Distel (Fries!) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

litteltje

Re: Distel (Fries!) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:26

Misschien een ietwat late reactie maar ik was niet eerder terug van vakantie Lachen
De foto's zien er goed uit lucy!
En ik heb ook wel eens op Distel gereden, en ikzelf vond het erg moeilijk om hem lekker laag rond te rijden en nageeflijk te houden.
Enne elk paard loopt anders dus kun je ze niet allemaal hetzelfde beoordelen Knipoog
Veel succes nog met distel en blando! xx

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:30

Mooie Fries heb je!! Ik vind alleen ook dat ze op de foto's een beetje haar rug wegdrukt. Plus je zegt dat ze erg sloom is, dan ga ik heel vervelend zijn en zeggen: sporen uit en terug naar de basis. Je paard moet eerst aan het been zijn, voordat je met sporen kan gaan rijden. Die zijn nl voor de verfijning van je hulpen en als je ze af en toe gebruikt voor wat meer voorwaartse reactie is dat prima, maar ik zou het niet doen op een paard dat van nature al sloom is. Mijn verzorgfries was niet vooruit te branden, maar na 1,5 jaar heeft ze het toch eindelijk door!! Het is echt een heel gedoe om dat voor elkaar te krijgen, maar uiteindelijk heb je er nog meer plezier van! Veel succes iig! Als je nog meer wilt weten, moet je het maar laten weten. Haha!

Saantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:58

Wat heb jij een mooie Fries onder je kont!

Maar je Fries loopt niet goed over zijn rug..... Ik heb vorige week net een lezing over fysio gehad en daar is mij alles heel duidleijk uitgelegd en er zijn mij veel foto's laten zien over een holle rug en een bolle rug.
Op de foto's kun je zien dat je paard gespannen loopt en niet over zijn rug. (zie foto 3) Als je goed achter het zadel kijkt zie je op de foto's dat je paard een holle rug heeft i.p.v. een bolle rug. Wanneer je paard een bolle rug heeft zal hij waarschijnlijk ook meer zakken met zijn hals.

Verder ziet het er goed uit
Succes verder

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:22

mooie fries loopt netjes! Pling

Napaluna_My

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:48

mooi dier!!! wees er maar trots op...

greeTz... Napaluna_My

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:51

Ik heb ook een fries.
Die is super eigenwijs op het moment.
Wel jammer dat ik haar niet ff kan laten zien van kijk zo hoor je te lopen Knipoog hahaha..

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:08

Wat een Lekkerding, mooie gangen! Wees er Trots op!, Lachen ziet er heel goed uit Haha!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:13

mooi friese parel nheb je daar zeg!!! kan lekker sjouwen Haha!

Waikiki

Re: Distel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:18

xLuus schreef:
En distel is slooom Huilen van het lachen dus vandaar dat ik soms wat extra mijn sporen gebruik Knipoog

sporen zijn daar niet voor bedoeld... Als je zo doorgaat heb je binnenkort wieltjes nodig..
Probeer het anders aan te pakken en grijp niet meteen naar de sporen. Maak veel overgangen en tempowisselingen. Rijd ontspannen en laat haar zakken met haar hoofd en pak haar weer op.
Rijd dit alles met beleid en ontspanning en dan kom je veel verder als dat je zo door zou gaan..
Veel succes!

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:23

Hoi! Leuk paardje! Alleen lijkt het soms net alsof je teveel met je handen aan het pieren bent, maar kunnen moment opnamens zijn. Verder is het een zeer leuk paardje!

En over dat slome, probeer is wat minder met sporen om te rijden, die van mij luisterde op een gegeven moment totaal niet meer naar de sporen! Toen deed ik met trainen de sporen af, en met wedstrijden weer om, zo had ik nergens meer last van! Maar nu heb ik altijd sporen om, gebruik ze niet altijd maar soms zet ik even mn sporen overdwars Haha! maar je ziet vaak mensen rijden die de sporen al op het hoogste van de laars hebben zitten en er constant mee prikken, ja dan luisteren ze niet meer!

P.S, heb je de derby soft jumper aan??

Aya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:26

Hey Lucy! Haha!

Ten eerste, je hebt inderdaad echt een supermooie knol onder je kont Knipoog Mooie gangen ook! De enige opbouwende kritiek die ik heb, is dat je beter wat rechterop kunt zitten en dat je hakken naar beneden moeten, niet je tenen Lachen En verder dat je de teugels best iets losser mag laten; natuurlijk houdt een Fries zijn hoog hoofd, maar het ziet er vrij geforceerd uit.

Maar dit kunnen uiteraard ook momentopnames zijn, bovendien is het al eerder gezegd dus ik neem aan dat je er al aan werkt! Succes ermee Haha!

xx, Richel

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:28

Mooie foto's en super mooi paard Haha!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:47

Je paard zou wel wat dieper ingesteld mogen worden, zo drukt hij zn hele rug weg en zo loopt ie totaal niet over de rug.
Mooie fries overigens. Lachen

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:02

Muisbal schreef:
Wat een ontzettend mooie Fries!
Alleen lijkt het wel alsof de zweepsporen in de vacht staan...

Dit viel mij ook gelijk op, kijk maar eens goed naar foto 4. Ik zou zeggen laat haar van voren los en ga eerst aan de motor werken. Naar voren rijden, lekker ontspannen. Gewoon terug naar de basis en haar over de rug laten lopen met het neusje eruit. Dit kan nooit goed voor haar rug zijn. Je hoort gewoon niet zoveel gewicht in je hand te hebben. Denk ook aan je eigen houding, niet te ver achterin het zadel zitten dan verdeeld het zadel de druk niet meer goed. Hakken uitdrukken en je handen ontspannen, naar voren en boven de hals.

Ik vind het wel een erg mooi paard! Maar ik denk dat je even een stapje terug moet doen.

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:23

Heeey meid!
Wat is Distel een super gave fries zeg! Je hebt echt een mooi paard onder je kont! En ik vind het er wel goed uit zien. Ik weet hoe moeilijk het is om friezen lekker laag en ontspannen te krijgen, en dat ze zoals hilde al zei snel opgekropt gaan lopen. Ondanks dit vind ik dat het er goed uit ziet! Veel succes nog samen! Ik moet jou en je paardjes snel maar is komen meeten!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:31

Mooie fries met een lekkere nek!

Allleen vind ik hem ook niet over de rug lopen, vooral op foto 3 is dit te zien. Probeer hem lang en laag te lopen, te ontspannen, en dan kan kan je verder gaan werken, succes!

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:06

Leuke fries, mag idd nog wel watlager. maar foto 4 Bloos! wat een striemen..sorry..

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:32

Saantje schreef:
Wat heb jij een mooie Fries onder je kont!

Maar je Fries loopt niet goed over zijn rug..... Ik heb vorige week net een lezing over fysio gehad en daar is mij alles heel duidleijk uitgelegd en er zijn mij veel foto's laten zien over een holle rug en een bolle rug.
Op de foto's kun je zien dat je paard gespannen loopt en niet over zijn rug. (zie foto 3) Als je goed achter het zadel kijkt zie je op de foto's dat je paard een holle rug heeft i.p.v. een bolle rug. Wanneer je paard een bolle rug heeft zal hij waarschijnlijk ook meer zakken met zijn hals.

Verder ziet het er goed uit
Succes verder

Maar even een vraagje tussendoor, 1 van mijn friesjes is overbouwd, dus haar kont is hoger dan haar schoft (niet extreem ofzo hoor maar toch) Een bolle rug zal je dus bij haar nooit zien. Heel veel friesen zijn wat overbouwd dus hoe zie je nu dat ze gespannen loopt? Ook merk ik dat friezen juist vaak te diep lopen (en dan bedoel ik niet alleen het losrijden, maar dat is dan gewoon hun houding) Dan vind ik dit er beter uit zien dan dat ze met hun neus tussen de benen lopen(waarbij de hals het hoogste punt is van het paard). De hals moet idd dog wel wat uitschuiven en de achterhand er wat meer onder, maar dieper zou ik haar niet laten lopen (nek moet het hoogste punt zijn van een paard). Bij het losrijden zou ik haar wel wat naar beneden werken, maar ze is hier niet aan het losrijden volgens mij.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:27

ik vind het een prachtig paard
maar ik vind het niet zo'n fijn geheel om te zien, hij loopt opgekropt, drukt zijn rug er heel erg onderweg. als je zo doorrijd kun je daar later problemen mee krijgen. daarnaast vind ik dat je hem dieper en dus meer over de rug moet rijden. ik vind ook dat er veel spanning in het geheel zit. je moet ontspannender gaan rijden. want dan zul je zien dat jullie een fijne comminatie zijn Knipoog

sporen zijn zoals hier eerder gezegd wordt ter verfijning van de hulpen, dus dat ze er net iets feller op kan reageren. niet om haar vooruit te krijgen. als ik de foto's bekijk lijkt het alsof je haar van voren in de krul trekt en de achterhand vergeet. geen fijne rijmanier. daarnaast is het best mogelijk om een fries over de rug te rijden, die van mij heeft daar ook moeite mee. maar na een week training zie ik al resultaat. kwestie van trainen dus. bij veel kwpeners zie je weer dat ze moeite hebben om te sluiten Knipoog
Laatst bijgewerkt door Horsea_nl op 30-07-07 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:31

De teugels kunnen wel wat korter gepakt worden Knipoog
Leuk frieschje, wat zit erachter? Afstamming

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:36

korter Sigaar ? eerder langer, en dan lang en laag net zolang tot ie gaat zakken. en ik vind ook dat ze haar handen veel te ver naar zich toe trekt!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:41

Die teugel hangen haast op de grond, op foto 3 ligt ze haast op de kont van het paard en de teugels liggen haast nog op de grond. Dan ben ik echt van mening dat die teugels wel wat korter mogen hoor!

Dit is allemaal een beetje heel erg overdreven gezegt natuurlijk, maar laat ik mijn punt een beetje overduidelijken.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:37

Zeker niet teugels korter!!! (kijk jij naar dezelfde foto's?) Handen naar voren en hem je hand laten volgen zodat je zijn neus er meer uit rijdt!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:48

nikki160287 schreef:
Zeker niet teugels korter!!! (kijk jij naar dezelfde foto's?) Handen naar voren en hem je hand laten volgen zodat je zijn neus er meer uit rijdt!

precies, als je die teugels nog korter doet wordt ie nog korter in de hals. ik vind het echt zonde van zo'n prachtig paardje! je moet hem echt anders gaan rijden

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:42

Idd zeker niet korter gaan nemen, je moet nu ook niet heel diep gaan rijden, maar juist dat gevoel hebben ze hun halspieren ontspannen en laten zakken ipv opzetten en hun rug wegdrukken. Dan voel je gelijk ook dat je beter gaat zitten.