Hard @ work in de clinic van Esther Liano !!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kiavida

Re: Hard @ work in de clinic van Esther Liano !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:08

mooie foto's ! Haha! 1 tip in galop liep die iets te laag, heeft me zus ook en daar word ze in de proef erg mee afgestraft! verder nog een vraagje: waarom heeft die een martingaal om?? maja verder een super dinkie! Knipoog

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:09

en nog iets vergeten een super combinatie! Haha!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:09

Ziet er echt netjes uit hoor! En je hebt echt een heerlijke pony Haha! Wat een mooi beest zeg Lachen En zo te zien kan ie lekker galopperen Pling Ga zo door!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:12

Wauw, mooie foto's hoor! Die actie foto ziet er ook gaaf uit. Probeer alleen je handen rechtop te houden Lachen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 12:15

Luigie schreef:
mooie foto's ! Haha! 1 tip in galop liep die iets te laag, heeft me zus ook en daar word ze in de proef erg mee afgestraft! verder nog een vraagje: waarom heeft die een martingaal om?? maja verder een super dinkie! Knipoog

Het is een thiedeman teugel, en de reden ervan had je kunnen lezen in het bericht zelf. Knipoog
Maar de laatste week was ze erg vervelend (lees: steigeren bij het niet stil willen staan, staken bij het aandraven, als het je al lukte om aan te draven gaan racen etc. ) dus vandaar even de thiedeman erop. Voor als ze weer omhoog wou komen, dan zou ze in iedergeval tegen gehouden worden door de thiedeman. Maar ze was eigenlijk superbraaf, en als je ook op de foto's kijkt zie je dat de thiedeman eigenlijk niet in werking staat, was dus helemaal niet nodig geweest! Lachen

Julia_14 schreef:
Ziet er echt netjes uit hoor! En je hebt echt een heerlijke pony Haha! Wat een mooi beest zeg Lachen En zo te zien kan ie lekker galopperen Pling Ga zo door!

Hartstikke bedankt! Cool

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 12:15

Sence schreef:
Wauw, mooie foto's hoor! Die actie foto ziet er ook gaaf uit. Probeer alleen je handen rechtop te houden Lachen

Bedankt, en ik zal er zeker op gaan letten! OK dan!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:20

Wat een gave pony, ziet er super uit, helemaal na een blessure tijd (van jou kant dan.) Maar ik krijg ook een beetje het idee dat ze hangt, vooral bij de draf, maar dat kan ook vertekenen natuurlijk. Knipoog

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 12:21

Soet schreef:
Wat een gave pony, ziet er super uit, helemaal na een blessure tijd (van jou kant dan.) Maar ik krijg ook een beetje het idee dat ze hangt, vooral bij de draf, maar dat kan ook vertekenen natuurlijk. Knipoog

Meerdere mensen hebben die indruk gekregen, dat ze hangt. Maar dat is niet zo, echt niet. Knipoog
Misschien lijkt het maar zo, omdat ik bezig ben om haar lekker lang en laag te rijden !?

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:39

PollyAgain schreef:
Maar ze was eigenlijk superbraaf, en als je ook op de foto's kijkt zie je dat de thiedeman eigenlijk niet in werking staat, was dus helemaal niet nodig geweest! Lachen

Hoi,
ik vind het een heel erg leuk dier! Mooie pony!

Alleen heb ik de indruk dat de thiedemann juist WEL erg inwerkt, en dat vind ik jammer.
Persoonlijk begrijp ik ook niet wanneer je een clinic krijgt, Esther dan niet aangeeft -wanneer je pony zo lekker loopt-, dat je de thiedemann op de minst strakke stand mag zetten zodat je zeker weet dat het van jou is. Het contact met de mond van je pony loopt dan niet via de thiemann, maar rechtstreeks met je hand.
Ik zie dat hij nou op de strakste stand staat en als hij dan toch niet nodig was, zet hem dan ook op de meest losse stand! (er helemaal afhalen is wat omslachtig)

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:46

Het ziet dr echt goed uit! En ik heb het ooit al eens gezegd, maar dit is net mijn pony Haha! (Ik Pb je even voor een filmpje ofzo Knipoog )
Nog veel succes!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 12:57

Mulan schreef:
PollyAgain schreef:
Maar ze was eigenlijk superbraaf, en als je ook op de foto's kijkt zie je dat de thiedeman eigenlijk niet in werking staat, was dus helemaal niet nodig geweest! Lachen

Hoi,

Alleen heb ik de indruk dat de thiedemann juist WEL erg inwerkt, en dat vind ik jammer.
Persoonlijk begrijp ik ook niet wanneer je een clinic krijgt, Esther dan niet aangeeft -wanneer je pony zo lekker loopt-, dat je de thiedemann op de minst strakke stand mag zetten zodat je zeker weet dat het van jou is. Het contact met de mond van je pony loopt dan niet via de thiemann, maar rechtstreeks met je hand.
Ik zie dat hij nou op de strakste stand staat en als hij dan toch niet nodig was, zet hem dan ook op de meest losse stand! (er helemaal afhalen is wat omslachtig)

Sorry dat je het dus niet eens bent met de thiedeman die ik erop heb zitten, maar het was m'n eigen keuze, en Esther was het er ook mee eens. Als ze er niet mee eens was dan had ze het vast wel gezegd. En ze liep duidelijk wel op mijn eigen handen naar beneden hoor, anders had ik haar nooit zelf zo lang en laag gekregen op de momenten waarop ik dat wou. Bij het uitstappen in de buitenbak liep ze weer lekker overal heen te kijken, met haar hoofd de lucht in, dus ze wordt echt niet naar beneden gedwongen ofzo als je dat denkt. En trouwens; Ik deed het ook nog eens voor m'n eigen veiligheid. Ik heb zo'n half jaar echt NIET gereden door m'n gezondheid. En m'n vorige pony was nogal een verhaal apart. Zou ik dan in iedergeval weer het vertrouwen mogen terugwinnen, en het plezier van het rijden weer hebben ? Knipoog

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 13:18

fleurke schreef:
Het ziet dr echt goed uit! En ik heb het ooit al eens gezegd, maar dit is net mijn pony Haha! (Ik Pb je even voor een filmpje ofzo Knipoog )
Nog veel succes!

Bedankt! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:21

Mulan schreef:
Hoi,

Ik ben het eens met Cynthia.
Ten 1e: Als Esther het niet goed vondt, had ze het er wel af laten halen toch ?
Ten 2e: Als je na een blessure aan de ribben vertrouwen verliest, een nieuwe pony krijgt, lang niet rijdt wegens gezondheid en dan weer rijdt op de felle 4-jarige merrie, die dan begint te steigeren en te irriteren, zou jij dan niet het zekere voor het onzekere nemen ?
Ten 3e: Ik weet zéker dat Cynthia het beste voor heeft met zichzelf én haar pony. Ik weet wel zéker dat Cynthia die pony beter kent dan jij. Zoals ik het zou begrijpen, zie jij Cynthia & Lucky Tender alleen uit foto's, maar de meeste foto's komen uit "GOEDE MOMENTEN", en de slechte momenten willen mensen soms niet showen of fotograferen. Maar ik heb haar op MSN, heb alles gehoord en hoe de vork in de steel zit en weet dus wél degelijk dat Cynthia het beste voor heeft met die pony, zichzelf en wéét hoe Lucky Tender is.

Zo.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:23

Ik vind dat je een onwijze leuke pony hebt! Heel veel suc6 met
rijden verder.. Moet goed komen, op de foto's te zien beweegt
hij heel makkelijk, en heerlijk los...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 15:28

Bedankt Michelle, je bent een schat! Lovers

rianne67 schreef:
Ik vind dat je een onwijze leuke pony hebt! Heel veel suc6 met
rijden verder.. Moet goed komen, op de foto's te zien beweegt
hij heel makkelijk, en heerlijk los...

Hartstikke bedankt!! Haha!
Nog iemand die ziet dat ze juist lekker los is. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:30

PollyAgain schreef:
Bedankt [naam], je bent een schat! Lovers

Ik weet Vork

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:46

Waaaaaaauw, wat een prachtpony Kwijl

*HELEMAAL verliefd Schijnheilig

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 15:46

Melisjee schreef:
Waaaaaaauw, wat een prachtpony Kwijl

*HELEMAAL verliefd Schijnheilig

Whahaha dankje wel! Bloos

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:59

PollyAgain schreef:
Mulan schreef:

Hoi,

Sorry dat je het dus niet eens bent met de thiedeman die ik erop heb zitten, maar het was m'n eigen keuze, en Esther was het er ook mee eens. Als ze er niet mee eens was dan had ze het vast wel gezegd. En ze liep duidelijk wel op mijn eigen handen naar beneden hoor, anders had ik haar nooit zelf zo lang en laag gekregen op de momenten waarop ik dat wou. Bij het uitstappen in de buitenbak liep ze weer lekker overal heen te kijken, met haar hoofd de lucht in, dus ze wordt echt niet naar beneden gedwongen ofzo als je dat denkt. En trouwens; Ik deed het ook nog eens voor m'n eigen veiligheid. Ik heb zo'n half jaar echt NIET gereden door m'n gezondheid. En m'n vorige pony was nogal een verhaal apart. Zou ik dan in iedergeval weer het vertrouwen mogen terugwinnen, en het plezier van het rijden weer hebben ? Knipoog

Ik denk niet dat je de opzet van mijn puntje van kritiek helemaal begrijpt, je schiet zo enorm in de verdediging.
Want waar lees je dan dan ik vind dat je ZONDER thiedemann moet rijden? En waaruit maak je op dat ik van mening ben dat je geen plezier in het rijden mag hebben?
En dat Esther het er mee eens was, dat lijkt me logisch. Ik neem aan dat ze er anders idd wat van zou hebben gezegd.
Ik begrijp wanneer je zoveel leuke positieve reacties krijgt op je topic, het niet leuk is als er ook iemand tussen zit met een puntje van kritiek. Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, ik geef alleen mijn mening. Dat mag toch, bij een topic als deze?
Ik heb nog niet zo heel lang geleden ook mijn thiedemann gebruikt bij mijn paard, dus een tegenstander van deze hulpteugel ben ik niet.
En als je vorige pony zo'n draakje was, wat heeft dat met deze pony te maken? Dat jij wat minder zelfvertrouwen hebt? En dat er daarom een thiedemann aan moet op de strakste stand? Dat is toch niet eerlijk naar je huidige pony toe? Als dat de enige reden is?

Het enige wat ik aangaf is het volgende:
jammer dat je hem niet -wanneer het goed gaat in de training- wat losser doet zodat je het contact volledig via eigen handen hebt. Dat onderscheid is namelijk heel moeilijk te maken bij een thiedemann, omdat jij niet exact voelt wanneer de thiedemann wel inwerkt en wanneer niet, omdat hij aan je teugels vastzit. Dat is een klein beetje het venijn van de thiedemann.
En natuurlijk kan je pony ook met z'n hoofd in de lucht en rondkijken bij het uitstappen, als jij de teugels maar los genoeg laat.
Maar zoals het er nu uitziet op de foto's, staat de thiedemann overal strak en dat is toch echt een teken dat hij iets doet.

Mijn advies: die thiedemann er lekker aanlaten, en wanneer je denkt dat je pony fijn is, dan doe je hem steeds iets losser.
Want stel nou dat jij gelijk hebt (dat de thiedemann niet inwerkt op de strakste stand), dan zal je met rijden geen verschil merken wanneer je hem op de meest losse stand doet en zal je pony precies hetzelfde blijven lopen, want de thiedemann deed toch al niets. (Dus wat maakt het dan eigenlijk uit, dan kan je hem net zo goed op de meest losse stand doen)
Maar ik persoonlijk denk dat je wel iets verschil zult merken wanneer je hem twee standen losser doet, omdat ik vermoed dat hij stiekem toch nog best inwerkt op de strakste stand.
En daarom heeft het ook zin om hem na een tijdje rijden wat losser te doen, ter controle voor jezelf of je je pony nog steeds zo fijn voor elkaar krijgt. En als dat lukt, dan is dat een OK dan! voor jou, en weet je dat je thiedemann eigenlijk niet nodig hebt.
Dan laat je hem er voor je gemoedsrust gewoon nog lekker aanzitten, maar dan op de losse stand.
Veel succes met je pony en ik hoop dat je het ziet als opbouwende kritiek!

En Michelle, lief dat je je vriendin wilt helpen, maar volgens mij is ze mans genoeg om haar eigen woordje te doen, of niet? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Mulan op 10-07-07 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 21:25

Phoeh wat een verhaal Mulan! Maar ik moet eerlijk toegeven, wel fijn dat je me probeert te helpen, en het ook nog zo vriendelijk brengt. Niet iedereen doet dat zo! Knipoog

Dat de thiedeman op de strakste stand stond, had ik eigenlijk pas toen ik eraf ging door. Had me moeder geprongeluk gedaan ( tijdnood, dus ff snel samen opgezadeld. ) want in de week dat ze zo lastig was stond hij namelijk maar op gaatje 2. Gisteren hebben we haar uitgebreid gelongeerd. Was duidelijk nodig, want ze had duidelijk spierpijn. Het ging wat moeilijk, maar uit eindelijk kwam ze los. Vandaag weer gereden, en de thiedemand stond er vandaag ook nog op. Enkel nóg een gaatje loser. Gaatje 1 dus. Dat ging ook redelijk, tot goed. Ze wou wat moeilijker naar beneden, maar uiteindelijk liep ze toch waar ze moest lopen, en toen was het ook klaar. Ze heeft tenslotte al een paar dagen achter elkaar actief moeten lopen, en ze is nog maar net 4. Morgen dus een lekker vrij dagje, en gewoon op de wei, poetsen en knuffelen. Lachen Hopelijk kan de thiedeman er begin volgende week er weer lekker vanaf.

En wat ik met m'n vorige pony allemaal heb meegemaakt, is niet in het kort te omschrijven. Maar de eigenaar had er behoorlijk over gelogen. Bleek een heel lang verhaal achter te zitten. Het heeft ook een lange tijd geduurd voordat ik wee vertrouwen had ik de paarden, en dat ik het rijden weer leuk vond worden. Vandaar ook dat me moeder en ik in de week dat ze zo lastig was, ook gauw de thiedeman erbij pakte. Me moeder was bang dat wanneer Lucky vervelend zou worden, ik het al snel niet meer zag zitten, en het zou opgeven. Gelukkig heb ik ook nog de hulp van een gevorderde bijrijdster, en is Lucky gewoon een hele eerlijke pony.

Wel hartstikke bedankt voor je reactie, en voor je advies. Lachen

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:32

Nou, dat klinkt alsof je helemaal op de goede weg bent!
Succes! Knipoog

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 21:35

Bedankt! Haha!

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:35

ziet er leuk uit vooral die rijbroek:P die heb ik ook
maar erg mooi gerden

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 21:36

lisaamor schreef:
ziet er leuk uit vooral die rijbroek:P die heb ik ook
maar erg mooi gerden

Bedankt! Lachen

Mrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 07:59

Tsjonge zeg. Die pony lijkt echt precies op mijn pony! Echt, als ik niet precies zijn aftekeningen wist zou ik denken dat het hem is gewoon. Wat is zijn afstamming/waar komt ie vandaan?