mijn paard steigerd en iedereen verklaart mij voor gek!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

streep3

Re: mijn paard steigerd en iedereen verklaart mij voor gek!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:12

simongek schreef:
Is ook niet zo gek dat ze een beetje energie teveel heeft. Haha!

Ik zou idd op zoek gaan naar een andere stal. Als er tegen je gezegd wordt dat ze buiten
wordt gezet en ze staat gewoon op stal vindt ik dat niet bepaald netjes nee.

je moet natuurlijk wel kunnen vertrouwen op de mensen die voor jouw paard zorgen. Boos!

Zolang je nog geen andere stal heb zou ik haar gewoon voor het rijden even lekker los laten in de bak zodat ze in ieder geval even lekker kan rennen, rollen etc.

Succes in ieder geval.

dat vind ik nu ook....
en idd veel succes

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 13:01

Frederika schreef:
kan het niet zijn dat je paard ergens een blokkade heeft? dat het pijn doet als je de achterhand aanspreekt. scheve bekken of SI gewicht?? steigeren doet een paard niet zomaar. zou die nou in volle rengalop door de bak gaan ja dan is het frissigheid.

He ik weet zeker dat het frissigheid is, want na het steigeren, gaat ie wel in volle rengalop, maar gelukkig is ze wel eerlijk en bokt ze niet en is makkelijk weer terug te nemen

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 13:05

he hallo,
Nou mijn paardje is bijna weer helemaal de oude, heb haar elke dag onder het zadel gehad en in het begin probeerde ze het nog een paar x, maar ze is weer super te rijden. Gaat elke dag lekker het land in en krijgt niet meer zoveel bix. Ga volgende week op vakantie en dan heeft ze een hele week rust, maar wel het land in..... Ga nu met een goed gevoel weg, maar jullie horen volgende week zowieso nog hoe het gaat. he groetjes

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:50

gelukkig dat nu goed gaat, zoveel biks en weinig weidegang is nooit goed voor een paardje
fijne vakantie

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:48

SuzyE schreef:
tip: zoek een andere stal waar ze lekker (in ieder geval overdag) naar buiten kan, en dr ei kwijt kan!

Helemaal mee eens, en daarbij moet jij:

Je teugels niet te strak nemen
SUPERSTRENG zijn als ze omhoog gaat, dus met iets tussen haar oren slaan Knipoog

Groetjes en succes

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:06

Waarom met iets tussen de oren slaan? Wat los je daar nou weer mee op? Sorry, maar je moet de oorzaak van het stijgeren weg nemen en niet het paard straffen omdat het 'om hulp roept'.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 06:39

Stravero schreef:
SuzyE schreef:
tip: zoek een andere stal waar ze lekker (in ieder geval overdag) naar buiten kan, en dr ei kwijt kan!

Helemaal mee eens, en daarbij moet jij:

Je teugels niet te strak nemen
SUPERSTRENG zijn als ze omhoog gaat, dus met iets tussen haar oren slaan Knipoog

Groetjes en succes

He hoi,
Dit heb ik ook al gedaan.... Wat natuurlijk nix uitmaakte. Ik voel me nu ook een beetje banketstaaf. Sinds 2 weken staat ze nu op een andere stal en het gaat echt super. Ze steigerd niet meer, ik heb gewoon het probleem uitgevonden. HEt is puur dat ze niet in de weide kwam en dan ook nog die 4 kg bix. Ze gaat nu dagelijks naar buiten en Ik rij haar bijna dagelijks, want ze heeft nog genoeg energie over hoor. Het gaat zo goed, dat ze vlekkeloos de L oefeningen oppakt. Ze doet het fantastisch, maar iets in mij zegt, dat ze het nog een keer zal doen en daardoor blijf ik wel op mijn hoede. Niet omdat ik mijn paardje niet vertrouw, maar omdat ik weet hoe ze op die andere stal deed. Ik verwacht nog wel een reactie. maar dat hoeft natuurlijk niet. Ook is mijn paardje weer begonnen met glimmen en ze ziet er weer vrolijk uit en gedraagt zich ook weer super vrolijk. Het deprie is gelukkig weg.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 07:07

4 kilo!! Naja, het gaat nu weer goed! Fijn hoor

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 07:21

Mijn paard krijgt ook 4 kilo Clown , meer eigenlijk
2 In de ochtend
1/2 zemelen 1/2 bix tussen de middagn\
2 in de avond

Het is zelf een tijdje 2.5 geweest.

En nee, mijn paard is niet overdreven in training.. ik rijd ook maar 3 á 4 x per week.

Ze gaat nu iedere dag het land op, maar dat is alleen in de maand juli.

Verder komt ze er dus ongeveer 2 uur per dag uit en toch stuitert ze niet, dus op zich is er niet veel mis met de 4 kilo... maar kan het paard er gewoon niet tegen.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 07:25

Elaine schreef:
Mijn paard krijgt ook 4 kilo Clown , meer eigenlijk
2 In de ochtend
1/2 zemelen 1/2 bix tussen de middagn\
2 in de avond

Het is zelf een tijdje 2.5 geweest.

En nee, mijn paard is niet overdreven in training.. ik rijd ook maar 3 á 4 x per week.

Ze gaat nu iedere dag het land op, maar dat is alleen in de maand juli.

Verder komt ze er dus ongeveer 2 uur per dag uit en toch stuitert ze niet, dus op zich is er niet veel mis met de 4 kilo... maar kan het paard er gewoon niet tegen.

Ik heb een heethoofdje hihihi, die hoeft echt geen 4 kg en ze is ook niet te mager, maar ze kan gewoon haar energie niet kwijt als ze op stal staat. De vorige staleigenaar, vond dat ik geen verstand had van voeren en ik had eigenlijk nix te zeggen over mijn eigen paard. Ook kwam ze achter mijn rug om niet van stal af. Dit vind ik niet kunnen, ze lieten haar een half uurtje in de bak los en dat was het... ik vind een paard moet lekker buiten kunnen rennen.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:12

piewie schreef:
een paard moet lekker buiten kunnen rennen.

Afgod

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:15

Mandyke, oneliners zijn niet toegestaan Lachen

Geef dan in ieder geval een argument waarom je vind dat hij buiten moet kunnen rennen.

sylvie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:04

mooi dat alles is opgelost.
Zelf werk ik ook op een pension stal en sommige pensioners laten het aan ons over hoeveel voer hun paard krijgt.Wij letten altijd goed op wat de eigenaar van het paard doet met zijn paard hoe vaak het uit stal komt etc... wij zeggen altijd voor de grap nooit teveel geven anders ( stijgt het paard op) hihi en dat is precies wat gebeurde met jou paard.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:47

Een pensionstal heeft het recht niet om paarden zó te behandelen, lijkt me. Je stalt je paard daar, betaalt ervoor dat ze hem op het land zetten. Als jij zegt dat ze minder voer moet, moet ze dus minder voer krijgen! In het land zetten; daar moeten ze dan toch metéén mee komen, als zij hem niet terugkrijgen, kan gebeuren, maar dat moeten ze wél zeggen...!

Tegen het steigeren helpt het soms om je zweep tussen de oren te leggen, dus niet slaan maar gewoon ertussen leggen, of in ieder geval boven de nek... Maar dat is symptoombestrijding en je lost het probleem er niet mee op!