Saantje schreef:Wat heb jij een mooie Fries onder je kont!
Maar je Fries loopt niet goed over zijn rug..... Ik heb vorige week net een lezing over fysio gehad en daar is mij alles heel duidleijk uitgelegd en er zijn mij veel foto's laten zien over een holle rug en een bolle rug.
Op de foto's kun je zien dat je paard gespannen loopt en niet over zijn rug. (zie foto 3) Als je goed achter het zadel kijkt zie je op de foto's dat je paard een holle rug heeft i.p.v. een bolle rug. Wanneer je paard een bolle rug heeft zal hij waarschijnlijk ook meer zakken met zijn hals.
Verder ziet het er goed uit
Succes verder
Maar even een vraagje tussendoor, 1 van mijn friesjes is overbouwd, dus haar kont is hoger dan haar schoft (niet extreem ofzo hoor maar toch) Een bolle rug zal je dus bij haar nooit zien. Heel veel friesen zijn wat overbouwd dus hoe zie je nu dat ze gespannen loopt? Ook merk ik dat friezen juist vaak te diep lopen (en dan bedoel ik niet alleen het losrijden, maar dat is dan gewoon hun houding) Dan vind ik dit er beter uit zien dan dat ze met hun neus tussen de benen lopen(waarbij de hals het hoogste punt is van het paard). De hals moet idd dog wel wat uitschuiven en de achterhand er wat meer onder, maar dieper zou ik haar niet laten lopen (nek moet het hoogste punt zijn van een paard). Bij het losrijden zou ik haar wel wat naar beneden werken, maar ze is hier niet aan het losrijden volgens mij.