Sjaak op de Almelose Ruiterdagen (Z2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

inkiepinkie

Re: Sjaak op de Almelose Ruiterdagen (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:28

@Inge; Vond ik ook, gaan we snel nog een keer doen! Wil wel een keer foto's van jullie maken, maar ga zaterdag zeilen en kom pas half augustus weer terug... Ben bang dat het er dan niet inzit. Of je moet toevallig deze week nog gaan lessen, maar dat lijkt me niet? Anders kom ik wel een keer naar Jaap

hee dan kunne we inderdaad dat wel keer afspreken! ik ga volgende week vrijdag naar lin dus dan ben je al weg!
maar dan komt dat daarna wel!!
hoop dat het beetje mooi weer is met zeilen!
veel plezier!

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:33

wouw mooi Paard!
Leuke combinatie ook

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:24

sjaantje schreef:
Dank jullie wel voor de leuke reacties!!
@Anniek; Had je hem echt nog niet gezien? Ik dacht van wel! Maar misschien dat ik toen Mazzel nog had Lachen

Heb hem weleens op foto's gezien! Maar nog nooit in het echt! Toen ik voor het laatst bij Linda was had je Mazzel nog! Moet echt zorgen dat ik me rijbewijs snel heb, kan ik hem een keertje in het echt bewonderen!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:35

Ik was even de weg kwijt, want ik dacht; Hey zij startte toch ook YR??
persoonlijk zou ik pas YR starten als je wedstrijdritme hebt in het ZZL/ZZZ anders is de stap wel erg groot.

Maar even over deze foto's, soms zie ik liever wat meer een 'open aanleuning', hij lijkt af en toe wat eng in de nek met name in draf. maar dat kan ook door de momentopnames komen.
verder oogt hij fijner in galop dan in draf, klopt dat?

succes verder!!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 11:52

Dat klopt helemaal.
Ik wilde eigenlijk helemaal geen Z2 meer starten, maar hij liep vorige week zondag zo slecht, dat ik dacht, je gaat maar eens je best doen Haha!
Dat van dat wedstrijdritme, dat is een keus voor ieder op zich. Het leek mij gewoon leuk om een keer te doen en hij kan het ook makkelijk maar zal altijd lastig op concours blijven. Dus of ik dan een ZZ licht proef rijd, of een YR proef, maakt eigenlijk niks uit. Ik had juist het idee dat als het wat moeilijker voor hem was, dat ie dan wat beter zou opletten.
Hij is inderdaad fijner te rijden in galop dan in draf. Hij galoppeert ook gewoon goed, dus dan is het voor hem zelf ook makkelijker. In draf heeft hij nooit geleerd om zn achterbeen te gebruiken, dus hij heeft veel moeite om de tact en tempo vol te houden, zonder dat hij terug zakt. Met losrijden lukt me dat dan wel, maar in de proef niet meer. Daarbij komt dat hij vaak een ramp is om te zitten als ie zo doet, dus dat ik dikwijls met een rood hooft eraf kom Haha!
Ik denk dat dat 'enge' vooral een momentopname is. Hij wordt wel snel kort in de hals en is moeilijk uit te leggen, maar ik heb de laatste tijd genoeg video's gezien dat ik kan zeggen dat het echt véél beter is. Nog niet zoals ik het wil hebben, maar nu kan het er wel mee door.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:59

Hoeveel procent had je op je YR debuut dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 00:12

sjaantje schreef:
We hebben op het laatste moment toch maar bijgeschreven in Almelo en daar dus een paar proefjes gereden.
Hadden 219, 217, 202 (raar jurylid die onze hele stal niet leuk vindt.. Boos! ), 221 en in de finale 225 en 208 (stom mens die alleen goeie punten geeft als ze je kent).
In de finale liep hij het best. We waren toen 5e, maar hadden bij ‘normale’ jurering 2 of 3 kunnen zijn.
Verschillende mensen hebben foto's van ons gemaakt, dus bij deze..

Commentaar over mijn houding en strakke jasje heeft niet zoveel zin Knipoog en ik ben me er van bewust dat hij af en toe te kort in de hals is. Dat is zn grootste probleem.

Dat lijkt mij de grootste reden waarom je deze plek in de finale had. Heb je zien rijden en je hoorde gewoon op de plek waar je nu bent gekomen, snap niet dat de jury de schuld daarvan geeft. Is netjes genoeg, dus zeur niet zo.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:53

Ziet er super uit Ja Alle fotograven maken goede foto's van jou! Haha!

Groetjes Evelien

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:54

Leuk dier! Wel vind ik je commentaar over de juries onprofessioneel

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:07

Melanie15 schreef:
Leuk dier! Wel vind ik je commentaar over de juries onprofessioneel

als ik mag zeggen.. ik heb geschreven bij het laatste jurylid.. en chantal heeft wel gelijk.. ik ga geen namen noemen en als mensen verder nog iets willen weten moeten ze mij maar pben

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:41

het eerst wat me opvaalt is de gigantisch dikke staart van je paard! wauw echt mooi Haha!
verder vind ik het rijden er netjes uitzien, kan verder geen commentaar geven want ben nog langer niet zo hoog Knipoog
succes verder, en hopen op eerlijke jury's!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 11:24

Dank jullie wel voor de reacties!!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:25

Ik sprak gister trouwens ook iemand die in de finale had gereden. Bij de ene jury was hij eerste en bij de andere laatste.. Hetzelfde wat jij dus een beetje had. Jammer is dat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:49

Maar ik snap het niet zo. Plaats 5 in een finale is toch gewoon goed?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:58

Maar ze was er gewoon niet geheel tevreden mee, dat kan toch? 5e is een super mooie plaats als jonkie in de Z2 finale, maar voor haar gevoel had ze wel hoger kunnen staan.
Jeetje wat een gezeur zeg. Hou er nou over op voordat haar topic gesloten wordt!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:05

ik vind het een heel tof dier om naar te kijken, echt een blikvanger. Veel succes bij de YR, enne vergeet nooit dat de beste stuurlui aan wal staan hé.......
Ik vind het soms jammer dat er altijd zoveel negatieve commentaar is op alles en iedereen, terwijl we toch allemaal ons best doen toch? Of je nu B of Z rijdt, iedereen rijdt naar zijn eigen kunnen.

PS hoe doe jij je laarzen eigenlijk zo glimmen?

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:19

essiej_peace schreef:
het eerst wat me opvaalt is de gigantisch dikke staart van je paard! wauw echt mooi Haha!
verder vind ik het rijden er netjes uitzien, kan verder geen commentaar geven want ben nog langer niet zo hoog Knipoog
succes verder, en hopen op eerlijke jury's!

Mij viel inderdaad ook meteen die geweldige mooie staart op. Maakt een mooi paard nog mooier zeg ik maar. Succes met je volgende wedstrijden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:22

Pipo schreef:
Maar ik snap het niet zo. Plaats 5 in een finale is toch gewoon goed?

Dank jullie wel voor alle leuke (!) reacties.
Natuurlijk is de 5e plaats netjes, maar zoals Barbara al zegt, we kunnen gewoon meer en ik vond dat het dit keer ook zeker meer waard was. En het scheelde qua punten zó weinig met nrs 2,3 en 4, dat ik gewoon erg baalde.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:22

sympie schreef:
ik vind het een heel tof dier om naar te kijken, echt een blikvanger. Veel succes bij de YR, enne vergeet nooit dat de beste stuurlui aan wal staan hé.......
Ik vind het soms jammer dat er altijd zoveel negatieve commentaar is op alles en iedereen, terwijl we toch allemaal ons best doen toch? Of je nu B of Z rijdt, iedereen rijdt naar zijn eigen kunnen.

PS hoe doe jij je laarzen eigenlijk zo glimmen?

Ik heb Königs met een lakfinish, dus die glimmen vanzelf al erg Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:29

Hier wil ik ook nog even reageren. Ik had helemaal niet ingeschreven in almelo hoor want het begint dan al door de week en dat red ik gewoon niet met bedrijf en school van kind en dergelijke.
Maar wat Chantall schrijft klopt wel. Ik weet niet of het alleen hier in de regio is hoor maar er wordt zo verschillend gepunt hier. In de ene ring dikke punten en in de andere ring voor je gevoel veel beter rijden en nog niet eens een winstpunt scoren hoor je zo vaak en ook ik heb het al meermalen meegemaakt,.
Het is en het blijft een jurysport dat is gewoon een ding dat je niet kunt veranderen. Maar er wordt te vaak meer gekeken naar wat vind ik mooi dan naar wat is volgens het skala goed. Zoals bijvoorbeeld een fries paard in de middendraf we weten allemaal dat die dat niet zo kan als een warmbloeder maar je moet die twee ook niet willen vergelijken dat is peren met appels vergelijken en als je appels lekkerder vind, snap je waar ik heen wil.
Je hoort ook wel eens ruiter met jury praten heel amicaal ruiter het ging niet fijn, jury ja dat klopt maar ik heb je wel veel punten gegeven. Hallo ons kent ons verhaal jammer is dat.
Ik ga altijd op mijn eigen gevoel af en als daar slechte punten bijhoren is het even slikken er verder gaan maar jammer blijft het en het kost weer genoeg zon dagje uit. ja concours is voor ons het dagje uit.

Chantall heeft haar paard leuk aan het lopen en inderdaad als ze mischien mooier in de proef zou zitten zou het totaalbeeld anders zijn en wie weet leverd dat punten op. Sucses verder en gefeliciteerd met de vijfde plek,

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:30

Dat vind ik dan het grote nadeel van dressuur. De jurysport. Er zijn hele goede jury's bij maar er zijn er in mijn ogen toch te veel die hun 'eigen' mensen meer punten geven dan buitenstaanders of mensen die ze niet mogen. Dat vind ik echt erg jammer.

Je hebt echt een prachtig paard onder je kont daar zit echt wat in. En hij valt inderdaad zeker wel op met die prachtige staart!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:31

Dank je wel voor je reactie Lachen
En zo slecht zit ik nou ook weer niet hoor Clown

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:15

sjaantje schreef:
Dank je wel voor je reactie Lachen
En zo slecht zit ik nou ook weer niet hoor Clown

Heb ik ook niet gezegd althans niet zo bedoeld.
Je zit stukken beter dan ik in de wedstrijdring zit hoor, ha ha ha zodra de jury zegt u mag beginnen ga ik al slecht zitten terwijl ik thuis en met losrijden wel netjes zit..... zal wel wedstrijdstress zijn Bloos