Rianne & Axioma's Bratt (appaloosa)@ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Rianne & Axioma's Bratt (appaloosa)@ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:33

sheilarianne schreef:
Verder niemand meer?

sheilarianne schreef:
niemand meer Boos! :'(

sheilarianne schreef:
nobody?

Eén; dit mag niet.
Twéé; het heeft geen nut want de meeste mensen zullen er eerder geïrriteerd door raken. Knipoog Gewoon rustig afwachten, niet telkens je topic omhoog schoppen. Dat is alleen maar irritant voor je medebokkers. Lachen

Mooi paardje. Vriendin van mij heeft hier volgens mij een nakomeling van. Lachen

Commentaar heb je zelf al gegeven.

Stormpiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:03

@ Donja moet je maar even zeggen wanneer je keertje langs kunt komen om je weer met Silvester te herenigen Tong uitsteken

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 21:06

@ Lotte: Dank je voor tips! als het kan(mag) wil ik best vaker proberen hem te rijden... omdat hij nogal vredelievend is voor nieuwe ruiters is en redelijk makkelijk te rijden is het voor mij een goed leerpaard om mijn houding te kunnen verbeteren en bv met lessen steeds beter te worden Haha! het paard trekt mij ook erg aan hoe hij qua karakter en werkwilligheid is!! Dat spreekt mij super aan! Haha! daarom ben ik ook erg blij dat ik hem van jouw mocht uitproberen Haha! Haha! ben er super dankbaar voor Haha!!!

@Ilzjuh: Ik zou er rekening mee houden!! En ben wel benieuwd naar de nakomeling van hem die je vriendin heeft!! zou je fotos kunen sturen + naam!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:29

Hij gaat nu eerst weer de wedstrijden in Lachen
Als hij weer terug is, mag je hem natuurlijk wel weer eens rijden Haha!

@stormpiej, zal ik dan eerst de foto's weer even zoeken *LOL*

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:28

Heajj rianne Knipoog

Ziet er opzich wel leuk uit, maar denk om je handen.. bij elkaar en boven de schoft,, niet op de bovenbenen neerleggen Knipoog

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:36

Leuk beest hoor, mooie kleur ook. Het komt een beetje op mij over alsof je probeert om hem daar beneden te houden. Dit probeer je dan misschien door je handen heel laag te houden en je rug iets te hol te trekken. Probeer iets meer van achter naar voor te rijden, zodat het paard het contact aan de voorkant opzoekt. En dan weer proberen lekker ontspannen en achterover te zitten.

dagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:56

heey daar hebben we bratt.
ik ga heb dus starten de komende tijd. en ik kan jullie mededelen dat hij te volgen blijft op www.dagmardressage.nl
ben erg benieuwd hoe de jury's hem hier in drenthe zullen vinden.

@ lotte, zie er naar uit dat bratt komt. ik hoop dat we een leuke tijd tegemoet gaan. P.S. heb nog geen copiën van z'n paspoort mogen ontvangen. kun je anders zondag wat kopiën mee nemen?

Groetjes,
dagmar

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:21

@ Lotte: Vet!! Egt super dat ik hem dan na de wedstrijdperiode wel weer eens mag rijden Haha! heel tof!!! Haha!
@ Meya: Ik ben me ervan bewust (wat hebben we samen tog weer dezelfde probleempjes Knipoog)
@ Liesje1989: bedankt voor de tips zal ze gaan uitproberen zodra hij weerr terug is van wedstrijden!!!
@Dagmar: Ik weet het dat jij hem mag rijden! echt vet! ik zou nog met Lotte mee naar een wddstrijd van jouw! om te kijken! Hopelijk komt hij nog gewoon terug an het wedstrijd periode en kan ik hem daarna weer gewoon rijden!! Enne trouwens wat vind jij van de fotos! heb je tips voor mij?

dagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:32

@sheilarianne: over de foto's. ik ben van mening dat een foto maar een momentopname is. je hebt zelf al wat dingen over je houding gezegt. daar sluit ik me bij aan. het gene wat mij het meest opvalt. is dat het er iets stijf uitziet. ik heb het idee dat je iets meer op je gevoel moet rijden. maar bratt is gelukkig een makkelijk te rijden paardje.

ik start bratt over een 2 weken denk ik voor het eerst in het m1. eerst even kijken hoe hij het m op pakt, en hij is ook nog niet helemaal klaar voor de z. en natuurlijk ben je van harte welkom in eens te komen kijken!

groetjes,
dagmar

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:30

Hij is er idd te lang uit geweest, maar ben erg blij dat je hem wil oppakken Dagmar. Ik zal kopieen meenemen.

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:35

Dat koppie! Lijkt echt precies op mijn paard Lachen
(zie profiel voor foto's)

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 12:11

@ Dagmar: Bedankt voor het commentaar! zal erop letten! vaak is het bij mij ook zow dat ik als ik een paard voor het eerst rij ik altijd beetje afwachtend ben hoe het paard is! Gelukkig was bratt een goed leuk paard met een super karakter, waar ik op zich (als ik er vaker mee kan rijden!) redelijk mee uit de voeten kan en mijzelf goed kan corrigeren en verbeteren op al mijn punten!! En ik kom zeker met Lotte samen kijken en fotos maken!! Haha!

@ Ryannuh: Leuk zal je profiel eens bekijken Haha!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:34

Wat een leuke foto's zeg! Haha!
Mooie Bratt, ik zie meteen dat Dynmaite de lange benen van zijn vader heeft.

Hopen dat Dynamite ook ooit zo mooi onder het zadel zou gaan lopen zeg Clown

Ziet er goed uit voor de eerste keer hoor!
Hoe vaker je op hem zal rijden, hoe beter het gaat! Het is nu natuurlijk voor bijde even wennen natuurlijk!

Leuke foto's! Haha!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 12:40

@ Axel_clauw: Dank je!! en bedankt voor het PBen van de fotos van Dynamite!! hij ziet er vet mooi uit!! Idd het is 1e keer en zal vast beter gaan als er lessen volgen enz...

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:50

@ rianne: leuk paardje!

Commentaar is al veel gegeven maar probeer minder met je hand te rijden, op sommige foto's zet je je hand vast en is er veelal een los-vaste verbinding, probeer je handen meer te dragen en houdt de buitenteugel erbij, daar kun je hem op terugnemen en loopt hij niet zo snel over het buitenschouder weg! OP de 1e foto kantelt hij z'n hoofd, probeer lekker binnenhoefslagen te rijden en hem recht te richten!

Ik zou eerst lekker aan de basis en je houding gaan werken voordat je met de zijgangen bezig gaat, dus ga eerst daar lekker mee bezig zou ik zeggen! Komt vast goed! Mazzel hoor, dat je zon paard kunt rijden!

Succes! Cool

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:54

@ Juulepuul: Haai!! Bedankt voor je tips! de eigenaar vroeg aan me of ik af en toe wat pasjes wijken en wat pasjes schouderbinnenwaarts wilde proberen!! Vndaar die zijgangen!

Idd ik heb een erg losse buiten(en binnen teugel!) ik probeer het wat beter te nemen!! Maar uit automatisme laat ik ze later weer vieren (heb namelijk een paardje gereden die ik met lossere teugel moest rijden!!) idd soms zet ik ook wel eens mijn hand erg vast!! dit ben ik aan het proberen af te leren!!

Ik hoop dat wanneer hij terug is van wedstrijden ik hem weer kan rijden en miss wat lessen kan nemen!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:19

Fijn dat je zo positief reageert op iedereen zijn reactie hier! dat zie je nog wel eens anders op bokt... succes met het paardje!!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 08:44

Dank je wel!!! en ach van de tips en commentaar moet je leren toch! alle beetjes helpen, en ik wil graag mijn fouten leren corrigeren! en dit kan je natuurlijk niet alleen doen!