Schuimen Altijd Goed??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mucchio

Re: Schuimen Altijd Goed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:47

Citaat:
Er zijn ook mensen die met bit buiten wandelen, schuimt jullie paard dan ook? Of dan niet, omdat zijn ademhalingsweg dan niet wordt dichtgeknepen aangezien hij niet aan de teugel hoeft te lopen?

Ja dan zit ze op het bit te knabbelen en dan gaat ze ook schuimen Knipoog

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:59

Jij rijd gewoon erg goed denk ik, en geeft ze de ruimte Lachen Ga zo door zal ik zeggen, geeft niets Lachen

brenda14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:18

sguimen of niet sguimen wat maakt het uit??niks!!!! het ene paard sguimt wel de ander niet dus maak je niet druk

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:31

Inge_ schreef:
Alfa_Girl schreef:
Maar paarden schuimen ook zonder bit in..?? Maar ik zie ook vaak dat spring paarden snel gaan schuimen. Maar dat lijkt me juist niet ontspannen voor het paard.? Dus dat snap ik ook al niet! :S

Dat is nou juist wat mij altijd bij de dressuur opvalt, al dat geschuim. Bij springen is het juist veel minder. Kijk maar eens naar Salinero, die heeft zijn borst er helemaal onder als hij de proef uit komt...

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:42

anneliesdj schreef:
Dat is nou juist wat mij altijd bij de dressuur opvalt, al dat geschuim. Bij springen is het juist veel minder. Kijk maar eens naar Salinero, die heeft zijn borst er helemaal onder als hij de proef uit komt...

Klopt. Want bij springen hoeven ze niet aan de teugel te lopen en wordt de ademhalingsweg niet belemmerd.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:07

brenda14 schreef:
sguimen of niet sguimen wat maakt het uit??niks!!!! het ene paard sguimt wel de ander niet dus maak je niet druk

Dat maakt wel degelijk wat uit!

En typ normaal abn Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:47

wat een onzin van dat springen
Ik heb vroeger alleen maar springpaarden gereden
De een schuimt de ander niet
OOk als je dressuur aan het rijden was (op wedstrijd gebeurd dat ook, losrijden heet dat en daar lopen ze ook aan de teugel)

De ene schuimt gewoon wat meer dan de ander.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:54

Ik heb zelf een springpony en die schuimt al als hij 2sec. het bit in heeft.. Hoe het komt ik zou het niet weten Verward

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:21

ik denk dat schuimen wel goed is,, want als mijn pony schuimt neemt hij het bit aan (hij gaat er op knabbelen) en dat wil helemaal niet zeggen dat ik hem dan aan de teugel heb, dus zijn luchtwegen worden dan niet afgeknepen of wat dan ook. Naar mijn weten loopt m'n pony veel ontspannender als hij het bit aanneemt, en dus schuimt!!...

Als je paard 'goed' aan de teugel loopt (met rug en hals ontspannen etc..) wordt de ademhalingsweg echt niet afgeknepen.. teminste dat denk ik ervan, er is toch nog nooit een paard gestikt aan zoiets!?! Verward

en ik denk (,eigenlijk weet ik het zeker,) dat anky het toch wel beter zal weten Clown

ik vind dit echt gezeik van niks Slapen