Mijn paard traint graag zijn kontspieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Re: Mijn paard traint graag zijn kontspieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:17

Je weet niet van ophouden he.... Vork

Eigenwijze penny of niet, dat mooie bokt, daar help je zelf aan mee om het kapot te krijgen.

Ik geef mijn mening (dat staat ook overal) ik leg niemand iets op. Ik vind het laf, om iemand die trots is op z'n foto's, zo de grond in de stampen. Nog even en dan durft niemand meer foto's te plaatsen, je weet toch al dat je half Bokt over je heen krijgt. Daarom lijkt het mij fijn om ook wat positieve berichten te lezen (overigens zonder aansporing om zulke acties nog vaker te ondernemen, laat dat duidelijk zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:22

nee hoor, dat doe ik niet
jij hebt duidelijk geen idee waar mijn onderschrift op gebaseerd is, dus zou fijn zijn als je het dan ook niet aanhaalt alsof je het wel weet...

Het is maar goed dat ze half bokt over zich heen krijgt en niet alleen maar vriendinnetjes die zeggen dat het goed is.
Deze keer is het goed afgelopen en hopelijk begrijpt ze nu dat het erg dom was om te doen. Juist door al die opmerkingen. Wat heeft ze eraan als iedereen met haar mee tutterd? Niks een paard dat nog verder kapot gaat dan het al is...dat heeft ze er dan aan..

En op heel veel foto's komt ook positief commentaar Ja
Maar dan heb je het over foto's waar het er goed uitziet
Ja op veel foto's komt minder commentaar, wat ook absoluut niet raar is Lachen
Daar kun je wel een scheding in zien
Kun je dat niet dan kun je idd roepen, je kunt geen foto's meer plaatsen

En ja, kijk in de regels van HAW dan zie je dat je commentaar kunt verwachten.
Wil je alleen maar commentaar in je eigens traatje, dan stuur je het toch met msn naar je kennisen? Lachen

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:36

1. Ik ben geen vriendinnetje.
2. Ik zeg nergens dat het goed is.
3. Commentaar is wat anders dan eindeloos gezeur over iets.
4. Het is nooit goed om heel Bokt over je heen te krijgen, daar bederf je een hoopt 'bokt-plezier mee'.
5. Of ik wel of niet weet waar je onderschrift op gebasseerd is, dat zal dan blijkbaar wel niet, al vat ik het dan wel zo op.

En, last but nog least,

6. Sorry voor het off topic gaan.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:40

1. zeg ik dan dat JIJ het vriendinnetje bent? Nee, zeg gewoon dat topics waar alleen maar ja en amen wordt gezegd op slechte dingen niet goed zijn en niemand daar wat aan heeft
2. Zeg ik dan dat jij alleen maar zegt dat het goed is? Nee staat nergens
3. Verder is het geen eindeloos gezeur, maar waarschuwingen, omdat TS tussendoor de ernst nog steeds niet ziet, dus gewoon daarom weer reacties van dieverse bokkers. Ook reacties op andere die posten, nogal normaal in een topic
4. als ik een topic open en daarbij gebeurd dat zou ik toch serieus eens gaan bekijken daarom dat is, zal vast een kern van waarheid in zitten denk ik dan Lachen
5. hoe jij dat opvat moet jij weten, had je met net als zovele even een pb over kunnen sturen, is nogal oenrelevant in dit topic..al hoe wel het wel steeds meer van toepassing gaat zijn zie punt 6...

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:51

Waarom ga je geen balkjes lopen?
Of ergens rijden waar je heuvel op - en af kunt rijden in een nabijgelegen parkje ofzo?
Dit is best grappig om je pony een keer onderzoekend over een berg zand te laten stappen maar houd het daar dan bij.
Overleg eens goed wat precies de instructies van je DA zijn, er zijn andere (betere)manieren om de kontspieren te trainen.

Zoek een ander longeerstuk op of als je dat niet hebt, pas je longeerlijn erop aan. Als je pony uitbreekt zet het dan af met prikpaaltjes en lint ofzo maar bedenk een oplossing ipv het te doen met wat je nu hebt; wees creatief!

Dat je pony het leuk vindt is een naieve opmerking; paarden kijken niet vooruit naar de consequenties, daar ben jij als eigenaar voor om ze daarvoor te behoeden!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:36

Citaat:
Dat je pony het leuk vindt is een naieve opmerking; paarden kijken niet vooruit naar de consequenties, daar ben jij als eigenaar voor om ze daarvoor te behoeden!

Naief of niet, het feit blijft dat het paard het leuk vind.... Duivel
Het ziet er niet naar uit dat hij vlucht of gedwongen wordt er overheen te lopen.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:37

runningkawa schreef:
nee hoor, dat doe ik niet
jij hebt duidelijk geen idee waar mijn onderschrift op gebaseerd is, dus zou fijn zijn als je het dan ook niet aanhaalt alsof je het wel weet...

Waarom zet je zo'n onderschrift er dan in godsnaam neer?? Verward Is een beetje vragen om moeilijkheden of niet? Ik kan me voorstellen dat een aantal mensen zich daardoor best aangesproken voelen.
(sorry even offtopic)

Ik denk dat de TS ondertussen wel weet dat het niet verstandig is wat ze gedaan heeft. Ik hoop iig dat ze dit nooit meer doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:47

Als mensen zich daardoor aangesproken moeten voelen zet ik hun naam er wel bij...
Andere die willen weten hoe dat zit drukken op het knopje pb ipv dat ze er zelf wat gaan verzinnen en als waarheid verkondigen..
Maar nog ff en geef bij uitleg erover ook wel dit topic door...gaat er bijna op lijken...

gedwongen of niet...of iets gezond is is wat anders
ik eet ook het liefst elke dag friet, hoef je me ook niet toe te dwingen, maar mijn mama heeft me geleerd dat dat niet gezond is, omdat ik niet beter wist als kind Haha!
Als eigenaar weet je dingen als het goed is ook beter en behoed je je paard ervoor.

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:49

Bokt word ook steeds minder hea.. stelletje zeikerds hier.. Nors opkijken
Volgens mij zijn jullie echt heilig.. en doen jullie NOOIT wat verkeerd ofwel?
Er zijn zo al heel veel mensen op bokt.. die al geen foto's meer plaatsen, door dat gezeik hier..

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:51

Leuk paardje en leuke foto's trouwens Knipoog

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:55

Je hebt een leuk paardje!
Maar vind het wel levensgevaarlijk wat je doet, en zeker als je paard al beenproblemen heeft.
voor hetzelfde geld breekt ie z'n nek of wat dan ook.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:03

Runningkawa en Hetja waar zijn jullie in vredesnaam mee bezig!?! Anders ga je een beetje elkaar lopen afzeiken in een topic van een ander. Zoals ik al eerder in het topic zei vind ik het ook onverantwoord, maar hoe ver jullie (beiden) nu gaan is niet te filmen! Jullie maken bokt allebei stuk zo! Vecht het a.u.b niet in andersmans topic uit! Als je overtuigd genoeg bent van je eigen mening hoeft het niet zo ver te komen, toch?

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:34

@ PolosportJ, je hebt gelijk. Excuses

*gaat zich nu zitten schamen voor haar gedrag*

Ben nu alleen wel nieuwsgierig of het het paardje is wat ik vanuit m'n achtertuin kan zien. TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:08

En weer ga je offtopic en druk je geen pb knop in...

Je hebt idd gelijk Polo Ja
Maar ik heb in diverse berichten alsnog een ontopic bericht proberen te plaatsen
Behalve op de berichten van 13:22 en 13:40 waarop ik in ga op het bericht van Hetja die mij aanspreekt.

Ik hoop dat ts lering kan trekken uit de vele berichten Ja
Ook eens kijkt naar ervaringen van mensen, bijv de berichten van Katja, iemand die veel afweet van de paarden(sport) en neta lleen kijkt naar berichten die haar toevallig goed uitkomen Lachen
Laat het filmje eens aan je da zien en vraag daarover zijn mening Lachen

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:12

leuk beestje Lachen

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:44

x_tico schreef:
leuk beestje Lachen

Vork

ik heb het hele topic niet gelezen, en daar heb ik ook geen zin.
allereerst vind ik dat je een mooi paardje hebt Lachen ten tweede vind ik het persoonlijk,
heel onverantwoordelijk, ik schork echt van dat laatste stukje van dat filmpje.
maarjaa het is jou paard...

hoe sommige mensen hier reageren vind ik wel overdreven hoor.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:22

als ik het goed begrijp is die pony nog niet af van het onregelmatig lopen?

meid, ga je eens inlezen want dit is echt heel slecht voor je pony.
Ik ben net weer aan het opbouwen nadat mijn pony te hard van stapel ging in de wei. dat is echt heel rot. alleen maar op de verharde grond of de goede bak, nieteens buiten rijden.

mul zand is sowiezo erg slecht voor de pezen. daarbij komt dat hij in hoog tempo erdoor heen jaagt, er erg diep inzakt en aan een lijn vastzit. ik durf te zweren dat hij er nooit zo uit zichzelf over heen zou denderen als hij losgegooid werd daar.
het is ongelooflijk zwaar voor zijn pezen. je realiseert je wel dat als hij zijn pezen goed scheurt, het over kan zijn? het zou niet de eerste pony zijn, en zeker niet de laatste...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:30

Sandra_HC4L schreef:
Volgens mij zijn jullie echt heilig.. en doen jullie NOOIT wat verkeerd ofwel?

Ja, genoeg!
Maar ik kan niet snappen dat iemand z'n pony tig keer over een mulle heuvel laat galopperen aan de longe.
Dat zou ik nooit doen, daarvoor ben ik toch echt te zuinig op m'n paard. Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:10

Moderatoropmerking:
Hoi Doei! Haha!

Even afgezien van wat persoonlijke strubbelingen over en weer, denk ik dat dit een hele nuttige discussie zou kunnen zijn.
Het gaat immers over het welzijn van een paard, en dat is nu eenmaal een belangrijk onderwerp.
Zolang iedereen elkaar met respect behandelt en zijn/haar mening goed onderbouwt, kan zo'n topic uitgroeien tot een waardevolle discussie waar iedereen (en dan bedoel ik bokkers EN paarden Knipoog) hun voordeel mee kan doen.
Daarom het verzoek om ontopic te blijven en (indien gewenst) verder te gaan met een inhoudelijke discussie en goed onderbouwde argumenten.
Bedankt alvast Lachen