Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xMnOn schreef:Peachy schreef:Het ziet er leuk uit!
Ik vind alleen wel dat hij op bijna alle foto's te diep loopt. Probeer hem wat vrijer van voor te laten lopen, achterhand wel mee laten nemen en dan komt dat neusje ervanzelf wel uit.
Hoe bedoel je precies?
Peachy schreef:xMnOn schreef:Het ziet er leuk uit!
Ik vind alleen wel dat hij op bijna alle foto's te diep loopt. Probeer hem wat vrijer van voor te laten lopen, achterhand wel mee laten nemen en dan komt dat neusje ervanzelf wel uit.
Hoe bedoel je precies?
Peachy schreef:Hij loopt nu bijna met zijn neus tegen zijn borst aan terwijl hij meer op de loodlijn moet lopen. Dus zijn neus moet zeg maar meer naar voren toe. Als je dus meer lijn geeft heeft hij meer de ruimte om ook daadwerkelijk zijn neus naar voren te doen. Wel goed zijn achterhand eronder blijven drijven.
Veel shetten hebben de neiging om te diep te lopen, mijn shetten deden het ook in het begin.
marrianne schreef:wat een geweldig ding
dat dekjewil ik ook
waar heb je die vandaan?
poes schreef:Het juist galopperen is een moeilijkeSowieso kun je beter telkens opnieuw laten aanspringen als ze verkeerd zitten. Verder heb ik daar geen wondertips voor vrees ik...
stef schreef:Ik denk dat je je meer op de achterkant moet concentreren dan op de voorkant.
Ondanks dat ik het een leuke pony vind, is op 9 van de 10 foto's de achterhand er niet bij, waardoor hij o.a. lang wordt in zijn rug (en daarbij nog dat grote dek wat vertekend) en krijg je zo'n in de krul beeld.
Aanspringen in galop: Beetje stelling naar binnen (moet kunnen met dubbel, maar wel makkelijk in je hand blijven)
stef schreef:oei, had gehoopt dat het duidelijk was
Je pony loopt met zijn koppie in de krul, maar is niet aan de teugel, oftewel nageeflijk. de achterhand is er niet bij en hij draagt niet (rug).
Onder het zadel rij je een pony van achter naar voren, dat is aan de dubbele longe net zo. Als ie er van achter goed bij is, komt de voorkant vanzelf wel en zal ie ook niet zo krullen.
Als ik chinees banketstaaf hoor ik het wel
stef schreef:dat ie zelf in die krul loopt, komt omdat hij er van achter niet bij is