Saltoke schreef:Is dit dezelfde pony als in je profiel ?
Ja
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Saltoke schreef:Is dit dezelfde pony als in je profiel ?
Napaluna_My schreef:Adviesje: doe een longeersingel op haar rug,(als ze dat hebbe!) met bijzetten!!!
driebergen schreef:Hardstikke slim dat je haar gewoon zonder bijzet longeerd.
Het is goed om haar gewoon iets te laten doen.
Je schrijft dat Baroet mager is, maar dat er wat aan gedaan wordt. uit je antwoorden begrijp ik dat het niet duidelijk is hoe het komt dat je pony mager is.
mag ik dan vragen wat je eraan doet?
mariellexxx schreef:Ik zou voor dit lieve paardje toch een goed voerrantsoen opzetten. Je kan proberen dat ze elke dag een flinke bak slobber krijgt met maismeel, zemelen, lucenrebrok, biks en museli. Tevens kan je haar lijnzaad geven, die je eerst een goed uur in kokend water zet.
Bij mij op de manege staat ook een oud magere pony, elke keer als ik er ben voer ik hem extra, en de manege zelf geeft hem dagelijks hetgene wat ik hierboven beschrijf, je moet het wel langzaam opbouwen.
Dus eerst 1 keer in de week, en dan 2x in de week etc. Zo went ze aan meer voer, en je zult zien dat ze naast die rantsoen+een wormenkuur echt wel opknapt.
Je zou ook eventueel eens kunnen kijken voor een vitamineshot, is gewoon net als ontworming een pasta.
Ook kan je kijken of je misschien wat lekker extra's voor haar kan halen, zoals ik noem maar even wat, zeewier, lijnzaadolie etc.
Ik snap dat dit je verzorgpony is, en ik vind dat je er eigenlijk, al heel goed voor zorgt, maar als je wilt dat ze er wat beter uit gaat zien zou je het wel even kunnen overleggen.
Ik vind het trouwens een onwijs leuk beessie !

Gipsy_xx schreef:Wat eeen lieff paardjj
Ik heb ook een oude dame en zij is ook
redelijk mager maar dat is ouderdom..![]()
Maar zij heeft ook een ziekte dus misschien komt het daardoor

Gipsy_xx schreef:Wat eeen lieff paardjj
Ik heb ook een oude dame en zij is ook
redelijk mager maar dat is ouderdom..![]()
Maar zij heeft ook een ziekte dus misschien komt het daardoor
ikke20 schreef:dat gespanne buikje kan ook komen door bronchiti.mijn oude pony (30) heeft het ook maar heeft nergens last van. ook is het dikker krijgen moeilijker. probeer een goed energierijk goed verteerbare musli. die geef ik haar nu ook. ze begint al wat aan te komen. verder vind ik haar er goed uitzien. veel succes nog.

Lenja schreef:Edit, niet meer nodig ..
tassie schreef:leuk paardje hoor, mooi hoofdje, ´k vind het leuk om te zien dat er gewoon mensen zijn die bij zo´n oudje komen, lekker poetsen en wandelen

Tamadine schreef:Er word in dit topic gezegd dat ze die lijn in de buik heeft omdat ze deze met het longeren aanspant. Maar hoe zit dat dan op foto 1? Daar staat ze gewoon stil en hoeft ze niets aan te spannen.
Er zullen inderdaad paarden zijn die dunner worden naarmate hun leeftijd. Maar ik vind het onzin om te zeggen: oh een paard is oud en daarom mager. Mijn verzorgpaard is 30 en is een hele mooie volle ronde dame. Ze heeft op haar 28e of 29e een ongeval gehad waardoor ze geopereerd is geweest en 2 weken in een kliniek heeft gestaan. Toen is ze ook erg mager geworden. Maar door goed je paard te evalueren en goed en het goede eten te geven is in ieder geval mijn paard er weer helemaal bovenop gekomen en is ze ondertussen weer mooi rond.
Het is inderdaad erg belangrijk om de tanden te laten checken!
Het rare vind ik alleen wel dat veel mensen hier een paard van 20 oud vinden. Dat verzorg paard van mij die is vaak nog gekker in haar hoofd dan een paard van 4. De gesteldheid en conditie van een ouder paard heeft ook met voer te maken en de training die je geeft.
Ik vind het overigens wel goed van je dat je zegt dat je niet veel meer van haar gaat vragen. Vind ik ook erg goed. Ik rij met mn paard ook alleen nog maar buiten en lekker rechte lange stukken, want ja de stijfheid kan je niet tegehouden helaas....

Paulaa_ schreef:tassie schreef:leuk paardje hoor, mooi hoofdje, ´k vind het leuk om te zien dat er gewoon mensen zijn die bij zo´n oudje komen, lekker poetsen en wandelen
Dankje
Ik vind het ook altijd leuk om te doen!
soms denk ik wel eens jammer dat ze niet in gereden zijn of dat ze te oud zijn om in gereden te worden ofzo.
Of jammer dat ik niet een wat jonger verzorg paardje heb.
Maar als ik ze lekker aan het poetsen ben ik hard stikke blij dat ik ze mag verzorgen!
Zeker nu ik ook een goede band met ze heb