:03

ik zie geeen foto's ?

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 15:04

deze helm is tüv gekeurd (uit duitsland)

een body protetor zou fijn zijn hebben ze die dan ook in kleine maten ? ze is net een meter groot ...

voor iedereen bedankt voor de leuke reacties en adviezen ...