Dressuurcrack Dravers Narbella!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: Dressuurcrack Dravers Narbella!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:58

Oh super Natasja, thnxx!

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:05

heyy Ellen!!
leuke foto's Knipoog ik zie dat jullie echt voor uit gaan hoor Haha! ben trots op jullie!!!!
dikke kusssss

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:55

HeeY Patries!
Dankjedankje! Ben ook trots op ons! hahaha Haha! Haha!

Selamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:32

leuk beestje zeg!
er zit een onwijs leuk koppie op!
jullie zijn echt een leuke combinatie:)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:16

ziet er heeel goed uit Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:48

_Karel_ schreef:
Leuk beestje probeer haar alleen iets meer bergop te rijden en meer aan elkaar te houden.

Paard rijdt in de B (van beginners) het is een weerspiegelijk van het trainingsniveau van paarden die net aan dressuur beginnen. Ze hoeven er niet bij te lopen als paarden van een hoger niveau.

Okee, nu even wat ik zelf vindt:

Eerst even een kompliment voor het geheel, ziet er ontzettend goed verzorgd uit. Zelf zou ik niet met een opvallende frontriem starten, omdat het hier niet gewaardeerd wordt, maar ik weet niet hoe de jury daar in Nederland tegenover staat. Heel mooi dat de witte delen ook echt heel spierwit zijn en het paard er zo mooi gezond uitziet en werklust toont. De oortjes staan de meeste tijd op de ruiter gericht, zelf vind ik dat altijd een goed teken, al vinden anderen weer dat de oortjes erop moeten staan, maar dat betekent soms dat ze attent zijn op de omgeving (niet onder appèl staan) en dat kan weer voor schrikachtigheid etc zorgen. ... dus helemaal niet zo positief. Het is maar hoe je het bekijkt.
Wat het rijden betreft:
Behalve dat je beugels inderdaad ongelijk zijn (of je zadel scheef ligt), zit je scheef. Je drukt je linkerheup naar rechts. Daardoor komt zelfs je linker schouder naar beneden. Ik denk dat het belangrijk is om je beugels van het zadel te halen om te kijken of je ze gelijk hebt. Als dat zo is, ligt je zadel dus vervolgens scheef en dat kan mede komen doordat je met je heup een kant op drukt, en wat rechts in het zadel zit dus daar meer gewicht op hebt...
Probeer eens af en toe te gaan staan en opnieuw midden in je zadel te gaan zitten. Desnoods met behulp van een spiegel achter je, maar beter nog met een persoon achter je.
Het moet ongelooflijk lastig zijn om haar zo in de rechtergalop te krijgen, omdat je daarvoor juist het gewicht op links moet zetten. Maar wellicht zit je altijd zo en is Bella er op in gesteld.
Je trekt je hakken nog wat op, misschien kun je beter met een iets kortere beugel en meer buiging in je been rijden waarbij je de hak uit kunt drukken. Alleen moet je dan uitkijken dat je enkel niet voor de lijn van schouder- heup komt, want dan wordt het een jachtzit/stoelzit. Knipoog Andere mogelijkheid is om veel meer zonder beugels te rijden dan met, dan ben je bewuster van je beugels en voethouding als je wel met beugels rijdt.
Je handen mogen rechterop op en hoger, maar de hoogte is iets wat per situatie kan verschillen (op dit niveau). Er zijn momenten dat lager houden beter resultaat geeft en daar de oefening in een proef belangrijker is dan de houding van de ruiter... Maar uiteindelijk moet je werken naar die verbinding met de handen echt goed boven de schoft/zadel (ligt eraan hoe lang je armen zijn Haha! ) maar daarmee moet het hoofd ook wat omhoog komen, ander onderbreek je die rechte lijn van bit naar elleboog die je nu wel hebt. Dit is iets dat met verdere africhting vanzelf komt als het gewicht meer naar de achterhand verplaatst gaat worden (wat verwacht gaat worden in de L en hoger) en andersom, bij het verplaatsen van het gewicht naar de achterhand komt de voorkant omhoog. Probeer de ellebogen beter bij je zij te houden dan is je hand vanzelf rechtop. ) "O"-armen Clown gaan samen met plattige handen en andersom.
Verder is de buiging die je bereikt ongelooflijk goed voor haar niveau!
Het ziet er allemaal soepeltjes uit, maar ik denk dat het toch wel hard werken is voor je. Ik bedoel, het is niet zo dat het paard alles vanzelf doet, het is echt jou werk dat ze een proef zo neerzet.
Je zegt dat ze in galop nog hard gaat, maar op de foto´s lijkt ze juist mooi verzameld.
De draf is ongelooflijk correct. Vaak zie je dat er een van het diagonale benenpaar al op de grond is als het andere nog van de grond is, maar bij Bella zijn ze steeds precies even ver in de beweging. Dat is dus tact en regelmaat, zal ook wel hoog beloond zijn als ze dat tegenwoordig nog apart tellen.
Nou ja, al met al zie ik wel waarom je in de winstpunten rijdt. En ik kan niet wachten tot ik haar eindelijk eens in het echt zie!!!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:52

Nou Ellen, dat word zonder beugels Tong uitsteken zeg je het even van te voren, neem ik een filmcamera mee, haha Knipoog Tong uitsteken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:55

Dabo, denk erom dat je zonder beugels ook gewoon scheef kunt zitten, dus altijd een zitcheck doen hoor!!!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:49

ziet er goed uit, mooi verzorgt paard die er erg werklustig uitziet, jou vind ik er niet lelijk opzitten. erg mooi paard heb je hoor

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:24

Hee Simone, thnx voor je commentaar! Haha!
Mijn beugelriemen zijn dus echt wel gelijk. En mijn zadel ligt ook recht. Mijn instructrice zegt wel eens dat Bella mij naar een kant 'gooit'. Haar makkelijke denk ik Haha!
Ik had vandaag weer les, en ze liep eigenlijk nog veel fijner als afgelopen zondag. Haha!
zonder beugels rijden... ehm.. in stap geen probleem, maar in die rendraf kukel ik er zo af hoor haha. Ze kan netjes relaxt lopen in draf, en dan kan ik haar ook goed uitzitten, maar als ze eenmaal gegaloppeerd heeft, veranderd ze in een raketje!
De galop gaat echt hard, op de foto's ziet het er inderdaad goed uit, het GAAT ook goed, maar hard.. Knipoog Als ik haar dan terug neem naar de draf, duurt het een paar passen voor ik haar weer terug heb in de arbeidsdraf die gevraagd wordt. Ze loopt altijd eerst een paar passen een soort van rendraf. Ik werk daaraan, en het zijn nog maar een 'paar' passen! Eerst was het een halve bak ofzo, eer ik haar rustig had, nu dus nog maar een paar passen. Haha!

Je schrijft 'dat je wel ziet dat ik in de winstpunten rijd', maar ik heb er nog maar 2 hoor Knipoog hihi
En ik zal het uiteraard te gek vinden als je haar inderdaad in levende lijven kunt bewonderen!! Haha!
Thnx voor je positieve commentaar!

En Cindy, als ik zonder beugels ga rijden, zal dat zekerste weten leuke 'foto-momenten' opleveren. Ik ga dat in elk geval dan niet zonder cap doen!! haha

@tassie: jij ook bedankt voor je commentaar!

Ohja, mijn frontriem. Dat is hier heel normaal hoor! Er komen nog veel chiquere langs, die ik dan vaak toch wel een beetje tè vind!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 22:29

Dabo schreef:
Ohja, mijn frontriem. Dat is hier heel normaal hoor! Er komen nog veel chiquere langs, die ik dan vaak toch wel een beetje tè vind!

haha dat heb je op zo'n chique stal he Knipoog

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:44

'kak'strak! Haha! Haha! Haha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:49

zijn erg leuke foto's en als ik de volgende keer vrij ben op zondag dan kom ik zeker kijken Haha!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:05

Heb niet het hele topic gelezen, dus weet niet precies of de vraag al een keer gesteld is, maar hoe ging de galop (Ik heb dacht ik ooit ergens gelezen dat dat een strubbeling was)?
Ik vind het er netjes uitzien hoor!:)

JoyceRatina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:23

mooie draver! Leuk dat je er ook wedstrijden mee rijdt en dat het zo goed gaat!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:34

JoyceRatina: bedankt! Haha!
Brenda: leuk als je komt kijken! Haha!

Knolbobbel: de galop gaat prima, wat hard... haha En soms valt ze eruit, en draaft ze keihard weg. Daar werken we aan! Het gaat al een stuk beter dan een jaar geleden, nog even... Haha!

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:15

Hoi Ellen,
De foto's zien er goed uit hoor!! Ik vind het echt knap dat je van een dravertje een dressuurpaardje hebt kunnen maken!! Mijn complimenten!!!

Groetjes,
Yvonne

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:21

Super leuke draver!
Ga zo door zou ik zeggen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:48

Ik zie geen foto's hoor alleen maar eentje op pagina 2??
Heb even getemt.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:29

Chiqa schreef:
Heb even getemt.

Verward moet je op de eerste pagina kijken, daar staan er genoeg,
anders zouden er ook niet zoveel mensen reageren he Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 15:24

Chiqa schreef:
Heb even getemt.

dus die tem is weer heel erg onnodig Slapen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:38

WeslyMaksy schreef:
Hoi Ellen,
De foto's zien er goed uit hoor!! Ik vind het echt knap dat je van een dravertje een dressuurpaardje hebt kunnen maken!! Mijn complimenten!!!

Groetjes,
Yvonne

thnxx.. het is nu een echt dressuur-dravertje haha Haha!
@Elien15: bedankt! Lachen
@Chiqa: Misschien lag de server van photobucket er heel even uit, en zag je daarom de foto's niet. De foto op pagina 2 staat op mijn eigen server Haha!
Nu doen ze het gewoon weer!

Ik heb inmiddels ook de foto's van Annique (l0rdJ) dus die ga ik vanavond even bekijken, en downloaden Haha!
Thnxxx Annique!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:35

hey ellen!

stoere foto's howr! heb de wedstrijd niet gezien, maar de foto's zien er iig super uit! die tweede van haar hoofdje vind k erg mooi!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:03

He Ellen , heb je geen linkje naar de foto's Knipoog Tong uitsteken

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:12

Ohhja, helemaal vergeten!!
De foto's van Annique staan inmiddels ook op mijn site, http://narbella.mine.nu Haha!
Hier even een hele stoere:
Afbeelding

thnxxx Annique! Ik heb wat lekkers voor je achter gelaten bij Natasja. (niet opsnoepen he Natas!!) Tong uitsteken Knipoog