Wessel @lange lijnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Re: Wessel @lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:27

Ik zie de spanning wel erg goed op de foto's. Hij kropt zich overal op, en ontspant nergens zijn rug. Ik zou hem wat meer ruimte van voren geven, zodat hij lekker op zoek kan gaan naar je 'hand' en dan wat kan zakken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 14:30

nee geen ring uitgezet...wel gewoon in mijn afgesloten bak,en waarom niet??

omdat ik liever heb dat hij stukken rechtuit loopt als korte rondjes,ik kan heel makkelijk de bak half afzetten,maar goed,dan moet is dus wel erg op de volte blijven.

ik vind het zelf prettig om een hele bak te kunnen gebruiken Lachen

marquez1 ik kwam ook in de knoop hoor,vooral als ze op de grond lagen,is een soort strik om je voeten heen,met 1 lijn is veel makkelijker,maar ik ga gewoon verder porberen..

mss dat ik het eens ga oefenen op 1 van mijn oudere paarden,die zijn wat stabieler als wessel.. Ja

tulandro,wessel was heel erg gespannen zeker in het begin,hij heeft echt paniek...en daarnaast hij snapt er echt niets van,bv buitenteugel beetje druk,wilde hij meteen stilstaan,of zich omdraaien...het is echt moeilijk... Bloos

maar ik ga meer oefenen en hoop over een poosje veeel betere foto's te laten zien Ja

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:30

Hee,Wesseltje @ work!
Ziet er goed uit Fem.
Leuk dat je zo een manier hebt gevonden om toch lekker met hem aan de gang te gaan.
Het wordt nog eens wat met jullie twee Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:06

Daar is Wesseltje weer Haha! Wat een donderstraal is het ook he! Gewoon eronderuit proberen te komen! Gelukkig stak je daar een stokje voor Knipoog Jullie zitten weer op de goede weg, hopen dat ie dit alleen maar beter gaat doen natuurlijk! Wel zonde van zn manen, maar helaas niks aan te doen..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:27

En ik ga Wessel meeten!!! Ja

Ik ga vrijdag Femke helpen met longeren tussen de lange lijnen, dus wie weet volgen dan al mooie en nieuwe foto's Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:33

kimmie261 schreef:
tulandro,wessel was heel erg gespannen zeker in het begin,hij heeft echt paniek...en daarnaast hij snapt er echt niets van,bv buitenteugel beetje druk,wilde hij meteen stilstaan,of zich omdraaien...het is echt moeilijk... Bloos

maar ik ga meer oefenen en hoop over een poosje veeel betere foto's te laten zien Ja

Ja, die van mij vond het ook redelijk lastig in het begin, maar het gaat al snel beter. Is ook gelijk een leuk opstapje voor het mennen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:01

heey is wesseltje weer thuis? Lukte het uiteindelijk toch niet?
Hebben ze er al wel opgezeten of lukt het gewoon helemaal niet?

Ik heb voor breit bij jou kwam ook is lange lijnen geprobeerd. haha was erg blij dat daar niemand bij was want die hadden zich kapot gelachen. Ik ging letterlijk skieent door de bak. Had net als jij de bak niet af gezet (was ook maar klein bakje) breit had ook een handje van het omdraaien, ik snapte niks van die dubbele lijne zat steeds in de knoop met mezelf en breit zag zijn kans en zoef daar ging die ik heb nog nooit in mijn leven zo hard gerent. Ik denk ik hou je mooi vast nou ik heb het geweten Haha!

Ben errug benieuwd hoe het gaat verlopen ook onder het zadel. Wanneer ga je er weer verder mee? Of weet je dat nog niet.
Hij ziet er in elk geval nog altijd even knap uit Ik vind de manen nog niet eens zo heel storend als je het er niet bij gezet had had ik het niet eens gezien denk ik Haha!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:08

Och wat leuk zeg, dat ziet er super uit en Wessel is mooiiiiii Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 19:11

ja wesseltje is al een maandje thuis,het lukte niet,ze hebben erop gezeten,wel 4 weken lang elke dag Ja

maar elke dag was hij weer compleet in paniek, dat ze niet verder durfde te gaan...

en daarnaast vond ik het toen wel genoeg geweest,dus heb ik hem opgehaald... Lachen

dan maar niet,en een jaartje wachten.

ik ga volgend jaar verder kijken met hem,hij trok het geestelijk voor geen meter,dus dan nog maar een jaartje laten groeien.

tot die tijd ga ik wel dingen met hem doen,hij moet toch maar over wat angsten heen komen,zo was met dit die ene buiten lijn over zijn rug 1 dikke paniek...echt zo bang,maar na een paar rondjes was dat niet eng meer,dus maar veel met hem gaan doen dat ie mss wat stoerder gaan worden.

de pech is is dat de brutaliteit die de meeste hengsten hebben,bij wessel dus angst is...en hij is absoluut niet brutaal genoeg om zich erover heen te zetten.

maar ja,en anders wordt ie weide versiering,verkopen of wat ook zal ik hem nooit doen,hij is me daarvoor te lief..ben gek op dat paard Lovers

en dat skieen,hahaha ja dat ken ik...pfffff,ook bij de hoefsmid zeg,ik zei nog pas op hij gaat gewoon rennen,ook al hang je aan zijn been,neeeee joh,bij hem niet Clown

nee hoor,ik lag mooi op mijn rug (ja erg genant met benen omhoog door de lucht)in de blub,hoefsmid zat op zijn knieen en wessel liep mooi los... Zij zijn groot en ik is klein!

nee,skieen en hangen aan een lijntje kennen we inmiddels wel Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:15

Dus ik moet vrijdag mn skies meenemen?

*LOL*

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:20

haha achteraf is het altijd wel grappig. Tenminste toen ik hem weer rustig had moest ik wel heel hard lachen hij hij stond me ook aan te kijken of ik 1 of andere imbiciel was Clown . Mijn handen wat minder, had geen handschoenen aan dus had de blaren in mijn handen van de lijn.

Wessel ziet er zo stoer uit maar eigenlijk is die alleen maar heel schattig Clown een doetje Cool

In een jaar kan een hoop gebeuren dus hopelijk gaat het dan beter. Ze zeggen toch altijd geduld zal beloont worden?
Het zal vast wel goed komen! En idd is hij een mooie versiering om naar te kijken Haha! Zo'n versiering wil ik ook wel in de tuin Haha!

nu moet ik verdorie nog een jaar wachten voor ik hem onder de man uh vrouw zie. Dus ook geduld hebben, wie weet word het rijkelijk beloond met een super gave knol die ineens zich super weet te gedragen onder het zadel en het lekker op pakt. Daar gaan we dan maar van uit he Clown

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:21

Barmat schreef:
Dus ik moet vrijdag mn skies meenemen?

*LOL*

whaha op winter uh zomersport bij femke Haha! kun je leuk mee verdienen, skieen in de zomer Haha!

skipakken overbodig, kleding tegen zandstralen zeker nodig Cool

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:27

Is misschien nog wel een alternatieve carrière voor Wessel Haha!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:32

Als je hem dapperder wil maken is het misschien een idee om iedere keer 'enge' dingen te introduceren. Als hij het eng vind en daar heftig op reageert (bijvoorbeeld een paraplu) dan maak je het eerst enger (door te wapperen of iets dergelijks) direct maar dan ook onmiddelijk wanneer zijn reactie minder wordt, stop je met wapperen.

Zo heb ik destijds een paard geleerd dat een voetbal niet eng is, daarna was hij dol op voetballen. Ging hij in zijn eentje met de bal in de bak spelen Clown .

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:46

Wat leuk om Wessel weer eens aan het werk te zien.
Hij doet het goed hoor. Lachen Natuurlijk blijven er altijd wel wat puntjes om aan te werken
Succes ermee!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 20:21

barmat,een paar grote schoenen zijn ook goed..de rest gaat vanzelf... Haha! Haha!

enne breitling je mag gerust komen zitten hoor Ja ,ik maak wel foto's als je met wessel gaat rijden...

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:49

wat is en blijft hij toch een kanjer
super mied Haha!

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:26

gelukkig is wessel weer figuurlijk ook aan het bijkomen, zie ik
lekker zijn dikke billies weer terug Tong uitsteken
fijn dat je toch zo lekker bezig met hem kan zijn

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:50

tuurlijk, lekker rechte stukken lopen is ook goed, en ideaal als voorbereidend werk, zeker in de lange lijnen. Maar wat ik bedoelde, het is misschien eerst makkelijker om ze met een cirketltje of een afgezet stuk te longeren,, ik heb daar altijd enorm profijt van bij de onge paarden, en na 2 weekjes laat ik ze ook rechte stukken lopen. het gaat nu meer om de begrenzing, en alle gevolgen daar weer van...

Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:36

kimmie261 als je wilt heb ik de dvd longeren met Lammert Haanstra voor je Knipoog
voor m'n favoriete bokt paard Wow! stuur ik die graag naar je toe
(als je er wat in ziet natuurlijk)
Zal je zien loopt Wessel eerdaars als een tierelier Ja aan de lange lijnen
En heb ik er op die manier een ietsiepietsie aan bijgedragen hihihi
Laat maar horen hoor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 11:06

ivan,dat zou echt geweldig zijn!!!

daar zou ik echt heel erg blij mee zijn.. Ja dank je wel Lovers

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:12

aah wat een mooie en knappe wessel weer Lovers
kan me wel voorstellen dat hij je zo de bak doorsleurt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:29

whaha nee ik pas deze keer. Als hij zadelmak is en ik ben in de buurt dan wil ik wel een poging wagen maar nu dank ik vriendelijk Haha! Haha!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:42

ik zat is naar hem te kijken he. Ik heb hem gevolgd vanaf baby Haha! maar wat is hij eigelijk robuust (om het maar een zo te zeggen Knipoog ) Lijkt me echt geweldig zo een te hebben.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:55

wat is het toch een lekker ding, super wessel