Is paardrijden nou zo moeilijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niien_

Re: Is paardrijden nou zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:10

Paardrijden is niet makkelijk.
Inderdaad wat RK al zegt, ieder paard is anders. Geen enkel paard is hetzelfde en reageert hetzelfde. Dus ieder paard heeft nét een andere manier van rijden nodig. En dit is niet makkelijk.

Daarbij is paardrijden een sport waar je altijd beter in kan worden, je kunt jezelf blijven overtreffen en bent nooit uitgeleerd.

Dus mijn conclusie is dat paardrijden moeilijk is, maar misschien maakt dat het juist wel zo leuk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:43

Ik denk dat het zo moeilijk is als dat je het zelf maakt of wilt maken. Dat hangt imo af van wat je doelen zijn, wat je wilt bereiken, ambities. Daarnaast speelt talent natuurlijk ook wel een rol.
Sommigen zijn tevreden als ze kunnen blijven zitten in galop, anderen zijn nooit tevreden en willen altijd iets bijleren.

De vraag is dan natuurlijk of dat eerste echt paardrijden is Clown

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:34

Niien_ schreef:
Paardrijden is niet makkelijk.
Inderdaad wat RK al zegt, ieder paard is anders. Geen enkel paard is hetzelfde en reageert hetzelfde. Dus ieder paard heeft nét een andere manier van rijden nodig. En dit is niet makkelijk.

Daarbij is paardrijden een sport waar je altijd beter in kan worden, je kunt jezelf blijven overtreffen en bent nooit uitgeleerd.

Dus mijn conclusie is dat paardrijden moeilijk is, maar misschien maakt dat het juist wel zo leuk.

Ja klopt Lachen

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:34

Paardrijden is idd erg moeilijk, je bent nooit "uitgeleerd".
Elk paard heeft een ander persoonlijk karakter en reageert anders, dat is juist zo "uniek" aan paardrijden.
Bij andere sporten werk je meestal niet met een levend wezen, hier wel Lachen

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:40

het is inderdaad een sport waar je in blijft leren en blijft vernieuwen maar dat is ook de charme der van maar soms als je met een bepaald paard veel traint moet je soms gewoon tevreden zijn want niks is perfect en je moet niet streven naar het perfecte maar naar wat mogelijk is binnen je bereik anders blijf je streven en is het nooit goed zat.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:48

Ik moet zeggen dat het voor mij steeds makkelijker wordt, het kwartje begint een beetje te vallen hoe alles nu precies werkt. Al zou dat op een ander paard weer helemaal anders kunnen zijn Haha!

shakiira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:54

het wordt vaak zo makkelijk gezien paardrijden maar dat is het zeker niet

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:55

Je merkt wel weer hoe moeilijk het is als je 5 jaar niet hebt gereden.... en dan weer wilt beginnen... 't begint nu na een half jaartje ploeteren weer een beetje te komen!

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 00:03

Vroeger reed ik bijna alleen maar buiten,nu heb ik een jonge merrie die ik goed wil rijden,ik kan best goed blijven zitten maar ik heb behoorlijk wat moeite om te drijven en mijn paard om mijn been te laten lopen en goed op mijn kont te blijven zitten en mijn benen niet op te trekken.Vroeger dacht ik dat ik best leuk kon rijden,tegenwoordig twijfel ik overal aan,hi hi,gelukkig vergeeft mijn paardje me bijna alles.Pffff...