Beccaa_ schreef:Ik heb naar de argumenten van de andere gekeken en dan ben ik het met hun eens dat je niet 4x in de week moet gaan rijden. Doe het gewoon lekker rustig aan met hem. En probeer veel afwisseling met hem te hebben. Ga met hem spelen in de bak ofzo. Probeer niet alleen een band te krijgen als ruiter en paard, maar ook gewoon een band als goeie maatjes. En vraag niet te veel inspanning van hem. Hij moet tenslotte nog uitgroeien.
we zijn de beste maatjes heb hem al sinds hij een jaar was en hij ziet mij ook al maatje. als handpaard ging hij vaak mee dan liep hij naast mn pony alleen staat die al een tijd kreupel. dus kan ik hem daar niet naast meenemen naast de fiets vind ik te gevaarlijk als er iet is ben ik niet zo 1-2-3 van mn fiets af. mijn pony daarintegen speelt er zelf al op in. spelen in de bak doen we elke dag al. dat is het eerste wat ik doe als ik savonds aankom(heb sochtends niet altijd de tijd daarvoor). en door vd zorg ik dat hij me ook meer als baas blijft zien. inspannen gaat niet is hij niet het type voor hij moet mij zien of voelen en zodra dat niet is raakt hij in paniek en begint me te zoeken. hebben al vaker aan de lange lijnen geprobeert te werken. inspanning is hooguit 2 x per week als we gaan lessen en een bosrit dat is meer beetje conditie opbouwen op de wei rijden is gewoon puur de oefeningen herhalen van de les en hem ontspannen alle gangen laten lopen.