Floortje Shet @ Springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurbartels

Re: Floortje Shet @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:55

Tijgertje86 schreef:
fleurbartels schreef:
een andere serieuse vraag; waarop heb je dit gebaseerd?

Dat is een feit. Ga maar eens Googlen, gebruik de Wiki of vraag iemand die er verstand van heeft. Je zult overal het antwoord 45kg, misschien nog eens 50kg tegenkomen.

oke prima, maar hoe zwaar is kim?

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:55

fleurbartels schreef:
zo grappig; ik al jullie profielen te bekijken. (vind het erg leuk om te zien wat iedereen daar van maakt en zich bezig houdt). bij de ene zie ik Ijslanders--> paarden waar volwassen mensen oprijden. de andere shetties. en meiden op ponyies die ook niet volgens het plaatje kunnen. (wat ik overgens bull oliebol vind!!). nog iemand tinkers, net als de shet zeer sterke paarden die heel wat kunnen hebben.... kortom.. eerst kijken naar jezelf en verder kijken dan je neus lang is.

Uhm, ik zie toch wel een hééééél groot verschil tussen IJslanders/Tinkers en Shetlanders..
Ik weet niet precies wat jij nu bazeld, maar het klopt iig voor geen ene moer Knipoog . En sinds wanneer is het mis om op een IJslander te rijden? Ben dan niet volwassen, maar ik snap niet waar je het vandaan haalt dat alleen volwassenen erop mogen rijden Lachen ?
Shetlanders zijn sterk ja, maar een te groot persoon kunnen zij misschien wel dragen, maar of dat voor echt rijden geld? Nee.. Dat kunnen ze gewoon niet aan, ookal lijkt hij er nog zo'n lol in te hebben.
En ik vind WildWings vergelijking (met een jaarling) érg passend. Had het zelf niet beter kunnen verwoorden!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:56

Te zwaar voor deze pony! Knipoog

Sc_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:06

Ik snap niet dat je op deze pony rijdt als je ook nog een grote pony hebt.
Als je een paardenliefhebster bent rijdt je de grote pony en ga je met deze wat VD doen, laat hem vrijspringen (want hij heeft een mooie springtechniek, hoor en kan zeker best hoog als jij hem niet belemert met je lengte), aan de hand wandelen, schriktraining, zoek een klein ruitertje en geef ze tips en zie hoe ze allebei vooruit gaan, enz
Als je een paardenrijfreak bent dan blijf je deze pony berijden, trek je je niets aan van wat deze mensen allemaal zegen (want echt waar wij zeggen dit niet om jouw te pesten, hoor)
Ik kan begrijpen dat het super is om zo'n prachtige schet te rijden maar jij hebt deze pony al super veel bijgeleerd en nu kan er mss weer een klein jong ruitertje met jouw hulp en jouw pony de kunst van het paardrijden leren. Zou je dat niet leuk vinden dat jij iemand leert paardrijden?

verder vind ik je best mooi rijden, geef meer mee boven de sprong en doe je stijgbeugels langer (op je D-pony, hé)
en als je tijd hebt wil ik wel eens foto's zien van op je D-pony dan kan ik je beter beoordelen want door je groote ziet het er gewoon niet goed uit.

Nog veel plezier met beide pony's!!!

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:06

traan_beauty schreef:
fleurbartels schreef:
zo grappig; ik al jullie profielen te bekijken. (vind het erg leuk om te zien wat iedereen daar van maakt en zich bezig houdt). bij de ene zie ik Ijslanders--> paarden waar volwassen mensen oprijden. de andere shetties. en meiden op ponyies die ook niet volgens het plaatje kunnen. (wat ik overgens bull oliebol vind!!). nog iemand tinkers, net als de shet zeer sterke paarden die heel wat kunnen hebben.... kortom.. eerst kijken naar jezelf en verder kijken dan je neus lang is.

Uhm, ik zie toch wel een hééééél groot verschil tussen IJslanders/Tinkers en Shetlanders..
Ik weet niet precies wat jij nu bazeld, maar het klopt iig voor geen ene moer Knipoog . En sinds wanneer is het mis om op een IJslander te rijden? Ben dan niet volwassen, maar ik snap niet waar je het vandaan haalt dat alleen volwassenen erop mogen rijden Lachen ?
Shetlanders zijn sterk ja, maar een te groot persoon kunnen zij misschien wel dragen, maar of dat voor echt rijden geld? Nee.. Dat kunnen ze gewoon niet aan, ookal lijkt hij er nog zo'n lol in te hebben.
En ik vind WildWings vergelijking (met een jaarling) érg passend. Had het zelf niet beter kunnen verwoorden!

hooo, alle goed lezen en niet zelf conclusie eruit halen aub.
heb ik gezegt dat het verkeerd is om op een ijslander te rijden? nee. alleen dit zijn (ook) paarden die niet groot zijn maar waar OOK volwassenen op rijden. (verhouding lengte ruiter - paard, snappie?).
Tinker--> paarden die ook sterk zijn net zoals shetlanders en dus meer kunnen hebben. Snappie? Dus zou iemand die een tinker rijdt kunnen voorstellen dat een shetlander ook meer kan hebben. (en niet opnemen dat ze te groot zijn!!!!! want dat is onzin!!!)

Sc_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:42

Slapen Ja, maar als jij je voeten uit je stijgbeugels doet en je benen strekt kom je gewoon op de grond. Denk niet dat je iemand die op een ijslander of tinker rijd kent die dit ook kan. Als jij morgen zegt ik kruip terug op men schet dan doe je dat wij kunnen jou niet verplichten om te stoppen met op hem te rijden. Maar wij geven je een tip dus je hoeft je niet te verdedigen. Want als jij nu eenmaal je pony liever naar de knopen helpt doe je dat, hé! En trouwens ik vindt het flauw dat je gaat beginnen met te zeggen dat er nog mensen zijn die op een schet rijden en die ook groot zijn want als die mensen in het kanaal springen doe jij dat dan ook?

VoulezVous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:44

@ Fleurbartels, Zie je niet dat dit meisje dr pony hindert? Ze schopt nog net niet zelf de balk van de staander. En ja 45-50 kilo lijkt mij het maximale gewicht dat je op een shet kan zetten..

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:45

Sc_anouk schreef:
Slapen Ja, maar als jij je voeten uit je stijgbeugels doet en je benen strekt kom je gewoon op de grond. Denk niet dat je iemand die op een ijslander of tinker rijd kent die dit ook kan. Als jij morgen zegt ik kruip terug op men schet dan doe je dat wij kunnen jou niet verplichten om te stoppen met op hem te rijden. Maar wij geven je een tip dus je hoeft je niet te verdedigen. Want als jij nu eenmaal je pony liever naar de knopen helpt doe je dat, hé! En trouwens ik vindt het flauw dat je gaat beginnen met te zeggen dat er nog mensen zijn die op een schet rijden en die ook groot zijn want als die mensen in het kanaal springen doe jij dat dan ook?

fleurbartels is niet de TS. even voor de duidelijkheid.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:48

Ik keek even in het profiel van de TS. Er staat:

Nog ff wat Info; Floortje is echt een superstoere shetlander maar heeft ook echt wel shetlanderstreekjes. Bijvoorbeeld bokken, Tegenstribbelen, en een x weigeren. Maar als die in de gaten heeft dat jij de baas bent dan durft ze het niet meer te flikken!

De pony geeft dus zelf al aan dat het niet meer gaat.

Sc_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:49

Owww klein misverstand Bloos
Maar je snapt wat ik wil bedoelen (hoop ik)

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:54

Sc_anouk schreef:
Owww klein misverstand Bloos
Maar je snapt wat ik wil bedoelen (hoop ik)

maakt niet uit. Knipoog

VoulezVous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:55

Lees ook in het profiel dat ze pas 12 jaar is, zou niemand anders in de omgeving haar er op wijzen dat dit niet meer kan?
Lijkt me stug, toch?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:02

ik kan er niks aan doen hoor, maar ik vind dit echt nog wel gaan. Ik zie vaker langere combi's op shetlanders.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:15

Als ik jouw was zou ik maar eens stoppen met rijden op deze shet, hebben wij ook gedaan met onze welsh. Daar waren we ook te groot voor. Wij laten hem nu vrij springen & mijn zusje rijd erop. Pony vind het prachtig !

Waarom zoek jij ook niet iets voor je pony dat zij leuk vind? alleen dan niet rijden !

verder leuke pony Lachen mooi kleurtje

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:46

mooi maar zo als al gezegt is iets minder in de hand en trouwens een shet kan 2 x zij eigen gewicht dragen en 4x trekken en ik ben 14 en heb een shet en de DA zegt dat het nog gewoon kan maar dat maneges het niet doen omdat het er zo mal uit ziet maar ik moet er wel bij zeggen ik heb een hengst

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:55

trouwens weeg maar 45 klio maar dat maakt niet uit

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 06:12

Moderatoropmerking:
Zoals in de regels van HAW te lezen is is oneindig doorhameren op iets niet toegestaan. Te groot is nu wel bekend.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:37

nestle schreef:
mooi maar zo als al gezegt is iets minder in de hand en trouwens een shet kan 2 x zij eigen gewicht dragen en 4x trekken en ik ben 14 en heb een shet en de DA zegt dat het nog gewoon kan maar dat maneges het niet doen omdat het er zo mal uit ziet maar ik moet er wel bij zeggen ik heb een hengst

Een shet kan 2x zijn eigen gewicht trekken (mits die daar op getraind is.) niet dragen. Knipoog
Dat moet ik er even bijzeggen, voor de rest ga ik me niet in deze discussie mengen.

Discussie's houden of ze wel of niet te zwaar is kan je ook even lekker doen in het discussie fora.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:46

fleurbartels schreef:
hooo, alle goed lezen en niet zelf conclusie eruit halen aub.
heb ik gezegt dat het verkeerd is om op een ijslander te rijden? nee. alleen dit zijn (ook) paarden die niet groot zijn maar waar OOK volwassenen op rijden. (verhouding lengte ruiter - paard, snappie?).
Tinker--> paarden die ook sterk zijn net zoals shetlanders en dus meer kunnen hebben. Snappie? Dus zou iemand die een tinker rijdt kunnen voorstellen dat een shetlander ook meer kan hebben. (en niet opnemen dat ze te groot zijn!!!!! want dat is onzin!!!)

Dat is appels met peren vergelijken.
Maargoed je hebt een leuke shetlander, en denk om de punten die hier genoemd zijn. Knipoog

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 09:09

ik ben wel nieuwschierig of ze dit wel leest en het überhaubt wel gebruikt.of ze nog steeds op hem rijd..

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 07:47

nouw ik moet er wel bij vermelden ik ga er aleen maar het bos met mijn shet in mijn vriendinnentje die 1/2 kopen kleiner is mag er op springen en dresuur daar vind ik me zelf wel iets te groot voor maar in het bos mag gewoon van de da

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:16

leuke schet Lachen
je ontgroeit haar dat is een feit,
ze heeft er in mijn ogen geen moeite mee, maar je zoekt wel teveel steun op je teugels boven de sprong.
moest ik van jou zijn zou ik het springen laten en gewoon wat korte wandelingetjes met doen en begin is met vd,
dit is ook altijd leuk Knipoog
zo blijf je plezier aan mekaar beleven.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:34

Ik vind het wel meevallen, het kan nog nét.
Zo erg stoort het niet, en de pony denk ik ook niet.