Valar (v. Flemmingh) @ de Pavo cup

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Re: Valar (v. Flemmingh) @ de Pavo cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:02

wauw wat ziet die er mooi uit Haha! en die middendraf ziet er super uit.

vraagje: wat voor frontriem heb je? gaaf hoor Ja

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 18:45

jarrah schreef:
Zalvador schreef:
Hij ziet er in super conditie uit! Onder het zadel zet je hem wel flink onder druk, heb liever ook dat het neusje op de loodlijn zit, dan komt de achterhand er ook beter bij en is hij meer ontspannen in de rug. Eerste foto vind ik verder wel een fijne foto, de rest vind ik gewoon wat te gespannen.
Je hebt wel een mooi paard en met de wedstrijden komt t vast helemaal goed!

Dat heb je nou eenmaal in de PAVO, dan is het in een kwartier het onderste uit de kan halen...soms heb je dan wat meer druk nodig Lachen
Maar ik ben het op zich wel met je eens dat het een iets gespannen beeld geeft, maar ik heb ze in het echt gezien op het losrijterrein (zonder dat ik wist dat zij het waren) en neem maar van mij aan...dat zag er fijn uit OK dan! Knipoog

Bedankt jarrah Knipoog Ik vind het er eerlijk gezegd niet gespannen uit zien, maar ik weet ook hoe het aanvoelde en dat was niet gespannen. En ja op de Pavo (of sowieso op wedstrijd) moet je er meer aanrijden om wat te laten zien. En dat gaat niet door hem met een los teugeltje vw-nw te rijden. Had ook niet veel druk in mijn handen die dag, maar goed meningen verschillen hierin. Ben altijd dan wel benieuwd hoe die mensen zelf hun paarden voorstellen op een wedstrijd Haha!

sunnymay schreef:
Wat glimt Valar onwijs zeg! Zit super glad en strak in zijn velletje!
Vind dat je het niet verkeerd gedaan hebt hoor! Dit is pas de 2de keer dat je een PAVO rijdt en de punten zijn ook niet ontevreden!
Op naar volgend jaar!

Vind zijn snuitje zo lief...

Ha dank je Saskia! Ach, we doen want we kunnen en hopelijk blijft hij in de wedstrijden goed zijn best doen. Daar heb je uiteindelijk veel meer aan (maar toch was het leuk om mee te doen hoor.. even kijken hoe ver je komt..) Volgend jaar mag Valar geen Pavo meer... Haha!

Nathalie84 schreef:
wauw wat ziet die er mooi uit Haha! en die middendraf ziet er super uit.

vraagje: wat voor frontriem heb je? gaaf hoor Ja

Die frontriem is van Döbert, goude blokjes in een xtra full.

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:54

Citaat:
vraagje: wat voor frontriem heb je? gaaf hoor

Ik heb een mooie frontriem Haha!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:21

Heel mooi en netjes hoor! Als die van mij dat verruimen nou ook zo door kreeg als die van jou, zou dat wel fijn zijn

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:23

Jullie geven juist wel al best een 'spetterend' beeld, niet te braaf zeg maar. Ookal is het niet optimaal voor jezelf Lachen en was het niet sterk genoeg om door te gaan naar de volgende ronde. Ga zo door, enkom maar op met die foto's. Vind het een prettig dier om naar te kijken Lachen

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:24

Ik zie dat er meer mensen zijn die denken dat dit dier niet ontspannen loopt, ik denk dat dat echt door het verkeerd lezen van de foto's komt. Zijn tanden zijn soms te zien omdat dit dier lekker knabbelt op het bit en zijn lippen lekker ontspannen heeft en daar wat mee speelt (met behoud van stille aanleuning uiteraard). Dat is alleen maar toe te juichen. Van de foto's kan je een verkeerd beeld krijgen, maar dit dier heeft juist een erg fijne aanleuning en er wordt absoluut niet aan getrokken (dat kan bij hem niet eens!)
Oren zijn idd puur concentratie, juist goed! Als ie zijn oren strak naar voren heeft zou ie weinig geconcentreerd op zijn ruiter zijn.

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:19

Ik vind het er goed uitzien!

Erg mooie Flemmingh! heeft ook dat typisch flemmingh uiterlijk! Knipoog

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:20

wat stoer dat ie zo braaf is zeg! dat van die knabbelende mond heeft Orbaldo ook vaak op foto's die kauwt heel erg op het bit krijg je soms ook erg grappige foto's van Haha!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 07:40

Mooie foto's. Valar ziet er goed uit. Ik had er graag bij geweest en jullie allemaal IRL gezien te hebben (en jullie mij) maar mijn allerliefste vosmerrietje moest roet in het eten gooien. We kunnen weer van een dikke poot revalideren Rolleyes

(merrie's )

Haha! Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 11:47

@ Liaan, ik zag dat je er alweer een winspunt bij had. Welke klasse rij je nu?
@ Miss_Blimm, dank je. Ik ga nu weer lekker proefgericht
trainen. Hopelijk doet hij ook zijn best op de regio!
Ha Venetia, zo is het maar net Knipoog
@ Mensonides, ja ik vind ook dat je idd wel ziet dat het een echte flemmingh is.
@ Nimber, hij is zeker braaf! Ach dat knabbelen vind ik geen probleem bij onze paarden hoor, ze lopen er goed op.
Jammer Kel2004 dat je er niet was met je paard. Had je je ook opgegeven voor de Middenbeemster? Je hebt een gaaf paard, had hem wel willen zien. Wat mankeert ze?

Superhitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:28

op foto 3 en 6 is zijn mond duidelijk open dat is geen schuim
nou zijn foto's moment opnames........
als een paard op zijn bit kauwt(ontspanning)
en opdatmoment wordt er een foto gemaakt kan het ook een teken zijn van ontspanning.
aangezien het ligaam los en soepel is denk ik dat het paard ontspannen is Haha! Haha!
tip: als je gaat strekken laat je handen dan iets toe........ Ach gut

Valar heeft trouwens wel erg leuke afstammeling ik ben verliefd op flemmingh's Bloos Bloos

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:11

Jeetje Superhit (e.a. die het over spanning hebben). Waarschijnlijk heeft ie nét éven zn mond open gehad bij he maken van die foto. Ik zie Valar elke dag op stal lopen en hij loopt altijd erg goed. Nooit met zijn mond op en of zo. Vvalar heeft hem gewoon netjes voorgesteld en ze heeft goed gereden. Als Valar spanning o.i.d. zou hebben zou die niet zo lopen. En ik kan het weten, want ik zie hem dagelijks. In de pavo rij je nou eenmaal ook even anders dan in een normale proef, zoals iemand ook al eerder aangaf.

Sorry voor mijn reactie, niet banketstaaf bedoeld of zo, maar zou wel eens willen weten hoe iemand anders zijn paard dan zou voorstellen. Denk niet dat veel mensen het VValar nadoen om deze score te behalen, inclusief mezelf.

Kortom, ik vind dat ze het goed gedaan hebben, en ga vooral zo door.

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:25

Tabitha hoe ben je woensdag op stal???

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:30

Venetia schreef:
Ik zie dat er meer mensen zijn die denken dat dit dier niet ontspannen loopt, ik denk dat dat echt door het verkeerd lezen van de foto's komt. Zijn tanden zijn soms te zien omdat dit dier lekker knabbelt op het bit en zijn lippen lekker ontspannen heeft en daar wat mee speelt (met behoud van stille aanleuning uiteraard). Dat is alleen maar toe te juichen. Van de foto's kan je een verkeerd beeld krijgen, maar dit dier heeft juist een erg fijne aanleuning en er wordt absoluut niet aan getrokken (dat kan bij hem niet eens!)
Oren zijn idd puur concentratie, juist goed! Als ie zijn oren strak naar voren heeft zou ie weinig geconcentreerd op zijn ruiter zijn.
heel mooi gezegd.
Ik vind het er fijn uitzien afgezien wat dingetjes die Vvalar zelf ook wel weet.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 08:19

Zeabiscuit schreef:
Jeetje Superhit (e.a. die het over spanning hebben). Waarschijnlijk heeft ie nét éven zn mond open gehad bij he maken van die foto. Ik zie Valar elke dag op stal lopen en hij loopt altijd erg goed. Nooit met zijn mond op en of zo. Vvalar heeft hem gewoon netjes voorgesteld en ze heeft goed gereden. Als Valar spanning o.i.d. zou hebben zou die niet zo lopen. En ik kan het weten, want ik zie hem dagelijks. In de pavo rij je nou eenmaal ook even anders dan in een normale proef, zoals iemand ook al eerder aangaf.

Sorry voor mijn reactie, niet banketstaaf bedoeld of zo, maar zou wel eens willen weten hoe iemand anders zijn paard dan zou voorstellen. Denk niet dat veel mensen het VValar nadoen om deze score te behalen, inclusief mezelf.

Kortom, ik vind dat ze het goed gedaan hebben, en ga vooral zo door.

Bloos Bedankt zeepaard!

@ Wendy; ik ben denk ik woensdagavond op stal. Hoe laat wilde jij komen?

Katja schreef:
Ik vind het er fijn uitzien afgezien wat dingetjes die Vvalar zelf ook wel weet.

Ja Nog zat dingetjes te verbeteren! Bedankt!

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:29

Citaat:
@ Wendy; ik ben denk ik woensdagavond op stal. Hoe laat wilde jij komen?

Gezellig, ik ben er ooooooook Haha!

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:00

Hoe laat zijn jullie morgenavond op stal?? Heb namelijk vab 20.00-21.00 een condoleance Scheve mond

Kan altijd daarvoor wel langskomen!!!

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:05

Kom je toch om 19.00 uur? Red je het dan? neem je zonnetje mee? Haha!

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:06

Is goed ik kom rond een uur of 19.00 en ga dan vanuit jullie stal door!! Goed ideeeeee

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 18:51

mooie foto's Tabitha ! Jammer dat je niet door bent.. maar je had ook erg goede concurrentie. Dus daarvoor hoef je je zeker niet te schamen !

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:55

Vind het fijne fotos! Super Ja
En denk maar zo; je bent op het randje niet door en dat is sowieso geen slechte prestatie! Beter dat je nu niet door bent, dan dat je net op het nippetje doorkomt en als laatste eindigd in de halve finale Knipoog
Succes op de regio! OK dan!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 23:02

Wendy, gezellig dan zie ik je dan! Ik ben er denk ik iets eerder en dan ga ik alvast rijden op Valar (weet niet hoe lang je blijft?)

Dank je Marjolein! Concurrentie is bij de pavo tijdens de selecties nog niet zo belangrijk, het gaat echt om hoeveel pnt je scoort als combinatie zijnde. Hoe gaat het met jouw paardjes (pony's)?

@Marieke__ : Daar heb je helemaal gelijk in hoor! Maar het is natuurlijk altijd leuk als je voor zoiets naar Ermelo toe mag, ookal bak je er daar niet zo veel van Haha! Nou hopelijk gaat het een beetje goed op de regio en mogen we alsnog een keertje naar Ermelo toe Knipoog

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:57

Ik vind het wel knap wat al die mensen van een paar foto's kunnen aflezen. Wel ontspannen niet ontspannen. En dat van die paar moment op names? Heel knap.

Maar wat nog knapper is is dat VValar het toch niet verkeerd heeft gedaan op de Pavo Cup. En dan vraag ik me af of er echt geen ontspanning was zo als sommigen zeggen. Bij een compleet gespannen paard krijg je niet die punten hoor. Natuurlijk zullen er momenten zijn geweest dat hij niet helemaal ontspannen was. Dat komt misschien door de leeftijd of doordat hij iets zag of hoorde. Je hebt met zoveel factoren te maken op zo;n dag. Net als tijdens wedstrijd dagen en gewone trainings dagen iedereen heeft wel een een minder moment.

Ik vindt Valar een heel knap paard. Helemaal mijn type qua bouw. Jammer dat het een ruin is. Clown Maar dat is omdat ik merries leuker vindt om mee te kunnen fokken en dat kan niet met een ruin he.

En zoals ik hem ken van de wedstrijden loopt hij over het algemeen heel fijn en ontspannen. Heb hem natrrulijk niet gezien met de Pavo maar daar oordeel ik ook niet over nu.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:03

ponyparadijs schreef:
Ik vind het wel knap wat al die mensen van een paar foto's kunnen aflezen. Wel ontspannen niet ontspannen. En dat van die paar moment op names? Heel knap.

Maar wat nog knapper is is dat VValar het toch niet verkeerd heeft gedaan op de Pavo Cup. En dan vraag ik me af of er echt geen ontspanning was zo als sommigen zeggen. Bij een compleet gespannen paard krijg je niet die punten hoor.

En zoals ik hem ken van de wedstrijden loopt hij over het algemeen heel fijn en ontspannen. Heb hem natrrulijk niet gezien met de Pavo maar daar oordeel ik ook niet over nu.

Geweldig!!!
Eerste geef je aan dat je van een aantal foto's niet kunt zeggen of hij nu wel of niet ontspannen is, en vervolgens ga je zelf ook je mening geven aan de hand van de foto's en van de wedstrijden waar je hem hebt zien lopen!!
Beetje tegenstrijdig dus!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 10:10

@ Trudy, ik denk dat je van een wedstrijd IRL wel uit kunt maken of een paard ontspannen loopt of niet... en ponyparadijs heeft me al een aantal keren op wedstrijd gezien Knipoog
Foto's geeft ze geloof ik geen commentaar op over de (ont)spanning, toch? Ze geeft alleen aan dat bij spanning ik iig geen 65 pnt had gescoord (niet dat dat zo'n monsterscore is... maar bij veel spanning belandt je toch echt onderaan de 60/bovenaan de 50).

Achja, ik weet hoe hij gelopen heeft die dag en hij deed fijn zijn best en was niet gespannen. Mensen die me gezien hebben zullen dit ook wel weten Knipoog Verder ben ik blij met de foto's, die vind ik persoonlijk toch een fijn beeld geven.