Baas Zazou @ work (les) + Blooperfoto !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_manon_x

Re: Baas Zazou @ work (les) + Blooperfoto !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 13:13

dees_daan schreef:
Ravenna schreef:
zelfs in een manege pony kan je verandering brengen dame Haha!
heb ik ook laatst gedaan (ik reed op mijn manege op een manege pony en die was super over zijn rug en begon zelfs nog een beetje te swingen in zijn gangen) moet alleen niet zien hoe ik eraf kwam HEEEEEL ERG MOE EN HELEMAAL BEZWEET!

mijn commentaar:
handen laag (dan gaat zijn koppie vanzelf wat zakken) als je maar CONTACT houd en zoals je zelf ook al zegt DIE WASLIJNEN is dus geen contact!
rij hem maar wat meer met je benen en misschien een klein beetje je zweep erbij dan zakt de achterhand wel als je hem maar niet harder laat lopen.
gaat die harder rij hem dan terug (niet trekken maar ophouding maken en been erbij houden en probeer het overnieuw).
jammer dat je er afvalt als die zijn koppie naar beneden trekt (owk als die echt hard trekt dat je iets uit je zadel komt dat kan maar, niet dat je dan in het zand gaat rollen).
en zoals iemand anders al zei: benen iets meer naar achteren
dit is zijn alleen maar dingen waar je op kan letten

DOE JE BEST EN HET GAAT JE ZEKER WEL LUKKEN HOOR JE GAAT AL VOORUIT!!

hier ben ik het niet mee eens, je handen moet je niet naast het zadel houden, maar je moet een knikje in je arm hebben..

Die vrouw die mij les geefde zei dat ik mijn handen zo hoog moest houden.

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:08

dees_daan: je leest denk ik niet goed!
ik zeg je handen laag maar niet je handen naast je zadel hoor!
zij heeft haar handen erg hoog en als je handen laag hebt iets voor het zadel bij zijn manenkam dan zakt hij met zijn hoofd.

dus manon: als je handen laag houd zakt die met zijn hoofd (misschien wil die instructrise niet dat je je handen laag doet want dan is hij nog sneller in zijn koppie naar beneden doen "aangezien die dat wel eens doet en er dan mensen afvallen").
dus misschien zegt je instructrise houd zijn koppie maar omhoog dan heb je meer tijd om straks te reageren als die zijn hoofd naar beneden gooit!

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:05

Hoi Manon! Lachen
Je gaat goed vooruit, vooral de beugels vallen me op, dat ze veel beter op de goede plek zitten dan op de vorige foto's .
(antislipdingetje erin?)
Dat vallen, daar leer je alleen maar van gelukkig heb je niets gebroken!
Je zou inderdaad wat meer op de waslijnen kunnen letten, ik weet dat het moeilijk is ik heb ze ook altijd te lang.
Verder zou ik even niets weten wat nog niet gezegd is, ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:09

Ravenna schreef:
dees_daan: je leest denk ik niet goed!
ik zeg je handen laag maar niet je handen naast je zadel hoor!
zij heeft haar handen erg hoog en als je handen laag hebt iets voor het zadel bij zijn manenkam dan zakt hij met zijn hoofd.

dus manon: als je handen laag houd zakt die met zijn hoofd (misschien wil die instructrise niet dat je je handen laag doet want dan is hij nog sneller in zijn koppie naar beneden doen "aangezien die dat wel eens doet en er dan mensen afvallen").
dus misschien zegt je instructrise houd zijn koppie maar omhoog dan heb je meer tijd om straks te reageren als die zijn hoofd naar beneden gooit!

je handen horen in een knikje te zitten, ze heeft ze op sommige foto's te hoog, maar op sommige ook niet vind ik. je handen horen niet net boven zijn manenkam, maar hoger, weet zo even niet hoe ik het moet uitleggen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:21

je moet je handen dragen net of der een klein tafeltje boven de schoft van je paard zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:23

Ja dat is wel een goede uitleg!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:08

En alsof je een bekertje water in je handen hebt, zodat je je handen stiller houdt. *LOL* Zo leerde ik het 'vroeger' altijd ROFL

Je moet idd je handen niet te hoog of te laag houden. Op zich is de hoogte wel goed, maar er kan net iets meer knik in je armen, en je moet je bovenarmen iets meer langs je lichaam laten hangen, niet je ellebogen zo 'opzij' optillen. Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:12

Chann schreef:
En alsof je een bekertje water in je handen hebt, zodat je je handen stiller houdt. *LOL* Zo leerde ik het 'vroeger' altijd ROFL

Je moet idd je handen niet te hoog of te laag houden. Op zich is de hoogte wel goed, maar er kan net iets meer knik in je armen, en je moet je bovenarmen iets meer langs je lichaam laten hangen, niet je ellebogen zo 'opzij' optillen. Knipoog

nee dat is hem ook niet 2 kopjes thee in je handen valt het om verbrand je je paard Knipoog

dus manon de tips :
een denkbeeldig tafeltje boven de schoft van je paard
een kopje thee in elke hand houd de bekers recht anders verbrand je paard

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:12

Ja, thee kan ook, maar bij ons ging het er gewoon om zo min mogelijk water te morsen ROFL

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:41

je moet ze een hand breedte boven je paard houden en je onderarm moet in 1 lijn met de teugels naar de mond van je paard zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:45

je zegt dat ze haar handen lager moet houden, maar op sommige foto's zijn ze goed, ik heb ze wat hoger dan een handbreedte Ja

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:52

klopt maar op foto 1 heeft ze ze erg hoog zitten daarom zeg ik het ook (maar owk hierbij).

foto 1 handen laaaaaaaaaag!
rest netjes alleen geen knik in je handen doen.
en niet je ellebogen naar buiten gooien (hou ze bij je lichaam).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:56

houd er wel rekening mee dat het de eerste keer is dat ze op deze pony rijd.. dan zit je er nooit zo op, als dat je op je eigen/bijrijpaard zit. ik ben het met je eens over de ellebogen.

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:59

dat weet ik alleen is het wel een punt waar je de volgende keer aan kan werken (ik vraag niet of ze perfect wil zitten) dat kan ik me best voorstellen dat dat niet zo wil lukken op zo'n pony maar als je erop let kan je straks beter zitten op een pony die nog een stukkie beter kan lopen (wat fijner zit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:02

idd dat denk ik ook, deze pony loopt zo gespannen, dat lijkt me niet fijn rijden, maar daar kan ze de volgende keer idd aan werken, ik weet uit ervaring dat je als je geleerd hebt om je handen laag te houden, en je moet ze dan weer hoog houden, dat je dit jezelf echt weer aan moet leren, en je er dus contstant aan moet denken, en dat is het mooie van foto's/filmpjes, je ziet hoe je zit, en daar kan je dan weer aan werken

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:41

aerdenhout1 schreef:
Met zo'n zadel en zo'n hoofdstel zou ik als ik een paard was ook niet meer een ruiter op mijn rug willen en zou ze er allemaal afbokken!!! Waarom in godsnaam gecombineerde neusriemen als je er geen sperriem aan doet? En een beter passend sjabrak zou ook niet misstaan. Over het zadel wil ik het niet eens hebben!
Niet jou schuld natuurlijk, maar ik zou hier geen les willen rijden!

hier ga ik echt volledig in mee, dan maar geen paardrijles ik neem aan dat je om paarden geeft. dan zou ik hier niet mee gaan en willen rijden.

prebalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:50

Stoer dat je die blooperfoto plaatst! Lekker blijven oefenen, dat is de enige manier om het te leren.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:31

Ik weet niet of dit zou kunnen werken, maar als hij last heeft van het zadel zou hij zonder zadel veel fijner zijn?

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 16:03

knolbobbel schreef:
Ik weet niet of dit zou kunnen werken, maar als hij last heeft van het zadel zou hij zonder zadel veel fijner zijn?

Misscien wel.. maar ik kan daar niets aan doen.. het is mijn eigen pony nioet en dit is mijn eerste les op de manege en dan ga ik niet meteen klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:04

blijf je op die manege rijden?

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 16:08

Hoezo ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:09

is gewoon een vraag hoor Lachen maar als ik zie hoe het op die manege gaat, zou ik er persoonlijk niet willen rijden.. dan gaat deze manege alleen maar langer door, zonder goed passend tuig aan te schaffen..

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 16:11

Lachen ik was dat ook niet van plan.. kost ook teveel geld rijd ik 2 keer anders.. voor het zelfde.
Vind onze manege toch wat beter Knipoog

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:14

manon toch, vallen niet goed he Tong uitsteken hoorde ik nou dat je een arabier gaat verzorgen?
gr anja

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:31

Ik ben het inderdaad met alle reacties eens het paard wil je inderdaad iets vertellen. Ik zou inderdaad is gaan nakijken of er iets is met het zadel en/of hoofdstel. te klein of weet ik het wat.
Voor de rest handen iets meer naar beneden en beugels langer.
Hierdoor ga je vanzelf nog een stukje mooier zitten en doet je paardje ook zijn hoofd iets meer naar beneden.
En zelf gaf je bij 1 foto commentaar dat je teugels er maar losjes bijhangen. Ok het moet niet te erg worden maar op dit moment denk ik beter dat je dat paard met een iets lossere hand kan rijden dan met een strenge hand en de teugels "strak" houden.
Dat is voor het paard ook een stuk fijner, maar aan de reacties te zien ben je al een stuk vooruit gegaan. Dus gewoon lekker zo door gaan komt best wel goed! Knipoog