Baroet voor het eerst @ work op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Baroet voor het eerst @ work op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:22

Saltoke schreef:
Is dit dezelfde pony als in je profiel ?

Ja Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:23

Napaluna_My schreef:
Adviesje: doe een longeersingel op haar rug,(als ze dat hebbe!) met bijzetten!!!

Nee dat doe ik ze niet meer aan.
Ze zijn het niet gewent.
En ze zijn ook al oud!
Dus dat doe ik liever niet meer Knipoog

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:26

Hardstikke slim dat je haar gewoon zonder bijzet longeerd.
Het is goed om haar gewoon iets te laten doen.

Je schrijft dat Baroet mager is, maar dat er wat aan gedaan wordt. uit je antwoorden begrijp ik dat het niet duidelijk is hoe het komt dat je pony mager is.

mag ik dan vragen wat je eraan doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:30

driebergen schreef:
Hardstikke slim dat je haar gewoon zonder bijzet longeerd.
Het is goed om haar gewoon iets te laten doen.

Je schrijft dat Baroet mager is, maar dat er wat aan gedaan wordt. uit je antwoorden begrijp ik dat het niet duidelijk is hoe het komt dat je pony mager is.

mag ik dan vragen wat je eraan doet?

Ze wordt niet hard aan het werk gezet, en krijgt veel te eten!
Meer als nog een paard wat er staat, maar ze wordt gewoon niet dik.
Maar ze mag ook niet te veel eten aangezien ze dan koliek krijgt.
En de VA komt binnen kort om de tanden te controleren Lachen

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:33

Ik zou voor dit lieve paardje toch een goed voerrantsoen opzetten. Je kan proberen dat ze elke dag een flinke bak slobber krijgt met maismeel, zemelen, lucenrebrok, biks en museli. Tevens kan je haar lijnzaad geven, die je eerst een goed uur in kokend water zet.
Bij mij op de manege staat ook een oud magere pony, elke keer als ik er ben voer ik hem extra, en de manege zelf geeft hem dagelijks hetgene wat ik hierboven beschrijf, je moet het wel langzaam opbouwen.
Dus eerst 1 keer in de week, en dan 2x in de week etc. Zo went ze aan meer voer, en je zult zien dat ze naast die rantsoen+een wormenkuur echt wel opknapt.
Je zou ook eventueel eens kunnen kijken voor een vitamineshot, is gewoon net als ontworming een pasta.
Ook kan je kijken of je misschien wat lekker extra's voor haar kan halen, zoals ik noem maar even wat, zeewier, lijnzaadolie etc.
Ik snap dat dit je verzorgpony is, en ik vind dat je er eigenlijk, al heel goed voor zorgt, maar als je wilt dat ze er wat beter uit gaat zien zou je het wel even kunnen overleggen.
Ik vind het trouwens een onwijs leuk beessie ! Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:47

je bent me net voor, wilde ookvoorstellen om haar op lucerne te zetten. Makkelijk te verteren voor oudere paarden en ze komen er goed van aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:50

mariellexxx schreef:
Ik zou voor dit lieve paardje toch een goed voerrantsoen opzetten. Je kan proberen dat ze elke dag een flinke bak slobber krijgt met maismeel, zemelen, lucenrebrok, biks en museli. Tevens kan je haar lijnzaad geven, die je eerst een goed uur in kokend water zet.
Bij mij op de manege staat ook een oud magere pony, elke keer als ik er ben voer ik hem extra, en de manege zelf geeft hem dagelijks hetgene wat ik hierboven beschrijf, je moet het wel langzaam opbouwen.
Dus eerst 1 keer in de week, en dan 2x in de week etc. Zo went ze aan meer voer, en je zult zien dat ze naast die rantsoen+een wormenkuur echt wel opknapt.
Je zou ook eventueel eens kunnen kijken voor een vitamineshot, is gewoon net als ontworming een pasta.
Ook kan je kijken of je misschien wat lekker extra's voor haar kan halen, zoals ik noem maar even wat, zeewier, lijnzaadolie etc.
Ik snap dat dit je verzorgpony is, en ik vind dat je er eigenlijk, al heel goed voor zorgt, maar als je wilt dat ze er wat beter uit gaat zien zou je het wel even kunnen overleggen.
Ik vind het trouwens een onwijs leuk beessie ! Lachen

Dankje wel! Lachen

Gipsy_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:33

Wat eeen lieff paardjj Lachen
Ik heb ook een oude dame en zij is ook
redelijk mager maar dat is ouderdom.. Schijnheilig
Maar zij heeft ook een ziekte dus misschien komt het daardoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:35

Gipsy_xx schreef:

dankje Lachen
Mag ik vragen wat voorn ziekte ze heeft?

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:39

Gipsy_xx schreef:

Ben het hier niet helemaal mee eens..
Ik heb een haflinger dat bij mensen in de buurt alleen puur dag en nacht op de wei staat met af en toe een beetje bij voer, licht aan de hoeveelheid gras dat er staat..
En deze ziet er bijzonder gezond uit, mooi rond (niet dik) maar beetje stevig, hij staat dag en nacht buiten, heeft een hele grote inloop stal.
En die is al 27 jaar..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:51

dat gespanne buikje kan ook komen door bronchiti.mijn oude pony (30) heeft het ook maar heeft nergens last van. ook is het dikker krijgen moeilijker. probeer een goed energierijk goed verteerbare musli. die geef ik haar nu ook. ze begint al wat aan te komen. verder vind ik haar er goed uitzien. veel succes nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:55

ikke20 schreef:
dat gespanne buikje kan ook komen door bronchiti.mijn oude pony (30) heeft het ook maar heeft nergens last van. ook is het dikker krijgen moeilijker. probeer een goed energierijk goed verteerbare musli. die geef ik haar nu ook. ze begint al wat aan te komen. verder vind ik haar er goed uitzien. veel succes nog.

Dankje wel Lachen

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:06

PAULAA Haha!
Ziet er leuk uit hoor Lachen
Wat een schattige verzorgpony heb jij toch.

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:14

Dankje wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:33

nog iemand Lachen

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:36

Edit, niet meer nodig ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:50

Lenja schreef:
Edit, niet meer nodig ..

oke Lachen

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:50

Wat is niet meer nodig?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:09

Er word in dit topic gezegd dat ze die lijn in de buik heeft omdat ze deze met het longeren aanspant. Maar hoe zit dat dan op foto 1? Daar staat ze gewoon stil en hoeft ze niets aan te spannen.

Er zullen inderdaad paarden zijn die dunner worden naarmate hun leeftijd. Maar ik vind het onzin om te zeggen: oh een paard is oud en daarom mager. Mijn verzorgpaard is 30 en is een hele mooie volle ronde dame. Ze heeft op haar 28e of 29e een ongeval gehad waardoor ze geopereerd is geweest en 2 weken in een kliniek heeft gestaan. Toen is ze ook erg mager geworden. Maar door goed je paard te evalueren en goed en het goede eten te geven is in ieder geval mijn paard er weer helemaal bovenop gekomen en is ze ondertussen weer mooi rond.

Het is inderdaad erg belangrijk om de tanden te laten checken!

Het rare vind ik alleen wel dat veel mensen hier een paard van 20 oud vinden. Dat verzorg paard van mij die is vaak nog gekker in haar hoofd dan een paard van 4. De gesteldheid en conditie van een ouder paard heeft ook met voer te maken en de training die je geeft.

Ik vind het overigens wel goed van je dat je zegt dat je niet veel meer van haar gaat vragen. Vind ik ook erg goed. Ik rij met mn paard ook alleen nog maar buiten en lekker rechte lange stukken, want ja de stijfheid kan je niet tegehouden helaas....

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:32

leuk paardje hoor, mooi hoofdje, ´k vind het leuk om te zien dat er gewoon mensen zijn die bij zo´n oudje komen, lekker poetsen en wandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:37

tassie schreef:
leuk paardje hoor, mooi hoofdje, ´k vind het leuk om te zien dat er gewoon mensen zijn die bij zo´n oudje komen, lekker poetsen en wandelen

Dankje Lachen
Ik vind het ook altijd leuk om te doen!
soms denk ik wel eens jammer dat ze niet in gereden zijn of dat ze te oud zijn om in gereden te worden ofzo.
Of jammer dat ik niet een wat jonger verzorg paardje heb.
Maar als ik ze lekker aan het poetsen ben ik hard stikke blij dat ik ze mag verzorgen!
Zeker nu ik ook een goede band met ze heb Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:39

Tamadine schreef:
Er word in dit topic gezegd dat ze die lijn in de buik heeft omdat ze deze met het longeren aanspant. Maar hoe zit dat dan op foto 1? Daar staat ze gewoon stil en hoeft ze niets aan te spannen.

Er zullen inderdaad paarden zijn die dunner worden naarmate hun leeftijd. Maar ik vind het onzin om te zeggen: oh een paard is oud en daarom mager. Mijn verzorgpaard is 30 en is een hele mooie volle ronde dame. Ze heeft op haar 28e of 29e een ongeval gehad waardoor ze geopereerd is geweest en 2 weken in een kliniek heeft gestaan. Toen is ze ook erg mager geworden. Maar door goed je paard te evalueren en goed en het goede eten te geven is in ieder geval mijn paard er weer helemaal bovenop gekomen en is ze ondertussen weer mooi rond.

Het is inderdaad erg belangrijk om de tanden te laten checken!

Het rare vind ik alleen wel dat veel mensen hier een paard van 20 oud vinden. Dat verzorg paard van mij die is vaak nog gekker in haar hoofd dan een paard van 4. De gesteldheid en conditie van een ouder paard heeft ook met voer te maken en de training die je geeft.

Ik vind het overigens wel goed van je dat je zegt dat je niet veel meer van haar gaat vragen. Vind ik ook erg goed. Ik rij met mn paard ook alleen nog maar buiten en lekker rechte lange stukken, want ja de stijfheid kan je niet tegehouden helaas....

Dankje wel Lachen
Deze zijn helaas niet in gereden, anders had ik zeker ook alleen nog maar buiten ritjes maken of lekker wandelen!
Maar dat licht allemaal aan de conditie en de gezond heid van het beestje Lachen

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:47

Paulaa_ schreef:
tassie schreef:

Dankje Lachen
Ik vind het ook altijd leuk om te doen!
soms denk ik wel eens jammer dat ze niet in gereden zijn of dat ze te oud zijn om in gereden te worden ofzo.
Of jammer dat ik niet een wat jonger verzorg paardje heb.
Maar als ik ze lekker aan het poetsen ben ik hard stikke blij dat ik ze mag verzorgen!
Zeker nu ik ook een goede band met ze heb Ja

daar doe je het toch voor?
heb ook een vzpony die ik alleen poest, longeer en vd mee doe, omdat ik er te groot voor ben geworden, maar doordat ik dit met haar ben gaan doen hebben we wel een betere band, waar ik erg dankbaar voor ben, ik hoop dat de DA er snel achterkomt waarom die niet dik wil worden, ziet er toch iets beter uit in het algemeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:50

Jah idd daar doe ik het voor!
Soms is dit allen leuker als 'rijden'
Ik hoop ook dat ze snel wat dikker wordt.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:34

Ik hoor het al,
je bent goed bezig!!!

en inderdaad goed om de DA te laten kijken naar tanden en dergelijke.