Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Didoo schreef:Hij gaat echt niet zomaar zo lopen.
.
En dan heb ik alleen de teugels maar in mijn handen, verder niks aan de voorkant. 
Loopt lekker ontspannen zo te zien, ga zo door, jullie komen er wel met die pony.

Ing schreef:Ik ben het helemaal met Tantjuh eens. Heel mooi beestje hebben jullie ook!!! ziet er kundig uit en mijnsinziens hebben jullie het goed aangepakt.
Het stoort me dat er zoveel commentaar is geweest op de manier van rijden op de eerste fotos. het is niet vreemd dat een jong bloedpaard gespannen en angstig is wanneer er voor het eerst iemand op zijn rug stapt. en dat de houding van zuslief dan niet helemaal volgens het boekje is vind ik geen probleem. als zij op die manier prettig en stevig zit is dat voor de eerste keren geen probleem in mijn optiek. wanneer de eerste beste keer iemand van het paardje aflazerd, zorgt dat alleen maar voor meer stress. De korte longe is voor de veiligheid van de ruiter en het paard heel verstandig, als het dier gaat bokkesprongen is de persoon in het midden degene die het paard terug moet krijgen, een jong paard kent de teugelhulpen niet en dus is de ruiter nog slechts bagage.
Ik heb veel ervaring met zadelmak maken en ben van mening dat jullie het heel goed hebben aangepakt. Ik denk dat jullie een succesvolle combi zullen worden!
Lekker verder oefenen met hem/haar word het echt een topper!
Succes
, ben benieuwd Didoo schreef:Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik bedoel dat jullie hem meteen 'in de krul' laten lopen.
Het is nog een jonkie. Laat hem eerst zijn evenwicht vinden en lekker los lopen en begin als hij 4 is met 'krullen' e.d.