Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mel_shet schreef:Hoi!
Het ziet er heel goed uit! Veel succes verder nog met deze ijsjes.
Ik rijd sinds een maand ook 4 ijslanders, en het zijn echt geweldige beestjes. Ik wist eerst niet goed wat ik kon verwachten, maar nu ik het eenmaal gedaan heb kan ik niet meer zonder haha.
joy76 schreef:mel_shet schreef:Hoi!
Het ziet er heel goed uit! Veel succes verder nog met deze ijsjes.
Ik rijd sinds een maand ook 4 ijslanders, en het zijn echt geweldige beestjes. Ik wist eerst niet goed wat ik kon verwachten, maar nu ik het eenmaal gedaan heb kan ik niet meer zonder haha.Citaat:Ja leuk he.. ze zijn superverslavend!!! Maareh.. wowie.. gelijk vier??? Dat zijn er een boel! Ik ging anderhalf jaar geleden 'gewoon' een ritje maken bij een ijslander-trainster hier in de omgeving.. en heb prompt een maand later de jonge Þómas gekocht, die dus nu net z'n eerste wedstrijdje heeft gelopen..
EricPrast schreef:BrankaZ, ik zie dat je uit Alkmaar komt. Die "degelijke basis" heeft dan zeker bij Gladur aan de Groeneweg gelegen? De familie Zaadnoordijk is hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor een hele generatie IJslanderruiters (die nu grofweg tussen de 30 en de 50 zijn) die nog steeds een belangrijk deel vormt van de hedendaagse "IJslanderscene" in Nederland.
Jennyxx schreef:Ja, die Þómas, zeg! Zo kalm en rustig als ie thuis altijd is, en dan blijkt er ergens binnenin opeens toch een waakvlammetje van het IJslands Vuur te branden. Ik was er echt aangenaam door verrast en het heeft zeker aan het resultaat bijgedragen.Leuke foto's! Gaaf gezicht toch die IJslanders. Super dat je meteen de eerste prijs op Thomas zijn eerste wedstrijd hebt gewonnen. En als die andere roadrunner wat meer gewend is, wordt ze misschien ook wel wat rustiger?! Vind haar in ieder geval een paardje met veel uitstraling. Ben benieuwd wat de toekomst voor beide brengt. Succes

Ehhh.... ja dus. 
Silenkai schreef:Ja, Manon/Mundilferrari en Janneke/Svala ken ik allebei. Svala is een halfzusje van Þómas, zelfde vader. Janneke vertelde me dat hun moeders Mýsla en Fluga destijds samen in de trailer naar Fálki zijn gebracht om gedekt te worden.2 mensen van mijn stal deden ook mee (Manon Horsthuis met Mundilfari en Janneke Dekker met Svala,, haha miss dat je ze kent)
EricPrast schreef:Jennyxx schreef:Ja, die Þómas, zeg! Zo kalm en rustig als ie thuis altijd is, en dan blijkt er ergens binnenin opeens toch een waakvlammetje van het IJslands Vuur te branden. Ik was er echt aangenaam door verrast en het heeft zeker aan het resultaat bijgedragen.Leuke foto's! Gaaf gezicht toch die IJslanders. Super dat je meteen de eerste prijs op Thomas zijn eerste wedstrijd hebt gewonnen. En als die andere roadrunner wat meer gewend is, wordt ze misschien ook wel wat rustiger?! Vind haar in ieder geval een paardje met veel uitstraling. Ben benieuwd wat de toekomst voor beide brengt. Succes
Bij Kolbrún denk ik dat 't echt wel de aard van het beestje is, Petra. Ik sprak op de wedstrijd iemand die op de stal van haar fokker/importeur Sigurður Marinusson werkte toen Kolbrún net in Nederland was en die haar in die tijd een aantal keren gereden heeft. Vraag 1 (met daarbij de mededeling dat zij er destijds echt haar benen niet aan durfde te leggen) was of ze nog steeds zo hard ging.Ehhh.... ja dus.
Ik wil haar de komende tijd voornamelijk dressuurmatig gaan rijden om haar soepeler te maken en beter aan de hulpen te krijgen. Ik verwacht dat dat ook wel een positieve invloed op het miep-miep effect heeft, maar het zal er altijd wel eentje blijven met een flink Gaspedaal.Silenkai schreef:Ja, Manon/Mundilferrari en Janneke/Svala ken ik allebei. Svala is een halfzusje van Þómas, zelfde vader. Janneke vertelde me dat hun moeders Mýsla en Fluga destijds samen in de trailer naar Fálki zijn gebracht om gedekt te worden.2 mensen van mijn stal deden ook mee (Manon Horsthuis met Mundilfari en Janneke Dekker met Svala,, haha miss dat je ze kent)
Dat ze dat wéét..