dees_daan schreef:Ravenna schreef:zelfs in een manege pony kan je verandering brengen dame![]()
heb ik ook laatst gedaan (ik reed op mijn manege op een manege pony en die was super over zijn rug en begon zelfs nog een beetje te swingen in zijn gangen) moet alleen niet zien hoe ik eraf kwam HEEEEEL ERG MOE EN HELEMAAL BEZWEET!
mijn commentaar:
handen laag (dan gaat zijn koppie vanzelf wat zakken) als je maar CONTACT houd en zoals je zelf ook al zegt DIE WASLIJNEN is dus geen contact!
rij hem maar wat meer met je benen en misschien een klein beetje je zweep erbij dan zakt de achterhand wel als je hem maar niet harder laat lopen.
gaat die harder rij hem dan terug (niet trekken maar ophouding maken en been erbij houden en probeer het overnieuw).
jammer dat je er afvalt als die zijn koppie naar beneden trekt (owk als die echt hard trekt dat je iets uit je zadel komt dat kan maar, niet dat je dan in het zand gaat rollen).
en zoals iemand anders al zei: benen iets meer naar achteren
dit is zijn alleen maar dingen waar je op kan letten
DOE JE BEST EN HET GAAT JE ZEKER WEL LUKKEN HOOR JE GAAT AL VOORUIT!!
hier ben ik het niet mee eens, je handen moet je niet naast het zadel houden, maar je moet een knikje in je arm hebben..
Die vrouw die mij les geefde zei dat ik mijn handen zo hoog moest houden.

dat is wel een goede uitleg! 
Zo leerde ik het 'vroeger' altijd 
hoorde ik nou dat je een arabier gaat verzorgen?