het zijn zeker geen dislechtische fouten, die herken ik zo, heb het namenlijk zelf
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JustBepr0ud schreef:Volgens mij zijn dit helemaal geen dyslectische fouten hoor?
Ik heb een paar mensen op msn die precies zo praten, omdat dat schijnbaar mooier uitziet.
y = ij, dat lijkt me niet echt een dyslectische fout?
Sou = zou?
Se = Ze
Dat lijken mij persoonlijk (of moet ik persoonlyk zeggen) geen dyslectische fouten.
Ook het toevoegen van letters op het eind; myn mooistée en het overbodige gebruik van accenten hoort niet echt bij dyslectie.
Excuses als het wel zo is, maar dan denk ik dat iedereen dyslectisch wordt, en dat nogal vervelend wordt voor mensen die écht eraan moeten geloven.
we gaan toch niet ruzie maken over dyslectie of breezer taal Shirley_ schreef:we gaan toch niet ruzie maken over dyslectie of breezer taal
JustBepr0ud schreef:Shirley_ schreef:we gaan toch niet ruzie maken over dyslectie of breezer taal
Nee dat is niet de bedoeling lijkt me.. Slechts imo een verduidelijking dat het voor mij puur msn taal is
Shirley_ schreef:Wat een leuk paardje.
Kritiek is al genoeg gegeven, zoals niet naar achter zitten, voeten aan bal van voet houden, hulpteugels niet te strak (mogen wat mij betreft eraf).
Ook vind ik dat er ontspanning in het paardje mag komen (zoals bij Manon) en ook vind ik dat je een goeie lesgever mag gaan zoeken, want duidelijk kom je er alleen niet uit.
Edit:
Ik vind ook dit topic niet echt liefdevol naar je paard eruit zien. Als je zoveel om je paard geeft zoals jij beweert, neem je les en ga je niet met zoveel hulp dingen rijden, maar pak je het probleem aan. Daarnaast zeg je in Manon haar topic dat zij niet kan galoperen, buiten rijden enzovoort. In iedergeval geef ik Manon groot gelijk als ze niet wil/gaat buiten rijden, omdat je paard bij jou al aan de kletter gaat in de bak en jij eraf valt. Ook is het beter dat ze nog niet galopeert, je kan beter eerst vertrouwen krijgen in elkaar. Ook beweerde je dat Rwanda naar jou toe komt plaats in Manon. Dit is ook logisch omdat ze Manon nog niet zo lang kent, als dat ze jou kent. Maar dit zal denk ik gauw veranderen, wanneer hun elkaar vertrouwen. Ik denk dat je er niet goed tegen kan, dat we Manon lof geven en jij dit niet krijgt.
Jij bent de baas van Rwanda niet Manon, Manon kiest de hulpteugels omdat ze denkt dat dit goed is, omdat jij dat ook doet. Jij moet dan zeggen tegen Manon, dat je dit liever niet wil. Dit heb je niet gedaan, dus gaat Manon er van uit dat ze het goed doet.
En trouwens best zielig, dat je nou hier niets meer zegt (of pmt) en dat bij Manon haar topic gewoon nog iedereen zielig uit blijft schelden.
Ik hoop niet dat Manon en Rwanda de dupe wordt van jouw jaloerse gedrag tegenover Manon, dat ze nu opeens niet meer mag verzorgen.
x_manon_x schreef:Ik mag Rwanda niet eens meer verzorgen, maar is goed als zij haar paard zo wil hebben laat het dan maar.. moeite en valse beloftes voor niks.

Ilzjuh schreef:x_manon_x schreef:Ik mag Rwanda niet eens meer verzorgen, maar is goed als zij haar paard zo wil hebben laat het dan maar.. moeite en valse beloftes voor niks.
Jammer dat jij de dupe moet worden van haar jaloezie.
Maar meid. Jij vind nog wel een leuk verzorgpaardje met een aardige eigenaar.
pm me maar
JustBepr0ud schreef:Ilzjuh schreef:
Ga ik in mee, erg jammer dat dit zo moet gaan en dan vooral via/door bokt.
Dan heb ik het liever directer, en het is jammer dat jullie elkaar niet hielpen met Rwanda.
JustBepr0ud schreef:Ilzjuh schreef:
Ga ik in mee, erg jammer dat dit zo moet gaan en dan vooral via/door bokt.
Dan heb ik het liever directer, en het is jammer dat jullie elkaar niet hielpen met Rwanda.
Huh .. wat bedoel je ? Ik snap dat niet echt.

tassie schreef:denk dat ze bedoelt kwa rijden enzo.. aanwijzingen geven aan elkaar, ehb ik het goed??
Ik heb je begin bericht maar voor 1 zin gelezen
en blijkbaar dringt het niet door want je blijft met msn taal typen.
) Elastiek vind ik veel te vast en de meest rottige teugel die ik ken. Ben fel tegen de elastiek omdat hij vrijwel áltijd te vast gedaan word, zoals hier ook te zien is. Het paard moet haast met zn neus op zijn singel lopen om geen spanning in zijn mond te krijgen.
x_Gabiiy_x schreef:Oja, ik rij met een martingaal Omdat se heel vaak omhoog komt en dr hoofd omhoog gooid dus niet daar over seike aub ..
anneliesdj schreef:x_Gabiiy_x schreef:Oja, ik rij met een martingaal Omdat se heel vaak omhoog komt en dr hoofd omhoog gooid dus niet daar over seike aub ..
Als je al zo begint...
Normaal nederlands schrijven mag ook wel, dat leest wat makkelijker.
De volgende keer moet je je martingaal wat strakker doen tussen haar benen, hij hangt gevaarlijk ver door, als ze een bokkesprong maakt kan ze d'r met een been in blijven hangen.
Verder wel een leuk paard maar ik zou haar iets hoger instellen, op de 2 foto's die ik kan zien hangt ze met d'r hoofd bijna tussen haar benen.
als ze die verrekte elastiek op enigzins normale lengte zou doen, zodat het paard op een enigzins mogelijke manier zou kunnen lopen hing die martingaal nl precies goed