Rwanda (Groninger) @ Workk !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tassie

Re: Rwanda (Groninger) @ Workk !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:30

@ JustBepr0ud
het zijn zeker geen dislechtische fouten, die herken ik zo, heb het namenlijk zelf Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:22

Heerlijk paard!

Over die taal begin ik al niet eens, ben veel te bang Sigaar

Rijtechnisch commentaar heb ik wel voor je Knipoog
* Denk om je pianohandjes en volgens mij werken je handen niet dusdanig vriendelijk dat die hulpteugel een goed idéé is.
* Probeer je tenen wat meer naar binnen te draaien en je hakken uit te drukken, want je prikt je paard zó onwijs veel.
* Op foto 4 lijkt je erg naar achteren te hangen en op foto 4 duik je weer erg naar voren, ja dan ging ze ervandoor, maar hoe meer je naar voren gaat hangen en krampachtig gaat zitten hoe meer jij je paard vrijheid geeft om ervandoor te gaan.

Suc6 verder, en houd het toppic van je X_Manon_X Netjes Knipoog

lisannetj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:11

ik begin ook niet over de taal!
ik ben dus in dit topic geraakt, door het topic van het meisje dat je paardje verzorgd.
Als je al met 2 hulpmiddelen rijd ( waar ik eigenlijk niet zo veel van begrijp.. maargoed, zal wel aan mij liggen) .. kun je dan ook niet wat meer op je houding letten.
het lijkt heel erg of je achterover hangt!
je handen rechtop & je tenen meer naar binnen draaien.. kijk ver naar voor dan zit je recht!..
dit zal al wel duizenden keren gezegd zijn, maar ik had even geen zin om heel dit topic door te lezen!.. dus sorry Sigaar

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:23

JustBepr0ud schreef:
Volgens mij zijn dit helemaal geen dyslectische fouten hoor?
Ik heb een paar mensen op msn die precies zo praten, omdat dat schijnbaar mooier uitziet.
y = ij, dat lijkt me niet echt een dyslectische fout?
Sou = zou?
Se = Ze

Dat lijken mij persoonlijk (of moet ik persoonlyk zeggen Tong uitsteken) geen dyslectische fouten.
Ook het toevoegen van letters op het eind; myn mooistée en het overbodige gebruik van accenten hoort niet echt bij dyslectie.

Excuses als het wel zo is, maar dan denk ik dat iedereen dyslectisch wordt, en dat nogal vervelend wordt voor mensen die écht eraan moeten geloven.

Mmm... nee. De fouten die jij eruit haalt niet.
Bovenstaande beweer ik ook nergens.

Maar:
geak=gek
trost=trots
mote=moet
gooid=gooit

dat zijn geen Breezah-taal woorden.

Hoe dan ook: 't zal wel loslopen allemaal. Maar het zou me niet verbazen wanneer ze er een smeurtje van heeft.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:40

Geak, is geen dyslectische fout, genoeg mensen die gek zo schrijven, soms zelf met ck (Geack!)
en gooid dat is kwestie van kennen van D/T

De andere twee zou kunnen, maar dat zijn denk ik gewoon typfoutjes, (ik typte net ook nandere ipv andere & wekstie ipv kwestie..) gewoon even checken of je het goed schrijgt imo

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:57

Nagelbijten / Gniffelen we gaan toch niet ruzie maken over dyslectie of breezer taal

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:01

Shirley_ schreef:
Nagelbijten / Gniffelen we gaan toch niet ruzie maken over dyslectie of breezer taal

Nee dat is niet de bedoeling lijkt me.. Slechts imo een verduidelijking dat het voor mij puur msn taal is

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:05

JustBepr0ud schreef:
Shirley_ schreef:

Nee dat is niet de bedoeling lijkt me.. Slechts imo een verduidelijking dat het voor mij puur msn taal is

Ja idd, maar het blijft een HAW topic.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:10

Shirley_ schreef:
Wat een leuk paardje.
Kritiek is al genoeg gegeven, zoals niet naar achter zitten, voeten aan bal van voet houden, hulpteugels niet te strak (mogen wat mij betreft eraf).
Ook vind ik dat er ontspanning in het paardje mag komen (zoals bij Manon) en ook vind ik dat je een goeie lesgever mag gaan zoeken, want duidelijk kom je er alleen niet uit.

Edit:
Ik vind ook dit topic niet echt liefdevol naar je paard eruit zien. Als je zoveel om je paard geeft zoals jij beweert, neem je les en ga je niet met zoveel hulp dingen rijden, maar pak je het probleem aan. Daarnaast zeg je in Manon haar topic dat zij niet kan galoperen, buiten rijden enzovoort. In iedergeval geef ik Manon groot gelijk als ze niet wil/gaat buiten rijden, omdat je paard bij jou al aan de kletter gaat in de bak en jij eraf valt. Ook is het beter dat ze nog niet galopeert, je kan beter eerst vertrouwen krijgen in elkaar. Ook beweerde je dat Rwanda naar jou toe komt plaats in Manon. Dit is ook logisch omdat ze Manon nog niet zo lang kent, als dat ze jou kent. Maar dit zal denk ik gauw veranderen, wanneer hun elkaar vertrouwen. Ik denk dat je er niet goed tegen kan, dat we Manon lof geven en jij dit niet krijgt.
Jij bent de baas van Rwanda niet Manon, Manon kiest de hulpteugels omdat ze denkt dat dit goed is, omdat jij dat ook doet. Jij moet dan zeggen tegen Manon, dat je dit liever niet wil. Dit heb je niet gedaan, dus gaat Manon er van uit dat ze het goed doet.
En trouwens best zielig, dat je nou hier niets meer zegt (of pmt) en dat bij Manon haar topic gewoon nog iedereen zielig uit blijft schelden.

Ik hoop niet dat Manon en Rwanda de dupe wordt van jouw jaloerse gedrag tegenover Manon, dat ze nu opeens niet meer mag verzorgen.

Ik mag Rwanda niet eens meer verzorgen, maar is goed als zij haar paard zo wil hebben laat het dan maar..
moeite en valse beloftes voor niks.
Laatst bijgewerkt door x_manon_x op 13-07-07 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:12

x_manon_x schreef:
Ik mag Rwanda niet eens meer verzorgen, maar is goed als zij haar paard zo wil hebben laat het dan maar.. moeite en valse beloftes voor niks.

Jammer dat jij de dupe moet worden van haar jaloezie. Lachen
Maar meid. Jij vind nog wel een leuk verzorgpaardje met een aardige eigenaar. Knipoog

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:12

gooi die hulpteugels er af, rijd je paard voorwaarts en laat hem de hand op zoeken. neem paardrijles en typ les.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:14

Ilzjuh schreef:
x_manon_x schreef:
Ik mag Rwanda niet eens meer verzorgen, maar is goed als zij haar paard zo wil hebben laat het dan maar.. moeite en valse beloftes voor niks.

Jammer dat jij de dupe moet worden van haar jaloezie. Lachen
Maar meid. Jij vind nog wel een leuk verzorgpaardje met een aardige eigenaar. Knipoog

Ga ik in mee, erg jammer dat dit zo moet gaan en dan vooral via/door bokt.
Dan heb ik het liever directer, en het is jammer dat jullie elkaar niet hielpen met Rwanda.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:15

jammer manon, maar je vind wel weer een ander verzorgpaard, weet er nog wel eentje voor je Knipoog pm me maar

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:24

Ik had al verwacht dat ze dit in haar egoïstische en jaloerse bui zou doen. Jammer voor het paardje, die had een geweldig verzorgmeisje gehad die veel liefde aan het paard zou schrenken. Jammer genoeg is het haar en het paard niet gegund.

Gelukkig is het wel snel gegaan, zodat je nog niet echt een sterke band heb met Rwanda, Manon. Je vindt wel een paardje waar je op je plek bij voelt, dat weet ik zeker! Ik heb ook veel paardjes voor Shirley gehad, waar ik me niet thuis bij voelde en hier dus écht wel! Het komt op je pad, het is alleen de vraag nog wanneer Knipoog

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:26

JustBepr0ud schreef:
Ilzjuh schreef:

Dan heb ik het liever directer, en het is jammer dat jullie elkaar niet hielpen met Rwanda.

Huh .. wat bedoel je ? Ik snap dat niet echt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:30

JustBepr0ud schreef:
Ilzjuh schreef:

Huh .. wat bedoel je ? Ik snap dat niet echt.

Ik bedoelde hier, jij zult problemen hebben gehad met het rijden van Rwanda, en zo te zien heeft Gaby die ook.
Het is dan jammer dat jullie elkaar niet konden helpen en verbeteren op sommige punten na een tijd.
Maar dat er gelijk op deze manier moet worden gedaan via TS kant. dat is jammer

*edit: quote slaat nergens meer op Tong uitsteken

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:30

denk dat ze bedoelt kwa rijden enzo.. aanwijzingen geven aan elkaar, ehb ik het goed??

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:31

Nou, over die taal ga ik geen commentaar geven. Het hoort hier gewoon niet zo, punt.
Veder over je houding. Daar zijn al heel veel punten over geven en daar ga ik allemaal in mee.
Maar veder wat ik heel erg zonde vind is dat je het paard zo vast zet. Hoe kan een paard nou soeplesse krijgen, buigen om je binnebeen, netjes achterbeen gebruik. Als het paard zo vast word gezet dat die bijna nog niet eens stelling kan aannemen. Als je zo graag wilt dat het paard afgebogen loopt, ga dan eerst eens lessen! Want zo kan natuurlijk iedereen ieder paard perfect in de krul naar de knoppen rijden Knipoog
This aan jou wat je er mee doet, maar zo moet je niet door gaan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:33

tassie schreef:
denk dat ze bedoelt kwa rijden enzo.. aanwijzingen geven aan elkaar, ehb ik het goed??

Helemaal Haha!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:34

whoo, ik word slim Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:35

JustBepr0ud ; Dankjwel voor je uitleg.. ik heb je gepbt Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:42

Hoogtijd dat school weer begint en hoogtijd voor jou dat je eens gaat opletten bij Nederlands Haha! Haha! Ik heb je begin bericht maar voor 1 zin gelezen Rolleyes en blijkbaar dringt het niet door want je blijft met msn taal typen.

Wat betreft het paard; martingaal heb ik op zich niets op tegen. Het is een 'fijne' hulpteugel waar je weinig mis mee kan doen (je kan met elke teugel wat fout doen maar bij deze moet je al aardig je best doen Clown) Elastiek vind ik veel te vast en de meest rottige teugel die ik ken. Ben fel tegen de elastiek omdat hij vrijwel áltijd te vast gedaan word, zoals hier ook te zien is. Het paard moet haast met zn neus op zijn singel lopen om geen spanning in zijn mond te krijgen.
Probeer zelf eens zo'n bit met zoveel spanning in te doen en zo te lopen. Daarbij maak je nog miscommunicaties ook; elastiek zegt; omlaag! handen zeggen; omhoog! want je geeft hem dan niet eens de ruimte om de elastiek te gehoorzamen.
Braaf peerd, als je dat bij die van mij deed kon je de elastiek weg gooien en jezelf uit de dichtsbijzijnde tak/struik/beek plukken *LOL*

Kortom; zeer braaf paard! Je verzorgster rijd hem super en jij zou daar beter een voorbeeld aan nemen, het paard kan het overduidelijk, nu jij nog Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:43

x_Gabiiy_x schreef:
Oja, ik rij met een martingaal Omdat se heel vaak omhoog komt en dr hoofd omhoog gooid dus niet daar over seike aub ..

Als je al zo begint...
Normaal nederlands schrijven mag ook wel, dat leest wat makkelijker.
De volgende keer moet je je martingaal wat strakker doen tussen haar benen, hij hangt gevaarlijk ver door, als ze een bokkesprong maakt kan ze d'r met een been in blijven hangen.
Verder wel een leuk paard maar ik zou haar iets hoger instellen, op de 2 foto's die ik kan zien hangt ze met d'r hoofd bijna tussen haar benen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:45

anneliesdj schreef:
x_Gabiiy_x schreef:
Oja, ik rij met een martingaal Omdat se heel vaak omhoog komt en dr hoofd omhoog gooid dus niet daar over seike aub ..

Als je al zo begint...
Normaal nederlands schrijven mag ook wel, dat leest wat makkelijker.
De volgende keer moet je je martingaal wat strakker doen tussen haar benen, hij hangt gevaarlijk ver door, als ze een bokkesprong maakt kan ze d'r met een been in blijven hangen.
Verder wel een leuk paard maar ik zou haar iets hoger instellen, op de 2 foto's die ik kan zien hangt ze met d'r hoofd bijna tussen haar benen.

Dat had ik nou net níet gezegd in dit geval eerlijk gezegd Nagelbijten / Gniffelen als ze die verrekte elastiek op enigzins normale lengte zou doen, zodat het paard op een enigzins mogelijke manier zou kunnen lopen hing die martingaal nl precies goed Knipoog

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:48

Ik heb het gevoel dat hier veel achtergrond achter zit die wij hier op bokt niet kennen en een aantal mensen kent die volgens mij wel...

Over de foto's. Ik vind het een leuk type paard, maar ben minder gecharmeerd van het rijden. Dubbele hulpteugels is klinkklare onzin en echt niet fijn voor je paard, dus haal er in ieder geval 1 en het liefst 2 van af. Je werkt zelf de hulpteugel tegen met je hand en daarnaast hang je voor het beeld nogal in je zadel. Dat hij dan gaat bokken en jij eraf valt met rijden vind ik niet zo raar, wat moet een paard anders nog als hij het niet begrijpt.

Wat betreft het andere topic. Jammer dat je verzorgster de dupe wordt van jouw angst dat een ander iets beter doet dan jij... maar het allerjammerst is het nog wel voor het paard.