Nynke @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_K

Re: Nynke @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:03

lonnie schreef:
Ik denk dat we hier nog lang over door kunnen gaan, maar dat jouw visie verandert niet. Je probeert alles goed te praten met argumenten en verhalen die nergens op slaan of elkaar tegenspreken. Zoals je dingen hier neerzet, blijkt wel dat je nog lang niet kundig bent op het gebied van rijden (wil overigens niet zeggen dat ik Anky ben, maar heb er duidelijk meer kijk op) het laaste dat ik hier in dit topic dus wil zeggen is nEEM ALSJEBLIEFT LES en werk aan jezelf en aan je pony

Hier ben ik het dus helemaal mee eens Ja

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:19

marijkje1990; misschien kun je op bokt een advertentie plaatsen (bij EO-Commercieel ofzo) dat je iemand zoekt die jou les wil geven in de omgeving van Emmeloord(daar staat het paard neem ik aan) en dat je een instruceur of instructrice zoekt die bij bij jou op stal kan komen. Lachen Je kan in dat topic dan ook een prijs neerzetten, wat je maximaal voor 1 les wilt betalen en je kunt er een foto ofzo bij zetten..

Vind wel dat je erg heftig reageerd op sommige reacties, voel je niet aangevallen.. Het is allemaal goed bedoeld Lachen je hoeft niet op elke reactie te reageren! als iemand een lu.llige opmerking maakt, laat je die toch lekker lu.llig zijn! heeft diegene alleen maar zichzelf mee en jij schiet er niets mee op Lachen

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 17:28

oke stelletje beterweeters als jullie het zo goed weten en zo goed kunnen rijden zoals jullie dat zelf zeggen dan wil ik dat wel eens zien...jullie hebben best wel een hoge ego van jezelf.. en trouwens marijke voelt zich aangevallen en dat kan ik best wel begrijpen.. ik word er zelfs pissig van.. t ergste is dat er 10.000 keer t zelfde word gezegt.. 1 keer is echt wel genoeg.. en over die zadel, t is haar verzorgs ponny ,zij is niet verantwoordelijk voor de zadel maar de eigenaarresse van nynke. groetjes laura

love_supream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:31

is je zadel niet iets te klein voor je

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:32

Nee iemand geeft commentaar, marijke spreekt tegen, iemand anders probeert het anders voor te leggen, marijke spreekt tegen enz. enz. dus om het duidelijk te maken marijke maakt het haar zelf moeilijk omdat ze niks wilt aanemen en wij het het beste met haar voor hebben maar wie niet luisteren wilt moet maar voelen zeg ik dan maar..

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 17:35

Mensen. dat is ook echt mijn zus!... Maar dat les geval ,ik heb al gezegt dat ik Nynke's baasje ga vragen of zij mij les wilt geven.. Zij is zelf heel erg hoog Z2 dressuur en kan heel goed en heel streng lesgeven, dus aan haar ga ik vragen of ik les mag. En ik heb al een keer mijn excusses aangeboden dat ik af en toe hard reageer.. maar dat doen jullie ook.. ik ben snel geraakt dus ik zie het zo. Het is niks voor niks dat ik dit topic heb geplaats. tja om commentaar, maar dan verwachte ik niet dit allemaal. Ik had het kunnen verwachten want dit is bokt. En ik ben niet de beste en dat zou niemand ook zijn want rijden is altijd iets wat je leerd en door blijft leren..

En ik heb nu ook gezegt: "Ik ga er aan werken wat jullie allemaal tegen mij hebben gezegt, en dit hou ik mij zelf ook aan..

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 17:41

ze spreekt niet tegen jullie lezen t waarschijnlijk verkeerd of begrijpen t niet allemaal.. zou jij t leuk vinden als er zo mensaal en telkens t zelfde op je word gereageert terwijl je zelf al aangeeft wat nog moet veranderen of niet kan veranderen..ze wilt er aan werken.. maar zeg hebben jullie niet wat beters te doen dan mensen af te kraken jullie kunnen toch ook positieve kritiek leveren... krijg je ook niet zo snel stomme reacties terug.. verder waardeert ze t wel dat jullie willen helpen maar dat kan aardiger gezegt worden... laura

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:44

Met je eigen commentaar ben ik het eens. Let vooral op je tenen, want die gaan alle kanten op, behalve de goede. Nagelbijten / Gniffelen Haha, had ik vroeger ook altijd hoor, me tenen stonden helemaal naar buiten, en toen deed het pijn als ik ze gewoon hield, maar nou doe ik het automatisch. Knipoog
Vind het er leuk uitzien, en wat staat Rose toch leuk Haha!

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:49

marijkje1990 schreef:
ze spreekt niet tegen jullie lezen t waarschijnlijk verkeerd of begrijpen t niet allemaal.. zou jij t leuk vinden als er zo mensaal en telkens t zelfde op je word gereageert terwijl je zelf al aangeeft wat nog moet veranderen of niet kan veranderen..ze wilt er aan werken.. maar zeg hebben jullie niet wat beters te doen dan mensen af te kraken jullie kunnen toch ook positieve kritiek leveren... krijg je ook niet zo snel stomme reacties terug.. verder waardeert ze t wel dat jullie willen helpen maar dat kan aardiger gezegt worden... laura

Ik snap dat je het voor haar op wilt nemen, maar volgens mij snappen jullie het zelf niet helemaal
Er is ook genoeg positief commentaar gegeven, maar de dingen die wat minder goed zijn worden inderdaad ook genoemd.
Er is volgens mij ook vaak genoeg gezegd dat het niet afkrakend bedoeld is, maar alleen om dingen te verbereren (ook mijn woorden)

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 18:05

als ze niet willen afkraken waarom reageren ze zo.. en we snappen t wel maar jullie snappen t niet dat wij t snappen.. jullie lezen niet echt alles goed wat er als zo vaak is gezegt door marijke.. en over houding gesproken aan een te erge holle rug is niks aan te doen behalve een dure operatie.. en t bestaat wel.. weet er veel van af en door de rug staan de voeten naar buiten toe.. heeft allemaal met elkaar te maken.. en ik kan t weten want ik behandel voeten van mensen zoals jullie.. ik heb niks voor niks diploma pedicure.. laura

ps paardrijden is hartstikke slecht voor je benen, heupen en rug... nogal logies dat jullie haast allemaal een holle rug hebben... ik zeg t voor jullie bestwil

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:07

Leuke fjord,!

mijn vraaag wat heb je met ze manen gedaan Dromen ??

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 18:09

hahahaha met zijn manen.. kort geknipt .. ze schuurde dus kort knippen en heel vaag want ik had een lusitano in mijn rug hijgen. Wil ze lang laten groeien...

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:30

sorry verkeerd topic.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:44

marijkje1990 schreef:
als ze niet willen afkraken waarom reageren ze zo.. en we snappen t wel maar jullie snappen t niet dat wij t snappen.. jullie lezen niet echt alles goed wat er als zo vaak is gezegt door marijke.. en over houding gesproken aan een te erge holle rug is niks aan te doen behalve een dure operatie.. en t bestaat wel.. weet er veel van af en door de rug staan de voeten naar buiten toe.. heeft allemaal met elkaar te maken.. en ik kan t weten want ik behandel voeten van mensen zoals jullie.. ik heb niks voor niks diploma pedicure.. laura

ps paardrijden is hartstikke slecht voor je benen, heupen en rug... nogal logies dat jullie haast allemaal een holle rug hebben... ik zeg t voor jullie bestwil

Dan wil ik wel eens weten waardom dat zo slecht is? en hoezo haast allemaal een holle rug?
En niet al het commentaar gaat over haar holle rug, want dat heeft ze inderaad al uitgelegd. het gaat voornamelijk over het
ruwe rijden met haar handen, dat ze dus nogal streng is. Dat is dus een heel ander verhaal.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:15

nou niet iedereen is is t zelfde je hebt zachthandige mensen en mensen die strenger zijn.. marijke is gewoon wat strenger ieder mens is nou eenmaal anders.... laura

einde discussie

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:20

Marijke ik kom je wel eens les geven..
Oke? ik ga anders wel een keer proberen te wijken met nynke

gorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:30

erg leuke fjord! fjorden zijn toppie

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 20:30

@Blokje: haha is goed.. heb ook goeie tip gehad van Figo duss Haha! ben ik blij om...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:31

IS GOED marijke

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:43

ik vind dit een erg vaag topic zo...

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:45

marijkje1990 schreef:
nou niet iedereen is is t zelfde je hebt zachthandige mensen en mensen die strenger zijn.. marijke is gewoon wat strenger ieder mens is nou eenmaal anders.... laura

einde discussie

daar heb je helemaal gelijk in Ja t werd alleen even opgenoemd.

Maar ik wilde eigenlijk weten waarom paardrijden dan zo slecht is voor je benen, rug, heupen enz. zoals je net zei.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:24

oh jeej? gaan we weer richting de 5 pagina's?

Leuke fjord!! Het commentaar geef je zelf al, dus je weet ook waar je aan moet werken.
Kan het trouwens zijn dat je uit jezelf een beetje een holle rug hebt? want je zit wel mooi rechtop met je schouders mooi recht Ja

en of een paard nu wel of niet aan de teugel kan lopen, hij moet wel aan de kant gaan voor beendruk! Dat aan de teugel komt vanzelf wel Ja

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 07:31

@Ania: ja een holle rug heb ik van mijzelf en ik denk wel dat ik bij de 4 blz kom hahaha... mischien wel langer.. ach ik heb ook al gevraagt of haar baasje me les wilt geven.. die wilt het niet doen..

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:09

heyitsme schreef:
op al het commentaar dat hier word gegeven heb jij een weerwoord, als je niks aan wilt nemen, moet je je foto's hier niet plaatsen denk ik...
en ook ik zeg het nog een keer, als jij je paard nagevelijk rijd is dat helemaal geen exra belasting, juist alleen maar beter voor haar en haar spieren.
en als zij soms zo gek is en jij haar tegen moet houden omdat je niet weer een ongeluk wil, doe dan in godsnaam een cap op....

Dus als jij als topicstarter vindt dat degene die gereageerd heeft het fout heeft, mag je jezelf niet verdedigen??
Alsof je op alles 'ja' moet knikken en alles zomaar moet aannemen
weer typisch bokt...

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:19

marijkje1990 schreef:
Mijn pony word saggie als je hem of aan de teugel rijd of in de krul loopt.. tja ik doe wat mijn pony wilt anders wilt ze nooit meer de bak in.. *G*d heeft altijd alleen diegene die gezeur heeft over pony* als iemand anders er op rijd zonder aan de teugel te lopen krijgt ie goed reactie
@Marlin: Hmm ik heb jou wel eens op dat dravertje zien rijden .. ik zou daar maar eerst ook naar kijken want zuiver loopt ie niet achter! zo heb ik het eindlijk gezecht.

Nynke is geen dressuur pony en op Manege in Emmeloord leerde ik niet aan de teugel te lopen maar juist trekken.. Ik rij meestal met lange teugels omdat ze vaak struikelt blablablabla.. bij een ander paard mag ik geneens aan de teugel lopen en wijken moet ik doen... En over die angeste.. Ik ben niet bang op haar.. anders zou ik wel een cap dragen.. Omdat ik haar inhou met mijn handen is omdat mijn zit daarmee niet werkt daar reageert ze niet op en ik wil zeggen het enigste wat zij haat is de bak! En les volgen ga ik helemaal niet doen.. onsin waar ik niks leer jaah das leuk daarvoor ga ik geen 50 euri besteden voor maar 4 keer en dan heb je nog de grootste kans dat het baasje niet kan brengen... en nog een ding..CAP IS EIGENRISICO en die ongeluk was met mijn hand waar nu de hele zenuw van kapot is en die niet meer goed kan gebruiken.ze heeft nu tijdelijke vakantie en jah ik kan wel comentaar aan maar dan reaggeer ik ook. Ze is een paard met een hele raare boekje en als er net een ander paard in de bak is geweest wilt ze naar stal en tja natuurlijk geef ik haar vrijheid in de mond dat doe ik echt wel .. ik kies namelijk niet wanneer de foto's genomen worden. Ik snap wel allemaal wat jullie bedoelen enzo maar als ze echt niet aan de teugel wilt laat ik het haar ook niet doen.

Ik vind je hier heel erg kort door de bocht reageren.
Als je angsten hebt gehad of je paard wordt gauw sjaggie of heet dan gebruik je toch een cap? Zelfs al moet er niets gebeuren. lees ook even de boktregels want voor zulke commentaar " Cap is eigen risico geen commentaar " kan je topic gesloten worden.

Dan over de les : als ik de foto's zie vind ik persoonlijk dat je wel wat les kan gebruiken. Jij vind les "onzin waar je niets leert?? Iedereen, hoe goed ze ook zijn, kan wel wat bijleren.
Je neemt ook teveel hooi op je vork door nu al te beginnen wijken : je kan toch veel andere, meer basis dingen doen, om het leuk te houden : overgangen maken, oefeningen ( voltes, gebroken lijnen,..) maken... Trouwens mijn priveles kost me 10€ / uur...
Mijn persoonlijk mening is dat je paardje eerst een pak ontspannener mag worden en zijn achterhand er veel beter mag onderbrengen en dat gaat volgens mij niet op deze manier gebeuren : ik heb met mijn paard 1,5 jaar gereden op zit en benen en bleef er vooraan af. Resultaat : wat je ook ziet op jou foto's : een giraffenekje. Al de energie die je er vanachter instopt met je benen, loopt hij er vooraan gewoon terug uit. Je moet meer contact houden met de teugels en hem proberen iets meer voorwaarts neerwaarts te rijden. En dat wil niet zeggen in de krul trekken : nu ik ook bewuster op die manier rijd komt mijn paard zijn acherhand er mooi onder, loopt hij netjes en heeft een goed ruggebruik.
Momenteel ben ik, metn ieuwe instructuer, hier een 2 tal maanden aan bezig en aan wijken zijn wij nog niet begonnen hoor! Ik wil eerst de basisgangen, overgangen, ...netjes onder controle hebben.

Verder zeg je dat hij toch niet reageert op je zit en je daarom maar gaat trekken : dat is teken dat jou hulpen met je zit niet goed doorkomen. Weeral een reden om les te nemen...

Verder vind ik het zadel inderdaad ook wat aan de kleine kant.
Verder als de bak zo zwaar is kan je misschien beenbescherming gebruiken? Is maar n kleine tip. Gisteren ook in zo'n zwembad gereden en het is toch een geploeter voor die beestjes...

Ik vind dat iedereen hier goede, nuttige en opbouwende commentaar geeft en ik vind dat je daar telkens vrij bitsig op reageert. Dan is mijn mening dat je geen HAW topic moet openen. Probeer er van te leren en dat komt allemaal goed!!

Verder leuke FJord!